Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

Ηλίανθοι (Τα μυστικά τους)


Μέσα στο κατακαλόκαιρο θα γράψω για ηλιοτρόπια, δηλαδή για ηλίανθους.
Λογικό θα μου πείτε, αφού είναι η εποχή τους.
Έλα όμως που δε θα συμβαδίσω με την εποχή, μια και θα σας πάω εκεί γύρω στο Μάρτη με Απρίλη που τους σπέρνουμε.
Κάποιοι ξεχασιάρηδες ωστόσο, σπέρνουν και το Μάη, με εντυπωσιακά αποτελέσματα!
Οπότε όλη η άνοιξη είναι κατάλληλη για σπορά!
Τους σπόρους του ηλιοτρόπιου όλοι τους γνωρίζουμε και όλοι τους έχουμε γευτεί.
Είναι δε, σούπερ υγιεινοί, όταν τρώγονται άψητοι και ανάλατοι.
Αν ψηθούν κι αλατιστούν, είναι μόνο σούπερ νόστιμοι, μια και το "υγιεινοί" πάει περίπατο!
Όπως κι αν τους προτιμήσουμε θα τους απολαύσουμε, οπότε τα λόγια είναι περιττά!
Αλλά ας πούμε δυο λόγια για τον ηλιόσπορο ως σκέτο σπόρο.
Μπορούμε να βρούμε σακουλάκια με διάφορες ποικιλίες (ακόμα και κόκκινες) σχεδόν παντού.
Και όχι, με το παντού δεν εννοώ στο περίπτερο, ή στο φούρνο της γειτονιάς.
Στα μέρη όπου συχνάζει και συναναστρέφεται άλλους σπόρους και φυτά, θα τον εντοπίσουμε σίγουρα ευκολότερα.
Αν όμως, η φουρνάρισσα τύχει κι έχει ηλιοτρόπια και μας χαρίσει κανένα λουλούδι, το κρατάμε, το θαυμάζουμε στο βάζο για όσο και μετά του παίρνουμε και τους σπόρους για να ανασκουμπωθούμε την άνοιξη να τους σπείρουμε.
Έτσι καταρρίπτουμε κι αυτό που λέω παραπάνω πως δε βρίσκουμε σπόρους στο φούρνο. Όλα είναι πιθανά σε αυτή τη ζωή.
Αν διαλέξουμε να πάρουμε τους σπόρους μόνοι μας από υπάρχοντα φυτά, τότε τους ξεραίνουμε και στη συνέχεια τους φυλάμε στο ψυγείο για να μη χαλάσουν!
Οπότε έχουμε το νου σας, γιατί τώρα είναι η εποχή που θα μαζέψουμε τους σπόρους μας.
Πολύ φοβάμαι πως η ανάρτηση γίνεται όλο και πιο επίκαιρη.
Καιρός να πάμε πίσω στην άνοιξη.


Είναι Μάρτης!
Κρύοοοοοο!!!
Παλεύει κάπου κάπου να θυμίσει άνοιξη, μα "Μάρτης, γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης" λένε οι παλιοί και όχι άδικα!
Του δίνουμε λίγο χρόνο αν θέλουμε να αποφασίσει ποια κατεύθυνση θα πάρει, του χειμώνα, ή της άνοιξης, και ετοιμαζόμαστε κάπου στη μέση του να πιάσουμε το τσαπί, το σκαλιστήρι, ή ό, τι χρησιμοποιεί τέλος πάντων ο καθένας μας για να εκφράσει τις κηπουρικές του ανησυχίες.
Τι; 
Τι είναι το τσαπί και το σκαλιστήρι;
Πλάκα μου κάνετε ε;


Ανοίγουμε τρύπες στη γη, όχι πολύ βαθιές για να μπορέσει ο σπόρος να βγει, αλλά ούτε και πολύ ρηχές, γιατί κυκλοφορούν και φτερωτά υπέροχα πλάσματα που λατρεύουν τους σπόρους και θα τους εξαφανίσουν, αν τους πάρουν μυρωδιά, μέχρι να πούμε "έσπειρα"!
Τα μυρμήγκια επίσης είναι επικίνδυνα, μια και κλέβουν ό, τι βρουν.
Κι εκείνα τα μεγάλα μπορούν να κουβαλήσουν ακόμα και κολοκύθες, όχι μόνο κάτι μικρά σποράκια.


Ωραία!
Τους σπείραμε.
Στη συνέχεια τους σκεπάζουμε και τους ποτίζουμε.
Μετά δεν τους ξεχνάμε και τους ποτίζουμε κάθε τόσο. 
Μόλις όμως στεγνώνει λίγο το χώμα, να έρθει να το ζητήσει το νεράκι του από μόνο του, γιατί αλλιώς θα σαπίσουν.
Να το ζητήσει είπαμε, έτσι; 
Όχι να ετοιμάσει πανό και να κατέβει σε διαμαρτυρία λίγο πριν σκάσει από δίψα!
Λίγες μέρες μετά τη σπορά, θα πάρουμε την πρώτη μας χαρά, μια και θα αρχίσουν τα φυτά μας να σκάνε μύτη.
Αν μαζί με τα φυτά μας σκάσουν μύτη και ζιζάνια, τα βοτανίζουμε πάραυτα.
Βοτανίζω σημαίνει δεν αφήνω κανένα αγριόχορτο να ζήσει με το που θα ξεμυτίσει, και μπορεί να ακούγεται σκληρό, μα είναι απαραίτητο!
Αν δεν είμαστε όμως σίγουροι ποιο είναι το φυτό μας και ποιο το ζιζάνιο, καλύτερα να τα αφήσουμε λίγο, μέχρι να σιγουρευτούμε τουλάχιστον, αν δε θέλουμε το καλοκαίρι να θαυμάσουμε αγριάδες και να κλαίμε τα ηλιοτρόπια!


Εκείνα τα σκαλιστήρια και τα τσαπιά όμως πού να τα βάλαμε;
Είναι πια Απρίλης και ήρθε η ώρα να τα ξαναπιάσουμε για να σπείρουμε κι άλλους σπόρους.
Δυστυχώς όπως όλα τα εποχιακά έτσι και τα ηλιοτρόπια δε ζουν για πάντα. 
Οπότε κάνουμε κι εμείς ένα απαραίτητο μαγικό αν θέλουμε να τα απολαμβάνουμε το καλοκαίρι όσο περισσότερο γίνεται. 
Σπέρνουμε με διαφορά ενός μήνα κι άλλα φυτά.
Εννοείται πως τα μέρη που διαλέξαμε να σπείρουμε τα ηλιοτρόπια έχουν ήλιο, γιατί αλλιώς σιγά μη βγουν.
Δεν είναι μόνο που θέλουν να τα βλέπει και να τα καμαρώνει εκείνος για να πιάσουν (γύρευε και τι γλυκόλογα τους λέει), είναι που θέλουν κι αυτά να τον βλέπουν συνέχεια.
Αν λοιπόν καταλάβουν πως ο έρωτάς τους θα μείνει ανεκπλήρωτος μια ζωή, θα αυτοκτονήσουν πριν καν γεννηθούν.


Αν επιλέξουμε να τα βάλουμε σε γλάστρα, μπορεί και να τους κακοφανεί λίγο, ειδικά στις ποικιλίες εκείνες που μεγαλώνουν πολύ, αλλά με την κατάλληλη φροντίδα, θα μας γεμίσουν καλοκαιρινά χαμόγελα.
Στις γλάστρες μας που είναι μεγαλούτσικες εννοείται, ανοίγουμε τρύπες με ένα μικρό σκαλιστήρι και τοποθετούμε τους σπόρους μας. 
Σκεπάζουμε με χώμα, ποτίζουμε όταν χρειάζεται και όλα μια χαρά!


Ελπίζω να μην σας κούρασα πολύ!
Τα ηλιοτρόπια άλλωστε δεν είναι καθόλου απαιτητικά.
Ζητάνε μόνο νερό και ήλιο και σε αντάλλαγμα σκορπούν γύρω τους αισιοδοξία και χαρά!
Τι λέτε; Του χρόνου θα γεμίσουμε το καλοκαίρι μας ήλιους;


Σημείωση: Αν δε θέλουμε να πάθουμε αυτό, φροντίζουμε να μην μπερδέψουμε τους σπόρους μας!

71 σχόλια:

  1. Hello Maria, I loved your sunflower post. They are one of my favorite summer time flowers.. My birds like them too. Have a happy weekend!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι καλύτερες κηπουρικές οδηγίες που έχω διαβάσει ποτέ!! Λατρεύω τους ήλιους, αλλά δεν έχω δοκιμάσει να σπείρω ποτέ, σε αντίθεση με τη μητέρα μου που βάζει πότε-πότε.
    Ευκαιρία να το επιχειρήσω!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω ναι, να το επιχειρήσεις!!...είναι τόσο όμορφοι που αξίζει τον κόπο!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  3. Γεια σου Μαρία μου
    Θαυμάζω την μεγαλοπρέπεια των ηλιοτρόπιων
    αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να τα καλλιεργήσω
    λόγω έλλειψης χώρου....αχ και να 'χα κήπο!!
    Δυνατή πολύ η ανάρτησή σου

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου!
      Μπορείς να βάλεις ακόμα και σε γλάστρες...είναι τόσο εύκολα φυτά που δε θα σε απογοητεύσουν...το κακό είναι πως δεν κρατάνε πολύ!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  4. Με τις οδηγιες σου φυτευω κι εγω που ειμαι ασχετη! Οι φωτογραφιες σου φωτεινες κ καλοκαιρινες, ο,τι πρεπει για σημερα που ξυπνησαμε με συννεφια.

    Ευχαριστω πολυ για τις ευχες σου! Κι εσυ ο,τι επιθυμεις και καλα να περασεις το Σαββατοκυριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπότε τώρα δεν είσαι άσχετη!!...χαχα!
      Σε ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι και πάλι τα καλύτερα!!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Χαχαχα είσαι και της γης είσαι και της τέχνης!!! Και πάντα με χιούμορ :)))) Να σαι καλά Μαρία μου, μπορεί να μην φυτέψω ήλιους αλλά μ΄ έφερες όμορφες μνήμες από τα παιδικά μου χρόνια!!! Η αγαπημένη μου θεία φύτευε κι εμείς, παιδιά, όταν ήταν έτοιμα παίρναμε από έναν ήλιο στο χέρι και τον τρώγαμε τσουρομαδώντας τον :)) Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα....ναι, κάνω τέχνη στον κήπο!!
      Δεν έχει άλλη χάρη να τον τσουρομαδάς τον ήλιο?...
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Ενδιαφερουσες οι πληροφοριες σου για το αγαπημενο αυτο λουλουδι Μαρια μου !! :)
    E για τις φωτο θα πω οπως συνηθως.
    Υπεροχες
    Καλο Σκ !
    Φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία μου!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  7. Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες σου Μαρία μου!!!
    Όσο για τη φωτογραφική σου "ματιά" τι να πω; Όπως πάντα εξαιρετική!!!!
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Να έχεις μια υπέροχη εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. Ενδιαφέρουσα ανάρτηση!

    Καλά να περνάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Λατρεύω τα ηλιοτρόπια αλλά δεν είχα σκεφτεί ποτέ πριν να φυτέψω...
    Νομίζω πως τώρα θα το επιχειρήσω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, να το επιχειρήσεις!!!
      Είναι τόσο όμορφα!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  10. Πω πω! Ενώ μου αρέσουν ως άνθη και καταναλώνω τσουβάλια ανάλατους ηλιόσπορους κάθε χρόνο, δεν ήξερα τίποτα από τα παραπάνω!
    Είδες για να μην έχουμε αυλή;
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάνεις κάτι πολύ καλό όμως...καταναλώνεις τσουβάλια ανάλατους ηλιόσπορους και είναι σούπερ υγιεινοί!!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  11. Λατρεύω αυτούς τους καλοκαιρινούς ηλίανθους μα πιο πολύ αγαπώ τους ανθρώπους με ασχολούνται με τα λουλούδια !!!!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Νικόλ μου!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  12. Θα σταθώ στις εκτυφλωτικές και τρομερά όμορφες φωτό σου και θα είμαι ειλικρινής ως προς το φύτεμα ... καθόλου δεν μ' ενδιαφέρει να φυτέψω ηλιόσπορους παρόλα τα 7 στέμματα "κήπου"... ούτε και να τους φάω στιλ "πασατέμπο", τους τρώω καθαρισμένους, χούφτες χούφτες!!!
    ΑΦιλάκια ηλιόλουστα! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Και για την ειλικρίνειά σου..χαχα!!
      Μια χαρά τρώγονται και χούφτες χούφτες...και πιο εύκολα!!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  13. Λατρεύω τούς ηλίανθους Μαρία μου!!Εχω πολλά χρόνια νά τούς φυτέψω!!
    Οι macro σου καταπληκτικές!!!Επιασε ο φακός σου καί τίς μελισσούλες!!!Υπέροχα!!!!!
    Καλή εβδομάδα!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Dimi μου!
      Να είσαι καλά και να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  14. Το λατρεύω αυτο το φυτό ,μου δινει μια ιδιαιτερη χαρα όταν το βλεπω ,ετσι ,χωρις λόγο..πολλα φιλια καλη εβδομαδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι κι εγώ...χαίρομαι και που το βλέπω...πόσο σε καταλαβαίνω!!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  15. Υπέροχοι οι ηλίανθοι, Μαρία μου και με τέτοιο μάθημα που μας έκανες, του χρόνου είμαι σίγουρη ότι θα έχω πολύ περισσότερους στον κήπο μου από τους λιγοστούς φετεινούς. Έχουμε συνηθίσει να τους λέμε και ηλιοτρόπια αν και τα ηλιοτρόπια είναι άλλα φυτά.
    Οι φωτογραφίες σου, όπως πάντα, υπέροχες!! Μου άρεσαν πολύ και οι μελισσούλες!!!!!!!!!!!!!!!
    Φιλάκια και καλή εβδομάδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μαριάννα μου...η συνήθειά μου να τα αποκαλώ συνεχώς ηλιοτρόπια επειδή μου αρέσει περισσότερο να τα αποκαλώ έτσι είναι σκέτη παραπληροφόρηση...χαχα!!
      Χαίρομαι που το επισημαίνεις και τρέχω να αλλάξω τουλάχιστον τον τίτλο...
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  16. καλημερα καλη μου φιλη!
    καλη εβδομαδα να εχουμε!
    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εξπέρ κηπουρός Μαρία μου!! Το χεις!! Είναι τόσο όμορφες οι φωτό σου!! Τι λεπτομέρειες!!
    Μην σου πω μπορεί να αποδεκάτιζα κανάν ηλίανθο για τους ηλιόσπορους!!! Αχαχαχα!! Τσίκι τσίκι φτου!!!
    Καλή βδομάδα να χεις κοπέλα μου!! Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξπέρ, ε, εντάξει, όχι ακριβώς...απλά το παλεύω...χαχα!!
      Και πολύ καλά θα έκανες και θα τον αποδεκάτιζες....!!!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  18. Τα λατρεύω τα ηλιοτρόπια (και τους ηλιόσπορους)! Μακάρι να είχα κήπο να τον γέμιζα!!!
    Τους κόκκινους φλογερούς ήλιους δε τους είχα ξαναδεί!
    Φανταστικές φωτογραφίες όλες! Γεμίσαμε με χρώματα :)
    Φιλάκιαα! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  19. Αχ πόσο μου άρεσε η ανάρτηση σου, έχω πάθει τελευταία μια λατρεία με τα ηλιοτρόπια, μετά από μια φωτογραφία που έβαλα για φόντο στο κινητό κι όποτε την βλέπω χαμογελώ.
    Οπότε σε ευχαριστούμε που μας ανέλυσες βήμα βήμα πως να τους αποκτήσουμε.
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!!
      Και χαίρομαι που αγαπάς κι εσύ τα ηλιοτρόπια!
      Εγώ σε ευχαριστώ!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  20. Μπορούμε να βάλλουμε το σπόρο σε πλαστικά ποτηράκια μέχρι να φυτρώσουν και μετά τα μεταφυτεύουμε. Θα δοκιμάσω του χρόνου τωρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμμμ...δεν ξέρω...είχα διαβάσει πως δεν τους αρέσει να αλλάζουν περιβάλλον, αλλά τι χάνουμε να δοκιμάσουμε?

      Διαγραφή
  21. Τι υπεροχη αναρτηση! Αχ την Ανοιξη θα φυτεψω λοιπον ηλιανθους στις γλαστρες μου! Θυμαμαι οταν ημουν μικρη τον μπαμπα μιας φιλης μου που φυτευε στον κηπο τους ηλιανθους και εμεις οποτε περνουσαμε απο διπλα τους τσιμπολογουσαμε τα σπορια αλλα χωρις να κοψουμε το λουλουδι! Εμεναν οι ηλιανθοι πανω στα φυτα αλλα χωρις σπορους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Να φυτέψεις...θα τους χαρείς πολύ!!
      Μας έφερες και όμορφη ανάμνηση!

      Διαγραφή
  22. πάντα θαυμάζω τις φωτογραφίες σου και το έχω δηλώσει επανειλημμένα,όμως δεν είπα οτι θαυμάζω και τον τρόπο της γραφής σου!είδα και τις φωτιές με μπερδεμένους σπόρους.Αλλά εκείνο με τον μπλέ δίσκο πώς το κατάφερες;
    Να είσαι πάντα καλά και να μας μεταδίδεις ήλιους!!!!!!!!!!!!το αγαπημένο του καλοκαιριού αν και στη γλάστρα δεν........πετυχε, ίσως να έφταιγε η ποικιλία...φιλια πολλά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Αυτό με τον μπλε δίσκο δεν το κατάφερα εγώ, αλλά το πρωινό φως...όσο για την αποτυχία στη γλάστρα, δυστυχώς μπορεί να συμβεί κι αυτό...έβαλα σε 6 γλάστρες και οι δύο με απογοήτευσαν....χαχα!
      Κι εσύ να είσαι καλά...φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  23. Aπολαυστική όπως κάθε σου ανάρτηση,Μαράκι!!!
    Ναι, θα γεμίσουμε τα Καλοκαίρια μας Ηλιους!!!

    Δεν ξέρω αν το λέτε εσείς εκεί,εμείς εδώ πάντως τον λέμε "Του Ηλιου τα κάλλη"
    Φιλάκια πολλά και Καλό Μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Χαρά μου!
      Θα τα κάνουμε να λάμπουν τα καλοκαίρια μας!!
      "Του Ήλιου τα κάλλη"...τι όμορφη έκφραση!!!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  24. χεχεοι οδηγίες σου όλα τα λεφτά!
    Καλημέρα κυρία κηπουρού! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα...αν ακολουθηθούν μπορεί και να κάνουν ήλιους να ανθίσουν!!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  25. Η προτροπή σου βρίσκει μιμητές! Συμπτωματικά ο ηλίανθος που δεν πέτυχε στη γλάστρα ήταν στο μικρό μπαλκονάκι εκεί που μάλλον ζήλεψε το ..ντεκουπαζ!
    πολλά πολλά φιλιά!καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ήταν υπέροχο πώς να μην το ζηλέψει?
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλό μήνα και σε σένα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  26. Μπράβο Μαρία μου... ζήλεψα και αγάπησα, αγάπησα και ζήλεψα. Κι εγώ τους λατρεύω τους ηλίανθους, αλλά δεν είχα μπει στη διαδικασία να φυτέψω σπόρους... ο επόμενος Μάρτης θα με βρει έτοιμη !
    Φιλιά πολλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι όμορφο να κάνεις ήλιους να ανθίζουν!!
      Φιλιά πολλά Σταυρούλα μου!

      Διαγραφή
  27. Τι ωραία να γεμίσουμε τους κήπους με "ήλιους"!!! Με τις συμβουλές σου δεν δείχνει δύσκολο Μαρακι μου!!!
    Φιλιά πολλά!! 😘😘😘😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πάρα πολύ εύκολο!!
      Καλή σπορά εύχομαι!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  28. Χαίρεται! Χρειάζεται να βγάλω απο το κέλυφος τους σπόρους;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι δε χρειάζεται...σπέρνουμε όπως είναι!
      Καλό μεσημέρι και καλή επιτυχία στη σπορά!

      Διαγραφή
  29. Καλησπέρα!!!!
    Θα ήθελα να σε ρωτήσω κάποια πράγματα γιατί έχω κάποιες απορίες..πηρα πριν 1 εβδομάδα 2 ηλίανθους εκπληκτικούς και τους μεταφύτεψα σε μια μεγάλη ζαρντινιέρα.Δυστυχώς όμως μαραθήκαν μετά απο λίγες μέρες.. Τι μπορεί να έκανα λάθος; Θα χρειαστεί να κόψω τα μαραμένα άνθη για να αναπτυχθούν τα μικρότερα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα! Όπως πολύ σωστά αναφέρει και η Cleopatra Kondyli στο επόμενο σχόλιο χρειάζονται πολύ νερό, όταν φυτρώσουν.
      Μπορεί πάλι να μην άρεσε σε κάποια φυτά η μεταφύτευση, ή να μην ήταν γερά.
      Αν δεν "αναστηθούν" με το νερό, καλό είναι να κόψεις τα μαραμένα!
      Συγνώμη που άργησα να απαντήσω!

      Διαγραφή
  30. Χρειάζονται πολύ νερό.Οι δικοί μου μόλις τους λείψει νερό μαραινονται αλλά μοις τους ποτισω μετά από 15 λεπτά "ξυπνανε"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά!
      Οι ηλίανθοι χρειάζονται πολύ νερό, όταν πια φυτρώσουν!
      Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο!

      Διαγραφή
    2. Οκ!Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ !!!

      Διαγραφή
  31. καλημερα σας,εγω παλι νιωθω τυχερη γιατι για πρωτη φορα εσπειρα ηλιους πριν 2 μηνες σε πληρη αγνοια.δηλαδη ειχα ηλιοσπορους αψητους που ειχα παρει να φαω απο σουπερ μαρκετ,ειχαν ξεχαστει και ειχαν ληξει.....ετσι εκει που θα τους πεταγα εκανα το πειραμα μου.εβαλα τους σπορους σε νερο να μουλιασουν 3 μερες μετα τους στραγγιξα και τους φυτεψα σε μια μεγαλη γλαστρα ετσι στην τυχη.ειδη εχεουν φυτρωσει και ειναι 3 ποντους .πιστευω αν κρινω απο τα φυλλαρακια πως ειναι ηλιοι.δεν μπορω να βρω φωτογραφια σε αυτο το σταδιο για να συγκρινω αλλα μοιαζουν αρκετα με τα μεγαλα φυτα.μαλλον με αγαπησαν και φυτρωσαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρά! Να τους προσέξεις μόνο από το κρύο...δηλαδή μη βάλει κανέναν παγετό. Εμένα ξέμειναν σε γλάστρες κάτι σπόροι, ή έπεσαν από τα φυτά που είχα εκεί και φύτρωσαν δυο! Ο ένας είναι έτοιμος να ανθίσει κιόλας! Μες το καταχείμωνο, αλλά δεν είχαμε και παγωνιές μεγάλες κι εκεί που είναι προστατεύονται κάπως. Αν όλα πάνε καλά θα έχουμε και οι δυο φυτά πριν καν μπει η άνοιξη!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  32. Μπράβο! Αρκεί να έχουν φως και ζεστγ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Καλησπερα εχω φυτεψει ηλιους στη γλαστρα για πρωτη φορα. Εννοω μεγαλωσαν κ αρχισαν να ανοιγουν κ παρα πολυ περηφανη ημουνα τωρα κ 2_3 μερες αρχισαν να κλεινουν. Ξερετε μηπως να μου πειτε τι φταιει; Αν τους βαλω λιπασμα θα τους καψει ή θα τους βοηθησει; ή μηπως καλυτερα να τους βαλω κοπρια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγγνώμη που άργησα να απαντήσω!
      Δυστυχώς δεν μπορώ να βοηθήσω. Δεν μου έχει τύχει ποτέ και δεν ξέρω τι πρέπει να γίνει.
      Ελπίζω μόνο να ήταν κάτι παροδικό και να είναι όλα καλά τώρα!

      Διαγραφή
    2. Οι μισοί μου κρατανε μουτρα κ δεν ανοιγουν οι αλλοι ειναι μια χαρα!!! Ευχαριστω ετσι κ αλλοιως!😉😉

      Διαγραφή