Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016

Το χιονισμένο βουνό (Χελμός)

Χειμωνιάτικο τοπίο ζήτησε η Μαρία Νι (Μαρία μου ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία) από το blog "Μια ματιά στον ήλιο με γιορτινά" για τον διαγωνισμό "Φωτογραφίζειν" και πετάχτηκα στον Απρίλη του 2015 για να το φέρω!
Κι έτσι, μια ανοιξιάτικη εκδρομή στο Χελμό βρήκε ευκαιρία να χωθεί στο φετινό χειμώνα!
Σκεφτόμουν να στείλω μία από τις τρεις πρώτες φωτογραφίες, τις έβαλα στη σειρά κι έκανα την τελική επιλογή μου με τον πασίγνωστο επιστημονικό τρόπο, "α μπε μπα μπλομ...".
Η φωτογραφία έφυγε κι όταν ξανάρθε αντάμωσε με μεγάλη χαρά τις υπόλοιπες.
Ξαναμπήκαν στη σειρά, άρχισαν να φυσάνε βουνίσιο αέρα και να μας προκαλούν να αφήσουμε τα χνάρια μας στο χιόνι!
Να κεντήσουμε τον καμβά του με ιστορίες!















Τα Αροάνια Όρη, γνωστότερα ως Χελμός, είναι οροσειρά της βόρειας Πελοποννήσου που βρίσκεται κατά το μεγαλύτερο μέρος της στο νομό Αχαΐας και λιγότερο στο νομό Κορινθίας, με την ψηλότερη κορυφή της να βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της επαρχίας Καλαβρύτων.
Στην αρχαιότητα λεγόταν «Αροάνια», ενώ το νεώτερο όνομά της, «Χελμός», μπορεί να είναι σλαβικής προέλευσης και σημαίνει «βουνό» ή μπορεί να είναι αρβανίτικης προέλευσης και σημαίνει «δηλητηριώδες βουνό».[1] Ο χαρακτηρισμός αυτός πιθανόν αποδόθηκε στο βουνό επειδή από αυτό πήγαζε η Στύγα, το νερό της οποίας σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες ήταν δηλητηριώδες.
Η ονομασία «χελμός», helm (αρχαία γερμανικά, αγγλικά κ.α.), elmo (ιταλικά), δένει περισσότερο με την μορφολογία του βουνού και ετυμολογείται ως «κορυφή», «κορώνα», «κόρυς» σε διάφορες Ευρωπαϊκές γλώσσες.[2] Επίσης δεν είναι υποχρεωτικά σλαβικής ή αρβανίτικης προελευσης εφόσον απο την περιοχή περασαν και άλλοι λαοί που αφομοιώθηκαν στο διάβα του χρόνου όπως Ρωμαίοι, Ερούλοι, Γότθοι, Γαλάτες και άλλα φύλα που θα είχαν την συγκεκριμένη λέξη στην ορολογία τους.

Το Life Images #21, τρώγεται από την περιέργεια και ρωτάει: 
Εσύ που άφησες τα χνάρια σου;
Αν θες μπορείς να του απαντήσεις, μέχρι και την Πέμπτη το βράδυ, πατώντας στο μπλε κουτάκι!








46 σχόλια:

  1. Σ΄ευχαριστώ Μαρία μου για την συμμετοχή και την αναφορά.
    Ετοιμάζω το Life Images. Ελπίζω να προλάβω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραίες οι φωτογραφίες σου Μαρία μου! Η απόλυτη ομορφιά του Χειμώνα, τα χιονισμένα βουνά.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  3. Τι όμορφες φωτογραφίες!! Και λατρεύω το χιόνι...Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου. Δεν ήξερα ότι μπορούμε στο δρώμενο της Μαρίας να δείξουμε και παλιές φώτο. Ωραία τώρα το ξέρω
    Ευχαριστώ που πρόσθεσες το δικό μου χνάρι αν και βιαστικό για τούτο το Life Images, καθυστερημένο για το προηγούμενο.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Μπορούμε να βάλουμε παλιές, αρκεί να μην τις έχουμε δημοσιεύει νωρίτερα!
      Εγώ σε ευχαριστώ για τούτο το χνάρι!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  4. Πανέμορφα ελληνικά βουνά
    Συγχαρητήρια Μαράκι μου!!

    Σε φιλώ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Α, τα έχω περπατήσει κι εγώ κάποτε αυτά τα μέρη.
    Οι φωτογραφίες σου είναι λαμπερές κι ολοζώντανες!
    Καλό υπόλοιπο Κυριακής, καλή εβδομάδα, σε φιλώ! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σα να λέμε έχεις αφήσει τα χνάρια σου!!
      Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!!

      Διαγραφή
  6. Υπέροχες φωτογραφίες, όπως πάντα! Λατρεύω και τα χειμερινά τοπία με τα χιόνια, μου αρέσει πολύ και το θέμα δηλαδή :)
    Καλό απόγευμα Μαράκι και μπράβο σου για τη συμμετοχή σου!
    Μακάρι να υπήρχαν και άλλα blog-δρώμενα! Να συμμετείχαμε παντού! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια και το λες, υπάρχει και το "Παίζοντας με τις λέξεις"...χαχα!!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!!

      Διαγραφή
  7. Πωπωπωωωωωωωωω Μαρία μου...... τι υπέροχες φωτογραφίες, τι συγκλονιστικά μέρη.....! να σου πω ότι και εγώ, από τη σύνταξη και μετά έχω ξεκινήσει τέτοιες ...εξορμήσεις σε δάση και μονοπάτια εδώ στην Αττική με σημείο αναφοράς την Πάρνηθα. Αρκετές από τις φωτογραφίες αυτές αναρτώ στη σελίδα μου στο facebook. Τελικά το κάλεσμα της άγριας φύσης είναι μοναδικό στη ζωή μας. Ειλικρινά σε ευχαριστούμε για την ομορφιά που μας έδωσες αλλά και την ιστορία που μας γνωστοποίησες.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια μειώθηκαν οι εξορμήσεις μου και περιορίστηκαν σε χιλιόμετρα, αλλά παρόλα αυτά, όλο και ξεφεύγω, γιατί αλλιώς δε βγαίνει!!
      Ακόμα και μια κοντινή βόλτα μπορεί να σε κάνει να τα δεις όλα αλλιώς!!
      Σε ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι έναν όμορφο μήνα!

      Διαγραφή
  8. Μαρία μου ,οι φωτογραφίες μαγευτικές ,είναι το αγαπημένο ,βουνά χιονισμένα !!!Φέτος δυστυχώς δεν απέδρασα σε υψόμετρα ,οι υποχρεώσεις πιεστικές αλλά βαδίσαμε σε άλλα χνάρια ...σε αναμονή και θα τα πούμε !
    Καλό σου απόγευμα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πήγα σε βουνό χτες, χιονισμένο δεν ήταν..εντάξει μη φανταστείς, εδώ δυο βήματα κάναμε, στον Αράκυνθο πήγαμε...ετούτες είναι από τον Απρίλη!
      Θα περιμένω τα δικά σου χνάρια!!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!!

      Διαγραφή
  9. Δεν έχω βρεθεί στα μέρη αυτά, μα οι φωτογραφίες σου μου έδωσαν μια μικρή γεύση!
    Πολύ όμορφα κλικ, Μαράκι μου!
    Χόρτασε το μάτι μου χιόνι!
    ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, κορίτσι μου! Καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννα μου!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!!!

      Διαγραφή
  10. Καλέ ζήλεψα θέλω κι εγώ! Φέτος δεν έχω δει χιόνι και θέλω τόσο πολύ.
    Φανταστικές φωτογραφίες Μαρία μου, τι όμορφη που είναι η Ελλάδα, σε όλες τις εκφάνσεις της!
    Να ομορφοπερνάς πάντα.
    Ένας υπέροχος μήνας και μια γλυκιά εβδομάδα εύχομαι να μας ξημερώσει. Σε φιλώ γλυκά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φέτος ούτε εγώ είδα καθόλου χιόνι, γι΄αυτό όταν έδωσε η Μαρία το θέμα έτρεξα στον Απρίλη να ξεθάψω όσες φωτογραφίες δεν είχα βάλει για να διαλέξω...
      Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Φιλιά πολλά και μακάρι να έχουμε και γλυκιά εβδομάδα και προπάντων υπέροχο μήνα!!

      Διαγραφή
  11. Πολύ ωραίες οι φωτογραφίες σου! Ηλιος και παχύ χιονακι!!!!!!!
    Καλό απόγευμα!
    Φιλια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στα ίδια μέρη άφησα κι εγώ τα χνάρια μου αλλά βλέποντας τώρα τις δικές σου φωτογραφίες διστάζω να ανεβάσω τις δικές μου. :) Επιστρέφω με το δικό μου life images! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάνω στα δικά μου τα άφησες, ή εγώ πάνω στα δικά σου?...όπως και να έχει, αυτά τα χνάρια θέλω...
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  13. Δεν έχω πάει, πρέπει να είναι φανταστικά! Οι φωτογραφίες σου πανέμορφες, και ειδικά αυτή που επιλέχθηκε με την επιστημονική μέθοδο (!) για το διαγωνισμό. Τη λάτρεψα!
    Φιλιά, καλή εβδομάδα και καλό μήνα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε καλά, κραυγάζει η επιστήμη μέσα μου, γι' αυτό τα κάνω όλα επιστημονικά...χαχα!
      Χαίρομαι που τη λάτρεψες, γιατί ήσουν και η μοναδική!! (πήγα να δω ποιος μου έδωσε τους μοναδικούς μου βαθμούς...χαχα)
      Σε ευχαριστώ πολύ!!!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα...τα ξανάπαμε στην προηγούμενη ανάρτηση, αλλά ευχές είναι, ας είναι μπόλικες!!

      Διαγραφή
  14. καλο μηνα καρδια μου καταρχας ο χιονισμενος Χελμός και τα Αορανια ορη μαγικα , η φωτογραφια σου στο φωτογραφιζειν ξεχωριστη μου θυμησες αποδρασεις καιρο πριν που μαλλον πρεπει να τις ξανακανω !!!!! οσο για το life images εεεεε δεν το συζητωωω αλλη μια φορα αξιαγαπητο !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κάτια μου!
      Καλό μήνα και σε σένα!!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  15. Kαλημέρα και καλό μήνα!
    Με πολλές ωραίες στιγμές, ενδιαφέρουσες δραστηριότητες και το κυριότερο θετικούς ανθρώπους.
    Φιλιά πολλά

    αγαπω πολυ τα χιονισμενα τοπια
    συγχαρητηρια για ολες τις φωτο
    πανεμορφες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κική μου!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα επίσης!

      Διαγραφή
  16. Καλέ τι όμορφες φωτογραφίες! Σαν να μην είναι ελληνικά τοπία! Κάτι από έξω μου έκαναν! Να περνάς πάντα τόσο όμορφα! Καλό μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλό μήνα και να περνάς κι εσύ όμορφα!!

      Διαγραφή
  17. Πανέμορφες εικόνες ....λατρεύω τα χιονισμένα βουνά ...
    καλό μηνά Μαρία ...φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ειρήνη μου!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!!

      Διαγραφή
  18. εγώ άραγε πότε θα δω χιόνι Live??? :) τέλειο το μέρος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να μια ερώτηση που δεν ξέρω να απαντήσω...χαχα!
      Πραγματικά είναι όμορφο μέρος!!

      Διαγραφή
  19. Και του διαγωνισμού η φωτογραφία αλλά και όλες οι άλλες είναι υπέροχες, Μαρία μου!!!!
    'Εχω πολλά χρόνια να βρεθώ σε βουνό με έλατα και χιόνι και πραγματικά ήταν για μένα μιά απολαυστική και δροσερή βόλτα!!!
    Ελπίζω αυτή την φορά να προλάβω να σου στείλω κάτι!!!!
    Φιλάκια και καλό μήνα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. αχ χιόνι!!!!!!
    Έχω ν αδω 11 χρόνια! Το πιστεύεις; Κι αυτό όχι στον τόπο μου! :((
    Υπέροχες οι φωτο Μαρία μου!
    Πολλά φιλιά και καλό μήνα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. τι υπέροχα τοπία!!! όλα τα λινκ οδηγούν σε υπέροχα μονοπάτια!!!μια ομορφιά αυτός ο τόπος!! μια τεράστια ομορφιά!!!

    μπορώ να αφήσω τα χνάρια μου με μια ανάρτηση από το Γενάρη;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. καλό μήνα Μαρία μου!! Αχ καταπληκτικό το χιονάκι!!! Και ποια φωτό να πρωτοδιαλέξεις!!! Δεν έχω πάει εκεί αλλά πως θα θελα μια εξόρμηση!!
    Φιλάκια καλή μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλά και είσαι και εσύ Μαρία να δούμε χιόνι μέσα από τις υπεροχες φωτογραφίες σου .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. τι όμορφες φωτογραφίες! πολύ καλή δουλειά, μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή