Σάββατο 18 Απριλίου 2015

Εαρινή πνοή


Εαρινή πνοή

Σ' εκείνο το αγροτόσπιτο, στην άκρη στο ποτάμι
πάντα χειμώνας η εποχή, η απελπισία πλοκάμι
που γύρω του τυλίγεται, το πνίγει, το αφανίζει,
γιατί δεν είναι η αφροντισιά που τάχα το γκρεμίζει.
Χρόνια η ζωή δε σταματά σ' αυτό το ερειπωμένο,
δεν είναι ακατοίκητο, μα είναι στοιχειωμένο.
Ένας θλιμμένος γέροντας, περιπλανιέται μόνο
σκιά λειψή και μοναχή χαμένη μες στο χρόνο.
Δάκρυα πόνου τα όνειρα από ντουβάρια στάζουν
και μιαν αγάπη αναπολούν, τα μάγια λες να σπάσουν.
Η ευτυχία σύννεφο κι έφυγε, ο θάνατος σαν ήρθε
κι αντί για γάμους και χαρές μια θλίψη τον επήρε.
Στέκεται ώρες και θωρεί εκείνο το φουστάνι.
Το άσπρο της το νυφικό, δεν πρόκαμε να βάλει.
Το έαρ που περίμενε, το έαρ που λαχταρούσε,
με μιαν ανάσα την στερνή, εκείνης που αγαπούσε,
για πάντα χάθηκε στο χτες, τίποτα δεν το φέρνει.
Κρεμάστηκε η εαρινή η πνοή, μ' ένα λευκό κουρέλι.


Η φωτογράφος Chris Corthouts  είναι συμπαίκτριά μου στο Photo A Day και η παραπάνω φωτογραφία της ήταν για μένα έμπνευση! 
Η χαρά μου μεγάλη που μου επέτρεψε να κοσμήσω με αυτή τους στίχους μου και την ευχαριστώ πολύ!
Θέλοντας να μοιραστώ άμεσα αυτή τη χαρά, την έστειλα μαζί με τη συμμετοχή μου στην Αριστέα, η οποία μου εκμυστηρεύτηκε πως από καιρό σκέφτονταν να βάλει και φωτογραφίες στο Συμπόσιο. Η χαρά μου έγινε μεγαλύτερη για παραπάνω από έναν λόγους!
Γνωστή η τρέλα μου με τη φωτογραφία άλλωστε!

Όπως καταλάβατε αυτή ήταν η (μια) συμμετοχή μου στο "Συμπόσιο ποίησης"!
Θέλω να ευχαριστήσω πολύ την Αριστέα που το έφερε σε πέρας άψογα όπως πάντα, να ζητήσω ένα συγνώμη που αυτή τη φορά δεν κατάφερα να είμαι συνεπής στην ανάγνωση των ποιημάτων, ώστε να μπορέσω να βαθμολογήσω και φυσικά να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου όσους αφέθηκαν στην Εαρινή Πνοή!


Μην ξεχνάτε το "Παίζοντας με τις λέξεις" που περιμένει τις συμμετοχές σας!
Και λέω, αν φυσικά συμφωνείτε κι εσείς, να το εμπλουτίσουμε κι αυτό με εικόνες.
Σας έχω όμως και μια έκπληξη!
Η συμμετοχή που θα βγει πρώτη σε βαθμούς, θα δημοσιευτεί στο επόμενο τεύχος του ηλεκτρονικού περιοδικού "Ανθρώπων Έργα", αν φυσικά το επιθυμεί και ο/η δημιουργός της.


56 σχόλια:

  1. Εξαίρετα Μαρία και το ποίημα και η φωτογραφία σε μια δημοσίευση που μυρίζει Άνοιξη.... Καλό Σ/Κ να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχη ανάρτηση Μαράκι μου! Χρόνια πολλά για όλες τις ημέρες, φιλιά πολλά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαράκι μου!
      Χρόνια πολλά και σε ΄σένα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Μ' άρεσε, Μαράκι! Πολύ δυνατή ιστορία, υπέροχη δομή! Και η εικόνα, ξέχασα τότε να το γράψω, καταπληκτική!!!! Καλό Σ/Κ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το έγραψα πριν λίγο και στην Ελένη.... δεν μπορώ τις βαθμολογίες και νοιώθω τύψεις μετά...
    Μέσα μου ξεχώρισε και η εικόνα και ο στίχος που ταίριαζε απόλυτα.... τόσο που ήταν σαν να άρρηκτα δεμένα αυτά τα δυο!
    Μπράβο στην δημιουργό της φωτογραφίας και ακόμα μεγαλύτερο μπράβο στην δημιουργό του στίχου....
    Καληνύχτα Μαράκι μου, καλή Κυριακή να έχετε :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάπως έτσι νιώθουμε όλοι Λεβίνα μου, οπότε σε καταλαβαίνω!
      Σε ευχαριστούμε πολύ!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Συγχαρητήρια κι από μένα Μαράκι μου για τη δυνατή συμμετοχή σου και τον όμορφο συνδυασμό της με τη φωτογραφία αυτή.
    Η ιδέα σου για συνοδευτική φωτογραφία & φιλοξενία της νικήτριας ιστορίας στο Ανθρώπων Έργα, είναι εξαιρετικές και μπράβο για την πρωτοβουλία σου!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία μου!
      Οι ιδέες δεν είναι δικές μου ούτε η μια ούτε η άλλη...χαχα!
      Ο Σάββας πρότεινε τη φιλοξενία και οι φωτογραφίες ήταν ιδέα της Αριστέας που δε χρειάζεται να σου πω πόσο μου άρεσε!!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  6. Υπέροχο το ποιήμα σου αγαπητή μου Μαρία.
    Φανταστική η φωτογραφία κι΄ήταν επόμενο να σου δώσει αυτή τη θαυμάσια έμπνευση.
    Καλή Κυριακή σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχο το ποιήμα σου αγαπητή μου Μαρία.
    Φανταστική η φωτογραφία κι΄ήταν επόμενο να σου δώσει αυτή τη θαυμάσια έμπνευση.
    Καλή Κυριακή σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ντένη!
      Πραγματικά η φωτογραφία αυτή "γεννάει" την έμπνευση!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. Το ποιημα ΥΠΕΡΟΧΟ! Κι η φωτογραφια που το συνοδευσε τοσο αποκοσμη, ανατριχιαστικη....
    Την ιστορια μου Μαρακι για το παιζοντας με τις λεξεις, στην εχω βαλει στην προηγουμενη αναρτηση σε συνδεσμο, την ανεβασα στο μπλογκ γιατι βγηκε τεραστια!...
    Φιλια και καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Χριστίνα μου!
      Την διάβασα και είναι καταπληκτική η ιστορία σου!
      Θα χαρώ πολύ αν γράψεις κι άλλη...χαχα...ζητάω πολλά?
      Φιλιά πολλά και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  9. Μαρία, καλημέρα!
    Η Εαρινή πνοή ήταν από τα ποίηματα που επέλεξα και είμαι πολύ χαρούμενη που διακρίθηκε!
    Ήταν συγκινητικό και πολύ ανθρώπινο!
    Η φωτογραφία ταιριαστή απόλυτα και πολύ καλλιτεχνική!
    Θεωρώ τέχνη όλη την προσπάθεια!
    Να είσαι καλά και νέες υπέροχες δημιουργίες να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Γλαύκη μου!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Όσο για τη φωτογραφία θα συμφωνήσω απόλυτα!!
      Κι εσύ να είσαι καλά!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  10. Τι όμορφο το ποίημα σου Μαρία μου, αν και δεν πρόλαβα να δώσω λόγω κάποιων δυσάρεστων γεγονότων την προσοχή που ήθελα στο Συμπόσιο.
    Να 'σαι καλά, Καλή Κυριακή! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Ελπίζω όλα να είναι καλά τώρα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  11. Μαρία μου συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου. Ήταν εξαιρετική και απόλυτα δεμένη με την φωτογραφία. Δυστυχώς ούτε εγώ κατάφερα να διαβάσω όλες τις συμμετοχές στο συμπόσιο, έτσι δεν βαθμολόγησα.
    Καλή σου μέρα και φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου!
      Έπεσε και μέσα στις γιορτές, οπότε πολλοί δεν καταφέραμε να βαθμολογήσουμε!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Χαίρομαι πολύ Μαρία μου γιατί χάρη σε αυτή τη φωτογραφία πραγματοποίησα αυτό που ήθελα από το δεύτερο Συμπόσιο ( μη σου πω ότι το είχα σκεφτεί και στης Φλώρας κάθε φορά που αναρτούσαμε μετά το παιχνίδι τη συμμετοχή μας και τα σχόλια που κάναμε για το πόσο διαφορετικά φαίνεται η κάθε συμμετοχή μαζί με τις φωτο που το συνοδεύουν!
    Εσένα ήταν μια ιστορία σε έμμετρη μορφή!
    Και είχε συγκίνηση!
    Πολύ χάρηκα που πήγε τόσο καλά, που άρεσε! Γιατί κι εγώ το αγάπησα!
    Μπράβο σου!

    Και ναι να το κάνεις και στο Παιχνίδι. Ξεκουράζει τν αναγνώστη πρώτα απ΄όλα και ίσως στέκεται σε κάτι από το ποίημα ή την ιστορία πιο πολύ!
    Φιλιά πολλά! ♥
    (πάντα τέτοια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να υποθέσω ότι τώρα θα τραβήξεις ότι κι εγώ...Περιμένεις φωτό ε;
      αχαχαχααχα
      Πάω να βγω στη γύρα στο νετ! αχαχαχα!

      Διαγραφή
    2. Χαχα..μα αφού μου άρεσε η ιδέα σου!...όσο ψάχνεις εσύ για φωτό, εγώ θα σε ευχαριστήσω για άλλη μια φορά για όλα!!!

      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  13. Καλημέρα Μαρία μου
    Με Άξια λόγια έντυσες αυτήν την υπέροχη εικόνα
    υπερβολικά συναισθηματικό κι ευαίσθητο το ποίημα σου
    Τα συγχαρητήρια μου!!!!

    φιλάκια πολλά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  14. Μπράβο Μαράκι μου πολύ συγκινητικό το ποίημά σου! Γεμάτο συναισθήματα. Και η φώτο υπέροχη.
    Μ'αρέσει η ιδέα να συνοδεύονται τα γραπτά μας με φώτο..............για να δούμε
    Καλή συνέχεια
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Άννα μου!
      Κι εμένα μου άρεσε πολύ η ιδέα της Αριστέας κι έχει δίκιο παραπάνω που λέει πως ξεκουράζουν τον αναγνώστη!
      Φιλιά πολλά και καλή συνέχεια και σε σένα!

      Διαγραφή
  15. Mαρία μου το ξεχωριστό έμμετρό σου με συγκίνησε και με εντυπωσίασε όπως και η συνοδευτική εξαιρετική φωτογραφία, νομίζω ότι ήτανε το πιο ταιριαστό ποίημα/εικόνα του Συμποσίου !!! Συγχαρητήρια !!! Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κλαυδία μου!
      Να είσαι καλά...φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Ήταν από αυτά που είχα ξεχωρίσει, αλλά, (απολογούμαι) στη στροφή το έφαγαν κάποια άλλα. :))
    Καλή συνέχεια Μαράκι και τώρα που επιτέλους ήρθε η Άνοιξη φωτογράφιζέ την αβέρτα.
    Καλή εβδομάδα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Πέτρο!
      Χαχα...τι να κάνουμε τα έχουν αυτά οι βαθμολογίες!
      Έρχομαι και σε σένα, αλλά δράττομαι της ευκαιρίας (σε εντυπωσίασα ή να προσπαθήσω κι άλλο?) να σου δώσω κι εδώ τα συγχαρητήριά μου!
      Καλή εβδομάδα και σε σένα!

      Διαγραφή
  17. Μαρία μου είναι μοναδικό πόσο όμορφα λόγια σου έβγαλε αυτή η φωτογραφία!
    Υπέροχα και τα δύο μπράβο σου
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Έλενά μου!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  18. Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου Μαρία !!!! ....πολύ ωραία Μπραβο ..
    Καλη εβδομαδα να εχεις ...φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλή εβδομάδα και σε σένα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  19. Πολύ όμορφη η συμμετοχή σου
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ποιητική περιγραφή
    μιας πρόωρα χαμένης ευτυχίας,
    με πλούσιες εικόνες.
    Κανονικό ποίημα, Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πανέμορφη η εικόνα πραγματικά, αλλά ακόμη πιο όμορφο να την στολίζεις με λόγια, με στίχους, με νόημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αδυνατώ να πιστέψω ότι ένα άτομο που ανάρτησε ΑΥΤΗΝ ΕΔΩ τη φωτογραφία, είναι το ίδιο άτομο με αυτό που ανάρτησε παράλληλα και την "άλλη" με το καραγκιόζη-"υπουργό"! Πάντως εγώ σε ψήφισα, εδώ φυσικά, γιατί άραγε; Αχαχα! Μα γιατί ήταν όλα υπέροχα αφού! :)) Φιλιά πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλά εδώ δεν έτυχε, πέτυχε!! Τι φωτό είναι αυτή;;; Εξαιρετική!! Εδεσε μοναδικά με το ποίημά σου Μαράκι!! Εαρινή πνοή όνομα και πράγμα!!
    Συγχαρητήρια!! Καλές εμπνεύσεις να χεις κοπέλα μου και με το καλό το καινούριο παιχνίδι λέξεων!! Από ότι κατάλαβα άλλαξε χέρια η φιλοξενία! Τα φιλιά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαριλένα μου!
      Καλά κατάλαβες για το παιχνίδι!...
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  24. Χρόνια πολλά, Μαρία μου!
    Η φωτογραφία είναι φοβερή και τη συνόδευσες τόσο υπέροχα με το ποίημά σου... μπράβο!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Έλλη μου!
      Χρόνια πολλά και σε σένα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  25. Το ποίημα σου, αναδύει τόσο ανάγλυφα πόνο και μελαγχολία, που ομολογώ πως μου προκάλεσε πόνο! Ιδανικό το ταίριασμα της φωτογραφίας. Απόδειξες ότι μπορείς να "ζωγραφίζεις" εικόνες με λέξεις, εξίσου καλά με όσο το κάνεις με την φωτογραφική σου μηχανή. Θα χαρώ να σε ξαναδιαβάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Άννα μου για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  26. Πολύ γεματο συγκίνηση και τοσο ανθρωπινο το ποιημα σου Μαρία μου ..και τελεια δεμενο με την φωτογραφία που ειναι το στο στοιχείο σου ... τι να λεμε τωρα..για τις φωτογραφίες σου..!!! μπραβο σου Μαρια.. να έχεις μια ομορφη εβδομαδα φιλάκιαααα..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου!
      Να έχεις κι εσύ μια όμορφη εβδομάδα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  27. Συγχαρητήρια και στις δυο σου συμμετοχές Μαρία μου!
    Το οτι είναι τόσο διαφορετικά μεταξύ τους, αναδεικνύει το ταλέντο και την ικανότητα σου στην γραφή και την έμπνευση!
    Είναι γεμάτο συναισθήματα που αγγίζουν ευαίσθητες χορδές! Η φωτό που το συνοδεύει ρέει συγκίνηση!
    Μέσ' απ' αυτό το Συμπόσιο ποίησης, της γλυκιάς μας Αριστέας, εμπλουτίζουμε τους ορίζοντες μας!
    Να είσαι καλά και να έχεις μια χαρούμενη μέρα!
    Φιλάκια πολλά με μια αγκαλιά!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Κι εσύ να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή