Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018

Λίγο πριν


Λίγο πριν

Άκου!
Του φύλλου τον αναστεναγμό λίγο πριν απ' το κλαδί αποκοπεί.

Κοίτα!
Τα χρώματα που ντύθηκε λίγο πριν στο άνεμο αφεθεί.

Γεύσου!
Τις πρώτες σταγόνες της βροχής, λίγο πριν αρχίσει η βουή.

Οσφρήσου!
Το διψασμένο χώμα, λίγο πριν για τα καλά αυτό ποτιστεί.

Νιώσε!
Το βελούδινο άγγιγμα του λουλουδιού λίγο πριν για πάντα μαραθεί.

Μάθε!
Οι αισθήσεις μας διδάσκουν όσα φοβάται η λογική.


Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο 21ο Συμπόσιο ποίησης που διοργάνωσε η Αριστέα στο blog "Η ζωή είναι ωραία"!
Πολλά ευχαριστώ σε όσους την ξεχώρισαν και φυσικά στην Αριστέα για τη φιλοξενία!

Η εξαιρετική φωτογραφία ανήκει στη φίλη μου την Αφροδίτη. 
Όταν την είδα μαγεύτηκα τόσο, που της τη ζήτησα για να κοσμήσει τους στίχους μου! Κι εκείνη μου την εμπιστεύτηκε χωρίς δεύτερη σκέψη
Αφροδίτη μου όσα ευχαριστώ κι αν πω θα είναι λίγα!

41 σχόλια:

  1. Καλημερα Μαρια μου!
    Συγχαρητηρια για την συμμετοχή σου!
    Υπεροχο ποίημα και η φωτογραφια εκπληκτικη,που σε ενέπνευσε!
    Καλή εβδομαδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αρκετά μετά το "λίγο πριν" σου, Μαρία μου, θέλω να σου πω μπράβο για το λιτό και γεμάτο ουσία ποίημα σου και η φωτό της φίλης σου το κόσμησε πανέμορφα!

    Καλή μας βδομάδα με πολλά πολλά ΑΦιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Η φωτογραφία μου πήρε τα μυαλά κυριολεκτικά!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα επίσης!

      Διαγραφή
  3. Τα έξι ρήματα που σχηματίζουν τον κύκλο της ευαισθησίας και της νόησης.
    Πολύ καλή σύλληψη!
    Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου Μαρία στο αξιόλογο δρώμενο της Αριστέας.
    Καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγχαρητήρια για την πολύ ιδιαίτερη συμμετοχή σου Μαρία μου! Η φωτογραφία είναι όντως μαγική, οπότε λογικό που σε ενέπνευσε!
    Καλή βδομάδα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρίνα μου!
      Η φωτογραφία αν την έβλεπα προτού γράψω το ποίημα, θα μπορούσε να εμπνεύσει πολλά περισσότερα...
      Όταν την είδα όμως, ήθελα οπωσδήποτε να το συνοδέψει αυτή!
      Καλή εβδομάδα επίσης!

      Διαγραφή
  5. Πολύ ωραίο το ποιηματάκι σου! Ακίνητα η φωτό υπέροχη! Με το καλό και στο επόμενο συμπόσιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου Μαρία μου .
    Πολύ έξυπνα χρησιμοποίησες τις αισθήσεις στο ποίημα σου.
    Συγχαρητήρια και τη φωτογραφία .
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ρένα μου!
      Τα συγχαρητήρια για τη φωτογραφία ανήκουν στην Αφροδίτη φυσικά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  7. Πολύ πρωτότυπο στη γραφή Μαρία μου. Πολύ όμορφο. Για τους πιο ψαγμένους αυτές οι αρχικές αναφορές είναι ιδιαίτερα σημαντικές.
    Πάντα διακρίνεσαι από την ευαισθησία σου καλή μου φίλη. Και πάντα από την καλή σου καρδιά.
    Όσο δε τις φωτογραφικές σου αναφορές εντάξει, είναι πάντα γεμάτες ζωή.
    Την καλησπέρα μου με καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου για τα καλά σου λόγια!
      Η φωτογραφία της Αφροδίτης κλείνει μέσα της όλο το φθινόπωρο και την ομορφιά!
      Να είσαι πάντα καλά!

      Διαγραφή
  8. Και από μεανα ενα μπραβο Μαρία μου για την υπεροχη εμνευση σου που μεσα απο τις αισθησεις και σε λιγες γραμμες εδωσες εξαιρετικο νόημα στους στιχους σου. καλη συνεχεια σεωοτι κανεις να περνας ομορφα.!!φιλακιααα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Στίχοι με νόημα και ουσία που ταίριαξαν τέλεια με την φωτό σου Μαρία μου. Τα συγχαρητήριά μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κλαυδία μου!
      Η φωτογραφία είναι της φίλης μου της Αφροδίτης και όταν την είδα, αφού τη θαύμασα, αμέσως μετά τη ζήτησα για να συνοδέψει το ποίημα!

      Διαγραφή
  10. Εξαιρετική η συμμετοχή σου, Μαρία μου, και συνοδευόμενη από την πραγματικά υπέροχη αυτή φωτογραφία. Μου αρέσουν οι στίχοι σου που αποπνέουν δύναμη, που τολμούν να παρακινήσουν τον αναγνώστη σου. Μπράβο, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ααχ, αυτό το "λίγο πριν".. Υπάρχει και τίποτα που δεν είναι λίγο πριν;

    Μου άρεσε και το "μάθε", που έρχεται μετά τη λειτουργία των πέντε ρημάτων των αισθήσεων: Σε όλες τις γλώσσες του κόσμου υπάρχει ένα "μπέρδεμα"με τα ρήματα που δηλώνουν τις αισθήσεις (Π.χ: "άκου να δεις", τον "άκουσες" το σεισμό;" αγγλικά I see = κατάλαβα κλπ), καθώς όλα αυτά οδηγούν στην αντίληψη, στη μάθηση. Πέντε πόρτες για το ίδιο δωμάτιο. Ας τις έχουμε ανοιχτές, να αερίζεται καλά ο χώρος (της ψυχής μας..).

    Φιλιά, Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι δεν υπάρχει!
      Και το λέω με βεβαιότητα λίγο μετά που διάβασα την ερώτηση!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το όμορφο σχόλιο!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Πολύ όμορφη η συμμετοχή σου.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Για μια ακόμη φορά ποιείς την ομορφιά!
    Η δε συνοδευτική φωτο, εξαίσια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, σε ευχαριστώ πολύ!
      Και φυσικά κι εκ μέρους της Αφροδίτης!

      Διαγραφή
  14. Υπέροχο Μαρία μου. Τα ρήματα δίνουν έμφαση στο ποίημά σου και οι υπόλοιπη στίχοι βγάζουν τόση ευαισθησία.
    Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αχ πάρα πολύ ωραίο!
    Πιο, πιο πολύ μου άρεσε εκεί που λέει "Μάθε"!
    Και η φωτογραφία της φίλης σου επίσης!
    Κίσιζ Μεμαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Αφροδίτη κι εγώ σε ευχαριστούμε θερμά!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Α πάρα πολύ όμορφο! Μπράβο Μαρία μου
    Και η φωτογραφία της φίλης σου θαυμάσια
    Πάντα τέτοιες ομορφιές να μας χαρίζεις
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Άννα μου!
      Χαίρομαι ιδιαίτερα που σου άρεσε η φωτογραφία της Αφροδίτης!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Μα είναι αλήθεια, αυτή η καταπληκτική φωτογραφία,
    ξυπνά όλες τις αισθήσεις! Η "συνεργασία" σας, δε,
    δίνει άλλο ένα ατού στην εικόνα. Πολλά φιλιά Μαράκι!✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δείξε μου τους φίλους σου να σου ποιος είσαι! Εκπληκτική φωτογραφία!
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου, Μαράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πόσο ευφάνταστη σύλληψη! Αλλά με τέτοια εκπληκτική φωτογραφία, είχες κάθε λόγο να εμπνευστείς full!
    Μπράβο σε εσένα, Μαράκι μου αλλά και στη φίλη σου -πόσο αγαπώ το όνομα Αφροδίτη!-
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, κορίτσι μου γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βέβαια τη φωτογραφία τη βρήκα μετά, αλλά δεν έχει σημασία!
      Σημασία έχει που ομόρφυνε τη συμμετοχή μου!
      Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  20. υπεροχο ποιημα-φανταστική φωτογραφία!μπραβο σας κοριτσια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή