Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

Τελευταίο ταξίδι - Κ. Καρυωτάκης (Η στιγμή σου σ' ένα ποίημα)



Τελευταίο ταξίδι

Καλὸ ταξίδι, ἀλαργινὸ καράβι μου, στοῦ ἀπείρου
καὶ στῆς νυχτὸς τὴν ἀγκαλιά, μὲ τὰ χρυσά σου φῶτα!
Νά ῾μουν στὴν πλώρη σου ἤθελα, γιὰ νὰ κοιτάζω γύρου
σὲ λιτανεία νὰ περνοῦν τὰ ὀνείρατα τὰ πρῶτα.

Ἡ τρικυμία στὸ πέλαγος καὶ στὴ ζωὴ νὰ παύει,
μακριὰ μαζί σου φεύγοντας πέτρα νὰ ρίχνω πίσω,
νὰ μοῦ λικνίζεις τὴν αἰώνια θλίψη μου, καράβι,
δίχως νὰ ξέρω ποῦ μὲ πᾶς καὶ δίχως νὰ γυρίσω!


Κάπου εκεί στην εφηβεία, ένας από τους πολύ αγαπημένους μου ποιητές ήταν ο Καρυωτάκης.
Όχι πως τώρα δεν είναι αγαπημένος, μα σπάνια διαβάζω πια δικά του και χάρη στη Μαρία Νι από το blog "Μια ματιά στον ήλιο με γιορτινά" απόψε κάνω, όχι ένα τελευταίο, αλλά ένα ακόμα ταξίδι!
Με την ανάρτηση αυτή συμμετέχω στο "Η στιγμή σου σ' ένα ποίημα".

38 σχόλια:

  1. Και δικό μου αγαπημένο! Υπέροχη επιλογή Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. σε τούτο το ταξίδι το τελευταίο του Καρυωτάκη (μια απ' τις σημαντικότερες, αν όχι η σημαντικότερη, φωνή που ανέδειξε η γενιά του '20), συμμετείχε και μια φωτογραφία ονειρική!
    όμορφες πολύ και οι δυο σου επιλογές Μαρία μου!
    φιλί γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ έτσι πιστεύω για τον Καρυωτάκη!
      Σε ευχαριστώ πολύ Βίκυ μου για τα καλά σου λόγια για τη φωτογραφία μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  3. πολύ όμορφη η μελωδια και η φωνη της Αρβανιτάκη σε αυτό το ποίημα! Τελειο!
    Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όμορφο πολύ, το "Τελευταίο ταξίδι", Μαρία μου! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν είναι κι άσχημα με έναυσμα έναν ποιητή να γυρνά κανείς στα χρόνια της εφηβείας!
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μου άρεσε όταν πήγαινε σχολείο. Μου ταίριαζε ο Καρυωτάκης. Μετά από χρόνια κατάλαβα γιατί.
    Καληνύχτα και σε ευχαριστώ θερμά για την τιμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπεροχη αναρτηση Μαρια μου!
    Και μενα μου αρεσει ο Καρυωτακης, το συγκεκριμενο ομως ποιημα δε το ηξερα.Οποτε καταλαβαινεις οτι χαρηκα πολυ μου το εμαθα σημερα απο σενα! Ευχαριστω γι αυτο!

    καλο τριήμερο να έχεις!
    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Κική μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ! Καλό τριήμερο και σε σένα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. Πολύ αγαπημένος ο Καρυωτάκης Μαρία μου!!Καί τό ποιήμα αλλά καί τό τραγούδι,έδεσε πολύ όμορφα!!Υπέροχη η συμμετοχή σου!!
    Καλό Τριήμερο!!Καλά νά περάσης!1Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που είναι και δικός σου αγαπημένος Dimi μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλό τριήμερο επίσης!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Θα έλεγα πως είναι από τις αναρτήσεις που ταιριάζουν απόλυτα με το δικό μου γούστο μια και αυτό το είδος της ποίησης είναι που νοιώθω πιο κοντά μου, από Έλληνες και ξένους ποιητές... όποιον δικό του στίχο και να διάλεγες θα μου έφερνε ευχαρίστηση να τον διαβάσω και είναι πληθώρα τα συναισθήματα που βγαίνουν από αυτούς.

    Την καλημέρα μου Μαράκι μου... καλό Σαββατοκύριακο να έχεις :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ Λεβίνα μου και καταλαβαίνω απόλυτα τι εννοείς...χτες με πλημμύρισαν τα συναισθήματα!!
      Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  10. Κι εμένα Μαρία μου ήταν αγαπημένος στα χρόνια της εφηβείας. Και τώρα, κοιτώντας πίσω, απορώ πως κάποιοι ΄τετοιοι ποιητές, όπως ο Καρυωτάκης, ο Καβάφης,με μία γλώσσα και νοήματα δύσκολα με γοήτευαν
    Ετσι όμως μάθαμε ν αγαπάμε την Ποίηση.Κι εγω τη λατρευω κυριολεκτικά
    Απόλαυσα λοιπόν το ταξίδι σου,που μου χάρισε ανάσα περασμένων χρονων...
    Νάσαι καλά
    Φιλάκια πολλά και Καλό 3ήμερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά μας γοήτευαν!
      Κι ο Καβάφης είναι αγαπημένος μου πολύ!
      Χαίρομαι Χαρά μου που κάναμε αυτό το ταξίδι μαζί!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλό τριήμερο και σε σένα...φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  11. Μαρία μου εξαιρετική επιλογή να συμμετέχεις!!! Εχει γράψει τόσο όμορφα ποιήματα ο Καρυωτάκης!! Η φωτό σου δεν έχω λόγια!! Μπράβο σου βρε Μαράκι!! Ατμόσφαιρα παλαιάς εποχής, σαν πολύτιμο ενθύμιο!!!
    Να χεις ένα όμορφο 3ήμερο καρδιά μου!! Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαριλένα μου!
      Χαίρομαι που σου άρεσε και η φωτογραφία μου!
      Φιλιά πολλά και καλό τριήμερο!!

      Διαγραφή
  12. Ποίηση αγαπημένη, κοφτερή και απροσχημάτιστη. Α ρε Μαράκι, με πήγες πίσω στα παλιά...
    Κι η φωτογραφία σου συμπληρώνει μοναδικά τους στίχους που επέλεξες.
    Καλό Σαββατόβραδο να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάναμε όλοι μαζί αυτό το ταξίδι Μαρία μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  13. Όμορφη η συμμετοχή σου!

    Καλό τριήμερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλό τριήμερο και σε σένα!

      Διαγραφή
  14. Υπέροχο σύνολο έφτιαξες Μαρία μου!
    Το κομμάτι της Αρβανιτάκη το ακούω εδώ για πρώτη φορά . Μου άρεσε! Τόσο τρυφερό!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε και το σύνολο, μα και το τραγούδι!
      Να είσαι καλά Αριστέα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  15. Πόσους εφήβους δεν έχει συντροφεύσει ο Καρυωτάκης! Εννοείται, κι εμένα! Και εννοείται μέχρι σήμερα! Κάθε στίχος και μια χαραγμένη στο μυαλό στιγμή έντονου συναισθήματος...
    Πολλά φιλιά αφήνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως ακριβώς το είπες!!...κάθε στίχος και μια χαραγμένη στο μυαλό στιγμή έντονου συναισθήματος!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Με αυτή την ανάρτηση σου έμαθα εγώ πολλά πράγματα, δεν ήξερα τον Καρυωτάκη!!!

    Φιλιά και ένα μεγάλω ευχαριστώ για το τραγούδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που τον έμαθες από μένα!
      Είμαι σίγουρη πως θα σου αρέσει πολύ!
      Εγώ σε ευχαριστώ!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Ποσο ομορφα δεμενα και τα 2.. :)
    Φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. υπεροχο το ταξιδι που μας κερασες και η εικονα τελεια !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή