Σάββατο 22 Ιουλίου 2017

Αστυπάλαια, μια πεταλούδα στο Αιγαίο

Η Αστυπάλαια έχει μια μαγική αύρα που τραβά τον επισκέπτη σα μαγνήτης.
Όποιος την έχει επισκεφτεί έστω και μια φορά, όποιος έχει δει την ομορφιά της, αφήνει τη μνήμη του να φτερουγίζει κοντά της με την παραμικρή αφορμή, ή και χωρίς αφορμή.
Σε σχήμα πεταλούδας το ίδιο, κατανοεί απόλυτα αυτά τα φτερουγίσματα νοσταλγίας.
Το παρακάτω άρθρο συντάχθηκε για το Εικόνες και Ψίθυροι και θέλω να ευχαριστήσω την Τζίνα για την άψογη φιλοξενία της!


Την Αστυπάλαια πρώτα την ένιωσα, μετά την είδα κι όταν τη γνώρισα τη λάτρεψα.
Ξημερώματα έφτασε το καράβι στο λιμάνι και μέσα στο σκοτάδι με καλωσόρισε με μυστικοπάθεια, κρύβοντας καλά τα θαύματά της.
Το λεωφορείο αγκομαχούσε ακολουθώντας το δρόμο που οδηγούσε στη Χώρα, ώσπου σε κάποια στροφή το πρώτο θαύμα άρχισε να αποκτά μορφή.

Το φωτισμένο κάστρο της Χώρας, μεγαλόπρεπο και μυστηριώδες μια πρόβαλε και μια κρυβόταν παίζοντας κρυφτό, ώσπου το λεωφορείο σταμάτησε στους ανεμόμυλους.
Φωτισμένοι κι αυτοί γίνονταν ένα μονοπάτι που έδειχνε το κάστρο. 
Το πρωί μέσα από τα στενά σοκάκια της Χώρας ανηφορίσαμε για να χωθούμε στην ιστορία του.
Εδώ άλλωστε χτυπούσε κάποτε η καρδιά του νησιού, αφού οι κάτοικοί του ζούσαν οχυρωμένοι πίσω από τα τείχη του. 
Η καστροπολιτεία που κλειδώνονταν κάθε βράδυ και από ψηλά παρατηρούσε τη θάλασσα, αφού ζούσε με τη διαρκή απειλή των πειρατών.
Με την εκκλησία της Παναγιάς του Κάστρου χτισμένη πάνω από την τοξωτή είσοδό του και του Άη Γιώργη στο εσωτερικό του δίνει και το ιδιαίτερο στίγμα του νησιού, που είναι διάσπαρτο από 350 εκκλησίες και εκκλησάκια, με την Παναγία την Πορταΐτισσα να αποτελεί το θρησκευτικό  κέντρο και το μεγαλύτερο προσκύνημα του νησιού 
Από ψηλά η θέα είναι μαγευτική. Εξίσου μαγευτικό είναι και το ταξίδι στο παρελθόν. Όσο εξερευνείς το κάστρο, τόσο βαθύτερα μπαίνεις στην ιστορία του.
Και όσο βαθύτερα μπαίνεις στα σοκάκια και στα καλντερίμια της Χώρας, τόσο το νησί ολόκληρο μπαίνει στην καρδιά σου.
Η Αστυπάλαια έχει κυκλαδίτικο αέρα, ανήκει όμως στα Δωδεκάνησα.



Οι ανεμόμυλοι είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό του νησιού. Οι οκτώ απ' αυτούς ανακαινισμένοι και ολόλευκοι δημιουργούν μια εξαίσια εικόνα, ενώ κάποιοι ανοίγουν τις πόρτες τους στο κοινό φιλοξενώντας διάφορες εκθέσεις, αλλά και δανειστική βιβλιοθήκη.
Μικρά θαύματα κρυμμένα στο μεγαλύτερο θαύμα που λέγεται Αστροπαλιά.


Ένα αλλιώτικο νεκροταφείο, εκείνο των βρεφών, ανακαλύφτηκε στην πλαγιά Κυλίνδρα το 1995 και δυστυχώς παραμένει αναξιοποίητο, ενώ είναι το μοναδικό σε όλο τον κόσμο.


Άλλοι οικισμοί του νησιού είναι η Ανάληψη ή Μαλτεζάνα, αφού λένε πως την πρωτοκατοίκησαν Μαλτεζάνοι πειρατές και το Λιβάδι.
Το νησί έχει πάρα πολλές παραλίες, άλλες εύκολα προσβάσιμες και άλλες πιο απρόσιτες, που δίνουν όμως την πολυτέλεια της ησυχίας σε όποιον την προτιμά.


Πέρα Γιαλός, Καμινάκια, Βάτσες, Λιβάδι, Μπλε Λιμανάκι, Πλάκες, Άγιος Κωνσταντίνος και άλλες πολλές, οργανωμένες ή μη καλούν τον επισκέπτη να βουτήξει στα καθαρά τους νερά, ενώ καραβάκια τον μεταφέρουν στα νησάκια Κουνούπες και Κουτσομίτη.


Στην Αστυπάλαια οι λάτρεις του εναλλακτικού τουρισμού έχουν πολλές επιλογές. Πέρα από τις θαλάσσιες δραστηριότητες, υπάρχει κι ένα αξιόλογο αναρριχητικό πεδίο, δίκτυο πεζοπορικών διαδρομών, καθώς και δυο σπήλαια χαρτογραφημένα.
Τα βράχια των βουνών της προσφέρονται για ορειβασία, όσο για τους υπόλοιπους που προτιμούν να μένουν στη γη, έστω και πάνω σε δυο ρόδες, η ποδηλασία μέσα από εξαίρετες διαδρομές θα τους χαρίσει απλόχερα την ομορφιά και τις μυρωδιές του νησιού.
Είναι αδύνατον να επισκεφτείς την Αστυπάλαια και να μην την αφήσεις να σε μαγέψει με την ιστορία της και την ομορφιά της.

12 σχόλια:

  1. Μέσα από σένα αγάπησα την Αστυπάλαια και ας μην έχω πάει ποτέ!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν είχα τη τύχη να επισκεφτώ αυτή την όμορφη πεταλούδα των Δωδεκανήσων, αλλά είχα τη τύχη ν' ακολουθήσω τη Τζίνα έστω και νοερά σε όλα της τα ταξίδια!
    Σου έχω ξαναγράψει πόσο χαίρομαι που δυο ταλαντούχα άτομα μπορούν και μιλούν την ίδια επικοινωνιακή φωτογραφική γλώσσα!
    Πολλά ΑΦιλάκια και χαμόγελα χαράς, ταίρι μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευτυχώς Μαρία μου, που έχουμε και σένα να μας ταξιδεύεις σε όμορφα μέρη για να αλλάζουμε λίγο παραστάσεις. Πολύ όμορφο πράγματι νησί. Δυστυχώς απρόσιτο, λόγω απόστασης, από εμάς εδώ στην Αθήνα όπως και τόσα άλλα.
    Να περνάς όμορφα να σου ευχηθώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ταξίδεψα μαζί σου!
    Καλό ΣΚ!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν εχω παει αν κ θα το ηθελα!μεσα απο την αναρτηση σου, ταξιδεψα νοερα εκει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ούτε εγώ έχω πάει Αστυπάλαια.
    Διαβάζοντας για το φωτισμένο "μεγαλόπρεπο κάστρο της Χώρας", έκλεισα στα μάτια κι έφερα μια παρόμοια εικόνα, από την Πάτμο!
    Όπως και οι φίλοι, τα σχόλια των οποίων προηγήθηκαν, έτσι κι εγώ ταξίδεψα στο υπέροχο αυτό νησί, τόσο μέσα από τις φωτογραφίες σου όσο και μέσα από το γλαφυρό σου κείμενο.

    (Η φωτο με την κούνια, το ξαναγράφω: το απόλυτο ζεν!)

    Πολλές ευχαριστίες για ένα ακόμη (έστω και νοερό) ταξίδι!
    Τα φιλιά και την καληνύχτα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ακόμα δε ην έχω επισκεφτεί αλλά την λάτρεψα μέσα από τις φωτος σου.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαγεύτηκα με τις φωτό Μαρία μου!! Δεν έχω πάει ποτέ στο νησί.. Τι ομορφιά!!
    Επίσης δεν γνώριζα ούτε εγώ για το εν λόγω νεκροταφείο.. Πόσα και πόσα αρχαία δεν τα τρώει τα λιοπύρι..
    Θέλω να βρεθώ με ένα σναπ στην κούνια και στην θάλασσα!!! Γίνεται;;;;
    Φιλάκια καλή μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ουάου!
    Καλά, είναι τέλεια!
    Τυχερή ήταν η Λεκάνα, που έκανε δυο καλοκαίρια εκεί!
    Αν και είμαι σίγουρη, ότι όλες αυτές τις ομορφιές που μας έχεις σήμερα, ούτε καν τις είδε, μιας και έβαζε μουσική από τις 7 το απόγευμα μέχρι τις 6 το πρωί και μετά ξεραινόταν στον ύπνο, για να πάει πάλι να ξαναδουλέψει!
    Σήμερα ψηφίζω όοοοολες τις φωτογραφίες, ως τις καλύτερες διακοπές που έχω κάνει νοερώς στη βλογόσφαιρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σας ευχαριστώ πολύ για τα υπέροχα σχόλιά σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν την έχω επισκεφτεί ούτε μια φορά, μα νιώθω ότι την έχω λίγο γνωρίσει μέσα από τις εικόνες σου Μαρία μου!
    Φαίνεται τόσο καθαρή (ήταν έτσι;) και κυκλαδίτικη όντως!!!
    :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν πεντακάθαρη!
      Και πανέμορφη!
      Και μου έκλεψε την καρδιά!
      Και θέλω να ξαναπάω!
      Και, και, και...χαχα!

      Διαγραφή