Τρίτη 7 Απριλίου 2015

Οι στυλοβάτες της γης

Tuesday 7: Beauty
Τους "Στυλοβάτες της γης" τους είχα διαβάσει πολύ παλιά και είναι ένα από εκείνα τα βιβλία που έχω δανείσει χωρίς επιστροφή.
Πολλά χρόνια αργότερα, κυκλοφόρησε το "Ένας κόσμος χωρίς τέλος".
Υπήρξε και μια σειρά που την ανακάλυψα μόλις χτες.
"The Pillars of the Earth", ονομάζεται αν θέλετε να την ψάξετε.
Τα βιβλία ήταν καλά, για τη σειρά δεν ξέρω, δεν απαντώ, αφού ακόμα δεν την είδα.

Monday 6: A shape
 Πού τα θυμήθηκα θα μου πείτε τώρα και τα μνημονεύω.
Αφορμή στάθηκε η τελευταία φωτογραφία που απεικονίζει μέρος του καθεδρικού ναού στη Σαλαμάνκα στην Ισπανία.
Είχα δει καθεδρικούς ναούς και στην Αγγλία όπου και αναφέρονται τα βιβλία, αλλά το μυαλό μου (γύρευε για ποιο λόγο), σε εκείνον τον ναό τα "ξεφύλλισε" πάλι, ίσως γιατί μέσα σε εκείνον πέρασα αρκετές ώρες.
Όταν μπήκα μέσα ένιωσα τόσο μικρή, τόσο ελάχιστη, που κατάλαβα γιατί επιβάλλεται οι ναοί να είναι τόσο επιβλητικοί.
Για να εκμηδενίζεται η ανθρώπινη υπόσταση. Ή για να εξυμνείται, μια και είναι ανθρώπινα δημιουργήματα.
Μπορεί και για τα δυο, αν και το ένα αναιρεί το άλλο.
Γεγονός παραμένει πως δεν ένιωσα καθόλου κοντά στο Θεό. Ένιωσα αλλόκοτα μακριά του. Κι ένιωσα φόβο. Όχι απέναντί του, απαραίτητα, αλλά έναν περίεργο φόβο, ανάκατο με δέος.
Ίσως γιατί έζησα κι έναν σεισμό κάπου μέσα στο ναό.
Στο λιγοστό φως, το μόνο που ακούς είναι οι κατανυκτικές ψαλμωδίες. Οι ανάσες όσων προσεύχονται.
Ξαφνικά η γη αρχίζει να τρέμει και στο βουητό του σεισμού, οι ψαλμωδίες γίνονται κραυγές, και οι καμπάνες αρχίζουν να χτυπάνε με μανία.
Μια ρωγμή εμφανίζεται στον τεράστιο πέτρινο τοίχο. Μια ρωγμή που σέρνεται πάνω του σαν το πιο ύπουλο φίδι. Την πρώτη ρωγμή ακολουθούν πολλές, οι κραυγές γίνονται ουρλιαχτά, οι καμπάνες δυναμώνουν το φόβο, η αγωνία κορυφώνεται, και τότε...

Sunday 5: Egg

...όλα σταματούν!
Αυτό που έζησα, ήταν ένα ψέμα. Μια αναπαράσταση παλιού σεισμού.
Ήμουν σε έναν ναό που χτίστηκε το μεσαίωνα κι έζησα στιγμές του τότε. Κι ευτυχώς έζησα μόνο αυτό από εκείνη την εποχή, γιατί ήταν από τις πιο αδυσώπητες, αν και λίγο από Μεσαίωνα κρύβουν, σαν ιό μέσα τους, όλες οι εποχές.

Saturday 4: I stood here
Δεν μπορώ όμως να μην κάνω τη σύγκριση.
Την κατάνυξη που ένιωσα κάποτε μπαίνοντας σε ένα μικρό εκκλησάκι να ανάψω τα καντήλια, δεν την ένιωσα στο μεγάλο καθεδρικό.
Ένιωσα πολλά, εκεί μέσα, αλλά τίποτα δεν αφορούσε το Θεό.
Πιο κοντά του νιώθω όταν βρίσκομαι στη φύση, παρά μέσα στα δημιουργήματα των ανθρώπων.

Friday 3: This is good
Στα βιβλία του Ken Follett: "Οι στυλοβάτες της γης" κι "Ένας κόσμος χωρίς τέλος", ένας καθεδρικός ναός πρωταγωνιστεί.
Αρχίζει να υψώνεται στο πρώτο, ενώ οι δολοπλοκίες, τα ανθρώπινα πάθη, αλλά και η πολιτική αναταραχή κάνουν το μυθιστόρημα ακόμα πιο ενδιαφέρον.
Στο δεύτερο, που μας μεταφέρει δυο αιώνες μετά, ο ναός δεσπόζει πάνω από την πόλη και οι απόγονοι εκείνων που τον έχτισαν ζουν το δικό τους πεπρωμένο. 

Thursday 2: Building
Το "Life Images" θα επανέλθει μετά το Πάσχα, αλλά το "Παίζοντας με τις λέξεις" σας περιμένει εδώ!

30 σχόλια:

  1. καλημέρα τόσο ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις εγώ δεν τα έχω διαβάσει και υπόσχομαι να προσπαθήσω.... ωραία ιδέα !! αλλά και οι εικόνες που συνοδεύουν το κείμενο .... εξαιρετικές για ακόμα μια φορά ... φιλιά καλή συνέχεια και για σήμερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Μαρία μου
    Ωραίες προτάσεις κι οι φωτό συνεργούν!!

    φιλάκι γλυκό ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαρίαααα! Δε θα το πιστέψεις αλλά είχαμε ακριβώς την ίδια ιδέα για "beauty": http://instagram.com/p/1Khib1C5DY/ ❤
    Πολύ ωραία και αληθινά τα γραφόμενά σου και θα συμφωνήσω... Όσο για τις προτάσεις σου δεν τις γνώριζα..
    Οι φωτογραφίες, τι να πω, άλλη μία φορά έργα τέχνης!!!❤
    Πολλά πολλά φιλιάάααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι μόνο είδαμε την ομορφιά σε αυτά τα ομορφόπαιδα, αλλά και ταυτιστήκαμε τόσο!!
      Πολύ μου άρεσε η φωτογραφία σου...
      Σε ευχαριστώ πολύ Αναστασία μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Ενδιαφερουσες οι προτάσεις σου Μαρία μου.
    Θα τα προμηθευτώ για το καλοκαίρι, γιατί είναι από αυτά που μου αρέσουν.
    Οι φωτογραφίες είναι μοναδικές.
    Καλή Ανάσταση!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιστεύω πως θα σου αρέσουν Ρένα μου!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Φιλιά πολλά και καλή Ανάσταση επίσης!

      Διαγραφή
  5. Μαρία μου και εγώ τον Θεό τον αισθάνομαι καλύτερα όταν είμαι σε ένα μικρό ξωκκλήσι κοντά στη φύση παρά σε μεγαλοπρεπείς ναούς.
    Καλή Ανάσταση!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σε καταλαβαίνω απόλυτα!
      Φιλιά πολλά και καλή Ανάσταση να έχουμε!

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα Μαρία μου!!Στήν Ολλανδία βλέποντας τούς Καθεδρικούς ναούς,είχα εντυπωσιαστεί!
    Μού αρέσει αυτές τίς Αγιες μέρες νά εκκλησίαζομαι στό μικρό ξωκκλήσι τής περιοχής μου,καί μέ τά άνθη από τά χαμομήλια νά σκορπούν γύρω μου απίστευες μυρωδιές!Μού άρεσε τό κείμενό σου καί θαύμασα τίς πανέμορφες Ανοιξιάτικες φωτογραφίες σου!!Ο γατούλης πολύ μουράτος!!Χα χααα!!Καλό Πάσχα καί καλή Ανάσταση!!Καλά νά περάσεις!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Dimi μου!
      Μας εντυπωσιάζουν οι μεγάλοι ναοί, αυτή είναι μεγάλη αλήθεια!
      Φιλιά πολλά και καλή Ανάσταση!
      Κι εσύ να περάσεις όμορφα!

      Διαγραφή
  7. Ουτε κι εγω ενιωσα κοντα στο Θεο στην Παναγια των Παρισιων... Πολλες φορες νιωθω, κοιτωντας ενα συννεφο, τη θαλασσα η οτιδηποτε τοσο απλο ωστε να ειναι μεγαλειωδες! Κυριως οταν κοιταζω το αγγελουδι μου! Καλη Ανασταση Μαρια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπότε καταλαβαίνεις ακριβώς τι εννοώ!!
      Να είσαι καλά!
      Καλή Ανάσταση και να περάσεις όμορφα με τους αγαπημένους σου!

      Διαγραφή
  8. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου προτιμούσα να προσεύχομαι και να κάνω τις "αναζητήσεις" μου σε όχι... τόσο μεγαλοπρεπείς, φανταχτερούς χώρους και απλά μεγαλώνοντας... επικυρώθηκε(!) η άποψή μου!
    Πολύ όμορφα τα συνδύασες όλα στην ανάρτηση, Μαράκι μου!
    (Σιγά να μη σχολιάσω τα γατάκια! Να δει ο Μπρικάκος το σχόλιό μου και να μη μου ξαναμιλήσει?!)
    ;-)
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, νομίζω πως αυτές μας οι "απόψεις" απλά επικυρώνονται με τα χρόνια!!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Χαχα....ναι,έχουμε και το φόβο μην παρεξηγηθεί ο Μπρίκι!!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  9. Μοναδική η ικανότητα σου να συνδυάσεις στην ίδια ανάρτηση τις υπέροχες φωτογραφίες, τις προτάσεις για τα βιβλία και τις αναμνήσεις σου! Τα βιβλία δε τα γνωρίζω, αλλά θα τα ψάξω! Όσο για τους φανταχτερούς ναούς θεωρώ πως σε κανέναν δε "ξυπνούν" κατανυκτικά συναισθήματα, όσο δέος για τη μεγαλοπρέπεια τους καθαρά σαν αρχιτεκτονικό οικοδόμημα και τίποτα περισσότερο...
    Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα εύχομαι! ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Ναι, έχεις δίκιο...μου δημιουργούνται χίλια δυο συναισθήματα σε τέτοιους ναούς, αλλά όχι κατάνυξη!
      Φιλιά πολλά και καλή Ανάσταση!
      Να περάσεις όμορφα το Πάσχα!

      Διαγραφή
  10. Να σου πω την αλήθεια γυρίζοντας τον κόσμο γνώρισα πολλούς ναούς που προσπαθούσαν με τον όγκο τους να σε αιχμαλωτίσουν.
    Όμως εκστατικός στάθηκα μόνο σε κάποια μικρά, απλά αλλά τόσο πλούσια σε αισθήματα μικρά εκκλησάκια.
    Καλό σου Πάσχα Μαρία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε νιώθω απολύτως Ντένη μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλό Πάσχα και σε σένα!

      Διαγραφή
  11. Τελικά είμαι πολύ ανάποδο άτομο γιατί σε αντίθεση με τους περισσότερους εμένα αυτή η αίσθηση της δύναμης του υπερφυσικού πάνω στη μικρή ανθρώπινη ζωή μου πάει γιατί με τιθασεύει ως ατίθασο άτομο που είμαι.
    Το έχω βιάσει πολλές φορές όταν έρχομαι σε επαφή με τις επιβλητικές καθολικές εκκλησίες της Ευρώπης.
    Τις φιλούρες μου και σου εύχομαι Καλό Πάσχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, αφού είσαι ατίθασο άτομο...κάποιος πρέπει να σε τιθασεύσει..χαχα!
      Να είσαι καλά Χριστίν μου...σε ευχαριστώ πολύ!
      Εύχομαι και σε σένα Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα!

      Διαγραφή
  12. Πραγματικά πολύ μεγάλη εμπειρία Μαρία. Το να έχεις μια τέτοια εμπειρία νομίζω είναι βίωμα, αποκτά επαφή με έναν κόσμο που δίνει μια άλλη αίσθηση.
    Καλό ξημέρωμα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ήταν, νομίζω, μεγάλη εμπειρία...
      Να είσαι καλά Γιάννη μου!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  13. Μαρία μου, έπλεξες τόσο όμορφα, τα βιβλία, τους επιβλητικούς αλλά και τους ταπεινούς ναούς, τη φύση, το τρομερό φαινόμενο σεισμό....
    που με εντυπωσίασες.
    Τελικά η σύνθετη σκέψη είναι κάτι που δεν το έχω καθόλου.
    Φιλιά και Καλό Πάσχα, αν δεν ξαναπεράσω απ' εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Φλώρα μου...μάλλον το μυαλό μου δε συγκεντρώνεται εύκολα...για αλλού ξεκινάει κι αλλού καταλήγει!
      Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα και σε σένα!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  14. 'Ετσι είναι, Μαρία μου! 'Εχω επισκεφθεί τόσους πολλούς μεγάλους κι επιβλητικούς ναούς στο εξωτερικό, αλλά ποτέ δεν ένιωσα κοντά στον Θεό μέσα σ'αυτούς, παρά μόνο θαυμασμό και δέος για την αρχιτεκτονική τους, τον όγκο τους, την ιστορία τους. Μου 'ακούγονται' πολύ ωραία τα βιβλία που προτείνεις...θα τα αναζητήσω.
    Καλή Ανάσταση σου εύχομαι και καλό κι ευλογημένο Πάσχα με την οικογένειά σου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαριάννα μου!
      Καλή Ανάσταση και σε σένα και να περάσεις όμορφα το Πάσχα με τους αγαπημένους σου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  15. ♥♥♥Εμένα μου αρέσει ο ναός της ψυχής μας♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή