Δευτέρα 10 Ιουλίου 2017

Είμαι Zen, είσαι Zen, τι είναι Zen;

June 10: neutrals

Με τέτοια ζέστη, μόνο ζεν δεν μπορώ να είμαι.
Αν ήμουν σε μια παραλία, ίσως και να ήμουν!
Αλλά αν ήμουν σε παραλία, τι βιβλίο θα διάβαζα; 
Ρητορικό το ερώτημα φυσικά, γιατί εννοείται πως θα έπαιρνα μαζί μου ό, τι μου αρέσει, χωρίς να αναρωτιέμαι αν θα άρεσε στους γύρω μου, και δεν εννοώ στην παρέα μου, αλλά στους άσχετους, μια και ο πόλεμος για τα αναγνώσματα στην παραλία ξεκίνησε και μετράει ήδη θύματα!
Άλλοι αναρωτιούνται πως είναι δυνατόν να διαβάζεις στην παραλία, άλλοι  πως είναι δυνατόν να μη διαβάζεις και όλο αυτό μου φέρνει στο μυαλό για άλλη μια φορά το γνωστό μύθο με τον πατέρα το γιο, και τον γάιδαρο, που ό, τι κι αν έκαναν, ο κόσμος κάτι θα έλεγε!
Ανέβαινε ο γιος, τον έβριζαν επειδή ο πατέρας πήγαινε με τα πόδια. Άλλαζαν θέση, τα άκουγε ο πατέρας που άφηνε μικρό παιδί να περπατάει. 
Αποφάσιζαν να μην ανέβει κανένας, τους έλεγαν χαζούς που πάνε με τα πόδια, ανέβαιναν και οι δύο, τους κατέκριναν που δε σκέφτονταν το έρμο το ζωντανό!

Συμπέρασμα: Ό, τι, μα ό, τι κι αν κάνουμε, δε θα αρέσει σε όλους, θα κρίνεται και θα κατακρίνεται διαρκώς οπότε δε μας νοιάζει η γνώμη κανενός, και κάνουμε αυτό που εμείς πιστεύουμε σωστό και καλό για μας. 
Κι εννοείται διαβάζουμε ό, τι μας αρέσει, για να είμαστε όσο γίνεται ζεν!

Αλλά τι είναι ζεν;
Διάβασα κάπου ότι το ζεν δεν είναι φιλοσοφία, ούτε θρησκεία.
Αλλού πήρε το μάτι μου πως είναι μια σχολή του Βουδισμού Μαχαγιάνα.
Έχει δυο σχολές σου λέει ο Βουδισμός, άνοιξε μια και τσουπ μπήκε το ζεν.
Τώρα αν περιμένετε από μένα να σας διαφωτίσω για το αν ο Βουδισμός είναι φιλοσοφία ή θρησκεία, ή κάτι άλλο, θα περιμένετε πολύ, οπότε πού θα πάει, θα έρθει με τον καιρό  η ώρα που θα ξεπεράσετε τον νου και θα πάτε παραπέρα. 

Γιατί το ζεν είναι πάνω και πέρα από το νου, τον οποίο νου, σου λέει, πρέπει να τον ξεπεράσεις. Να κάνεις την υπέρβαση.
Ο διαλογισμός βοηθάει, ο αστοδιαολισμός καθόλου, γι' αυτό συγκεντρωθείτε να την κάνουμε όλοι μαζί αυτή την υπέρβαση!

Βάλτε ένα χεράκι να περάσουμε από τον νου στο μη νου, από τη σκέψη στη μη σκέψη, γατί μόνο με την επίγνωση καταλαβαίνεις το ζεν. Κι όταν ξεπερνάς το νου, μόνο τότε έχεις επίγνωση.
Το ζεν σου λέει, είναι ένα παιχνίδι με τη φωτιά, αλλά επειδή κάνει τζιζ το θέμα κι έχουμε και καύσωνα, λέω να το αφήσουμε και αν είναι να το ξαναπιάσουμε ας είναι καλύτερα χειμώνας να μη χρειαζόμαστε και θέρμανση!

Δε θα αναλύσω άλλο, όχι πως το ανάλυσα  δηλαδή, κάτι που δεν κατανοώ, αλλά να πω ένα τελευταίο και μετά θα σωπάσω για πάντα. Το μυστικό του ζεν είναι να χάσεις τη σύνδεση με το χρόνο και να αποκτήσεις σύνδεση με την αιωνιότητα!

Δε σας φώτισα, δε φωτίστηκα, γι' αυτό λέω να διαλέξω την πιο κατανοητή σε μένα τουλάχιστον ερμηνεία του.
Ζεν είναι ο άνθρωπος που έχει γαλήνη, κατά συνέπεια ό, τι χαρίζει στον άνθρωπο αυτή τη γαλήνη είναι και το ίδιο ζεν.
Κάπως έτσι αντιλαμβάνομαι στα "μπακαλίστικα" τον όρο και θυμάμαι πως κάποτε στη γιόγκα μετά από απαίτηση κάποιων, μια και οι υπόλοιποι πηγαίναμε απλά για γυμναστική, επιχείρησε ο δάσκαλος να μας διδάξει και διαλογισμό, δηλαδή να μας πει μικρά μυστικά για να το καταφέρει ο καθένας μόνος του. Όχι, δεν τα κατάφερα να ξεπεράσω τον νου και να 'λεγα πως είναι και μεγάλος,  (ένα κουκούτσι είναι εκεί πέρα), να το καταλάβω!
Όλο και κάποια σκέψη τρύπωνε στο τίποτα που προσπαθούσα να χωθώ και όλο ξεκινούσα απ' την αρχή και πάλι απ' την αρχή και βαρέθηκα και την αιωνιότητα και το παρόν...ωωωω για μισό λεπτό! Παρόν δεν υπάρχει λέμε! Γίνεται αμέσως παρελθόν, οπότε αντί να καβατζώσω την αιωνιότητα έμεινα στο παρελθόν να περιμένω το μέλλον....ααα χάθηκα...όποιος με βρει ας μου δώσει οδηγίες να ξαναβρεθώ!
Μέχρι τότε, μετράμε τις πρώτες δέκα μέρες του Ιουλίου με φωτογραφίες, που αν τις μετρήσετε θα τις βρείτε εννιά, αλλά αυτό εξηγείται επιστημονικά!
Κάπου έχασα και μια μέρα εκτός από μένα!

July 1: yum!

July 2: something yellow


July 3: slice

July 4: begins with C (coloured chairs)

July 6: reading 

July 7: birds

July 8: scent (basil)

July 9: zen

25 σχόλια:

  1. Καλά γελάω........
    Πάντως η φωτογραφία με τα πουλιά αδειάζει
    απ' την ομορφιά της τη σκέψη κι είναι ο
    ορισμός του Ζεν

    Καλημερούδια ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. θα πρεπει να εισαι στην ομαδα που ειμαι κι εγω του facebook, βιβλιοφιλικη αλλα πραγματικα ο καθενας με την τρελλα του οπως το περιγραφεις.. να κανουμε αυτο που θελουμε εννοειται, αφου ολοι περναμε απο τη φαση να θελουμε να αρεσουμε στους αλλους!
    Μ εκανες και γελασα (το βιβλιο που διαβαζεις καλο;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω την εντύπωση πως ο "πόλεμος" εξελίσσεται ταυτόχρονα σε πολλές ομάδες και κάθε εποχή, αλλά αν το καλοσκεφτείς είναι ο μόνος πόλεμος που όλα του τα "θύματα" βγαίνουν κερδισμένα με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, αφού όλα κάτι διαβάζουν!
      Το βιβλίο είναι υπέροχο και το συνιστώ ανεπιφύλακτα!

      Διαγραφή
  3. Ζεν... εγώ;!
    Άκαρπες οι προσπάθειες, χρόνια τώρα!
    Ζεν η κούνια, συνδυαστικά με το τοπίο (για κάποιο περίεργο λόγο, αυτοί οι γυμνοί τόποι με ηρεμούν -αρκεί να μην είναι αποτέλεσμα καταστροφής, οπότε συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο...

    Άπαιχτο το κείμενο (μια χαρά το χειρίστηκες το θέμα κι ας μην καταλήξαμε κάπου) κι οι φωτογραφίες, μαγευτικές!

    Πολλά φιλιά, Μαρία μου!❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατά γενική ομολογία, συνήθως είμαι ζεν, αρκεί να μην "μου ταράξουν τους κύκλους"...τότε το χάνω!
      Αλλά ζεν με την έννοια την μπακαλίστικη, όχι τίποτα "επιστημονικό"...χαχα!
      Κατανοώ απολύτως αυτό που λες για τους γυμνούς τόπους!
      Σε ευχαριστώ πολύ! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Ζεν πειράζει που έχασες την Πέμπτη μέρα. Επίσης ζεν πειράζει όποιο βιβλίο κι αν πάρεις μαζί σου στη θάλασσα. Με βρίσκεις σε κατάσταση ζεν εδώ και κάτι μήνες, γιατί αν "δεν ζεν" τότε "δεν καθόλου" η Αριστέα! Καταλαβαινόμαστε νομίζω! Κι εγώ στη γιόγκα δεν πέτυχα και πολύ το διαλογισμό, αφού είχα το νου στο να πετύχω τις στάσεις, αλλά αυτή την κατάσταση του "δεν σκέφτομαι" την εφαρμόζω όλο και περισσότερο, γιατί αλλιώς δεν βγαίνει καρντιά μου!
    Ωραίο κείμενο!
    Πολλά φιλιά Μαρία μου!

    υγ: Πραγματικά χωρίς αυτό το ζεν θα την είχα κάνει για τα θυμαράκια! Οπότε θρησκεία δεν ξέρω αν είναι, φάρμακο όμως για πάσα νόσο και πάσα @@@@ των εγκεφαλικών κυττάρων μας νομίζω ότι είναι! (Έχω πολλά να γράψω, αφού χτες και σήμερα έτρεχα σε δημόσιες υπηρεσίες, αλλά η ζέστη δεν με αφήνει τη δόλια!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το πέμπτη πήρε μόνο του πρωτοβουλία και γράφτηκε με κεφαλαίο! ☺

      Διαγραφή
    2. Απόλυτα καταλαβαινόμαστε νομίζω!
      Την Αριστέα και τα μάτια σου!
      Αυτό που λες μου θύμισε και λίγο την Σκάρλετ, το σύστημα της οποίας όσο περνούν τα χρόνια ακολουθώ όλο και με μεγαλύτερη επιτυχία και δεν ξέρω αν είναι αλάνθαστο, αλλά είναι σωτήριο!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Ζεν=γαλήνη.
    Θα γράφω στους τοίχους!😄
    ΥΓ:Μη με παρεξηγείς,ο καύσων μου'χει βράσει τον εγκέφαλο!
    Πάντως γέλασα με το κείμενο,δροσίστηκα με τις φωτό!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που δροσίστηκες γιατί ο καύσωνας επιστρέφει!
      Λες να αρχίσουμε να το γράφουμε παντού; χαχα!

      Διαγραφή
  6. Ποιο Ζεν;
    Στο ζενίθ είναι τα νεύρα μου αυτό τον καιρό!
    Για το ζεν, από τα μέσα Σεπτέμβρη και βλέπουμε!
    Το πρώτο βραβείο σήμερα το δίνω στη φωτογραφία July 7: birds, το δεύτερο στην July 2: something yellow και το τρίτο στην July 9: zen (που είναι και το άπιαστο όνειρο του φετινού καλοκαιριού μου)!
    Κίσιζ Μεμαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λόγω ζέστης υποθέτω ..ω ναι, και τα δικά μου νεύρα τα τεντώνει αυτή΄επικίνδυνα και όσο κι αν προσπαθώ να μην τη σκέφτομαι, δε γίνεται!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  7. Δεν τόχω, δεν τόχω Μαρία....! έτσι μένω στις εξαίρετες φωτογραφίες σου.
    Φιλιά και όμορφο βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σαν ζενοθεραπεία που όλα τα κακά σκορπά, προτείνω να καθίσουμε στις καρέκλες της φωτό July 4, να παραγγείλουμε τις φωτό 1 και 3 για να γλυκαθούμε, στη συνέχεια να ταρα-κουνηθούμε στη φωτό 9-zen και αν τα φαρμάκια δεν πάνε κάτω, να ξαναδώσουμε εξετάσεις τον Σεπτέμβρη με τα πρωτοβρόχια!
    ΑΦιλάκια με πολλά Ζεν (ως γνωστόν)!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως μόλις πρότεινες την καλύτερη ζενοθεραπεία!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Χάσαμε μια μέρα, στοπ!!! Χαχαχαχα!! Πάντως μας δρόσισες και με το παραπάνω Μαράκι μου με τόσα φρούτα!!! Μμμμ!!
    Από ζεν δεν ξέρω, καλό είναι κάπου κάπου να ξεσπάμε πάντως γιατί και το πολύ ζεν βλάπτει!!! Δεν αντέχω άλλο καύσωνα, στοπ!!!
    Φιλάκια δροσερά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Α όσο για το διάβασμα να σου πω τελευταία δεν κουβαλώ βιβλία στην παραλία γιατί κυριολεκτικά θέλω να παπαριάζω στο νερό!! Μιλάμε μέχρι σημείο να σταφιδιάζει το δέρμα!! Δεν ξέρω αν ήμουν αρκετά παραστατική!! Χαχαχαχα!!! :))))
    Φιλάκια αγκέν!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τώρα που απαντώ ο καύσωνας επιστρέφει λένε οι ειδικοί και νιώθω η ίδια ώρα με την ώρα πια...καλό κουράγιο να έχουμε!
      Ω ναι, ήσουν παραστατικότατη! χαχα!
      Φιλιά πολλά αγκέν! :) :)

      Διαγραφή
  11. Ζεν ξέρω κι εγώ τί είναι αυτό το ζεν,
    αλλά ζεν πειράζει.
    Γέλασα με τα γραφόμενα σου Μαρία μου.
    Το ηλιοτρόπιο είναι η αγαπημένη μου φωτογραφία.
    Καλή συνέχεια.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τίποτα δεν πειράζει Ρένα μου! χαχα!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Φιλιά πολλά και καλή συνέχεια επίσης!

      Διαγραφή
  12. Γέλασα τόσο μα τόσο πολύ με όσα γράφεις. Μα πόσο συμφωνώ για το όλοι έχουν πάντα κάτι να πούν για όλους και για όλα ότι και να κάνουμε. Οπότε πλήρες γραψιματακι στα παλαιότερα των υποδημάτων μας. Ε;.
    Το ζεν μου το έχω χάσει εδώ και καιρό αλλά πρέπει να το φέρω πριν φρίκαρω εντελώς η γυναίκα
    Πολύ όμορφες για άλλη μια φορά οι φωτογραφίες σου.
    Σε γλυκοφιλω Μαράκι υπέροχο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ ό, τι κι αν κάνουμε, μα ό, τι, όλο και κάτι θα ειπωθεί, οπότε πρέπει εκείνα τα παλαιότερα των υποδημάτων να τα έχουμε ανά πάσα στιγμή σε ετοιμότητα!
      Επιβάλλεται να το βρεις το ζεν...γίνε κι εσύ λίγο Σκάρλετ μπορείς! χαχα
      Αν σε μπέρδεψα δες παραπάνω σχόλιο Αριστέας κι απάντηση και θα ξεμπερδευτείς!
      Θα το σκεφτώ αύριο έλεγε η "δασκάλα" και ξεμπέρδευε για την ώρα...
      Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  13. Τις αγαπάω τόσο πολύ τις φωτογραφίες σου! Βουδισμός είναι θρησκεία για τις ασιατικές χώρες και φιλοσοφία για μας τους υπόλοιπους. Όμοια και το ζεν για κάποιους νευρωτικούς ξυπασμένους είναι μια σειρά ψυχαναγκαστικών ασκήσεων μπας και καταφέρουν να χαλαρώσουν και να εκτιμήσουν 5 πράγματα στη ζωή τους. Για κάποιους άλλους είναι κομμάτι της ιδιοσυγκρασίας τους. Να είναι ήρεμοι και καλόβολοι γενικά. ;)
    Τα φιλιά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ μπερδεμένος ο Βουδισμός, σχεδόν όσο και το ζεν...πάντως η γιόγκα μόνο ψυχαναγκαστικές ασκήσεις δεν είναι και το λέω από προσωπική εμπειρία...μπορεί να το παίζω συχνά Σκάρλετ, άλλοι να με λένε ήρεμη και άλλοι γαϊδούρα, αλλά πραγματικά η γιόγκα κάνει δουλειά και γυμνάζει ασχέτως διαλογισμού!
      Τώρα θα μου πεις η κάθε άσκηση δημιουργεί ευεξία και γίνεται και λίγο εθισμός, αλλά σε κάποιους ταιριάζει περισσότερο αυτή η μορφή άσκησης...βέβαια είναι και θέμα δασκάλου και σε αυτό ήμουν τυχερή!
      Παρόλα αυτά κατανοώ απολύτως το πνεύμα με το οποίο έγραψες και συμφωνώ με το "πνεύμα" χαχα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή