Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

Υπάρχουν δρόμοι στα παραμύθια - Sadahzinia (Η στιγμή σου σ' ένα ποίημα)

Υπάρχει και η Fiera. 
Τι είναι η Fiera;

...
Κοίτα πιο πέρα εκεί μπορεί να τη δεις. 
Εκεί πέρα, αν πιστεύεις θα τη βρεις 
Σαν αέρα· νιώσε κι εσύ τη Fiera.
...


Θα μπορούσα να δανειστώ τους στίχους των Active Member από τη Fiera για να περιγράψω την αγαπημένη μου Sadahzinia...
...
Έχει τα χέρια απλωτά κι ένα ζευγάρι φτερά, 
στέκεται όρθια ή χορεύει στης βροχής τα νερά 

που καθρεφτίζουν μυστικά και καμώματα 
των ανθρώπων τα πικρά και μονοκόμματα. 
Μέσα απ’ τη λάσπη βρίσκει πάλι ένα κρυφό μονοπάτι 
και με κοιτάζει από μένα σαν να περίμενε κάτι. 
Τέτοιο γινάτι μ’ έχει μαζί παρασύρει 
σαν "αγαπώ" που ποτέ του δε χαλάει χατήρι. 

Έχει λυτά τα μαλλιά της, στα μικρά δάχτυλά της 
σκαρώνει χάρτινα καράβια σαλπάρουν τα όνειρά της, 

κοχύλια στ’ αυτιά της και χίλια χρόνια μπροστά 

ακούει να γίνονται τ’ αδύνατα απ' το τώρα, δυνατά. 
Κρατάει τα δάκρυα στα μάτια κλειδωμένα 
κι η περηφάνια της κοκκίνισε μελάνι στην πένα· 
σ’ άσπρο χαρτί δε το χωράει τ’ όνομα της
...


Η Sadahzinia (Γιολάντα Τσιαμπόκαλουγράφει στίχους, γράφει παραμύθια, γράφει πολύ, γράφει με την ψυχή της, κι όμως σε ερώτηση που της έγινε για το πως νιώθει που το κοινό αποκαλεί τους Active Member και φυσικά την ίδια, ποιητές της εποχής, εκείνη απαντά:

"Με κάνει να νιώθω κάπως άβολα. Ίσως γιατί το βλέπουμε απλά σαν παιχνίδι όλο αυτό το κυνήγι με τις λέξεις και τους ήχους. Δεν μας αρέσουν οι ετικέτες, οι οδηγίες χρήσης και τα manual. Άλλωστε συχνά την λέξη μας την οδηγεί η μελωδία…Αλλά ίσως το κοινό μας να έχει δίκιο και να 'χει τόσο ανάγκη τους ποιητές που βάζει κι εμάς μαζί τους. Παρόλα αυτά, ας ψάξει στα ράφια και θα βρει πραγματικά διαμάντια. Αν εμείς είμαστε ο δρόμος τους για να ανακαλύψουν την ποίηση, τότε αποδέχομαι τον χαρακτηρισμό με τιμή."

...και σώνει πια για καλά όσα έχει κάψει η φωτιά... 

Χρονορωγμή

Ήρθε το σούρουπο και μου ’φερε παλιές μυρωδιές 
και ξαναχάθηκα σε μια απ’ του χρόνου μου τις ρωγμές

έγινα χθες, έγινα φωτιά και σκιές, 
έγινα μπόρα και νερό στις νεραϊδοπηγές, 
έγινα γυάλινη κούκλα και θλιμμένο λουλούδι 
κι είμαι σαν δάκρυα στο πρώτο τραγούδι, 
ανοιξιάτικο χνούδι σ’ έναν απέραντο κήπο, 
έγινα μάνα που ακούει απ’ την κοιλιά τον πρώτο χτύπο 
κι ας λείπω από κοντά σου όνειρό μου, 
έχω μια ζωγραφιά για κόσμο ολάκερο δικό μου
πνιγμένο κακό μου, 
σ’ έφτιαξα γλάστρα για το βασιλικό μου 
να σας ποτίζει αγκαλιασμένα η βροχή μου, 
φωλιά να φτιάξει η ομορφιά στην αυλή μου 
Στη γη μου να 'χουν τα πάντα φωνή, 
να είναι ο ήλιος καμπάνα και το φεγγάρι σκοινί, 
να κάνουν ταίρι όσα μισώ με όσα νομίζω σωστά 
και να φάνε απ’ το ίδιο πιάτο όσα ήταν πριν χωριστά 
και όσοι σκοτώναν ο ένας τον άλλο 
να 'χουν ταξίδι μπερδεμένο, δρόμο ατέλειωτο, μεγάλο. 
Πέτρα, μολύβι, ψαλίδι, χαρτί, 
βάζω το βιος μου σ’ ένα μουσικό κουτί.
Τρέχω και πάω να κρυφτώ στη παλιά φυλλωσιά 
μέχρι τη ρίζα μου να φτάσει η δροσιά.

Κόψε μου λίγο απ’ την αυλή γιασεμί, 
και μια αγκαλιά απ’ τη παλιά φυλλωσιά 
στου χρόνου μου πέτα τα τη ρωγμή 
μέχρι τη ρίζα μου να φτάσει η δροσιά 
Τρίψε στο χέρι μου λίγο βασιλικό 
δος μου νερό απ’ τις νεραϊδοπηγές, 
να πάει κάτω όλο μου το κακό, 
μη βασανίσει άλλες τόσες γενιές.

Έλα και πες δυο παραμύθια παλιά 
εκείνα που λεγες τα βράδια σταλιά με σταλιά 
κι όλο κοιμόμουν πριν να μάθω το τέλος, 
πριν το στόχο βρει του πρίγκηπα το βέλος. 
Έλα να ψάξουμε στου χρόνου τη γεμάτη σοφίτα, 
κλείσε τα μάτια και μια ευχή ακόμα ζήτα, 
πάνω στο δέντρο κλαδί με κλαδί 
όπως χτυπάει η πένα πάντα στο ρυθμό τη χορδή. 
Γιασεμί, ώσπου να 'ρθει η βροχή 
να 'ναι αξημέρωτη η νύχτα που έχει παντού απλωθεί, 
μαζί με τ’ άρωμα τη μυρωδιά σου, 
να  'ναι αβασίλευτη κι η μέρα ήλιε μου στη ποδιά σου.
Για λίγο στάσου, παράξενο αηδόνι 
που μου σφυρίζεις τις λέξεις και ο στίχος τελειώνει 
και σώνει πια για καλά όσα έχει κάψει η φωτιά 
κι όσα απ’ το κλάδεμα ξεθάρρεψαν και βγήκαν κλαδιά. 
Μικρή ροδιά και μυγδαλιά, 
βρεγμένο χώμα, χειμώνα σε μια ρίζα από ελιά, 
σκυμένη ράχη, γέρικη πλάτη για συντροφιά· 
πέφτει στη μάχη απόψε ακόμα άλλη μια αθώα γενιά. 
Κι εμένα μ’ έπιασε η νύχτα στης νεράιδας το φτερό, 
μέσα απ’ τα χέρια μου κυλάει της πηγής το νερό 
ψιθυριστά μυστικά και κλειδωμένα, 
μου παίρνουν κάτω το κακό μέσα στη στέρνα.



Θα μπορούσε να είναι ποίημα, μα είναι μόνο λέξεις που οδηγεί η μελωδία. 
Θα μπορούσε να είναι αφιέρωμα, μα είναι μόνο λίγοι χιλιοακουσμένοι και λατρεμένοι στίχοι που προσφέρω στο "Η στιγμή σου σ' ένα ποίημα" που εμπνεύστηκε η Μαρία Νι από το blog "Μια ματιά στον ήλιο με γιορτινά".

30 σχόλια:

  1. Θα μπορουσα να ειναι πολλα Μαρια μου και ολα να εχουν την ιδια δυναμικη και το ιδιο παθος!
    Ειλικρινα μαγικη η συμμετοχη σου! <3

    Καλημερα γλυκια μου! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς Κική μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Πολύ πρωτότυπη συμμετοχή.
    Δυστυχώς δεν έχω ψάξει τέτοιου είδους μουσικές. Όταν ήμουν μικρή λιγάκι αλλά μάλλον δεν με κέρδισε αυτό ρεύμα. Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι οι στοίχοι είναι μοναδικοί.
    Σ΄ ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία μου!
      Εγώ τους ανακάλυψα μεγάλη, ο γιος μου μου γνώρισε τους Active Member....η Sadahzinia έγινε γρήγορα αγαπημένη μου και τη θεωρώ απίστευτα ταλαντούχα!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Μαρία μου!!Πολύ όμορφη η συμμετοχή σου!!Πρώτη φορά διαβάζω τούς στίχους τής Γιολάντας!!Καί έχω ακούση τά καλύτερα από τήν φίλη μου καί θεία τού Μιχάλη!!!Μού άρεσαν πολύ!!Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι από μένα Dimi μου μόνο τα καλύτερα θα ακούσεις!!
      Χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσαν!
      Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  4. Πολύ όμορφο Μαρία μου και πρωτότυπο!
    Μου άρεσε πολύ και δεν το ήξερα!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κι εγώ δεν το ήξερα - πολύ ωραίο!
    Φιλιά και καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που άρεσε και σε σένα Έλλη μου!
      Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  6. Αξιόλογη η πρότασή σου
    Στα υπόψιν!!!

    φιλί γλυκό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου Μαρία μου!! Νομίζω δεν έχω ακούσει πολλά από τα τραγούδια τους, ελάχιστα και πιο παλιά γιατί δεν είμαι πολύ του low bap, όμως έχεις δίκιο είναι φοβεροί οι στίχοι τους!! Στέκονται άξια ποιήματα δίπλα σε μεγάλους δημιουργούς!! Αλλά και πάλι ποιοι είναι μεγάλοι και ποιοι μικροί στην δημιουργία;;;; ;))))
    Σε φιλώ γλυκά καρδιά μου και να χεις ένα όμορφο σ/κ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε εγώ είμαι πολύ της low bap, αλλά οι Active Member μου αρέσουν και φυσικά λατρεύω Sadahzinia!!
      Οι στίχοι τους λένε πάντα πολλά!!
      Δεν έχεις κι άδικο σε όσα λες...μεγάλο είναι πάντα ό, τι μιλάει στην ψυχή μας!
      Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  8. Έχουν μια ιδιαίτερη δυναμική αυτό το είδος της μουσικής, τόσο στον στίχο όσο και στον ρυθμό. Πολύ καλή δουλειά η Χρονορωγμή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η δυναμική τους είναι πραγματικά απίστευτη!
      Θα συμφωνήσω βέβαια απόλυτα για τη Χρονορωγμή!

      Διαγραφή
  9. Δηλώνω άσχετη στο είδος αυτό της μουσικής,
    δεν θα το έλεγα πως με συγκινεί, όμως βρίσκω τα λόγια τόσο διαφορετικά...
    σαν κραυγές απόγνωσης μου μοιάζουν κι έτσι προτιμώ να κρατήσω τον στίχο
    που όντως κεντρίζει το μυαλό μου...

    Αυτό που με χαροποιεί είναι πως με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να ανακαλύψουμε
    κι άλλους ρυθμούς, άλλες μελωδίες!

    Να είσαι καλά Μαράκι...
    σε φιλώ και σου εύχομαι καλό Σαββατοκύριακο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ γενικά δεν είμαι της low bap, μα οι Active Member (που γνώρισα από το γιο μου) και η Sadahzinia με κέρδισαν με τους απίστευτους στίχους τους και όχι μόνο!
      Θεωρώ δε την Sadahzinia απίστευτα ταλαντούχο πλάσμα!
      Κι εσύ να είσαι καλά Λεβίνα μου!
      Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  10. μοναδικη συμμετοχη μακραν η πιο ξεχωριστη Μαρακι μου σε ευχαριστουμε που την μοιραστηκες μαζι μας , χιλια φιλια ζωγραφια μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι ιδιαίτερα που σου άρεσε!
      Να είσαι καλά...φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  11. Τους Active Member τους γνώρισα τυχαία, όμως σχεδόν αμέσως με κέρδισαν με τους στίχους τους και..."όχι μόνο', όπως κι εσύ λες! Υπέροχη η επιλογή σου Μαρία μου, υπέροχη και η Sadahzini επίσης! Χαίρομαι ν΄ανακαλύπτω κάτι ακόμα κοινό μας. Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είναι ξεχωριστοί....χαίρομαι κι εγώ που έχουμε κάτι ακόμα κοινό!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Τη γνωρίζω , νομίζω ότι μας την έχεις συστήσει ξανά στο παρελθόν;
    Δεν είναι στα ακούσματα μου με τίποτα! Οι στίχοι όμως ποίηση όντως!
    Πολύ διαφορετική η συμμετοχή σου!Μου αρέσει που τόλμησες διαφορετικά !!!
    Φιλάκια πολλά ! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι με τόσο πολλά λόγια, που εδώ που τα λέμε δεν ήταν και πολλά...χαχα!
      Ούτε εγώ είμαι ειδική στη low bap...το αντίθετο θα έλεγα, μα όπως λέει κι η Αθηνά παραπάνω έχει μια ιδιαίτερη δυναμική ρυθμού και στίχου αυτή η μουσική!
      Η Sadahzinia μου ταιριάζει απίστευτα στην ιδιοσυγκρασία...οπότε την αγάπησα εύκολα!...αλλά και οι Active Member μου αρέσουν...λένε πολλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή