Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016

Camilla Lackberg, μια σύγχρονη παραμυθού


Μέχρι πριν λίγο καιρό δεν είχα επιθυμήσει ποτέ να επισκεφτώ τη Σουηδία.
Τώρα θέλω να πάω στη Φιελμπάκα.
Η Φιελμπάκα είναι ένα μικρό ψαροχώρι που κάθε καλοκαίρι γίνεται  τόπος διακοπών και γεμίζει κόσμο.
Από εκεί κατάγεται η συγγραφέας  Camilla Lackberg, που μέχρι πριν λίγο καιρό δε γνώριζα.
Την είχε πάρει το αυτί μου φυσικά, αλλά δεν είχα διαβάσει κανένα βιβλίο της. 
Ώσπου τα διάβασα σχεδόν όλα το ένα μετά το άλλο. Ένα τέλειωνε, ένα άρχιζα. Κάπως έτσι μονοκοπανιά είχα διαβάσει και τα βιβλία της Αγκάθα Κρίστι όταν είχαν πέσει στα χέρια μου, πολλά χρόνια πριν και δεν είναι καθόλου τυχαίο που έπαθα Camilla Lackberg τώρα, όπως ακριβώς είχα πάθει Αγκάθα Κρίστι τότε!
Το μοναδικό μας κοινό στοιχείο άλλωστε με τη συγγραφέα είναι το γεγονός πως είχε πάθει κι αυτή Αγκάθα Κρίστι, σε νεαρή ηλικία!


Η Camilla μετά από ένα σεμινάριο δημιουργικής γραφής, άρχισε να γράφει αστυνομικά βιβλία με πρωταγωνίστρια τη συγγραφέα Ερίκα -alter ego της ίδιας- και τον επιθεωρητή Πάτρικ.
Ξεκινώντας από την "Παγωμένη πριγκίπισσα" γράφει ασταμάτητα και μου δημιουργεί την αίσθηση πως γράφει τόσο αβίαστα, όσο αναπνέει!
Σκαρφίζεται ιστορίες συνεχώς και μπλέκει το σήμερα με το χτες με έναν τρόπο που κάνει την ανάγνωση απόλυτα απολαυστική εμπειρία. 
Ο κεντρικός ιστός των ηρώων της είναι τόσο ανθεκτικός που μπορεί να αντέξει πολλά. Ολοκληρωμένοι χαρακτήρες, κουβαλώντας τα δικά του θέματα ο καθένας, συνυπάρχουν με άλλους που εμφανίζονται στο παρόν, ή έρχονται από το παρελθόν και όλοι μαζί πλέκουν ιστορίες που όχι μόνο κρατάνε το ενδιαφέρον αμείωτο, αλλά το εμπλουτίζουν συνεχώς. 
Το κάθε βιβλίο επιχειρεί να σε βάλει στο επόμενο πριν ακόμα φτάσεις στο τέλος, μα όλα διαβάζονται άνετα και αυτόνομα!


Δε χρειάζεται δηλαδή να τα πάρετε από την αρχή για να πιάσετε το νήμα. Μπορείτε να τα διαβάσετε με τη σειρά αν θέλετε, αλλά δεν είναι απαραίτητο. 
Και με αυτό θέλω να πω, ότι όπου δείτε βιβλίο να το υπογράφει η  Camilla, απλά διαβάστε το!
Θα κολλήσετε, το ξέρω, αλλά θα το ευχαριστηθείτε!
Θα τελειώσετε τις πολλές σελίδες σχεδόν χωρίς ανάσα και θα ψάχνετε ήδη το επόμενο, ή τα προηγούμενά της, πριν ακόμα φτάσετε στις τελευταίες σελίδες!
Αυτά είναι τα συμπτώματα του συνδρόμου Camilla Lackberg!
Μπαίνετε στον κόσμο της και τον ζείτε σε μια παράλληλη πραγματικότητα συνεχώς. Και τον αποζητάτε διαρκώς. 

Ο κόσμος της Camilla Lackberg έχει πολλά κοινά με τον δικό μας κόσμο. Τι κι αν όλες της οι ιστορίες διαδραματίζονται στη Φιελμπάκα, οι χαρακτήρες, μαζί με τα καλά τους και τα κακά τους υπάρχουν σε όλο τον κόσμο ίδιοι ακριβώς!
Αν μου έλεγαν μέχρι πριν λίγο καιρό πως στη Σουηδία δεν υπάρχει κουτσομπολιό και πως για τα μάτια του κόσμου δε θάβονται μυστικά, μπορεί και να το πίστευα, λέω μπορεί, γιατί αλίμονο αν ήμουν τόσο αφελής. Όπου υπάρχουν άνθρωποι, θα υπάρχουν τα πάντα και οι άνθρωποι θα κουβαλούν κοινά χαρακτηριστικά σε όλα τα μέρη του πλανήτη μας.


Η Camilla μπλέκει στον κόσμο που δημιούργησε τα μυστήρια του παρόντος με τα μυστικά του παρελθόντος και όσα αποτελούν τα ανθρώπινα, ή και τα απάνθρωπα.
Από το πως μπορεί να νιώθει μια νέα μαμά, μέχρι το άγριο πρόσωπο του ναζισμού.
Κάθε της βιβλίο πιάνει κι ένα μεγάλο θέμα. Η κακοποίηση στην οικογένεια, οι διακρίσεις, η γνωριμία με σύνδρομα όπως το  Άσπεργκερ, είναι μερικά από αυτά!
Οι σχέσεις των ανθρώπων, μπαίνουν στο μικροσκόπιο και η ανάλυσή τους προσπαθεί να εξηγήσει τις πράξεις τους. 
Όχι όμως και να τις δικαιολογήσει.
Επιχειρείται και μια προσέγγιση σε πιο σκοτεινούς, ολότελα διαβολικούς χαρακτήρες, που ζουν μέσα σε έναν δικό τους κατάμαυρο κόσμο.
 Η συγγραφέας μπλέκει την πραγματικότητα όλου του κόσμου με την καθημερινότητα και την πραγματικότητα των ηρώων, κι όλα αυτά ενώ διαξάγεται κάθε φορά μια αγωνιώδης έρευνα για την εξιχνίαση δολοφονιών!
Εκεί που το μυστήριο και η ένταση κορυφώνονται, οι αναφορές στην ήρεμη οικογενειακή ζωή έρχονται να αποφορτίσουν το κλίμα για λίγο, τόσο όσο να πάρουμε μια ανάσα πριν αρχίσει πάλι το κυνήγι των κακών.

Την έχουν αποκαλέσει  σύγχρονη παραμυθού και είναι!
Κι ευτυχώς για μας μοιάζει να είναι και ανεξάντλητη!



Τα βιβλία της κυκλοφορούν στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Μεταίχμιο σε μετάφραση Γρηγόρη Κονδύλη και μπορείτε να τα βρείτε σε κανονική έκδοση και κάποια από αυτά σε έκδοση pocket που κάνει τα βιβλία ακόμα πιο προσιτά!
Περισσότερα για την Camilla Lackberg μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της, αλλά και στη σελίδα της στο facebook, από όπου έκλεψα και τη φωτογραφία της.

23 σχόλια:

  1. Ολόκληρη τη Σκανδιναβία την έχω πολύ ψηλά! (Με εξαίρεση κάποια "θεματάκια" τους που μου κάθονται στο λαιμό!)
    Δυστυχώς, δεν γνώριζα την συγγραφέα, μα ποτέ δεν είναι αργά, ε?
    (Μου άρεσε που μας ενημέρωσες για τα συμπτώματα! χαχα! Είσαι ψυχάρα!)
    Θα την αναζητήσω!
    ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, Μαράκι!
    Halauksia! (Αγκαλιές στα Φινλανδικά! Από Σουηδέζικα...δεν...!)
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αυτό το κρύο που δεν με άφηνε να τη βάλω ψηλά..αλλά ξαφνικά έγινε πιο ελκυστική...
      Τώρα βέβαια, για χειμώνα δεν ξέρω και υποψιάζομαι πως η θάλασσα της Φιελμπάκα είναι πιο κρύα από όσο θα μπορούσα να φανταστώ και το καλοκαίρι, αλλά άμα είναι να με φιλοξενήσει η Ερίκα, θα το κάνω το ψυχικό και θα πάω!
      Αρκεί να μην είναι σεζόν φόνων...χοχοχο!...
      Halauksia!...αχ ωραία έμαθα μια λέξη στα Φινλανδικά κι ακόμα είμαι στο μαγευτικό Αγρίνιο...που να αρχίσω να ανηφορίζω κιόλας!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Έχω ακούσει πολύ καλά λόγια γαι τη Camilla Lackberg!!!!!
    Ε κι αφού το επιβεβαιώνεις κι εσύ, τότε μπαίνει σε εκείνους που πρέπει να διαβαστούν!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς πάντα να κάνεις μια δοκιμή...κι ελπίζω να σε γοητεύσει όσο γοήτευσε εμένα!

      Διαγραφή
  3. Την είχα ακουστά αλλά δεν την έχω διαβάσει
    Καιρός να το επιχειρήσω.....

    πολλά φιλιά Μαράκι μου(πολύ καλή παρουσίαση!!) ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μάλλον δεν πρέπει να έχω διαβάσει κάποιο βιβλίο της. Θα την αναζητήσω.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν τη βρεις μπροστά σου μην την αγνοήσεις!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Την είχα ακουστά από σχετική διαφήμιση Μαρία. Είναι τόσο καλή ε ;
    ξέρεις, λατρεύω το αστυνομικό μυθιστόρημα και κρατάω τις σημειώσεις σου για το έργο της. Πρέπει να φροντίσω να διαβάσω κάποια βιβλία της για να αποκτήσω άποψη.
    Ευχαριστούμε για την έξοχη ανάλυση Μαρία. Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα μου άρεσε πολύ κι ελπίζω να αρέσει και σε σένα!
      Όχι τίποτα άλλο, αλλά αν σου αρέσει θα έχεις και μπόλικο υλικό μπροστά σου!
      Εγώ σε ευχαριστώ Γιάννη μου!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  6. Μετά την ανάρτησή σου "επισκέφθηκα" τη βάση της βιβλιονετ για να βρω περισσότερες πληροφορίες για τα βιβλία της, αλλά διαβάζοντας τις υποθέσεις τους, ορισμένα μου φάνηκαν αρκούντως... σκιαχτικά!
    Επειδή, όμως, έχω λόγο να ασχοληθώ αυτό το καλοκαίρι με ιστορίες μυστηρίου, λέω να διαβάσω και ένα βιβλίο της Lackberg (μέχρι τώρα σκεφτόμουν μόνο Nesbo και Larsson - αλήθεια, πόσοι σκανδιναβοί είναι γνωστοί για βιβλία του είδους;!). Εσύ ποιο από όλα θα πρότεινες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα...ναι, είναι αρκούντως σκιαχτικά!
      Και ναι να διαβάσεις...
      ποιο θα πρότεινα?...θα ξεκινήσω ανάποδα...δε θα σου πρότεινα να ξεκινήσεις με το χιονοθύελλα με άρωμα πικραμύγδαλου. Αν και θυμίζει αρκετά Αγκάθα Κρίστι, δεν είναι το πιο αντιπροσωπευτικό του έργου της και σίγουρα όχι το καλύτερο!
      Από τα υπόλοιπα διαλέγεις όποιο θες...αν δεν επιλέξεις το πρώτο, την παγωμένη πριγκίπισσα, θα σου πρότεινα το παιδί από τη Γερμανία!
      Δε θυμάμαι αυτή τη στιγμή να έχω διαβάσει άλλον σκανδιναβό, πέρα από αυτούς που αναφέρεις και που τους είχα ανακαλύψει και τους δυο στη δανειστική, αλλά σίγουρα υπάρχουν κι άλλοι!
      Κάτι κάνουν πολύ καλά εκεί πάνω και γράφουν μανιωδώς!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  7. Εγώ πάλι έχω πάθει Memaria με τις κριτικές της, που μας κάνει πάντα να θέλουμε όλα να τα διαβάσουμε!
    Θα την έχω στα υπόψη αλλά όχι για τούτο καλοκαίρι, γιατί ήδη ο κατάλογος μου είναι μακρύς ...
    Ο μόνος Σουηδός που έχω διαβάσει εγώ είναι ο Γιούνασον ( Ο 100χρονος που πήδησε από το παράθυρο και το έσκασε) κι ήταν τόσο απολαυστική η γραφή του (στο συνιστώ) που θέλω να διαβάσω και το επόμενό του, Η αναλφάβητη που ήξερε να μετράει!
    Πολλά φιλιά Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα τα βάλω πάραυτα στο δικό μου μακρύ κατάλογο..χαχα!
      Σε ευχαριστώ για τις προτάσεις!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. Πόσο δίκιο έχεις σε όλα! Πριν από χρόνια αγόρασα τυχαία την "παγωμένη πριγκίπισσα" και κόλλησα. Είμαι από τους τυχερούς που έχουν διαβάσει τα βιβλία της με τη σειρά Και θα προσθέσω εγώ σε όλα τα συμπτώματα οου ανέφερες, ακόμη ένα: να τελειώνεις το βιβλίο και το μόνο που σε ενδιαφέρει να είναι πότε θα εκδοθεί το επόμενο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από μια άποψη νιώθω τυχερή που άργησα να την ανακαλύψω κι έτσι δεν περίμενα καθόλου...αμέσως αμέσως είχα να διαβάσω τόσα πολλά!
      Αλλά τώρα φτάνω στο τελευταίο της και το βλέπω το στερητικό να μου έρχεται!...χαχα!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  9. Πολύ ενδιαφέρον, ειδικά αυτή την εποχή που είμαι σε αναζήτηση αστυνομικών! Θα το διερευνήσω το θέμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σου αρέσουν τα αστυνομικά σε βλέπω σύντομα να θες κι εσύ να πας στη Φιελμπάκα!

      Διαγραφή
  10. Πολύ ωραία ανάρτηση και με πολύ ευρηματικό τίτλο! Πριν μερικούς μήνες διάβασα το πιο πρόσφατο βιβλίο της, τον θηριοδαμαστή, και κόλλησα τρελά! Τόσο τρελά που θέλω κάποια στιγμή να διαβάσω και τα προηγούμενά της! Και όπως έχω πει και σε μια σχετική -με το συγκεκριμένο βιβλίο- ανάρτηση στο blog μου: "Έχοντας φτάσει στο τέλος του βιβλίου μού δημιουργήθηκε ακατανίκητη επιθυμία να ανατρέξω στα προηγούμενά της με πρωταγωνιστές το δίδυμο Πάτρικ - Ερίκα! Ξεκίνησα κάπως ανορθόδοξα, αλλά αυτή είναι η γοητεία των βιβλίων. Να σε κρατάνε δέσμιο μέχρι το επόμενο!"
    Maria Ifadopoulou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Όπως και να ξεκίνησες ένα έχει σημασία..πως ήδη θες να διαβάσεις και τα υπόλοιπα!
      Σε μάγεψε κι εσένα όπως κι εμένα κι εκατομμύρια άλλους, εδώ που τα λέμε...χαχα!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  11. Μ' αρέσουν οι κριτικές σου! Τα αστυνομικά όχι, αλλά όταν γράφεις για αυτά, θέλω να τα διαβάσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή