Τρίτη 15 Μαΐου 2018

Ο περίπατος της πεταλούδας (Brown Argus Aricia agestis ή Polyommatus icarus;)

Το να μιλήσει μια άσχετη, σαν του λόγου μου, για πεταλούδες είναι σχετικά εύκολο.
Μπορεί να πει για την ομορφιά τους, για το σχήμα τους, τα χρώματά τους, το πέταγμά τους.
Άντε να περιγράψει πως από σιχαμερή κάμπια γίνεται μυστηριώδης χρυσαλλίδα για να καταλήξει εκτυφλωτική πεταλούδα. 

Εκεί που αρχίζουν τα δύσκολα είναι στα ονόματά τους.
Για να βγεις από το λαβύρινθο με τα τόσα είδη, σόγια, οικογένειες, ομάδες, υποομάδες, τάξεις, υποτάξεις και πάει λέγοντας, ένας μίτος μόνο δε φτάνει και η υπόθεση καταλήγει μαλλιά κουβάρια.
Δύσκολα μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι γνωρίζει όλες τις πεταλούδες και σίγουρα δε θα το ισχυριστώ εγώ, που για να βρω ένα όνομα κατεβάζω τη μισή βιβλιοθήκη και μόνο φανουρόπιτα που δεν κάνω.
Μπορεί να βγάζω γρήγορα άκρη κάποιες φορές, αλλά τις περισσότερες μάλλον μπερδεύομαι. 
Λογικά πάντως η παρακάτω πεταλούδα είναι μια Brown Argus, Aricia agestis, αρσενική μάλιστα, αλλά το χέρι μου στη φωτιά δεν το βάζω! 
Μπορώ όμως να σας βάλω στιγμιότυπα από έναν περίπατό της!

Μπορώ επίσης να προσθέσω το σχόλιο που άφησε η Λυσίππη και βοηθά να καταλήξουμε σε ασφαλέστερα συμπεράσματα.

"Εμένα θα μου έκανε και για Polyommatus icarus, κρίνοντας απ' τις κουκκίδες. Σ' αυτό το είδος οι πρώτες τρεις κουκκίδες κάνουν καμπύλη κι έχουν απόσταση μεταξύ τους (κι είναι στο ίδιο ύψος), ενώ συνήθως στις Aricia agestis η 2η κουκκίδα έρχεται πιο κολλητά στη 1η κι είναι πιο χαμηλά της. Η τελευταία διαφορετική είναι, έτσι; Πρέπει να 'ναι θηλυκή, ενώ στις υπόλοιπες φωτογραφίες φαίνεται για αρσενική."











Οι φωτογραφίες είναι από τον Αύγουστο του 2017, εκτός από την τελευταία που είναι τωρινή και η πεταλούδα γέννημα θρέμμα του Μαΐου που διανύουμε. Ήρθε λες μόνο και μόνο για να μου θυμίσει εκείνη τη συγγένισσά της που είχε μείνει να φτεροκοπά στα αρχεία μου!

24 σχόλια:

  1. Βρε Μαρία μου, καταρχήν, είναι εκπληκτικό το ότι ψάχνεις τόσο πολύ για την ονομασία της κάθε πεταλούδας. Και μόνο που το σκέφτομαι, ένας πονοκέφαλος με πιάνει.
    Και δεύτερον, θαυμάζω πως κάτι που μπορεί να περάσει από δίπλα μας και να μην ήμασταν τυχεροί να το προσέξουμε, γιατί καλώς ή κακώς κι εγώ θα έχω δει κάποιες αλλά το μάτι μου αλλού θα τρέχει, ο δικός σου φακός όχι απλά τις μαγνητίζει, αλλά αναδεικνύει την μοναδική ομορφιά που κρύβουν!

    Είναι πάντως υπέροχο το να σκέφτεσαι την εξέλιξη τους μέχρι να καταλήξουν αυτά τα πανέμορφα πλάσματα!
    Φοβερές φωτογραφίες για μια ακόμη φορά!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πόσο όμορφη πεταλούδα και τι εκπληκτικές φωτογραφίες !!
    Μπράβο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι φοβερό το πώς φωτογραφίζεις πεταλούδες και μπορώ να σε φανταστώ σχεδόν ακίνητη για ώρα...Πολύ όμορφες οι φωτογρφαφίες σου. Πανέμορφες.
    Καλημέρα όλη μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για λουλούδια και πεταλούδες δεν χρειάζεται να ψάχνω... έρχομαι εδώ!!! Υπέροχες φωτό, όπως πάντα! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σούπερ μοντέλο η κυρία πεταλούδα που ποζάρει αγέρωχη!
    Και λέω "η κυρία πεταλούδα", γιατί μάλλον τζάμπα (σε ό,τι αφορά την περίπτωσή μου..) έκανες τόσον κόπο να βρεις το όνομά της. Άμα τη αναγνώσει το ξέχασα κιόλας! (Υπάρχουν και χειρότερα, απ' ό,τι βλέπεις, μην απελπίζεσαι ποτέ!)

    Πριν λίγα χρόνια "μαζέψαμε"ένα γατάκι από το δρόμο. Μεγαλώνοντας είδαμε ότι έχει χαρακτηριστικά κάποιας ράτσας, ο κύριος. Ψάχνοντας κάπου κάπου στο ίντερνετ, του .. αλλάζουμε κάθε τρεις και λίγο την εθνικότητα, καθώς ανακαλύπτουμε κάθε φορά μεγάλες ομοιότητες με κάποια ράτσα και μετά με άλλη και μετά..

    Οι φωτογραφίες ασυναγώνιστες - πού διάβαζα παράπονα για τη φωτογραφική μηχανή;; :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρία μου η μαγεία της φύσης.....!!!!!
    Εγκυκλοπαίδεια το σπιτικό σου εδώ.
    Μοναδικές εικόνες, τι να πω.
    Γεμίζουμε ομορφιά.
    Καλό βράδυ κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εμένα θα μου έκανε και για Polyommatus icarus, κρίνοντας απ' τις κουκκίδες. Σ' αυτό το είδος οι πρώτες τρεις κουκκίδες κάνουν καμπύλη κι έχουν απόσταση μεταξύ τους (κι είναι στο ίδιο ύψος), ενώ συνήθως στις Aricia agestis η 2η κουκκίδα έρχεται πιο κολλητά στη 1η κι είναι πιο χαμηλά της. Η τελευταία διαφορετική είναι, έτσι; Πρέπει να 'ναι θηλυκή, ενώ στις υπόλοιπες φωτογραφίες φαίνεται για αρσενική.

    Butterfly's photo

    Εννοείται πως τα λέω με κάθε επιφύλαξη, καθότι δεν είμαι πεταλουδολόγος. :P Είμαι σε ομάδα με πεταλούδες, οπότε βλέπω να σχολιάζουν αυτοί που το ψάχνουν περισσότερο και κοντά σ' αυτούς μαθαίνω κι εγώ, το νεούδι.

    Πάντως, ασχέτως είδους και παρατηρήσεων, οι πεταλουδίτσες είναι υπέροχες, και μέσα απ' τον φακό σου δείχνουν ακόμα πιο όμορφες. :)

    Σε φιλώ, Μαρία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, με έχετε κουφάνει και οι δύο! Εκεί που ετοιμάζομαι να γράψω ότι τη θαυμάζω που μπορεί και βρίσκει και το είδος, αλλά και το φύλο (!) της πεταλούδας, διαβάζω το δικό σου σχόλιο και μένω κάγκελο! Θέλετε να μας τρελλάνετε;
      Θα μας κάνετε να βλέπουμε πεταλούδα και να τρέχουμε στα γκουγκλ και να γεμίζουν τα μάτια μας κουκίδες!
      Τέλος πάντων, Μεμαρία μου, υπέροχες οι φωτογραφίες σου, όπως πάντα, και μπράβο που κατάφερες την πεταλούδα να σου ποζάρει και να μην το σκάσει. Είναι σίγουρο ότι από την στιγμή που την ανακάλυψε ο φακός σου, ανοίγονται μπροστά της όλες οι πεταλουδοπασαρέλες. Εύχομαι να το καταλάβουν αυτό και άλλες πεταλούδες και να γεμίσει το μπλογκ σου από δικές τους φωτογραφίες. Butterflies' next top model is on the way!
      ΥΓ: Λέτε η πεταλούδα να είναι γκέι, τελικά;

      Διαγραφή
    2. Δεν φταίω εγώ, παιδιά. Όλα ξεκίνησαν απ' την ομάδα με τις πεταλουδο-φωτό, που σας έλεγα, όπου είχαν ανεβάσει αντίστοιχες φωτό από τέτοια πεταλούδα. Υπήρχε μια αντίφαση στις ονομασίες που έδιναν. Ε, κι έτσι ανέλαβα από μόνη μου χρέη Σέρλοκ Χολμς δια να βρω λύση στο μυστήριο. Δεν θα πίστευα ποτέ ότι μια κουκκίδα είναι τόσο μεγίστης σημασίας. Και τι μας διδάσκει/υπενθυμίζει αυτό; Το αγαπημένο μου: η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά! Πάντως, εγώ μια φορά την έπαθα τη ζημιά. Βλέπω πεταλουδο-φωτό και μου βγαίνει αβίαστα η παρόρμηση να κάτσω να τη ταυτοποιήσω. χαχαχα

      ΥΓ. Λες; Να εξετάσουμε και το ενδεχόμενο της αυτοπροσδιόρισης - ποτέ δεν ξέρεις. Είμαστε προχώ εμείς, δεν θα τη παρεξηγήσουμε. :P

      Να 'σαι καλά, βρε Πίπη μου. Μ' έκανες και γέλασα.
      Καλό υπόλοιπο Κυριακής. Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
    3. Πρόσθεσα όσα έγραψες....σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Και να σκεφτείς είχα συναντήσει κι αυτό το όνομα, αλλά γύρευε γιατί το άλλο μου φάνηκε πιθανότερο!
      Προειδοποιώ όμως ότι έχω φωτογραφίσει τις τελευταίες μέρες κι άλλες πεταλούδες και θα χρειαστώ ξανά τα φώτα του Σέρλοκ Χολμς!! :) :)

      ΥΓ: Πίπη μου ότι και να είναι είναι καλοδεχούμενη! Οι περισσότερες το σκάνε βέβαια, αλλά είναι κι αυτές που λες και θέλουν να φωτογραφηθούν! Μυστήρια πράγματα....πεταλουδένια!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!

      Φιλιά και στις δυο σας!

      Διαγραφή
    4. Άμα μπορώ να βοηθήσω, γιατί όχι; Μπορείς να μου τις στείλεις στο fb, ώστε να βάλεις τ' όνομα εξ αρχής. Εγώ σ' ευχαριστώ. :)

      Διαγραφή
  9. Θα με τρελάνεις βρε Μαρία μου με τις πεταλούδες σου και αυτή η αφιλότιμη όλο πόζες είναι...
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. πολύ ωραίες όλες οι φωτογραφίες και η τελευταία ειδικά που έχει και λιλά λουλούδι χεχε
    μου άρεσαν και τα χρώματα των πεταλούδων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απίθανες λήψεις και πολύ συνεργάσιμη!! :)
    Δεν έχω καταφέρει να βγάλω ποτέ πεταλούδα, με κινητό είναι δύσκολο.

    Το Σάββατο πήγαμε λίμνη Τσιβλού και μνημόνευα το δικό σου οδοιπορικό! :)
    Αν δεν ήσουν εσύ μπορεί και να μη μου τράβαγε την προσοχή, σ'ευχαριστώ!

    Καλή συνέχεια σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, Μαρία μου. Πανέμορφες οι πεταλούδες, τις αγαπώ!!!!!!!! Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο φακος σου αναδυκνιει την ομορφια τους κ αυτη τη φορα!εκπληκτικες φωτογραφιες για αλλη μια φορα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Νομίζω Μαρία μου οτι οι πεταλουδες τρέχουν να φωτογραφηθουν απο σενα γιατι αναδηκνύεις όλη την ομορφια τους...ΑΥΤΌ!!! χα..χα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εξαιρετική η φωτο-αποτύπωση και η ανοιξιάτικη διάθεση που αποπνέει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η φετινή πεταλουδίτσα Μαρία μου, δεν είναι κόρη της περσινής αλλά εγγονή και μη με ρωτήσεις πώς το ξέρω... απλά το ξέρω! χαχα!
    ΑΦιλάκιαααααα με πολλά πεταλουδίσματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Να κι άλλη μία που κάθησε να την φωτογραφίσεις...έτσι για να μην έχεις παράπονο, Μαρία μου!
    Τι όμορφη που είναι! Δεν έχει τύχει να ξαναδώ τέτοια πεταλούδα! Πολύ χαίρομαι με τις υπέροχες φωτογραφίες σου!!!!
    Φιλάκια πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανεξάρτητα από ονόματα, η ομορφιά της σου κόβει την ανάσα..! Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εντάξει Μαρία μου εντυπωσιάστηκα από την Πεταλούδα.
    Πόσο όμορφες και με τα φωτογραφικά σου κλικ μου έβγαλες συγκίνηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή