Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018

Αχ μαργαριταρένια!


Η νύχτα φύσηξε απαλά τα αστέρια να σβήσουν, σήκωσε το μαύρο της φουστάνι, κι ετοιμάστηκε να φύγει. Όλα αποκτούσαν και πάλι σχήμα καθώς η ανατολή άρχισε σιγά σιγά να ροδίζει.
Θα περνούσε λίγη ώρα ακόμα μέχρι η πιο ανυπόμονη ακτίδα να σκαρφαλώσει το βουνό πίσω απ' το οποίο πάλευε  να γεννηθεί η νέα μέρα και να δείξει σαν θεϊκό δάχτυλο τον πιο παράξενο καρπό του κόσμου. 
Η φυσιογνωμία του αλλόκοτη, μα μια αίσθηση γαλήνης έμοιαζε να τον τυλίγει. Μια ικανοποίηση γλίστραγε απ' τα κλειστά του μάτια, κατηφόριζε τα φουσκωτά του μάγουλα, έδινε σχήμα στο χαμόγελό του κι έσταζε λες στη γη κατηφορίζοντας στο μυτερό του πηγούνι που ακόμη δεν είχε κοκκινίσει.


Πρώτη τον είδε μια μαργαρίτα κι άρχισε να τρέμει. Από φόβο; Απ' το ανεπαίσθητο αεράκι που σήκωσε τρικυμία στον μικρό κήπο; Άγνωστο. Πάντως όταν έπαψε η πνοή του αέρα να θροΐζει κλαδιά και άνθη, η μικρή μαργαρίτα έκρυψε μ’ ένα πέταλο το στόμα που άνοιξε όλο έκπληξη. 



- Μαντάμ Ορτάνς, μαντάμ Ορτάνς! Έσπευσε να φωνάξει την όμορφη ορτανσία που άνθιζε σιμά της.
- Τι είναι Μαργαριταρένια μου; Αναστατωμένη σε ακούω.
- Μια αχτίδα μου φανέρωσε πριν λίγο τον μάγο Πιπέρη. Μα ήμουν εδώ όταν είδα να τον κόβουν. Μας είχε κάψει με τα μαγικά του και θυμάμαι πόσο χάρηκα όταν είδα ότι έφευγε. Και τώρα, ω τώρα είναι πάλι εδώ, κόκκινος κόκκινος και καυτερός, ίδιος δράκος. Να δείτε που θα μας τιμωρήσει που χαρήκαμε όταν νομίσαμε ότι έφυγε μια για πάντα!
- Σσσσς, έκανε νυσταγμένη η Ρόζα η τριανταφυλλιά, δείχνοντας τα αγκάθια της. 
Προτιμούσε βλέπετε να ξυπνά με τα φιλιά του ήλιου, παρά με τη φλυαρία της Μαργαριταρένιας, η οποία ντράπηκε και μαζεύτηκε.
Η συστολή της δεν κράτησε πολύ, μια κι ο ήλιος αφού απόθεσε τα φιλιά του στη Ρόζα ως όφειλε, για να ξυπνήσει εκείνη όλα της τα αρώματα και να τα σκορπίσει τριγύρω, έριξε κατόπιν άπλετο το φως του στον κηπάκο αποκαλύπτοντας όλα τα μυστήρια που συντελέστηκαν τη νύχτα μέσα στην ομίχλη. Μυστήρια, που τι μυστήριο κι αυτό, έλαβαν χώρα πάνω που επέστρεψε ο μάγος Πιπέρης.

Μια ματιά τριγύρω έκανε τη Μαργαριταρένια να χάσει τη λαλιά της. Όταν δε, αντίκρισε την αγαπημένη της φίλη τη μαντάμ Ορτάνς ένιωσε να ξεριζώνεται ολόκληρη και να μένει μετέωρη. Βλαστοί, φύλλα και πέταλα μονάχα, χωρίς ρίζες να την ενώνουν με τη γη, να τη δένουν με τον κόσμο τούτο.


-Ω συμφορά μου, φώναξε όταν ξαναβρήκε τη λαλιά της! Μαντάμ Ορτάνς, Ρόζα, Γαρουφαλιά, κι εσύ κυρία με τις καμέλιες, φώναξε στον θάμνο που δεν είχε πάνω του ούτε μια καμέλια, αλλά οι θρύλοι έλεγαν ότι κάθε χειμώνα ήταν γεμάτη λουλούδια. Μας μάγεψε...ο...Πι...ο Πι...ο Πιπιιπέρης, τραύλισε, προσθέτοντας πάνω στη σύγχυσή της μια συλλαβή παραπανίσια στο  όνομά του. Μας μάγεψε σας λέω!  Το νιώθω, το βλέπω πως πεθαίνουμε!
Η κυρία με τις καμέλιες έμεινε ατάραχη, αλλά όλοι οι άλλοι πανικοβλήθηκαν. Κοιτάζονταν όλο τρόμο και θρηνούσαν τη νιότη τους.


Ο γέρο-Ηλίας, ο ηλίανθος άκουσε τις φωνές, σήκωσε με κόπο το κεφάλι του, που μόλις μέχρι χτες ακολουθούσε περήφανο την πορεία του συνονόματού του στον ουρανό και χαμογέλασε θλιμμένα.

-Αχ μικρή μου, ψέλλισε με τρυφερότητα. Κούνησε τα μεγάλα του φύλλα να γίνει ησυχία κι άρχισε να εξηγεί με σοφία τα μυστικά της δημιουργίας, να αναλύει με υπομονή όλα όσα φάνταζαν τόσο ανεξήγητα και μυστήρια.
Η ζωή δεν έχει οδοδείκτες να σου λένε από δω είναι η νιότη, από εκεί τα γηρατειά, διάλεξε έναν δρόμο και περπάτα τον για πάντα. Και σάματις τότε θα διάλεγε κανείς τα γηρατειά;
Τίποτα δεν κρατάει για πάντα και όλα κάνουν έναν μεγάλο κύκλο που ξεκινά με τη γέννηση για να κλείσει με τον θάνατο.
Όλα έχουν την εποχή τους και η δική μας εποχή πέρασε. Μην κοιτάτε την καμέλια. Εκείνη δίνει ενέχυρο τα άνθη της και μένει με τα φύλλα τον περισσότερο καιρό για να αγοράζει περισσότερο χρόνο.
Αλλά κι αυτή όσα ενέχυρα κι αν δώσει την αθανασία δε θα την κερδίσει ποτέ.
Κι αφήστε ήσυχο πια τον Πιπέρη. Μπορεί να είναι καυτερός, αλλά κακός δεν είναι. 
Αυτά είπε κι ύστερα σώπασε.

Στην ησυχία που ακολούθησαν τα λόγια του ο μάγος Πιπέρης κοκκίνησε κι άλλο από τη χαρά του, μα δεν παρέλειψε να στείλει το πιο καυτερό του βλέμμα να συναντήσει εκείνο της σαστισμένης πια για τα καλά Μαργαριταρένιας, που κόλλησε πάνω στις αδερφές της ψάχνοντας παρηγοριά.


Αυτή ήταν η συμμετοχή μου, στο 16ο "Παίζοντας με τις λέξεις"  όπως αρχικά γράφτηκε, πριν κοπεί για να χωρέσει στο όριο των λέξεων του παιχνιδιού. 
Αναγκαστικά κόβοντας και ράβοντας έγιναν κάποιες μικροαλλαγές, αλλά η ουσία δεν άλλαξε!
Οι ήρωες του μικρού μου παραμυθιού κι εγώ ευχαριστούμε πολύ όσους το ξεχωρίσατε!

26 σχόλια:

  1. Α υπέροχο. Μέσα σ'αυτά που ξεχώρισα! Μπράβο Μαρία μου συγχαρητήρια πολλά για τη συμμετοχή σου
    Καλό γλυκό σου μήνα
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η παραμυθένια Μαργαριταρένια σου Μαράκι μου, γέμισε τρυφερότητα και γλύκα το αγαπημένο μας παιχνίδι ....Συγχαρητήρια γιά την έμπνευση και την γραφή. Καλό μήνα να έχουμε. Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Μαράκι μου και καλόν Οκτώβρη
    Από τα αγαπημένα μου!!!!

    Σε φιλώ και σ' αγαπώ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φαντάζομαι πως τα λουλούδια σου έδωσαν την έμπνευση και έγραψες αυτό το υπέροχο παραμύθι. Οι φωτογραφίες σου καταπληκτικές!
    Φιλάκια Μαρία μου και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Μαρια μου! Συγχαρητηρια για την συμμετοχή σου!
    Υπεροχο το κείμενο,και η γραφή σου! Και οι φωτογραφίες σου,πανέμορφες όλες!
    Ξεχώρισα αυτη με την Ανατολή! Μαγευτική λήψη!
    Καλο μηνα!! Πολλα φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ξέρεις πόσο μου αρέσει να σας διαβάζω έναν έναν και αυτό στα σπιτικά σας, μια και δεν είχα χρόνο να ψηφίσω στο άψογο δρώμενο που διοργάνωσες Μαρία μου!
    Τι έξυπνη, φιλοσοφημένη και άψογα εικονογραφημένη είναι η συμμετοχή σου... Ε! και με τόσα λουλούδια γύρω σου, φυσικό!

    ΑΦιλάκια πολλά με ευχές για έναν καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πόσο πολύ μου άρεσε η Μαργαριταρένια σου, Μεμαρία μου! Ήταν από τα πιο παιχνιδιάρικα κείμενα που διάβασα και, ξέρεις, εμένα τα παιχνιδιάρικα κείμενα είναι η αδυναμία μου! Εξάλλου, όπως έγραψα και στην ανάρτηση της ψηφοφορίας, τα λουλούδια σου μου θύμισαν τόσο μα τόσο τα δικά μου σκανδαλιάρικα λουλούδια!
    Χαίρομαι πάρα πολύ που "τσίμπησες" βαθμό από εμένα και εύχομαι να συνεχίσουν τα κείμενά σου να είναι από τα αγαπημένα μου.
    Φιλάκια και καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προσοχή κυκλοφορεί έντονη ανθοφορία!
    Το παραμύθι σου πλαισιωμένο απ' τις θεσπέσιες φωτογραφίες σου, κάνουν ένα μαγικό παραμύθι Μαρία μου.
    Τις ευχές μου για έναν υπέροχο νέο μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό είναι έκπληξη. Έκπληξη πολύ τρυφερή, πολύ όμορφη. Μαζί με τις υπέροχες φωτογραφικές σου στιγμές. Και διοργανώτρια, και δημιουργός ! εντάξει ! υποκλίνομαι με σεβασμό καλή μου φίλη σε ότι όμορφο και λαμπερό φέρνεις στην συντροφιά μας. Και σε ευχαριστούμε που μας το χαρίζεις τόσο απλόχερα.
    Καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συγχαρητήρια Μαρία, είναι πάρα πολύ καλό και σε αυτό επέλεξα να δώσω τους 3 βαθμούς. Και στα επόμενα ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ όμορφη η γραφή σου όπως πάντα! Λεπτότητα και λυρισμός σε ένα παραμυθένιο περίβλημα! Συγχαρητήρια κορίτσι μου φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πόσο μα πόσο όμορφο!!!!! συγχαρητήρια για το υπέροχο κείμενό σου . Μα τι όμορφες εικόνες μου χάρισες μέσα από το γραπτό σου. Καλό σου ξημέρωμα Μαρία !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μυρισε τρυφερότητα το παιχνιδι αυτην την φορα με την μαργαριταρένια σου Μαρία μου..ενα όμρφο παραμυθι που οι υπεροχες (οπως καθε φορα) φωτογραφίες σου που το συνόδευσαν το έκαναν ακομα πιο υπεροχο!!!
    τα θερμα συγχαρητηρια μου και για την μαραγαρηταρένια σου αλλα και το ομρφο παιχνιδι μας που το διοργανωνεις τελεια καθε φορα...
    Καλή συνέχεια σε ότι κανεις Μαρία μου καλο σου μηνα φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γλαφυρός πρόλογος,
    γλαφυρό λουλουδάτο περιεχόμενο.
    Οι φωτογραφίες, όπως πάντα ξεχωριστές. Στην πρώτη, τι να
    εκτόξευσε ο ήλιος;


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ όμορφο το παραμύθι σου Μαρία μου.
    Κι όπως πάντα ο φωτογραφικός σου φακός απαθανάτισε υπέροχες στιγμές κι άνθη .
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να, βλέπεις τι παθαίνω, όταν αργώ να σχολιάσω; Άντε τώρα να πω ότι ήταν ωραίο και οι ταιριαστές φωτογραφίες υπέροχες. Γλαύκας εκόμισα..
    Φιλιά, Μαρία. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μα τι ωραίο!
    Και τι φωτογραφίες!
    Εύγε Μεμαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ο κύκλος της ζωής μέσα από αθώα, λουλουδάτα μάτια...
    η ιδέα σου να παρεμβάλλεις φωτογραφίες μέσα στο κείμενο, το κάνει ακόμη πιο μαγικό αυτό το διδακτικό παραμύθι....
    Ερωτεύτηκα τη μαργαρίτα που κλείνει με ένα πέταλο το ολάνοιχτό της στόμα. Μπράβο Μαρία και πάντα τέτοιες καλές εμπνεύσεις :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ όμορφο παραμύθι με ωραία παρουσίαση!!!
    Καλό και Ευλογημένο μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ένα πολύ όμορφο παραμύθι με σπουδαία εικονογράφηση!!
    Το χάρηκα με όλη μου την καρδιά.
    Συγχαρητήρια Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πόσο γοητευτική Μαργαριταρένια σου, Μαρία μου! Και πόσο ομόρφυνε το παιχνίδι μας η συμμετοχή σου!
    Συγχαρητήρια για την παραμυθένια ιστορία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Είναι πολύ δύσκολο να κάνεις ένα ολιγόλογο σχόλιο σε ένα κείμενο που ο άλλος έχει βάλει την ψυχή του. Με δυό λέξεις, σ ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ευωδιαστό κείμενο, μαγικές φωτογραφίες! Μπράβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μαρία μου, γεμίσαμε ανείπωτη γλύκα με το όμορφο & διδακτικό σου παραμύθι (το αποτέλεσμα απογειώνεται με τις φωτογραφίες σου!). Κι η γραφή σου τόσο απαλή, τόσο βελούδινη. Πολλά μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τα υπέροχα σχόλιά σας!
    Να είστε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αχ το ξεχώρισα από την πρώτη ανάγνωση!!! Γεμάτο μυρωδιές και χρώματα με συνεπήρε Μαρία μου το παραμύθι σου!!! 🌻🌺
    Λάτρεψα τις περιγραφές!! Ολη η φύση με το μέρους σου!! Συγχαρητήρια για την υπέροχη συμμετοχή σου!! Πολλά πολλά Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή