Σάββατο 23 Μαρτίου 2019

19ο Παίζοντας με τις λέξεις (Συμμετοχές 1 - 5)



Το 19ο "Παίζοντας με τις λέξεις" σηκώνει αυλαία και παρουσιάζει 23 υπέροχες συμμετοχές.
Οι πέντε λέξειςστάχτη, στάλα, άφεση, εξουσία, χάρισμα, χρησιμοποιήθηκαν με φαντασία και οδήγησαν τις πένες μας μέσα από διαφορετικά μονοπάτια στη δημιουργία!
Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους για τη στήριξη και την αγάπη στο παιχνίδι μας. 

Η σειρά των συμμετοχών βγήκε με κλήρωση.
Προσπάθησα να είμαι όσο πιο προσεκτική γίνεται, αλλά αν παρόλα αυτά δείτε κάποιο λάθος, σας παρακαλώ να μου το επισημάνετε!
Αν αφορά συμμετοχή καλό θα είναι να γίνει στο μέιλ μου almikr@gmail.com


Βαθμολογείτε 5 συμμετοχές! 

3 βαθμούς παίρνει η συμμετοχή που σας άρεσε περισσότερο, 
2 η επόμενη και από 
1 βαθμό δίνετε σε τρεις ακόμα συμμετοχές που σας άρεσαν!

Για την αποφυγή αδικιών πρέπει να μπουν όλοι οι βαθμοί.
Δεν μπορείτε φυσικά να βαθμολογήσετε τη δική σας συμμετοχή!
Κρατάτε κρυφή τη συμμετοχή σας και δεν τη δημοσιεύετε μέχρι να λήξει το παιχνίδι.

Τις βαθμολογίες θα τις γράψετε στα σχόλια, κάτω από αυτή την ανάρτηση μέχρι και τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 29 Μαρτίου
Το Σάββατο 30 Μαρτίου θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.
Ο νικητής, ή η νικήτρια, θα λάβει ένα συμβολικό δώρο.

Καλή ανάγνωση!


 https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B3%CE%AC%CF%80%CE%B7_(%CF%84%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%AF%CE%B1_2012)



1. Ευ θνήσκειν

-Να᾽ρθεις να με ζητήσεις απ’ τον μπαμπά. Τι θα λένε στη γειτονιά που μ’ έχεις ακόμα αστεφάνωτη; Να βάλεις το καλό σου κουστούμι και να᾽ρθεις, Αργύρη μου… να παντρευτούμε με το καλό  και να φύγουμε αμέσως για το ταξίδι μας στη Βενετία… αύριο πρωί να᾽ρθεις σπίτι μου…

«Δεν έχει επιστροφή κύριε Αργύρη. Μονάχα αυτή η προσμονή που έχει επινοήσει, την κρατάει στη ζωή. Ό,τι σας φωτίσει ο Θεός από δω και πέρα. Υπομονή και φροντίστε να παίρνει την αγωγή της για να μην υποτροπιάσει».

-Το γαμπριάτικο κουστούμι; Έλα Παναγία μου! Χάζεψες κι εσύ, ρε πατέρα, τώρα; Στην αποθήκη θα ᾽ναι, τράβα βρες το. Ευκαιρία να κάνεις κι ένα ξεκαθάρισμα εκεί μέσα, κι ό,τι βρεις, χάρισμά σου. Ρε, τι πάθαμε με τα γερόντια!... Να ᾽χω τόσα βάσανα, κι αυτοί στην κοσμάρα τους!...

                                                 ~ // ~

-Άργησες Αργύρη.
-Το χάπι σου Ευανθία… Δώδεκα πήγε…. Πιες το να πάμε στην εκκλησία.
-Τι όμορφος γαμπρός που είσαι! Αχ, κι αυτή η μοδίστρα δεν φάνηκε ακόμα να φέρει το νυφικό. Να ᾽ρθεις πάλι αύριο Αργύρη μου.  Δεν προλαβαίνουμε να στεφανωθούμε απόψε. Έχω να ετοιμάσω και τις βαλίτσες για το ταξίδι… Τι καιρό κάνει άραγε εκεί πέρα;
-Ξεκουράσου Ευανθίτσα μου. Θα φροντίσω εγώ τις βαλίτσες. Να, κοίτα, σου έφερα και φωτογραφίες απ’ τη Βενετία. Μ’ αυτό το βαπορέτο θα διασχίσουμε το μεγάλο κανάλι…
-Αύριο Αργύρη μου. Να φορέσεις το γαμπριάτικό σου και να ᾽ρθεις να με ζητήσεις. Ο μπαμπάς περιμένει…

Συγύρισε σχολαστικά το κομοδίνο της, όσο εκείνη παραδιδόταν σ’ έναν βαθύ ύπνο. Πάνω στα διαφημιστικά φυλλάδια με τις ρομαντικές εξορμήσεις στα βενετσιάνικα κανάλια, τακτοποίησε τα υγρά χαρτομάντηλα και το παλιό κουρδιστό ρολόι. Απ’ την προβλήτα μιας λαγκούνας πετάχτηκαν στάλες νερού, πάνω στην καρτέλα με τα χάπια. Το ποτήρι της λικνιζόταν με χάρη μπροστά στο παλάτι των Δόγηδων. Ο ψηλόλιγνος γονδολιέρης με το λευκό ψαθάκι, χαμογελούσε στο γυάλινο πυθμένα της κανάτας. Το πιεσόμετρο σκαρφάλωσε στη Γέφυρα των Στεναγμών, κι ο Αργύρης νόμισε προς στιγμή, πως διασχίζει μαζί με τους φυλακισμένους, το ύστατο μονοπάτι της ζωής∙ απ’ το δουκικό ανάκτορο, στην κόλαση των βασανιστηρίων και την εκτέλεση, εκεί που τους έστελνε η ανελέητη εξουσία των ιεροεξεταστών.

Πριν φύγει από κοντά της, ακούμπησε το ξύλινο εικόνισμα της Παναγίας πάνω στις αλαβάστρινες καμάρες του Αγίου Μάρκου∙ η άφεση των αμαρτιών θα ερχόταν με τα ορμητικά νερά της παλίρροιας, που ολοένα ένιωθε να πλησιάζουν απειλητικά.

Τακτοποίησε το κουστούμι του στην κρεμάστρα. Αύριο πάλι…

~ // ~

Κάθε πρωί ο Αργύρης φορούσε το γαμπριάτικο κουστούμι του, έσερνε τα βήματά του ως το κρεββάτι της και ζητούσε το χέρι της. Τα μοναχικά του βράδια τα ζέσταιναν οι μνήμες και οι ξεθωριασμένες φωτογραφίες του γάμου τους. Το ταξίδι που δεν πήγαν ποτέ, ναυάγησε στην επιφάνεια του κομοδίνου της.

Και κάθε μέρα η Ευανθία ξαναγεννιόταν απ’ τις στάχτες της. Λες και περίμενε υπομονετικά τους δύο Μαυριτανούς να χτυπήσουν την καμπάνα του Αγίου Μάρκου για να φύγει παρέα με τον σύντροφό της∙ καβάλα στο φτερωτό λιοντάρι, πέρασαν ένα βράδυ την αψιδωτή έξοδο προς τ’ αστέρια.




2. «Ο Βιβλιοσκώληκας»

Φιλαράκια τέρμα τα ψέματα! Απόψε  θα σας αποκαλύψω τη μαύρη μου αλήθεια. Θα  πω τα πράγματα με τ’  όνομά τους. «Τα σύκα – σύκα και   τη σκάφη- σκάφη…». Λοιπόν,  ακούστε με προσεκτικά και μη με διακόψετε με ανούσιες ρητορείες…
Στην αρχή ήμουν βολεμένος σε μια ηλιοφώτιστη  σάλα ώσπου μια μέρα με πήραν άρον άρον  και με οδήγησαν σε ένα ανήλιαγο υπόγειο μακριά από την φροντίδα των δικών μου. Με έκλεισαν σε ένα κλουβί 4Χ4 όπου αναδυόταν από παντού άρωμα  παλαιωμένων βιβλίων.  Μου ερχόταν  να τα κλωτσήσω όλα στον αέρα και να δραπετεύσω μα ακόμη δεν είχα σκάσει από τ’ αυγό… Ήθελαν, λέει,  να με μπολιάσουν με καινούργια δαιμόνια  για να μπορώ να ελίσσομαι επιτυχώς και να μην πέφτω στην παγίδα της  άθλιας παλιοζωής μας.  Δεν χρειαζόταν καν  να μου κάνουν πλύση εγκεφάλου. Καθώς ήμουν τρυφερούδι,  μισό χιλιοστό σκώληκας, έσπειραν μέσα μου το μικρόβιο της βιβλιοφαγίας χωρίς καμία αντίσταση. Έτσι, μου δόθηκε το χάρισμα της ευρυμάθειας ωριμάζοντας πρόωρα πάνω στη ρουτίνα της δουλειάς. Συχνά πυκνά δεν μου άφηναν περιθώριο να ησυχάσω. Πνιγόμουν μέσα σε χιλιάδες τόμους σοφιστών. Ασφυκτιούσα αναπνέοντας  την ξεραμένη τους μελάνη αλλά είχα αποκτήσει τη νόμιμη εξουσία της μονιμότητας... Σιγά σιγά άρχισα να παχαίνω απ’ το ροκάνισμα των χαρτιών και με τον καιρό  έγινα δυσκίνητο παχύσαρκο σκουλήκι. Τα αφεντικά δεν έπαιρναν χαμπάρι το τι γινόταν γύρω τους! Γέρασα μαζί τους χωρίς  να αστράψει επάνω τους μια στάλα φως. Μοναδική τους ευτυχία ήταν οι μακροσκελείς συζητήσεις για τα επιστημονικά τους επιτεύγματα,  οι χοροί και τα καλλιτεχνικά δρώμενα υπό την αισθητική του πενταγράμμου.
«Πρέπει να ανακαινίσουμε το χώρο. Να κάνουμε μεταφορά υλικού» ακούστηκε ένα πρωινό  η φωνή του φύλακα. Άρχισα να φοβάμαι. Ο πιο αδύναμος κρίκος της αλυσίδας αποκτούσε δύναμη  και αυτό για μένα ήταν μεγάλη απειλή!  Το μυαλό μου είχε αρπάξει φωτιά  μα τα πόδια μου ήταν παράλυτα από τη χρόνια ακινησία. Όλα όσα είχα αγαπήσει είχαν πλέξει ιστό και με κρατούσαν δέσμιο. Δεν μπορούσα να δραπετεύσω…   
Είχε πλησιάσει η μέρα της εκκαθάρισης… Όλα ήταν έτοιμα για το πάτημα του κουμπιού και να τα κάνουν όλα στάχτη κι αποκαΐδια. Μια καθαρίστρια θα  αναλάμβανε να αποτελειώσει τη ζωή μου στα χέρια της. Θα έδινε άφεση αμαρτιών σε όλους εκείνους που προσπερνούσαν τόσα χρόνια την παρουσία μου. Κι ας είχα καταβροχθίσει ολόκληρα αλφαβητάρια κι ας είχα μνημονεύσει ολόκληρες περιουσίες καταχωρημένες  και σφραγισμένες, δεν  σεβάστηκαν καθόλου τον κόπο και τον ιδρώτα μου. 

Η αίθουσα καταλήφθηκε από ολόκληρο στράτευμα. Αφού με ξεκούφαναν με  τη μεγάλη φασαρία τους,  με άρπαξαν βίαια και με καταχώνιασαν σε κάτι θεόρατα κιβώτια. «Ψεκάστε! Αυτά τα δαιμόνια πρέπει να εξολοθρευτούν. Αν σφαλιστεί ο χώρος: θα χάσουμε τη δουλειά μας!» ακούστηκαν  αγριεμένες φωνές κι άρχισαν να μας ραντίζουν με ισχυρό εντομοκτόνο. Η καρδιά μου σφίχτηκε. Αποχαιρέτησα τα συντρόφια μου και  το ένδοξο παρελθόν μας. Έπειτα έκλεισα τα ρουθούνια μου  κι απέμεινα κολλημένος σα μύγα στο χαρτί…. Όλα εκείνα τα βαθυστόχαστα χαρτιά  δεν κατάφεραν να με σώσουν‧ έγιναν τάφος και μ’ αφάνισαν!....




3. Φωτεινό μονοπάτι

Πέρασα από εκεί που ήταν σκοτεινά
Ήμουν χαρούμενη τότε .
Ήμουν στα σύννεφα ψηλά, με μια εξουσία
περίεργη στα χέρια μου, κρατώντας, προχωρούσα
εκεί που ήταν λουλούδια  την αυγή ,το φως το μεσημέρι,
την νύχτα γλυκά με νανούριζαν στο κήπο τα ζουζούνια.
Ήταν ο παράδεισος της λησμονιάς, του πόνου η λιακάδα,
η φουρτούνα της θάλασσας ,
τα κύματα ξεσπούσαν στα βράχια
της θλίψης.
Το χάρισμα που ήρθε ξαφνικά χτύπησε την πόρτα της ζωής  μου.
Μου έδωσε την συνέχεια της ψυχής,
μια στάλα δόξα ήθελα, μια χαρά στη ματαιότητα του δρόμου.
Ήμουν χαρούμενη τότε, που σε είδα στη ζωή  της πόλης.
Που τραβήξαμε τον δρόμο της αναμονής.
Όλα έγιναν ένα θαύμα, μια πομπή συναισθημάτων.
Ήμουν χαρούμενη τότε.
Ένιωθα  και ήμουν χαρούμενη .
Γνώρισα ανθρώπους, γνώρισα εσένα, τη φύση. τον ουράνιο θόλο.
Η βροχή έπεφτε, έδινε ζωή , ο ήλιος έδινε νιότη
Τα πουλιά έδιναν δύναμη να πετάξουμε να δούμε άλλους κόσμους .
άλλες θάλασσες, άλλες σκέψεις.
Δεν ήταν για πολύ…..
Σε μια ώρα έγιναν στάχτη μαύρισαν στη φωτιά των δακρύων.
Στην παλίρροια, στη ριπή του ανέμου, έγιναν καπνός.
Έφυγα για το μακρύ ταξίδι χωρίς έλεος, χωρίς μετάνοια
Δεν υπάρχει άφεση, ούτε συναίσθημα
Όχι δεν είμαι πια χαρούμενη
Δεν υπάρχω για να είμαι χαρούμενη




4. Αρμονία αντιθέσεων

Μπουμπούκιασε η φύση.
Βγήκαν ρωμαλέα τα πρώτα ζουμπούλια,
οι φρέζες κι οι λιλά βιολέτες.
Μοσχοβόλησε άνοιξη το σώμα κι ηδονικά
μαζεύει χυμούς από τις ολάνθιστες ζαρντινιέρες.
Μαζεύτηκε η στάχτη από τη γωνιά.
Στραβοπατώντας σαν μεθυσμένος γέροντας ο χειμώνας
μας εγκαταλείπει αγριεμένος, κουνώντας απειλητικά το ραβδί του.
Στάλα - στάλα πίνει ρούμι, σκοντάφτει σε μια ρίζα.
Κρύα έχει τα χέρια, φοβάται να στραφεί στους ανθόκηπους.
Φοβάται τις μέλισσες, τις πεταλούδες, το χνούδι της αγκινάρας
Καταπίνει το σάλιο του και φεύγει βλαστημώντας.
Έχασε την εξουσία του, έχασε τους έμπιστους φίλους του,
τον βοριά, τους κρυστάλλους, τα σκοτεινά απογεύματα
κι εκείνα τα μουντά δειλινά που με της λήθης παίζουν την τράπουλα

Στους αγρούς βγήκαν τα πρώτα αγριολούλουδα
Στο χωνάκι της παπαρούνας μεταλαμβάνουν οι κορασίδες
και ζητούν άφεση αμαρτιών, λες κι έχουν παραστρατήσει ποτέ.
Περιμένουν να βγουν τα λεμονάνθια, τα ανθογυάλια τους να στολίσουν.
Τους αγαπημένους τους να πάρουν, να ανεβάσουν με σκοινί διπλό
τους κουβάδες με το ανθόνερο.
Εκεί να λουστούν μετάξια.
Εκεί να ξανασμίξουν με τα γαλάζια όνειρα.
Εκεί να φιληθούν με την απαλή σάρκα των βλαστών.
Σφριγηλοί κι ωραίοι να να περάσουν πορφυρή κλωστή
στο νιόβγαλτο λουλούδι της ροδακινιάς, να καρπίσει αρώματα.
Χάρισμα να δώσουν, το χρυσό δακτυλίδι τους, στους κορυδαλλούς
που κατοικούν στις λαγκαδιές μαζί με τις μούσες.
Αφοσιωμένοι και δυνατοί να γεμίσουν με σχέδια τα μπράτσα τους
με το αίμα του αγριάγκαθου και μαζί να διαβούν τα πάθη της σταύρωσης.

Πάντα η ομορφιά θα κρύβει λίγο μαύρο στον πυρήνα της.
Πάντα η αγάπη θα συμπλέει με το όχι της μαργαρίτας.
Πάντα το ωραίο θα το σκάβει ο πανδαμάτωρ με το υνί του.
Αντιθέσεων αρμονία, βάρκα που βγήκε στη ακτή ξεχνώντας το κύμα.
Κόρη που ξέμπλεξε τις κοτσίδες της και ο καθρέφτης θρυμματίστηκε.
Μάζεψε τα κομμάτια, άφοβος να βγεις στου έρωτα το λημέρι
Το κοπίδι του να πάρεις της λύπης να αφαιρέσεις το σκληρό νύχι.
Οργιαστικά να χορέψουν οι ντερβίσηδες στα παλάτια του ήλιου
κι αυτός να τους κεράσει χρυσά κουμπιά και εσπερινά φιλιά.
Φιλιώνουμε με το ξύλινο ξόανο του άγριου δαίμονα.
Διεκδικούμε το άπιαστο στις απόχες των σύννεφων.
Μαζεύουμε τετράφυλλα τριφύλλια τύχη να έχουν τα αποδημητικά.
Χαμογελάμε και λύνονται οι αλυσίδες των κρατουμένων.
Εμείς θα γεμίσουμε τα μπαλόνια με του πουνέντε τα ξυράφια.
Στα κιούπια μας πάντα θα έχουμε μια σταξιά λάδι, λίγο κρασί
και μια κερήθρα με θυμαρίσιο μέλι μην και πεινάσει η άνοιξη
και τα παιδιά της τα πουλήσει μισοτιμής στους γυρολόγους.

Αρκεί να βρούμε τους τρόπους να πληρώσουμε το τίμημα ακριβώς.




5. Αέναη απορία

Είτε γίνω στάχτες
είτε χώμα
Η ψυχή, αργά ή γρήγορα,
θα ταξιδέψει
Δεν έχω το χάρισμα να βλέπω τα μελλούμενα,
ούτε τα περασμένα
Κάτι όμως μέσα μου, βαθιά, φωνάζει
Άκου όσους πριν από σένα μίλησαν
Για πνεύμα 
Και για ύλη
Για αέναες ιδέες
Στον κόσμο τούτο πρόσκαιρα
ευρέθης
Μια στάλα ύπαρξη
Μια κουκιδίτσα
Μα η ψυχή σου, κομμάτι δομικό
στο χτίσιμο του Σύμπαντος

'Εζησες τίμια;
Μην έσπειρες διχόνοιες;
Έδωσες χαρά;
Ή μήπως πόνο;
Έμαθες;
Ή έμεινες για πάντα στα σκοτάδια σου;
Έσωσες;
Ή εχάθης;
Εσύ θα δώσεις άφεση
Εσύ και τιμωρία
Κανείς άλλος δεν έχει την εξουσία

.......................................................

Κάτω στη γη, στο μεταξύ,
Κάντο εικόνα
Σαν βρέφη που είναι κατά βάθος οι περισσότεροι, 
θα κλαίνε
και θα μαλώνουν για τα παιχνίδια τους

Λίγο πιο πέρα, στο ίδιο κάδρο
Κάποια λουλούδια θα στολίζουνε την πλάση
Κάποια αγρίως θα τα κόβουν
Πολλοί θα τα στολίζουν στις σάλες τους
Λίγοι θα τα μυρίζουν
Και κάποιοι μοναδικοί θα ψάχνουν 
ποιος τα φύτεψε

Γιατί;


Για να διαβάσετε τις συμμετοχές 6 - 14 πατήστε εδώ!

Για να διαβάσετε τις συμμετοχές 15 - 23 πατήστε εδώ! 

35 σχόλια:

  1. Μια πρώτη καλησπέρα. 23 Συμμετοχές λοιπόν Μαρία! τέλεια! συνεπώς και 23 φίλες/φίλοι κατέθεσαν την έμπνευσή τους. Σε μια πρώτη ματιά μου έκαναν εντύπωση υπέροχες εικόνες και τίτλοι που τους θεωρώ εξαιρετικούς. Καλή ανάγνωση να έχουμε και ξέρω ότι θα απολαύσουμε ακόμα μια υπέροχη εμπειρία. Θα επανέλθω με τη βαθμολογία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πώς να ψηφίσει κανείς με την πρώτη ανάγνωση με τόσο όμορφες συμμετοχές? Θα επανέλθω Μαρία μου. Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπέροχα!
    Πέρασα πολύ όμορφα διαβάζοντας και χάρηκα που στις 23 συμμετοχές μέτρησα 6 ποιήματα.
    Θα συμφωνήσω με τον Γιάννη, πολύ ιδιαίτεροι τίτλοι αυτή τη φορά κι εμένα μου κέντρισαν το ενδιαφέρον!
    Η βαθμολογία μου (ανοίγω το χορό; Γούαου!! Που είσαι Πίπη;;;)

    Στη συμμετοχή 16 το 3αράκι μου.
    Στη συμμετοχή 10 τους δύο βαθμούς μου.

    Κι από έναν βαθμό στις συμμετοχές #12 #6 και #1.

    Παίδες μπράβο σε όλους!
    Δυνατός γύρος!
    Μαρία μου καλή δύναμη και καλό τριήμερο (τέτοια ώρα διήμερο☺!)
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή τη φορά με πέρασες, δε λέω, αλλά κι εγώ ήμουν απασχολημένη, προσπαθούσα να σε στείλω για σούσι στην Ιαπωνία!
      Με μία γρήγορη ματιά που έριξα είδα ότι θα δυσκολευτώ, και το άφησα γι'αργότερα, γι'αυτό με πρόλαβες, να ξέρεις...
      Και αφού έχασα την πρωτιά, τώρα θα διαβάσω πιο χαλαρά (καλά να πάθεις, χι! χι!)

      Διαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πέρασε πολύ ευχάριστα το Σαββατόβραδο διαβάζοντας τις συμμετοχές,συγχαρητήρια σε όλη την παρέα!
    Οι άσσοι μου πάνε στα: 1, 5 και στα "ξύλα για το τζάκι"..
    Οι 2 βαθμοί στο 2 για την πρωτοτυπία του και οι 3 βαθμοί στην " Αυλαία".Θεατρικότατο!
    Τα φιλιά μου!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρία μου, επανέρχομαι με βαθμολογία. Λοιπόν:
    3 βαθμοί στο 17 Ουτοπίες. Γιατί με άγγιξε με το θέμα μάνα.
    2 βαθμοί στο 20 Στο φως. Γιατί βρήκε τη δύναμη να αντισταθεί στο bullying.
    1 βαθμός στο 5 Αέναη απορία. Για το πρωτότυπο θέμα του.
    1 βαθμός στο 6 Πειρατείες. Για τις εικόνες που μου έδωσε.
    1 βαθμός στο 12 Όσο η προσευχή αγκαλιάζει την ελπίδα. Γιατί η προσευχή είναι ανάταση και η ελπίδα δύναμη.
    Θα ήθελα πολύ να είχα κι άλλους βαθμούς για να τους δώσω στα υπέροχα 9 Σωπαίνουν όλα και 23 Κι αν η ζωή είναι ταινία.
    Πολλά συγχαρητήρια σε όλους και όλες. Για μια ακόμη φορά θαύμασα τις όμορφες συμμετοχές και δυσκολεύτηκα πολύ στη βαθμολογία.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Επάνω στη φούρια μου εχθές το βράδυ, και αφού έδωσα τη βαθμολογία μου, διαπίστωσα μετά λύπης ότι είχα παραλείψει τη συμμετοχή που με είχε αγγίξει περισσότερο από όλες. Σκέφτηκα να προσποιηθώ πως δεν την είχα διαβάσει ποτέ. Όμως, σήμερα ξύπνησα αποφασισμένη να επανορθώσω. Αφού έχω περιθώριο, δεν έχω; Γι'αυτό και διέγραψα το προηγούμενό μου σχόλιο.
    Η τελική μου βαθμολογία, λοιπόν, έχει ως εξής:
    3 βαθμοί στο 13, επειδή με άγγιξε περισσότερο από όλες τις συμμετοχές και ήταν εξαιρετικά καλογραμμένο,
    2 βαθμοί στο 1, επειδή ξεχείλιζε από τρυφερότητα,
    2 βαθμοί στο 6, επειδή μου φάνηκε πολύ καλογραμμένο (και ίσως επειδή διαβάζω το Σογκούν, που είχε αναφορά στους πειρατές),
    1 βαθμός στο 21, επειδή είχε μια έξυπνη (και ταυτόχρονα πολύ κακή και εκνευριστική) ανατροπή, και
    1 βαθμός στο 20, για τον εξαιρετικό τρόπο που παρουσίασε το θέμα του (και επειδή μαζί με το πρόβλημα έδινε και τη λύση του).

    Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία σε όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1 βαθμός στο 6, εννοούσα, μάλλον δεν έχω ξυπνήσει ακόμα...

      Διαγραφή
  8. Για μια ακομη φορά Μαρία μου οι πεντε λέξεις στο παχνιδι αυτο που εγινε λατρεία..εβαλαν τις σκεψεις σε εξαιρετικες εμνευσεις που η καθε μία ειναι το πόνημα του καθε ενός που μπαινει στην προσπαθεια να τις ενώσει σε ενα κείμενο.. και αυτην την φορα η προτίμηση μου για ενα κλικ παραπανω είναι ...
    τους "3" βαθμους μου τους δινω στο ¨6" Πειρατείες...γιατι το ξεκινημα της καθε προτασης του ηταν πολύ ωραια εμνευση!!οπως και το κειμενο όλο..
    τους "2" βαθμους τους δινω στο "1" Εν θνήσκειν..γιατι με συγκινησε παρα πολύ με την ευαισθησια του
    Και απο ενα "1' βαθμό στο "16" Στην άφεση χρέους..
    στο "11" Αυλαία...για τους θεατρικούς του διαλόγους..
    και στο "11" τα μπουμπουκακια... γιατί η καθε μανα που σεβεται τον εαυτο της και εχει γιο θα σκεφτεται ετσι..χι..χι..
    Επισεις ξεχωρισα πολλα οπως το 9...το 21.. το 13..και αλλα..
    Καλή επιτυχια σε ολους...και σε σενα Μαρια την αγαπη μου παντα..φιλακιαα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  9. Αγαπητοί μου φίλοι, θέλω να σας συγχαρώ όλους για τις όμορφες δημιουργίες σας.
    Για μια ακόμη φορά, πέντε μονάχα λέξεις απογείωσαν την φαντασία μας και είχαμε 23 καταπληκτικά λογοτεχνήματα. Θα ήθελα να είχα παραπανίσιους βαθμούς, αλλά επειδή αυτό είναι αδύνατο θα συμμορφωθώ με τους κανόνες του παιχνιδιού. Σίγουρα αδικούνται κάποια από τα γραφήματα… αλλά δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά…. Με πολλή αγάπη και με το χέρι στην καρδιά βαθμολογώ:
    Με 3 βαθμούς το 5: «Αέναη απορία» για τα νοήματα που στέλνει. (Ένα έντονα υπαρξιακό ποίημα που διεισδύει με προβληματισμό βαθιά στην ανθρώπινη ύπαρξη).
    2 βαθμούς στο 4: «Αρμόνια των αντιθέσεων» γιατί η δημιουργός του ποιήματος πάντα κρατεί στα κιούπια της μια σταξιά λάδι, λίγο κρασί και μια κερήθρα με θυμαρίσιο μέλι μην και πεινάσει η άνοιξη και τα παιδιά της τα πουλήσει μισοτιμής στους γυρολόγους….
    1 Βαθμό στο 6: «Πειρατείες» για τον άπταιστο χειρισμό της γλώσσας.
    1 Βαθμό στο 20: «Στο φως» για να σταματήσουμε την εξουσία που ασκούν οι εχθροί τόσο βάναυσα.
    1 Βαθμό στο 1: «Ευ θνήσκειν». Γιατί παρόλη τη φθορά και την άνοια που προκαλούν τα γερατειά, η συγγραφέας αυτού του διηγήματος αφήνει μια ακτίνα φωτός: η κάθε μέρα να ξαναγεννιέται απ’ τις στάχτες της!...

    Καλή συνέχεια! Χρόνια πολλά!
    Με την αγάπη μου

    Μαρία Κολοβού Ρουμελιώτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η ιερή στιγμή που ξεκινάει το παιχνίδι και απολαμβάνεις την ανάγνωση και η ζόρικη στιγμή που δεν ξέρεις τι να διαλέξεις. Μαρία μου πολύ πλούσια κι αυτή η σοδειά σου, με θαυμάσιες συμμετοχές απ' όλους. Στο δια ταύτα λοιπόν:
    3 βαθμοί στο #6. Πειρατείες (κύμα το κύμα, μας πήρε στην καρίνα του και μας ταξίδεψε)
    2 βαθμοί στο #5. Αέναη απορία (γι αυτό ειδικά: "Και κάποιοι μοναδικοί θα ψάχνουν ποιος τα φύτεψε")
    Kι οι άσσοι:
    # 2. «Ο Βιβλιοσκώληκας»
    # 14. “Αυλαία”
    # 16. Άφεση χρέους

    Καλή συνέχεια στο παιχνίδι Μαράκι μου και καλή δύναμη με τα διεκπεραιωτικά.
    Κι ευχαριστούμε πολύ για τη φιλοξενία σου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σειρά μου να πώ την βαθμολογία μου...
    πρώτα από όλα μια καλή κουβέντα σε όλους τους συμμετέχοντες. Ενα μεγάλο ευχαριστώ για τα έργα τους που μας κράτησαν έστω και για λίγο συντροφιά. Κάποια μου άρεσαν περισσότερο, φυσικό δεν είναι ; όμως όλα είχαν μία ποιότητα γραφής.
    3 βαθμούς στο 1, με συγκίνησε.
    2 βαθμούς στο 4, το βρήκα υπέροχα γραμμένο
    1 βαθμό στα 11, 21, 8 που επίσης τα ξεχώρισα.
    Όλα αυτά φυσικά σύμφωνα με το προσωπικό μου γούστο.

    Πολύ καλή η ιδέα αυτού του διαγωνισμού, μπράβο και στην memaria που το φιλοξενεί.
    Και στο επόμενο !! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Υπεροχες συμμετοχες!!!
    3 βαθμοι στο 3 ,αριστούργημα 2 βαθμοι στο 21,1 βαθμο σε 19,18,13.Μπραβο!!!,Αλλη φορα θα συμμετασκω στο δρωμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τι όμορφα πράγματα διαβάσαμε ακόμα μια φορά;
    Μπράβο σε όλους, όσους μας χάρισαν τις εμπνεύσεις τους! Νιώθω πως βρήκαμε πάλι, μια αφορμή να μαζευτούμε, να ανοίξει ο καθένας τη ψυχή του ή να αφήσει το νου του να περιπλανηθεί.
    Ας μην κουράσω.
    Για τα τυπικά θα δώσω:
    3 βαθμούς στο 1 Ευ θνήσκειν.
    2 βαθμούς στο 16. Άφεση χρέους
    1 βαθμό στο 6: «Πειρατείες»
    1 βαθμό στο 5: «Αέναη απορία»
    1 βαθμό στο 12. ΟΣΟ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ
    Καλό ξημέρωμα και ένα μπράβο σε όλους κι ειδικά σε σένα Μαρία μου, για την -μια ακόμα φορά- άψογη οργάνωση του παιχνιδιού μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Για μια ακόμη φορά συμμετέχοντες και οικοδέσποινα έπαιξαν υπέροχα!

    3 στο 2
    2 στο 4
    1 στο 8
    1 στο 13
    1 στο 20

    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συγχαρητήρια για τη διοργάνωση Μαρία και για όλους τους συμμετέχοντες που στηρίζουν το παιχνίδι
    Καλή επιτυχία σε όλους

    1. Ευ θνήσκειν -3
    11. Τα μπουμπουκάκια -2
    8. Από γεννησιμιού απατεώνας. -1
    15. Δυο μισά πενηντάρικα -1
    16. Άφεση χρέους -1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλησπέρα σε όλους , καλησπέρα Μαρία.. Όμορφες οι δημιουργίες και αυτή τη φορά.. Η βαθμολογία μου..

    3 βαθμοί στο 6 , μοναδικό σε σύνθεση και απόδοση..
    2 βαθμοί στο 8 , γιατί όχι η ζωή ανήκει στον καθένα και ο ίδιος την διαχειρίζεται..
    1 βαθμό στο 1 , τρυφερό..
    1 βαθμό στο 3 , κραυγή στο άκουσμα με ελπίδα αναστροφής..
    1 βαθμό στο 21 , γέλασα..
    Καλά να περνάτε.. και προσοχή στο κτηματολόγιο.. μας έχει καταπιεί όλους.. κάθε Νεοέλληνας με ένα φάκελο στο χέρι.. όλοι ψάχνουν από κρυμμένους θησαυρούς μέχρι το χωραφάκι της προγιαγιάς στο χωριό..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλησπέρα υπέροχα κείμενα και ποιήματα διαβάσαμε πάλι, όλα με μυριάδες μηνύματα και που μας γέννησαν άλλα τόσα συναισθήματα ενόσω χανόμασταν στην ανάγνωση τους. Δεν θα μακρηγορήσω
    Δίνω 3 βαθμούς στο 13 ''Η κόλαση είναι εδώ'', 2 βαθμούς στο 1 ''Ευ θνήσκειν'', κι από 1 βαθμό στα 5 ''Αέναη απορία'', 6 ''Πειρατείες'', και 23 ''Κι αν η ζωή είναι ταινία;''.
    Ένα ευχαριστώ στη Μαρία που για μια ακόμη φορά μας έδωσε το κίνητρο να ταξιδέψουμε! Καλή συνέχεια σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ρε παιδιά, ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ! Τι δημιουργικός οργασμός είν' αυτός; Τι έμπνευση; Προσωπικά, είναι απ' τις φορές που πιάνω τον εαυτό μου να γράφει αριθμούς-συμμετοχές και να μην μπορεί ν' αποφασίσει στο πού θα καταλήξει.

    Με μπόλικο κόπο, λοιπόν...

    Τρεις βαθμούς στην #6. Πρωτότυπη, με ένταση, με σοφία και εμπειρία.
    Δύο βαθμούς στην #2. Επίσης, πρωτότυπη! Διασκεδαστικό σαν αφήγημα αλλά και διδακτικό εάν το πάρεις σαν αλληγορία. Για όσους τάχα μου διαβάζουν και διαβάζουν, μα η γνώση μένει στείρα και άκαρπη, με τα "πόδια" τού κατέχοντα να 'ναι παράλυτα από τη χρόνια ακινησία.
    Κι από έναν βαθμό στις...
    #5 --> σκεπτόμενο και φιλοσοφημένο, κι ιδίως απ' τη μέση προς το κλείσιμο σηκώθηκα νοερώς και χειροκροτούσα. Θα ήθελα να δώσω και παραπάνω βαθμουλάκια αλλά...
    #10 --> "Με χωλαίνει η διαπίστωση πως δεν διαθέτω το χάρισμα. Να εμπνεύσω! Αδιάφορη η ζωή μου, καρκινοβατεί". Αυτό το κομμάτι ειδικά τ' αγάπησα!
    #4 --> Ένα κόσμημα!

    Μετά λύπης μου αφήνω έξω το 1, 16 και το 17. ♥

    Φιλιά σε οικοδέσποινα και την υπόλοιπη παρεούλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυσιππάκι μου συμφωνώ με όσα γράφεις. Συμφωνώ και με τη βαθμολογία σου και με όσα ακόμη άφησες αναγκαστικά σε σημείο που ανησυχώ! τι λέω όμως, αν δεν ταιριάζαμε θα συμπεθεριάζαμε; :) Θα επανέλθω ψηφίζοντας και εισηγούμενη να βαθμολογούμε 7 αντί για 5 συμμετοχές, να μην πω βαθμούς για όλες !
      Φιλιά πρόσκαιρα ♥ ♥ ♥

      Διαγραφή
    2. Όποια απ' τις δυο μας γράφει πρώτη, ας βάζει ένα καρμπόν, για να 'χει κι η άλλη έτοιμη το χαρτάκι της προς παράδοση. Καλό; Όχι πες! :)

      Διαγραφή
    3. Εναλλακτική ιδέα : 12 στο πρώτο (για το γούστο μας), 10 στο δεύτερο, 8 στο τρίτο, 6 στο τέταρτο, 4 στο πέμπτο και από 1 βαθμό σε όλα τα υπόλοιπα. Μοιάζει και με Eurovision. :)
      Ιδέες λέμε και καλά κάνουμε, γιατί πράγματι και εγώ στεναχωρέθηκα αφήνοντας μερικά έξω. Όμως η memaria αποφασίζει, αυτή έφερε το παιχνίδι εδώ. Είτε έτσι, ε΄'ιτε με αλλαγές στη διαδικασία θα το διασκεδάζουμε !!

      Διαγραφή
  19. Καλησπέρα στην παρέα. Καλησπέρα και σε σένα Μαράκι μου
    Το άχαρο μέρος της βαθμολογίας έφτασε και ξανά γράφουμε- σβήνουμε ανάμεσα σε τόσο αξιόλογες συμμετοχές
    Λοιπόν:
    3 βαβθμούς στο 6. Πειρατείες Φανταστικό
    2 βαθμούς στο 1 πολύ συγκινητικό
    Από 1 βαθμό στα :
    14. “Αυλαία” καλογραμμένο
    21. Ο γιος του προέδρου γι αυτήν την εξουσία που διαλύει σχέσεις ανθρώπινες
    22. Διαδικτυακός εφιάλτης γιατί όντως είναι ενδιαφέρον το θέμα και ένας εφιάλτης σίγουρα αν συμβεί
    Καλό κουράγιο Μαρία μου στην καταμέτρηση
    Σ'ευχαριστούμε για τη φιλοξενία
    Φιλιά πολλά και συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες. Το ''Παίζοντας με τις λέξεις'' δεν ''παίζεται''!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. μετά από μεγάλη διήμερη πάλη ανάμεσα στο 1 (ευ θνήσκειν) και το 6 (πειρατείες) για το 3αράκι και αφού πάνε στήθος με στήθος για διάκριση και δε θέλω να τα ξεχωρίσω, τουμπάρω και τους δίνω άσο. Άσο και στο 14 ( την αυλαία). 2 βαθμούς δίνω στο 4 για την ευφάνταστη 3η στροφή του και 3 βαθμούς στο 5 (αέναη απορία) για αυτούς τους συγκλονιστικούς στίχους:
    "Κάτω στη γη, στο μεταξύ,
    Κάντο εικόνα
    Σαν βρέφη που είναι κατά βάθος οι περισσότεροι,
    θα κλαίνε
    και θα μαλώνουν για τα παιχνίδια τους

    Λίγο πιο πέρα, στο ίδιο κάδρο
    Κάποια λουλούδια θα στολίζουνε την πλάση
    Κάποια αγρίως θα τα κόβουν
    Πολλοί θα τα στολίζουν στις σάλες τους
    Λίγοι θα τα μυρίζουν
    Και κάποιοι μοναδικοί θα ψάχνουν
    ποιος τα φύτεψε"

    Καλησπέρα είπα; συγχαρητήρια σε όλους είπα; ευχαριστώ για 23 συμμετοχές όλες ξεχωριστές; κι ένα μπράβο στην οικοδέσποινα; Ολούθε φιλιά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πρώτα πρώτα να συγχαρώ όλους τους συμμετέχοντες για τις υπέροχες δημιουργίες τους. Και φυσικά τη Memaria, για την οργάνωση του πετυχημένου αυτού λογοτεχνικού δρώμενου. Όσο για τη βαθμολογία, με δυσκολία το 3αράκι στο 1, ευαίσθητο και καλογραμμένο
    το 2αράκι στο 15
    και από 1 άσσο, στα 4, 7 και 23
    καλή συνέχεια σε όλους.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλησπέρα και από εμένα. Αργοπορημένος. Ναι. Και "στριμωγμένος" για μια ακόμα φορά. Σίγουρα συμβολική η βαθμολογία μας αλλά προσωπικά νιώθω τώρα ότι θα "ρίξω" δημιουργίες βγαλμένες μέσα απ τις ψυχές και τις σκέψεις των δημιουργών τους. Ζητώ την επιείκιά τους για αυτό.
    Στο δια ταύτα:

    1 Βαθμός στις Συμμετοχές:

    Συμμετοχή 5: "Αέναη απορία" για κάθε του στίχο και για εκείνο το "γιατί" του στο κλείσιμό του.

    Συμμετοχή 9: "Σωπαίνουν όλα" για τη συγκίνησή που μου έδωσε "Σωπαίνουν όλα μπρος το θάνατο!
    Μόνο ένα τεράστιο «γιατί» κοιτά με παράπονο την εξουσία"

    Συμμετοχή 18: Δυνατή αστυνομική ιστορία με έξοχα ευρήματα. Για εκείνο το κουταλάκι που τραμπαλίζονταν στις στάλες του νερού. Εξαίρετο πλάνο.

    Οι 2 μου Βαθμοί πηγαίνουν στην Συμμετοχή 13: "Η Κόλαση είναι εδώ" Για την τόσο έντονη φόρτιση της αδικίας που διαπερνά κάθε του γραμμή και νόημα. Ακόμα και στην έξοδό του.

    Και οι 3 μου Βαθμοί στην Συμμετοχή 1: "Ευ θνήσκειν" Οι περιγραφές των ονείρων ενός ζευγαριού ξωμάχων της ζωής μέσα από τα μικρά προσωπικά τους σκεύη, τη στιγμή που πλέουν στα ύδατα των ονείρων τους θα μου μείνουν αξέχαστα.

    Πολλά συγχαρητήρια σε ΟΛΕΣ τις συμμετοχές ειλικρινά απ την καρδιά μου για κάθε συγκίνηση που προσφέρατε. Περισσότερα στο τέλος και σε κάθε ανάρτηση ξεχωριστά.
    Με την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλημέρα !!! Εξαιρετικές όλες οι συμμετοχές.....ο πήχυς έχει ανέβει σε δυσθεώτητα ύψη .....κι αυτό κάνει την ανάγνωση απόλαυση αλλά την βθμολογόα....κόλαση....Να μην το κουράσω αλλο οι 3 βαθμοί στο εκπληκτικό 5 ΑΕΝΑΗ ΑΠΟΡΙΑ, οι 2 βαθμοί στο 1 ΕΥ ΘΝΗΣΚΕΙΝ και από 1 βαθμό στα 12, 13 και 20 Καλή επιτυχία σε όλους !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλημέρα Μαρία μου.
    Σειρά μου να σε ευχαριστήσω για την τιμή της φιλοξενίας και να σε συγχαρώ για το εξαιρετικό δρώμενο που διοργάνωσες και πάλι.

    3 βαθμοί στο Ευ θνησκειν
    2 βαθμοί στο Τα μπουμπουκακια
    1 βαθμό στο Αυλαία, Δύο μισά πενηνταρικα και Τελευταία απόστολη

    Ευχαριστώ θερμά για την τιμή να έχω άποψη για της ψυχής σας τη φωνή.
    Καλή επιτυχία και καλή συνέχεια.
    🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλημέρα Μαρία μου! Χαίρομαι που είμαι ξανά εδώ, στο αγαπημένο δρώμενο, μετά από πολύ καιρό...
    Διάβασα υπέροχες συμμετοχές και θέλω να δώσω συγχαρητήρια σε όλους και φυσικά σε σένα που ακούραστα συνεχίζεις και μας δίνεις αφορμή για δημιουργία!
    Αφού σε ευχαριστήσω για τη φιλοξενία, σου αφήνω τη βαθμολογία μου.
    3 βαθμοί στο 13 "Η κόλαση είναι εδώ"
    2 βαθμοί στο 23 "Κι αν η ζωή είναι ταινία;"
    Από 1 βαθμό στα: 4 "Αρμονία αντιθέσεων", 2 "Ο βιβλιοσκώληκας" και 11 "Τα μπουμπουκάκια"
    Θα ήθελα να έχω κι άλλους βαθμούς γιατί είναι πολλά ακόμα που με άγγιξαν και νιώθω πως τα αδίκησα...
    Καλή συνέχεια
    Φιλιά
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλημέρα Μαρία μου
    Αφήνω και εγώ την βαθμολογία μου

    3 βαθμούς στο #6 "Πειρατείες"
    2 βαθμούς στο #18 "Τελευταία αποστολή"
    και από 1 βαθμό στο #1 "Ευ θνήσκειν"
    στο #4 "Αρμονία αντιθέσεων" και
    στο #20 "Στο φως"

    Καλή επιτυχία σε όλους.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Τί να πω κι εγώ;
    Μια από τα ίδια.
    Όλες οι ιστορίες είναι Υπέροχες κι αδικούνται με τη βαθμολογία .
    Πρέπει όμως να ακολουθήσουμε την διαδικασία.
    3 βαθμούς στο 1
    2 βαθμούς στο 5 κι από
    1 βαθμό στα 18,14 , 21
    Συγχαρητήρια σε όλους και σε σένα Μαρία μου για άλλη μια φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Χαιρετώ όλη τη παρέα
    Η βαθμολογία μου είναι η εξής:
    3 βαθμοι στο 5
    2 βαθμοί στο 16
    κι από 1 βαθμό στο 1 στο 12 και στο 7

    Σας φιλω πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. 3 Βαθμούς στο 10...επειδή κρύβει κάτι το μεταφυσικό!
    2 βαθμούς στο 1
    και 1 βαθμό στο 12, το 21 ,και το 17

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. 3 βαθμούς στο 13
    2 βαθμούς στο 10
    και από 1 βαθμό στο 14 στο 21 και στο 5.
    Γνωρίζω ότι αδίκησα όλα τα υπόλοιπα που δεν βαθμολόγησα, όμως χαίρομαι τόσο πολύ να ανακαλύπτω, ότι οι λέξεις που διάλεξα για το παιχνίδι μας οδήγησαν στη δημιουργία υπέροχων συμμετοχών! Συγχαρητήρια σε όλους! Μαρία μου, άψογη όπως πάντα, άλλωστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή