Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Χάρτινο το...καραβάκι!!

Τα μεγαλύτερα ταξίδια γίνονται με ένα χάρτινο καραβάκι.
Κάποτε, πριν πολλά χρόνια, μια παρέα παιδιών μεγάλωνε ξέγνοιαστα σε μια γειτονιά που τα σπίτια της ακουμπούσαν το ένα στο άλλο. Μπροστά τους περνούσε ένα αυλάκι και κάθε σπίτι είχε μια "γέφυρα" που το ένωνε με το δρόμο. Όταν έβρεχε το αυλάκι που συνήθως ήταν στεγνό γέμιζε νερό.
Αυτό ήταν το σύνθημα για να αρχίσουν τα ταξίδια.
Τα παιδιά έφτιαχναν καραβάκια και τα άφηναν να ταξιδέψουν. Εκείνα περνούσαν ένα γεφυράκι, δύο γεφυράκια, στο τρίτο συνήθως βούλιαζαν.
Το νερό που έρχονταν με ορμή τα έκανε να μοιάζουν με πραγματικά καράβια που έπεσαν σε τρικυμία.
Τα χάρτινα καραβάκια κλυδωνίζονταν και στροβιλίζονταν πάνω στο νερό γεμίζοντας ενθουσιασμό τα παιδιά.
Κάποια, πιο περήφανα και πιο πεισματάρικα από τα άλλα, συνέχιζαν το ταξίδι μέχρι που χάνονταν από τα μάτια τους, κάνοντάς τα να ονειρεύονται μακρινά ταξίδια για τα πεισματάρικα καράβια. Σκάρωναν περίπλοκες ιστορίες και δεν απογοητεύονταν όταν τα περισσότερα βούλιαζαν.  Έσκιζαν φύλλα από τα τετράδιά τους κι έφτιαχναν άλλα. Όσο είχαν φύλλα, είχαν καράβια, όσο είχαν καράβια είχαν ιστορίες, όσο είχαν ιστορίες έκαναν ταξίδια. Και πάντα κάποιο παιδί θύμιζε στα υπόλοιπα τους στίχους του Παπαντωνίου:
"Πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό;
Σε μάχεται η θάλασσα, δεν τη φοβάσαι;"
Κι αντηχούσε όλη η γειτονιά από τις παιδικές φωνές που "φώναζαν" όσο πιο δυνατά μπορούσαν το ποίημα στα δικά τους καραβάκια.
Από τότε πέρασαν πολλά χρόνια. Και να που έφτιαξα πάλι καράβια.
Τα νερά δεν είναι ορμητικά, αλλά γαλήνια μέσα στη γυάλα που τα έκλεισα κι αυτά πάλι βουλιάζουν. Βρέχεται το χαρτί,  βαραίνει, τα καράβια αρχίζουν να γέρνουν, γεμίζουν νερό και πάνε να ακουμπήσουν πάνω στις πέτρες σα για να ξεκουραστούν.
Αρμενίζουν μόνο για λίγο, αλλά με γεμίζουν χαρά όπως τότε.






Day 10...one o´clock

40 σχόλια:

  1. Hi sweet Maria...beautiful yellow reflection from your boat paper. I am the one still making boat paper untill now ;).
    the last photo so amazing...it seems 'so far away' ;)
    love to you have a nice day

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καταπληκτική γραφή Μαρία μου, υπέροχες εικόνες!
    Λατρεύω τον τρόπο που γράφεις!
    Φιλιά!
    (Ήταν ένα σύντομο διάλειμμα από την εργασία μου!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!!..κι εγώ λατρεύω το δικό σου τρόπο!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Mαράκι μου γλυκό!
    Τι μου θύμησες;
    Ξενοιασιά και πολύ παιχνίδι!!
    Τα χάρτινα καραβάκια ακόμη μου αρέσουν..μου θυμίζουν εκείνες τις εποχές που δεν χρειαζόσουν πολλά για να διασκεδάσεις και να χαρείς!
    Φτιάχνω κατά καιρούς μαζί με τα κορίτσια μου και τα βάζω στο γραφείο μου..Για να μου θυμίζουν οτι δεν χρειάζομαι πολλά για να είμαι ευτυχισμένη!
    φιλιά και καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ατέλειωτες ώρες παιχνιδιού!
      Καλά κάνεις και φτιάχνεις..πολύ γλυκιά η σκέψη σου..έτσι είναι δε χρειαζόμαστε πολλά..ακόμα κι ένα χάρτινο καραβάκι μπορεί να μας κάνει να χαρούμε..φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Όταν ήμουν μικρή όλο τέτοια καραβάκια έφτιαχνα με ότι χαρτάκι έπεφτε στα χέρια μου.
    Αργότερα στη δουλειά, μια κοπέλα έφτιαχνε κάτι άλλα πιο περίπλοκα με 2 φουγάρα και τα χάριζε σε παιδάκια συναδέλφων που τα έφερναν καμιά φορά οι γονείς τους. Αυτά ξετρελαινόταν με τα μεγάλα καραβάκια.
    Εγώ πάντα όμως προτιμώ αυτά τα υπέροχα χάρτινα, μικρά, απλοϊκά καραβάκια.
    Κάποτε έπεσαν στην αντίληψή μου κάτι τέτοια σε μπιμπελό από αλουμίνιο.
    Κι επειδή στην Άνδρο όλα τα στολίδια μου είναι σε αλουμίνιο, είπα ότι θα τα αγοράσω.
    Δυστυχώς δεν τα ξαναβρήκα.
    Πάντως δεν είναι τυχαίο ότι τέτοιο καραβάκι πήρε μέρος στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας.
    Όλοι οι Έλληνες τα ξέρουμε και τα αγαπάμε και με αυτά σεργιανάμε τα ονειρά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φλώρα μου κι εγώ αυτό ήθελα να γράψω ...για τους Ολυμπιακούς αλλά από τη δουλειά δεν είχα την πολυτέλεια! Λάτρεψα την εικόνα της βαρκούλας με το παιδάκι πάνω της ! Απλό και πανέμορφο!
      Όπως και το κειμενάκι της Μαρίας μας! ♥

      Διαγραφή
    2. Τι μου θύμισες Φλώρα !! Αυτά τα καραβάκια με τα δύο φουγάρα μου είχε μάθει από μικρή ο πατέρας μου και τα έφτιαχνα κι εγώ, όπως λές, στο γραφείο όταν οι συνάδελφοι έφερναν τα παιδιά τους. Πάντα έντυπωσιάζονταν!!!!!!! Άλλη χάρη όμως έχουν τα απλά καραβάκια!!!

      Διαγραφή
    3. Φλώρα μου θα ήθελα να ξέρω να φτιάχνω και αυτά τα περίπλοκα...
      Τα καραβάκια από αλουμίνιο θα ήταν όνειρο..κρίμα που δεν τα ξαναβρήκες..είναι κάτι που θα αγόραζα κι εγώ αν το έβρισκα..σίγουρα θα με γοήτευαν...
      Για τους Ολυμπιακούς έχεις δίκιο..κρίμα που δε μου πήγε καθόλου στο μυαλό όταν έγραφα..τώρα φέρνω την εικόνα στο μυαλό μου..όλη μας η παιδική ηλικία και όχι μόνο σε μια εικόνα..ναι, έτσι σεργιανάμε τα όνειρά μας..πόσο όμορφα το έγραψες!!

      Αριστέα μου...σε ευχαριστώ ξανά...μόνο στο δικό μου μυαλό δεν ήρθε αυτή η πανέμορφη εικόνα..έπρεπε να μου το θυμίσετε για να έρθει..

      Marie-Anne αν θυμάσαι πως γίνονται μάθε μας να ταξιδεύουμε και με δυο φουγάρα!!


      Διαγραφή
  5. Πόσα τέτοια "ταξίδια" έκανα με τα καραβάκια που μου έφτιαχνε ο πατέρας μου... Αχ τί μου θύμισες. :)
    Τελικά ίσως θα έπρεπε να εκδόσεις ένα βιβλίο, με τις μικρές όμορφες ιστορίες σου και τις καταπληκτικές φωτογραφίες σου. Το έχεις σκεφτεί;
    Καλό βράδυ, καλή ξεκούραση και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, όχι δεν το σκέφτηκα...και μάλλον κάνω καλά που δεν το σκέφτομαι..χαχα!!
      Να είσαι καλά..χαίρομαι που γύρισες κι εσύ πίσω σε εκείνα τα όμορφα ταξίδια..
      καλό βράδυ...φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  6. Οι φωτογραφίες είναι εκπληκτικές. Τα πιο όμορφα ταξίδια είναι αυτά. Και τα πιο ονειροπόλα. Καληνύχτα Μαράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Έτσι είναι..τα πιο ονειροπόλα και τα πιο όμορφα ταξίδια γίνονται με ένα κομμάτι χαρτί..καλή σου νύχτα..φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Πολύ ωραίο το κείμενό σου Μαρία μου! Αυτά τα μικρά καραβάκια πάντα θα μας ταξιδεύουν....
    Τα φιλιά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ..αν και χάρτινα αντέχουν πραγματικά στο χρόνο..φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. τέλειο τέλειο!!! υπέροχα τα κίτρινα καραβάκια!! ήταν, είναι και θα είναι διαχρονικά! πολύ ωραίες φωτό! μας ταξίδεψες πάλι Μαράκι! φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υπέροχη κείμενο τρυφερής εποχής!
    Πόσα όμορφα ταξίδια θυμάμαι, έκανα μ΄ αυτά τα χάρτινα καραβάκια..!Κι όλο προσπαθούσα να μη βραχεί, αλλά μετά από λίγο αυτό γίνονταν ένα με το νερό!:(
    Να ΄σαι καλά Μαρία μου που με ταξίδεξες ξανά!
    Καλημέρα γλυκιά μου!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Δυστυχώς πάντα βρέχονται...αλλά και πάλι αυτό το λίγο τους είναι παραπάνω από αρκετό για όμορφα ταξίδια...και πάντα μπορούμε να φτιάχνουμε άλλα..
      Καλή σου νύχτα..φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Τέλειο τό κείμενό σου καί οι σκέψεις σου Μαράκι!!Ξέχασα νά τά φτιάχνω τά καραβάκια πού φτιάχναμε παιδιά!!Πανέμορφες καί οι φωτογραφίες!!Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Dimi μου πρέπει να σου κάνουμε μαθήματα για να τα φτιάχνεις στα εγγονάκια..
      Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Καλή σου νύχτα..φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Αχ αυτά τα καραβάκια...
    Ακόμη και τωρα αν βρω χερτί που μου είναι άχρηστο μπορεί να φτάξω!
    Καταπληκτικός ο τρόπος που γράφεις.
    Φιλιά πολλά Μαράκι:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ..
      Έτσι κάνω κι εγώ..ένα κομμάτι χαρτί γίνεται καράβι πριν καλά καλά το καταλάβω..
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  12. ..να σαι καλα..απολαυση και ζεστασια τα λογια σου..καλη συνεχεια..σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ όμορφο το κείμενο και οι φωτογραφίες σου!!!Αυτά τα καραβάκια τα λατρεύω και ακόμα φτιάχνω που και που!!!Φιλάκια πολλά και καλό Σ/Κ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ....χαίρομαι που είσαι δική μας..έτσι, να τα φτιάχνουμε πάντα!!..
      Καλό Σαββατοκύριακο!...φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  14. Εχω κάνει πολλά τέτοια ταξίδια ότν ήμουν παιδί,και άν και το καραβάκι γρήγορα έλιωνε και απογοητευόμαστε,και πάλι το φτιάχναμε απο την αρχή και μας γέμιζε χαρά,ωραία χρόνια.Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διαδέχονταν η απογοήτευση τη χαρά και η χαρά την απογοήτευση..έδιναν και μαθήματα ζωής τα καραβάκια...καλή σου νύχτα..φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  15. Οι φωτογραφίες σου είναι τέλειες, αλλά το πιο όμορφο από όλα, είναι οι αναμνήσεις που τις συνοδεύουν.
    Χαίρομαι που φτιάχνεις ακόμη τα καραβάκια σου...
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Κάθε καραβάκι τώρα πια είναι κι ένα ταξίδι πίσω στην αθωότητα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Πόσο με συγκίνησε το κείμενο σου και πόσες αναμνήσεις ξύπνησε;;;
    Γράφεις υπέροχα και το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες σου.
    Σε φιλώ! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή