Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2018

Έρως και Ψυχή

Πηγή φωτογραφίας: el.wikipedia.org
Έρως και Ψυχή

Ψυχή μου εσύ αρχόντισσα, Ψυχή πανώρια κόρη
Ψυχή μου ομορφότερη κι από την Αφροδίτη,
Εκεί που σε λατρεύανε, εκεί σ' απαρνηθήκαν
κι ένας μονάχα έμεινε να καίγεται για σένα.

Σε πήγαν νύφη στο βουνό. ψηλά σε μια κορφή του
κι ο Ζέφυρος σε τύλιξε, σε πήρε αγκαλιά του
και πήγε και σε άφησε σε πράσινη κοιλάδα.
Εκεί γλυκά κοιμήθηκες τον πιο αγνό τον ύπνο.

Όταν γλυκοξύπνησες, σε κάλεσε ένα δάσος
βρήκες μια γάργαρη πηγή κι ολόχρυσο παλάτι.
Κι όταν η μέρα έσβησε, βρήκες την αγκαλιά του.
κι ο Έρωτας  έγινε άντρας σου χωρίς να το γνωρίζεις.

Την ευτυχία σου φθόνησαν ακόμα κι οι δικοί σου
σε πλάνεψαν, σε φόβησαν, σ' έκαναν να προδώσεις
μ' ένα μαχαίρι και κερί τη μοίρα σου αλλάζεις
κι ο Έρωτας πληγώθηκε κι έφυγε μακριά σου.

Κι έτσι αρχίσαν βάσανα που τελειωμό δεν είχαν
μέχρι τον Άδη έφτασες, το τέλος να προφτάσεις.
Μα ένα ολόχρυσο κουτί σε βγάζει απ' τον πόνο
μέσα του κρύβει βάλσαμο, σ' έναν μεγάλο ύπνο.

Ο Έρωτας δε σε ξεχνά, σε ψάχνει και σε βρίσκει
έχει στ' αλήθεια γιατρευτεί, η αγάπη έχει νικήσει.
Αυτός ο μύθος ο παλιός μίλησε στην ψυχή μου
και με έβαλε να καρτερώ ανέμους στη ζωή μου.

Πηγή φωτογραφίας:www.mixanitouxronou.gr


Το Έρως και Ψυχή (γαλλ. Psyché ranimée par le baiser de l'Amour, Η Ψυχή αναβιώνει με το φιλί του Έρωτα) είναι γλυπτό του Ιταλού Αντόνιο Κανόβα. Κατασκευάστηκε μεταξύ 1787 και 1793 ύστερα από παραγγελία του συνταγματάρχη Τζον Κάμπελ (John Campbell).[1] Αγοράστηκε το 1801 από τον Ζοακίμ Μυρά (Joachim Murat) και φιλοξενείται σήμερα στο Μουσείο του Λούβρου. Άλλες παραλλαγές του (1796-1800, 1800-1803) φιλοξενούνται επίσης σε διάσημα μουσεία.
Το μαρμάρινο γλυπτό αναπαριστά ένα στιγμιότυπο του μύθου του Έρωτα και της Ψυχής από τον "Χρυσό Γάιδαρο" του Απουλήιου, και συγκεκριμένα την στιγμή που ο Έρωτας ξαναζωντανεύει την Ψυχή. Το έργο ανήκει στον κύκλο μυθολογικών αλληγοριών του Κανόβα.
Πηγή: el.wikipedia.org


Αυτή ήταν η δεύτερη συμμετοχή μου στο  "20ο Συμπόσιο ποίησης" 
Ευχαριστώ πολύ την Αριστέα για τη φιλοξενία, αλλά και όσους την ξεχωρίσατε!

14 σχόλια:

  1. Συγχαρητηρια για την υπέροχη συμμετοχή σου Μαρία μου!
    Εξαιρετικό το ποίημα σου και καταπληκτική η γραφή σου όπως πάντα!!
    Καλη συνέχεια! Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εντυπωσιακό για μένα, Μαρία, να εκφράζει κανείς με το δυναμισμό, την ακρίβεια και την περιγραφικότητα του δεκαπεντασύλλαβου τις ιδέες που θέλει να εκφράσει. Respect!

    ΥΓ. Κάπου εκεί κάτω στο ράφι σου, βλέπω μια ποιητική ανθολογία. Του Νικόλαου ή του Λίνου Πολίτη είναι; :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μου αρεσε παρα πολύ και με εντυπωσιασε που αποτελεί θέμα της μυθολογίας το ποίημά σου. Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Αυτός ο μύθος ο παλιός μίλησε στην ψυχή μου
    και με έβαλε να καρτερώ ανέμους στη ζωή μου...."

    Πόσο το αγάπησα Μαρία μου και αυτό σου το ποίημα ! πόσο μίλησε μέσα μου ! από τις αγαπημένες μου επιλογές. Ξεχώρισε, αγαπήθηκε, μίλησε στις καρδιές μας. Μπράβο καρδιά μου. Εύχομαι έτσι πάντα να συνεχίζεις τη γραφή και τη δημιουργία σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο, Μαράκι! Και για την έμπνευση και για τη συμμετοχή.
    Φιλιά! 😍

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρια μου το απόλαυσα ακομα μια φορα και εδώ στο χωρο σου πολύ ωραια η συμμετοχή σου και απεδωσες τον μυθο.. με τον καλυτερο τροπο.. θελει πολύ εμνευση να το κανεις αυτό.. τα συγχαρητηρια μου Μαρια
    Να εισαι καλα και να περνας ομορφα.. φιλακιαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι καλά που μας το θύμισες Μαρία μου. Και με τι ωραία γλώσσα έπλεξες το ποίημά σου!
    Ομηρική γραφή, θεσπέσιες εικόνες και σπάνιο μέτρο.
    Συγχαρητήρια πολλά Μαράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ''Ο Έρωτας δε σε ξεχνά, σε ψάχνει και σε βρίσκει''
    Ισχύει!!!

    Τί ομορφιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ω! και θυμάμαι πόσο μου είχε αρέσει και αυτό πάνω απ΄όλα για την ουσία του!
    Τώρα για να δούμε και το 21 συμπόσιο τι διαμάντια θα αναδείξει!

    ΑΦιλάκια πολύ πολύ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μπράβο σου για τη συμμετοχή σου Μαρία μου! Χάρηκα που μας την ξαναθύμισες.
    Πάντα απολαμβάνω αλλιώς τις συμμετοχές όταν τις διαβάζω στο σπίτι τους.
    Πάντα σε όμορφες εμπνεύσεις εύχομαι.
    Πολλα φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Υπέροχη συμμετοχή Μαρία μου , απολαυστικοί οι στίχοι σου , αποδίδουν τον μύθο τόσο λυρικά.... Πραγματικά το ξεχώρισα το ποίημά σου και το χάρηκα. Μπράβο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλώς σε βρήκα και πάλι Μαρία

    πάντα με συγκινεί ο μύθος του Ερωτα και της Ψυχής
    και το ίδιο του άγαλμα τους μου αρέσει

    πολύ ωραίο το ποίημα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα σχόλιά σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή