Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2018

Δεν τρέχει κάστανο...

Δεν τρέχει κάστανο, κι αν περιμένετε από μένα να βγάλω τα κάστανα από τη φωτιά, να ξέρετε ότι δε χαρίζω κάστανα (μεταφορικά και κυριολεκτικά)!

Προτιμώ να τα τρώω, μια και ο αγαπημένος μου καρπός που έρχεται μαζί με το φθινόπωρο είναι όχι μόνο πεντανόστιμος, αλλά και πλούσιος σε διατροφική αξία αφού είναι μια πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης.
Περιέχει επίσης βιταμίνες (B1, B2, C), αλλά και ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, νάτριο και άλλα πολλά που τα ξέρουν καλύτερα οι διατροφολόγοι. 

Τα κάστανα, λένε οι κακές γλώσσες, είναι και παχυντικά, αλλά αν τα τρώμε με μέτρο κανένα φόβο δεν έχουμε.
Προσωπικά πολύ δυσκολεύομαι να το βρω αυτό το μέτρο με τα κάστανα, αφού είμαι ικανή να φάω όσα βρω μπροστά μου!
Αλλά είπαμε δεν τρέχει κάστανο!
Και μπορεί να μην τρέχει, αλλά μια χαρά τσιμπάει, αφού ο καρπός προστατεύεται μέσα σε ξυλώδες περίβλημα που έχει αγκάθια και που ανοίγει όταν τα κάστανα ωριμάσουν!
Εχθρός του, ή μάλλον εχθρός του ανθρώπου που επιθυμεί να μαζέψει κάστανα είναι τα πουλιά, μια κι έχουν ένα μαγικό μέσο (το ράμφος τους) για να τα παίρνουν χωρίς κίνδυνο να τρυπηθούν  και να τα αποθηκεύουν για ιδία χρήση.
Όσα προλάβουν δηλαδή, γιατί η συγκομιδή γίνεται σχετικά γρήγορα κι έτσι απολαμβάνουμε τα περισσότερα κάστανα  εμείς και όχι αυτά!
Και τα απολαμβάνουμε με πολλούς τρόπους, τόσο στη μαγειρική, όσο και στη ζαχαροπλαστική.
Αλλά και απλώς βραστά, ή ψητά παραμένουν κορυφαία λιχουδιά!








37 σχόλια:

  1. μ' αρέσουν τα κάστανα
    είναι και η εποχή τους τώρα
    υπέροχες φωτογραφίες

    καλημέρα και καλή εβδομάδα να έχεις Μαρία μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Μαρία μου και καλή εβδομάδα.
    Τελικά υπάρχουν πολλές ατάκες με τα κάστανα και η φράση "δεν χαρίζω κάστανα" έχει τις ρίζες της από την εποχή της τουρκοκρατίας όταν οι Τούρκοι προκειμένου να συλλέξουν πληροφορίες για να κατακτήσουν την Μάνη ντυμένοι ως καστανάδες άρχισαν να χαρίζουν κάστανα στα παιδιά. Αυτό οι μανάδες το θεώρησαν ύποπτο και κάλεσαν τους άντρες τους οι οποίοι και τους συνέλαβαν. Όταν οι Τούρκοι κατάσκοποι ρώτησαν τι θα τους κάνουν, οι Μανιάτες απάντησαν "εμείς δεν χαρίζουμε κάστανα", εννοώντας ότι θα ήταν σκληροί απέναντί τους.
    Οι φωτογραφίες σου υπέροχες με τούτα τα φρούτα του Φθινοπώρου.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου σε ευχαριστώ πολύ!
      Πολύ χαίρομαι που συμπλήρωσες πως βγήκε η περιβόητη αυτή φράση!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Αγαπώ τα κάστανα (και τις υπέροχες φωτό σου) και στην περίπτωσή τους κάθε προσπάθεια για μέτρο πάει περίπατο.
    Και ψητά και γλυκό και ατο φαγητό είναι τέεεελεια!
    Καλή εβδομάδα, Μαράκι! 😙

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μόλις δω κάστανα και όχι μόνο απ΄τις πανέμορφες φωτό σου, ο νους πάει στο τζάκι και στα κάστανα που ακουμπώ στη χόβολη, έτσι ανυπομονώ να το ανάψω!
    ΑΦιλάκια πολλά και γλυκά σαν κάστανο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλαμέρα Μαράκι����ένα θα σου πω:ζω για να τρωω κάστανα!❤❤❤❤❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Από τους πιο τέλειους καρπούς
    που μας προσφέρει η φθινοπωρινή φύση
    Ψητά, βραστα, μαγειρευτά είναι πάντα ακαταμάχητα
    Μπράβο για το ενημερωτικό σου κείμενο και τις εξαίσιες
    όπως πάντα φωτό σου

    φιλάκια και καλή εβδομάδα Μαράκι μου ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω ναι, από τους πιο τέλειους!!
      Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου! ♥♥♥

      Διαγραφή
  7. Είμαι κι εγώ καστανού :) φανατική και δεν κρατάω κανένα μέτρο στο κάστανο το χειμώνα και τα σύκα το καλοκαίρι. Γιατί ό,τι είναι τόσο ωραίο παχαίνει :(
    Οι φωτογραφίες σου με "κόλασαν". Τέλος πάντων Δευτέρα που είναι...
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα τυχερή Μαρία με τα ωραία σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω πόσο μοιάζουμε!!
      Κι εγώ φανατική στα κάστανα και τα σύκα!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!

      Διαγραφή
  8. Πεθαίνω για κάστανα. Μας συντροφεύουν σχεδόν κάθε βράδυ, καθώς παρακολουθούμε σειρές και ταινίες. Τα τρώμε βραστά, αλλά μας αρέσουν πολύ στη τζακόσομπα ή το τζάκι όταν πάμε στους γονείς μας. Στη ζαχαροπλαστική το κάστανο δε μου αρέσει καθόλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι καταπληκτικά τα κάστανα! Και μεταξύ μας, σκέτα είναι πάντα καλύτερα!! :) :)

      Διαγραφή
  9. Πωπωπω ! τα λατρεύω και εγώ Μαρία μου ! ειδικά στη φου-φου με αυτό το υπέροχο άρωμά τους είναι μοναδικά στην κυριολεξία.
    Πολύ όμορφες φωτογραφίες, καλά δεν περίμενα και τίποτα λιγότερο από εσένα.
    Καλή βδομάδα κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου!
      Καλή εβδομάδα και σε σένα!

      Διαγραφή
  10. Καλησπέρα Μαρια μου!Λατρευω τα κάστανα,και βραστά και ψητά!
    Υπεροχες λήψεις και πανέμορφες φωτογραφίες!
    Καλη εβδομαδα!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Ντίμι μου!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα επίσης!

      Διαγραφή
  11. Αγαπώ κάστανα! Αγαπώ! Και μου φέρνουν κατευθείαν στο μυαλό χουχουλιάρικες καταστάσεις.
    Αχ!
    Καλή βδομάδα Μαρία μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μεγάλη αδυναμία τα κάστανα!
      Σε ευχαριστώ πολύ Μαρίνα μου!
      Καλή εβδομάδα επίσης!

      Διαγραφή
  12. Αμ έπος αμ έργον, κυρίες και κύριοι!

    Μια και μόλις χάσαμε τη γιορτή του κάστανου στη Ροδαυγή της Άρτας (ήταν μόλις χτες), μπορούμε να προλάβουμε την παραδοσιακά στα τέλη του Οκτώβρη γιορτή στην Καστάνιτσα ή, αν βολεύεστε βόρεια, στο Ξουρίχτι, κοντά στην Τσαγκαράδα του Πηλίου.

    (Μόνο να πάμε ινκόγκνιτο, γιατί, αν το μυριστούν ότι γίνεται ομαδική επιδρομή μπλόγκερς, μπορεί να ανησυχήσουν οι άνθρωποι..)
    Και να οι καστανόπιττες και οι μαρμελάδες, να τα γλυκά κουταλιού, οι καστανοσυνταγές, να 'μαστε κι εμείς από δίπλα με ένα ποτηράκι ρακί/ή στο χέρι.

    Τι λέτε; Θα το ονειρευτούμε ή να οργανωνόμαστε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, παραλίγο να "μου λάχει" εκδρομή στη Ροδαυγή για τη γιορτή!
      Στο τσακ την έχασα! Τα υπόλοιπα μέρη δε βλέπω να μου "λαχαίνουν" με τίποτα φέτος!
      Να το οργανώσουμε για κάποια άλλη χρονιά! :) :)

      Διαγραφή
  13. Δεν είμαι καθόλου fan του αθλήματος, ε το κάστανου εννοώ, παρόλο που το λατρεύουν όλοι όσοι ξέρω! (Πνεύμα αντιλογίας από κούνια, παιδάκι μου, τί περιμένεις???)
    Οι φωτογραφίες σου πάντως είναι απίθανες! Μοσχοβολάνε Φθινόπωρο!
    Άνετα τις κάνω wallpaper στον υπολογιστή μου! (Βασικά, όλες σου τις φωτογραφίες μπορώ να κάνω, αλλά τώρα μιλάμε για τα κάστανα!!!)
    ;-)
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απίστευτο! χαχα!!
      Πραγματικά μου είναι δύσκολο να το πιστέψω!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Γιάννα μου!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα επίσης!

      Διαγραφή
  14. Αχ και πώς μ' αρέσουν τα κάστανα! Μπορώ κι εγώ να τρώω μόνο κάστανα! Τι ωραίες φωτογραφίες Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι!! Κι εγώ μπορώ άνετα!! χαχα!
      Σε ευχαριστώ πολύ Χριστίνα μου!

      Διαγραφή
  15. Τα λατρεύω τα κάστανα όπως και τις φωτό σου !!! Ωμά, ψημένα , marron glace, Τούρτα Mont Blanc.....Θυμήθηκα και το τραγουδάκι που τραγουδούσαν τα παιδιά μου στη νηπιαγωγείο....https://youtu.be/O-o6kEi2HGs Συνταγές και πολλές ενημερωτικές πληροφορίες γιά τις τούρτες με κάστανο εδώ :https://www.athinorama.gr/umami/dessert/articles/?id=2511094

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
      Και για τα καλά σου λόγια και για τα λινκς!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Ε τί να πω κι εγώ;
    Μια από τα ίδια.
    Τρελαίνομαι για κάστανα και ιδίως τα μαρόν γλασέ.
    Αν είναι να πάρουμε θερμίδες να πάρουμε.
    Τσιγκουνιές θα κάνουμε;
    Οι φωτογραφίες σου μοναδικές .
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι βέβαια! Ποτέ τσιγκουνιές!
      Σε ευχαριστώ πολύ Ρένα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Άντε καλέ που πρέπει να έχουμε μέτρο στα κάστανα!
    Μην ακούς τίποτα!
    Εν τω μεταξύ, είδα κάστανα το Σάββατο στη λαϊκή, πήρα λίγα, αλλά δεν μοιάζουν με αυτά στις φωτογραφίες σου!
    Σαν να είναι άχρωμα να το πω, σαν θαμπά να το πω... Σαν κάπως να είναι βρε παιδί μου...
    Τίποτα, την επόμενη φορά θα πάρω το τάμπλετ μαζί και με μπούσουλα τις φωτογραφίες σου, θα ψάξω να βρω τα ίδια!
    Δεν ξέρω αν το είπα: Ωραίες φωτογραφίες!
    Κίσιζ Μεμαρία! 💋💋💋

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι δεν ακούω τίποτα! Κανένα μέτρο λέμε!
      Ελπίζω να βρήκες ωραία κάστανα αυτή τη φορά!
      Σε ευχαριστώ πολύ Αρτίστα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  18. Πω πω πω κόλαση!! Και μάρέσουν και μένα αλλά δεν μ'αρέσουν μαγειρευτά με κρέας. Τι; Μη φωνάζεις καλέ θα τα κρατάω για σένα...τσ τσ τσ δεν τα πετάω μην ανησυχείς!
    Υπέροχες φωτογραφίες και πραγματικά κολάζεις
    Φιλάκια Μαρία μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω την αλήθεια και να μη με φωνάξεις στα μαγειρευτά με το κρέας δε θα σε παρεξηγήσω!
      Αντίθετα θα σου κρατήσω μούτρα αν δε με φωνάξεις όταν τα ψήσεις ή τα βράσεις!
      Σε ευχαριστώ πολύ Άννα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  19. Καταπληκτικές οι φωτογραφίες σου... υπέροχες! Τα κάστανα κι εγώ τα λατρεύω και όχι... δεν μπορώ να τα απολαύσω με μέτρο είτε ψητά, είτε βραστά είτε σε φαγητό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Κάστανα και μέτρο δεν πάνε μαζί σε καμιά περίπτωση!

      Διαγραφή