Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2018

13ο Παίζοντας με τις λέξεις (Συμμετοχές 1 - 5)

 

Το 13ο "Παίζοντας με τις λέξεις" είναι εδώ, αν και με μια μικρή καθυστέρηση, λόγω τεχνικών προβλημάτων.
Οι λέξεις επιστολή, γυρολόγος, ζουμπούλια, δασκάλα, μπαλκόνι, έδωσαν 21 συμμετοχές που περιμένουν να τις διαβάσετε και να τις βαθμολογήσετε!
Ελπίζω να μην έκανα κάποιο σοβαρό λάθος, αλλά αν έχω κάνει και αφορά συμμετοχή παρακαλώ να με ενημερώσετε στο mail almikr@gmail.com 
Αν αφορά οτιδήποτε άλλο, μπορείτε να αφήσετε σχόλιο εδώ!
Πριν περάσουμε στις οδηγίες για τη βαθμολογία, θέλω να σας ευχαριστήσω που είστε εδώ και δίνετε πνοή στο παιχνίδι μας!
Βαθμολογείτε 5 συμμετοχές! 

3 βαθμούς παίρνει η συμμετοχή που σας άρεσε περισσότερο, 
2 η επόμενη και από 
1 βαθμό δίνετε σε τρεις ακόμα συμμετοχές που σας άρεσαν!
Για την αποφυγή αδικιών πρέπει να μπουν όλοι οι βαθμοί.
Δεν μπορείτε φυσικά να βαθμολογήσετε τη δική σας συμμετοχή!
Κρατάτε κρυφή τη συμμετοχή σας και δεν τη δημοσιεύετε μέχρι να λήξει το παιχνίδι.

Τις βαθμολογίες θα τις γράψετε στα σχόλια, κάτω από αυτή την ανάρτηση μέχρι και τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 2 Φεβρουαρίου. 
Το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.
Ο νικητής, ή η νικήτρια, θα λάβει ένα συμβολικό δώρο.
Σας αφήνω να απολαύσετε την ανάγνωση!



1. Μυστήριο με το κορίτσι του μπαλκονιού

Ήταν μια ωραία ανοιξιάτικη ημέρα…

Μια γλυκιά ατμόσφαιρα επικρατούσε παντού..στον  αέρα…στην γειτονιά…παντού, ακόμα και στην ψυχή της Βιολέττας, δασκάλας που ζούσε σε μια μικρή και ήρεμη γειτονιά της Κεφαλονιάς.
Καθόταν στο μπαλκόνι της και αγνάντευε την ομορφιά του τοπίου, το πράσινο της φύσης να σμίγει με το γαλάζιο της θάλασσας.
Αισθανόταν πολύ τυχερή και ευλογημένη, που ζούσε σε αυτό το όμορφο νησί.
Η ζωή της δεν μπορούσε να ήταν καλύτερη.

Έχει μια όμορφη ζωή, ζει σε ένα μικρό αλλά όμορφο και γεμάτο αγάπη σπιτάκι, με τον άντρα και τα παιδάκια της, στο τόπο που γεννήθηκε, μεγάλωσε και λάτρευε.
Δεν μπορούσε να φανταστεί τον εαυτό της αλλού.
Κάνει το επάγγελμα που από μικρό κοριτσάκι ονειρευόταν…
Τι άλλο να ζητήσει; Δεν μπορούσε να ξέρει όμως ότι όλο αυτό, σύντομα θα άλλαζε.
Και τώρα, να κάθεται στο αγαπημένο της σημείο, στο μπαλκόνι της, όπου εκεί στη γωνίτσα καθημερινά περιποιείται και φροντίζει το αγαπημένο της λουλούδι , τα ζουμπούλια.

Μια τέτοια μέρα , ήταν, που πέρασε κάτω από το μπαλκόνι της, ο κυρ-Θύμιος, ο γυρολόγος.
"Καλημέρα Βιολέττα, αυτός ο φάκελος είναι για σένα, βρήκα μια γυναίκα στη πιο κάτω γειτονιά και μου είπε να δώσεις αυτό το φάκελο στο κορίτσι του μπαλκονιού. Κάπως παράξενη μου φάνηκε αυτή η γυναίκα, σίγουρα δεν είναι από τα μέρη μας, δεν την έχω ξαναδεί….."

Κάθεται στο αγαπημένο της σημείο , στο μπαλκόνι της , κρατώντας ένα ζουμπούλι και γεμάτη αγωνία ανοίγει τον φάκελο ένας πολύ ωραίος φάκελος.
Μέσα μια επιστολή με ωραία καλλιγραφικά γράμματα.

Όσο ωραίος κι αν ήταν ο φάκελος όμως, όσο ωραία κι αν ήταν τα γράμματα όμως, το περιεχόμενο θα άλλαζε τη ζωή της για πάντα …….





2. Το ποίημα της φτωχολογιάς

Πάν' οι παλιοί καλοί καιροί 
που πέφταν' οι μισθοί,
που τρώγαμε αρνί και κοτολέτες,
γλυκά και σοκοφρέτες. 
Τώρα στους δρόμους τριγυρνώ
με το στομάχι μου αδειανό - 
πάνω στης πείνας μου το μεράκι
χθες στον ύπνο μου μασουλούσα εικονικό σουβλάκι. 
Να βγω να το φωνάξω από μπαλκόνι
ή να στείλω επιστολή στης βουλής το σκυλολόι;
Να πω πώς μας καταντήσανε, τσίπα δεν έχουν πάνω;
Τι φάση είν' αυτή; Βαρέλι δίχως πάτο!
Καλά μου τα 'λεγε η μάνα κι ο πατέρας:
«μάθε γράμματα, μη γένεις της ζωής ο δεκανέας».
Μα δεν άκουα εγώ, το βιολί μου
και να σου σήμερα να βαρώ τη κεφαλή μου. 
Δεν έγινα δασκάλα, δεν έγινα γιατρός
μήτε αξιώθηκα να δω τα γράμματα αλλιώς. 
Πότε γυρολόγος, πότε πουλώ ζουμπούλια
και πότε καθαρίστρια με τα χέρια μου καρούλια. 
Μα δεν έχω παράπονο, κάτι κερδίζω
ίσα να μη λέω αντίο, για να 'μαι 'δώ και να σας καλοκαρδίζω. 



3. Ματωμένα Ζουμπούλια

Μια ήσυχη μέρα ξημέρωσε στην πολύβουη πόλη. Μετά από μέρες βροχής, ήταν σαν να ήθελε να χαμογελάσει ο ήλιος. Εκείνη σηκώθηκε να ετοιμαστεί για τη δουλειά. Μα γι' αυτήν το να είναι δασκάλα, ήταν κάτι παραπάνω από δουλειά, όλα τα παιδιά της τάξης της, τα αγαπούσε σαν δικά της.
Περπάτησε μέχρι το σχολείο -ευτυχώς είχε βρει ένα σπίτι εκεί κοντά- και έπαιρνε ανάσες, λες και σε μια ανάσα θα χόρταινε όλη τη ζωή. Είχε μια προσμονή εκείνη η μέρα, θα έπαιρνε επιτέλους απάντηση στην επιστολή της προς το υπουργείο, για εκείνο το πρόγραμμα, που θα βοηθούσε τα παιδιά.
Μαζεύτηκαν όλοι στην αυλή, δάσκαλοι, γονείς και τα μικρά της, με αυτές τις τσάντες που είναι πιο μεγάλες κι από τα ίδια, για την πρωινή προσευχή.
Ένα παιδάκι, ο μικρός Δημήτρης, πλησίασε την έδρα της κρατώντας ένα μπουκέτο ζουμπούλια
"Είναι από τον κήπο μας ", της είπε και της χαμογέλασε και κάπως έτσι η μέρα έγινε πιο φωτεινή. Τα ακούμπησε στην έδρα και ξεκίνησε το μάθημα.
Ένας γυρολόγος που περνούσε έξω από το σχολείο, φώναζε για να διαμηνύσει την πραμάτεια του. Μια κυρία στο απέναντι μπαλκόνι, άπλωνε τη μπουγάδα της.
Η μέρα κυλούσε.

Ήταν λίγο πριν τις 12 όταν ακούστηκε ένας εκκωφαντικός θόρυβος και άρχιζε να καταρρέει η αίθουσα. Κανείς δεν πρόλαβε να καταλάβει τι έχει συμβεί. Να σώσει τα παιδιά αυτό σκέφτηκε μόνο, μα δε μπορούσε, τα πόδια της είχαν χαθεί κάτω απ' το μπετό. Η όραση της θόλωνε, μα κάπου στο βάθος άκουγε κλάματα και φωνές. Ήθελε να κινηθεί, μα δεν μπορούσε. Η τελευταία εικόνα πριν κλείσει τα μάτια της, ήταν ένα μπουκέτο ματωμένα ζουμπούλια. 

Οι εφημερίδες την επόμενη μέρα ανακοίνωσαν τον τρομακτικό απολογισμό της τρομοκρατικής επίθεσης. Ο αρχικός στόχος ήταν το εμπορικό κέντρο της πόλης, μα ο ύποπτος για άγνωστους λόγους κατέφυγε στο σχολείο. Τα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης γλαφυρά μιλούσαν, για όλα τα θύματα που ήταν παιδιά. "Τραγικό να χάνονται άδικα τόσοι άνθρωποι, τόσα παιδιά", ήταν το μήνυμα που κυβερνούσε στα social media.
Μα η λύπη δεν πολεμά την τρομοκρατία. Άλλοι πρέπει να την πολεμήσουν. Για να μην χαθούν άλλοι άνθρωποι, άδικα.

Την επόμενη μέρα όλα τα σχολεία της χώρας, τήρησαν ενός λεπτού σιγή και όλοι στην πρωινή προσευχή, προσευχήθηκαν για όσους χάθηκαν, προσευχήθηκαν για να μην χαθούν άλλοι.




4. Στα σκαλιά

Πρόλογος

Νιώθω ένα ελαφρύ αεράκι στο πρόσωπό μου. Ήχους φέρνει στ' αυτιά μου· όχι τους συνηθισμένους, όχι. Συλλαβίζει τα ονόματα όσων πέρασαν απ' τη ζωή μου, ή, αν θες, αυτών που πέρασα εγώ απ' τη δική τους. Γυρολόγοι σε αμοιβαία επικερδές αλισβερίσι. Τριγύρω μου είν' έντονα τα χρώματα, κυρίως όμως του λευκού, που βλέπω να σχηματίζει συμπαγείς μάζες, σα σύννεφα, γύρω απ' τα ξυπόλητα πόδια μου. 

Σκηνή Πρώτη

Η πυκνή ομίχλη αρχίζει να ξεθωριάζει σιγά-σιγά, αφήνοντας να εμφανιστεί μία σκάλα. Λουλούδια τη πλαισιώνουν δεξιά κι αριστερά. «Ϊσως να 'ναι ζουμπούλια» σκέφτομαι. Τα σκαλοπάτια της είναι δυσανάλογα για τ' ανθρώπινο ύψος. Όμως, ακούω μια πράα φωνή να με παρακινεί να της δώσω το χέρι μου. Η φωνή έχει αφοπλιστικές επιδράσεις πάνω μου, μου βγάζει εμπιστοσύνη. Τείνω το χέρι μου. Το πιάνει σφιχτά και με τραβάει πάνω, λέγοντάς μου να προσέχω. Καθώς με τραβάει, τα μάτια μου προλαβαίνουν και διαβάζουν την επιγραφή τού μεεγάλου σκαλοπατιού: «ΦΙΛΙΑ».

Σκηνή Δεύτερη

Βρίσκομαι στο πρώτο σκαλοπάτι και νιώθω να βρίσκομαι σε μπαλκόνι· τόσο ψηλά. Η παρουσία έχει εξαφανιστεί, είμαι πάλι μόνη μου. Το δεύτερο σκαλοπάτι με προσκαλεί να τ' ανέβω. Είναι τόσο χαμηλό που δεν χρειάζεται καμιά προσπάθεια από μέρους μου. Το ανεβαίνω, και πριν προλάβουν τα πόδια μου ν' ακουμπήσουν κάτω, νιώθω να με κατακλύζει το αίσθημα της ευφορίας. «ΧΑΡΑ» νομίζω πως γράφει κάτω. 

Σκηνή Τρίτη

Μπροστά στα πόδια μου βρίσκεται το τρίτο σκαλοπάτι. Δεν είναι σαν το δεύτερο. Αυτό έχει κοφτερές προεξοχές στην επιφάνειά του. Πατάω προσεκτικά στις προεξοχές κι αφήνω το σώμα μου ν' αφεθεί στην ώθηση του κορμιού μου, για ν' ανέβω. Ο αέρας τώρα λυσσομανά, σα τη φωνή δασκάλας που προσπαθεί να επιβάλει την ησυχία. Αρχίζω να νιώθω διαφορετικά. Οι παλμοί μου ανεβαίνουν και νιώθω πως θέλω να βάλω τις φωνές ή να σπάσω κάτι πάνω στο ξέσπασμά μου. Χάνω τον έλεγχο, ενώ νιώθω κάτι να γρατζουνάει τις πατούσες μου. Η ματιά μου πέφτει χαμηλά, και διαβάζω απ' άκρη σ' άκρη: «ΘΥΜΟΣ».

Σκηνή Τέταρτη

Μ' ένα σάλτο βρίσκομαι στο τέταρτο σκαλοπάτι. Τα μάτια μου γεμίζουν απ' το κόκκινο και νιώθω το κορμί μου να ιδρώνει. Ακούγονται ξέπνοοι ψίθυροι, σαν αναστεναγμοί. Σκιές διαγράφονται μπροστά μου, που ενώνονται σε μία, και νιώθω ασυγκράτητη ηδονή. «ΠΑΘΟΣ» διαβάζω. 

Επίλογος

Η ανάβαση κάπου εδώ τελειώνει. Οι περίεργοι μπορούν ν' ανέβουν κι αυτοί τη σκάλα, κι ίσως συναντηθούμε σε κάποιο σκαλοπάτι - γιατί επιστολές, που εξιστορούν τη συνέχεια, δεν στέλνω. 




5. Ένα όνειρο στο μπαλκόνι

Ο Κωσταντής ορφάνεψε μικρός. Η μάνα είχε πεθάνει στη γέννα, δεν τη θυμόταν. Κι από τον πατέρα λίγες αναμνήσεις είχε. Ήταν δάσκαλος, μα το μεράκι του ήταν η παραδοσιακή μουσική και νανούριζε το μοναχογιό του παίζοντας στην κιθάρα του μαντινάδες.

Όταν έμενε μονάχος, γρατζούναγε την κιθάρα και γαλήνευε η ψυχούλα του. Αχ και να γνώριζε κάποιον να του μάθει όλα τα μυστικά της!
Και η ευχή του πραγματοποιήθηκε! Εμφανίστηκε νέος γυρολόγος στη γειτονιά που διαλαλούσε την πραμάτεια του τραγουδιστά και με τη συνοδεία μιας κιθάρας. Έτρεξε αμέσως ο Κωσταντής κι έκανε συμφωνία: θα τον βοηθούσε, θα του κρατούσε συντροφιά στο δρόμο κι εκείνος θα του μάθαινε να παίζει κιθάρα. 

Έτσι έγινε γυρολόγος. Την αγάπησε τη δουλειά. Γύριζε λεύτερος στις γειτονιές και ήταν κύριος του εαυτού του. Γρήγορα όμως οι πελάτες του άρχισαν να κάνουν μόνοι τα ψώνια τους στα εμπορικά.
Στις αναδουλειές διάβαζε τα τετράδια του πατέρα. Γεμάτα στίχους και νότες παραδοσιακών τραγουδιών με σημειώσεις για την καταγωγή τους και παραλλαγές. 
Και το ‘κανε συνήθειό του όπου πήγαινε να ρωτά και να συμπληρώνει τις πληροφορίες. Πόσο τον βασάνιζε το ρώτημα που ‘χε φαίνεται πολύ απασχολήσει τον πατέρα: ποια η καταγωγή του τραγουδιού «Μενεξέδες και ζουμπούλια»; Μικρασιάτικη ή κεφαλλονίτικη;

Όταν άκουσε εκείνη τη φωνή αηδονιού να τραγουδά τους στίχους του, ρίγησε! Σήκωσε το κεφάλι και την είδε στο μπαλκόνι. Και την ερωτεύτηκε! Αχ, πώς χάιδευε τα λουλούδια της!
Της έπιασε κουβέντα για το τραγούδι κι εκείνη του ‘λυσε όλες τις απορίες. Όχι επειδή ήταν δασκάλα, αλλά γιατί αγαπούσε πολύ τα ζουμπούλια και είχε μάθει τα πάντα γι’ αυτά.
Ώρες ατελείωτες στάθηκε κάτω από το μπαλκονάκι της. Της ζητούσε να του τραγουδά στίχους και ονειρευόταν πως θα φτιάξει, επιτέλους, τη δική του οικογένεια με τη δασκαλίτσα του. Μα δεν τολμούσε να της εξομολογηθεί τον έρωτά του. 

Ώσπου μια μέρα του φώναξε «Σ’ αγαπώ!» Και πριν προλάβει να της απαντήσει, του ‘ριξε ένα φάκελο κι έπεσε από το μπαλκόνι. 
Ο Κωσταντής λιποθύμησε από το σοκ. Μόλις συνήλθε, ρώτησε για τη δασκαλίτσα του. Απάντηση δεν πήρε. Άνοιξε το φάκελο:
«Επιστολή αποχαιρετισμού
Σ’ ερωτεύτηκα. Δεν έπρεπε. Έχω δώσει όρκο στον πρώτη  μου αγάπη πως θα μείνω πιστή στην ανάμνησή της. Πώς να ζήσω έτσι;»
Σηκώθηκε να την ψάξει, να μάθει τι είχε απογίνει. Κι από μακριά σα ν’ άκουσε τη φωνή της… να τραγουδά το «Μενεξέδες και ζουμπούλια»:

«Τι ωραία πουν’ τα βράδια
μια βαρκούλα με πανί,
ένας νέος ν’ ακομπανιάρει
και μια νέα να τραγουδεί...»


Για να διαβάσετε τις συμμετοχές 6-13 πατήστε εδώ!
Για τις συμμετοχές 14-21 πατήστε εδώ!

45 σχόλια:

  1. Μαρία μου, για μια ακόμη φορά απόλαυσα όλες τις συμμετοχές. Μπράβο σε όλους για τη φαντασία και την όμορφη γραφή. Η βαθμολογία με παίδεψε πάλι. Σβήσε-γράψε, βαθμολόγησε, και ξανά από την αρχή. Λοιπόν, αφού διάβασα και ξαναδιάβασα και ξανά-ξαναδιάβασα τις συμμετοχές, σου αφήνω εδώ τη βαθμολογία μου. Καλή επιτυχία σε όλους.
    3 βαθμοί στο 21. Ο Καραγκιόζης γυρολόγος. Έριξα πολύ γέλιο και θυμήθηκα τα νιάτα μου να παρακολουθώ Καραγκιόζη με τον Σπαθάρη στην tv.
    2 βαθμοί στο 7. Αγαπητή Μαρία. Είχα βαθμολογήσει με 3 την πρωτότυπη αυτή συμμετοχή αλλά το 3άρι το πήρε στη στροφή τελευταία στιγμή ο Καραγκιόζης.
    1 βαθμός στο 9. Προθανάτια επιστολή. Έξυπνη συμμετοχή, πρωτότυπη γραφή και όμορφα νοήματα. Γιατί "φθορά σημαίνει ζωή". Το είχα βαθμολογήσει με 2άρι αλλά ένεκα του Καραγκιόζη το πήρε η μπάλα μια θέση παρακάτω.
    1 βαθμός στο 2. Το ποίημα της φτωχολογιάς. Γιατί γενικά αγαπώ τα ποιήματα και ειδικά το κωμικό ύφος αυτής της συμμετοχής. Γιατί αναπολώ τους καιρούς "που τρώγαμε αρνί και κοτολέτες"!
    1 βαθμός στο 18. Κοινωνική κριτική. Γιατί η κυρά Ευτέρπη είναι γειτόνισσά μου!
    Πολλά φιλιά και συγχαρητήρια σε σένα και σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα

    Ωραίες και διαφορετικές και οι 21 συμμετοχές. Καλή επιτυχία σε όλους.

    Η βαθμολογία μου:

    Συμμετοχή νούμερο 5 , 3 βαθμοί
    Συμμετοχή νούμερο 19 , 2 βαθμοί
    Συμμετοχή νούμερο 6 , 1 βαθμός
    Συμμετοχή νούμερο 13 , 1 βαθμός
    Συμμετοχή νούμερο 16 , 1 βαθμός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι ωραίες συμμετοχές όλες!
    Όμως, αφού θα πρέπει να διαλέξω, θα δώσω:
    3 βαθμούς στο 7,
    2 βαθμούς στο 15, και
    από 1 βαθμό στα 8, 16 και 20.
    Και πάλι συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα σας!
    Μετά από προσεκτική ανάγνωση κατέληξα στην βαθμολογία, που έχει ως εξής:
    3 βαθμοί στο 7
    2 βαθμοί στο 1
    1 βαθμό στο 11
    1 βαθμό στο 6 και
    1 βαθμό στο 15

    Θα ήθελα να δώσω βαθμούς και σε και σε 16 ακόμα κείμενα, αλλά δεν κάτι τέτοιο προβλέπεται από τους κανονισμούς του παιχνιδιού!
    Κονκγράτς σε όλους!
    Κίσιζ Μεμαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγχαρητήρια σε όλους για τις συμμετοχές τους!
    Οι βαθμοί μου έχουν ως εξής:
    3 βαθμοί→ στα "Σκαλιά" του 4. Το βρήκα ξεχωριστό, ευφάνταστο και μου άρεσε πολύ η δομή του.
    2 βαθμοί→ στο 17, Τα πλην της ταυτότητας. Υπέροχος λόγος, αριστοτεχνικά δοσμένος!
    από 1 βαθμό→ Στο 8 (ωραία ιστορία, με ροή στο λόγο και περιγραφές), στο 10 (ακόμα γελάω με τον τρόπο εκδίκησης!) και στο 20 (δύσκολη απόφαση, αλλά η σωστή. Ανακουφιστικό το τέλος).
    Καλή επιτυχία σε όλους. Φιλιά πολλά (και καλή χρονιά Μαρία μου, πρώτη φορά έρχομαι εδώ για το 2018!) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα και νάμαστε πάλι εδώ για να θάψουμε ένα σωρό αριστουργήματα και να ξεχωρίσουμε αυτό που μας έκαναν ''κλικ''! Χωρίς να χρονοτριβώ ψηφίζω με:
    3 βαθμούς στο 9 ''Προθανάτια επιστολή'' Μια υπέροχη ιστορία με φαντασία και πολύ καλογραμμένη!
    2 βαθμούς στο 8 ''Το ρέκβιεμ του φτερωτού τενόρου'' καλογραμμένη και γεμάτη συγκίνηση
    1 βαθμό στο 3 ''Ματωμένα ζουμπούλια'' χτυπάει πολύ συγκινητικά μια μεγάλη πληγή της εποχής μας
    1 βαθμό στο 4 ''Στα σκαλιά'' Ένα κείμενο έξυπνο και καλογραμμένο επίσης και τέλος
    1 βαθμό στο 13 ''Η δασκάλα'' Για τα μηνύματα του και για να μη ξεχνάμε τον πόνο που ζήσαμε πρόσφατα!
    Συγχαρητήρια σε όλους ήταν μια υπέροχη δουλειά! Σ' ευχαριστούμε Μαρία μου για τη φιλοξενία σου!
    Πολλά φιλιά και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και ποιο να ξεχωρίσω πάλι βρε Μαρία μου;.. που το καθενα του είχε άλλο την συγκίνηση αλλο την τρυφεροτητα...την σατυρα.. υπεροχες ιστοριες.. οι βαθμοί μου θα είναι ενα μικρο κλικ παραπανω.. από τα περισσοτερα που μου αρεσαν..
    Τους 3 βαθμους ..στο (17) "Τα πλυν της ταυτότητας" για αυτα τα αλφα που αντιστεκονται...υπεροχο.!!
    Τους 2 βαθμους στο (7) "Αγαπητη Μαρία".. για την ρεαλιστικότητα του.. μπραβο όποιος το εγραψε...
    Το πρωτο μου 1 στο (4) "στα σκαλιά" για το πρωτοτυπο τροπο γραψίματος..
    Το δευτερο μου 1 στο (9) "Προθανατια επιστολή" ευχαριστο και σοφότατο στο τελος!
    και το τριτο μου 1 στο (20) "Δύσκολη απόφαση" γιατί αν ήμουν η Αρετή θα εκανα το ίδιο...μπραβο της!!
    Μου αρεσαν ακομα πολλα το 3... το 13 ..το 8.. αν συνεχισω θα τα γραψω όλα...
    Καλή επιτυχία σε όλους και τα συγχαρητηρια μου σε σενα Μαρία μου για την διοργάνωση..σε ευχαριστουμε.. φιλακιαααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα Μαρία μου!!

    Συγχαρητήρια σε όλους!

    3 βαθμούς στο ν.3 Ματωμένα Ζουμπούλια
    2 βαθμούς στο ν.4 Στα σκαλιά
    1 βαθμό στο ν.11 Ντάμα Κούπα στο Σκοτάδι
    1 βαθμό στο ν.13 Η δασκάλα και
    1 βαθμό στο ν.16 Ο αετός

    Καλή συνέχεια σε όλους με χαμόγελο και έμπνευση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μαρία μου μύρισε ζουμπούλι και άνοιξη το παιχνίδι μας. Συγχαρητήρια σε όλους!
    Ξεχώρισα τα εξής:
    Το 3άρι στο # 17. Τα πλην της ταυτότητας (εξαίσιο!)
    2 βαθμοί στο # 15. Ο αρχαιολόγος (σπιρτόζικο και καλοδουλεμένο)

    Κι οι άσσοι στα:
    # 13. Η δασκάλα (κυρίως για τον επίλογό του)
    # 5. Ένα όνειρο στο μπαλκόνι (για τη γλαφυρότητα και το ρεαλισμό του)
    # 11. Ντάμα Κούπα στο Σκοτάδι (ατμοσφαιρικό, με ωραία πλοκή και απρόσμενο φινάλε)

    Καλή συνέχεια και πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα Μαράκι μου. Υπέροχες δημιουργίες που σε οδηγούν να διαβάζεις και ξαναδιαβάζεις αρκετές φορές
    3 βαθμούς στο 8. Το Ρέκβιεμ του φτερωτού τενόρου Θαυμάσιο καλογραμμένο και συγκινητικό
    2 βαθμούς στο 20. Δύσκολη απόφαση Ένα αιχμηρό διήγημα ρεαλιστικό και καλογραμμένο μέσα από τη ζωή
    1 βαθμό στο 9. Προθανάτια επιστολή. Ένα παραμύθι με μαθήματα ζωής πολύ έξυπνο και καλογραμμένο
    1 βαθμό στο 12. “Η Σέλφι με το Καπέλο” Ένα ψυχογράφημα με τη φοβία που προκαλεί σε πολλούς το πέρασμα του χρόνου
    1 βαθμό στο 4. Στα σκαλιά έξυπνος τρόπος παρουσίασης συναισθημάτων ζωής
    Καλή επιτυχία σε όλους
    Καλό κουράγιο Μαρία μου στην καταμέτρηση
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Την απολαύσαμε την ανάγνωση Μαρία, να είσαι σίγουρη. Πως θα μπορούσαμε άλλωστε να μην το κάνουμε, με τόσο όμορφες συμμετοχές.

    Θα δώσω 3 βαθμούς στο 4. Στα σκαλιά
    2 βαθμούς στο 12. “Η Σέλφι με το Καπέλο”
    Και από 1 βαθμό στα:
    6. Το ρόδι (1960)
    9. Προθανάτια επιστολή.
    15. Ο αρχαιολόγος

    Να 'μαστε καλά να συμμετέχουμε και να περνάμε όμορφα στα υπέροχα δρώμενα μας. Συγχαρητήρια σε όλους για τις όμορφες εμπνεύσεις.

    Καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ήρθα και πάλι και ξαναδιάβασα όλες τις συμμετοχές Μαρία μου.
    Όλα υπέροχα και δύσκολα κατάφερα να διαλέξω.
    Τους 3 βαθμούς στο 15 ο αρχαιολόγος
    Τους 2 βαθμούς στο 21 ο καραγκιόζης γυρολόγος.
    Κι από 1 βαθμό στα
    9 προθανάτια επιστολή ,
    7 αγαπητή Μαρία
    18 κοινωνική κριτική.
    Μπράβο σε όλους κι όλες.
    Καλή συνέχεια και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Άλλο ένα υπέροχο παιχνίδι.
    Η βαθμολογία μου, όπως πάντα στηρίχτηκε στο λόγο αλλά και στη σωστή χρήση των υποχρεωτικών λέξεων.
    Βαθμοί 3 στο εξαιρετικό #17. Απλά υπέροχο!
    Βαθμοί 2 στο #16, που με συγκίνησε πολύ.
    Και τα ασάκια μου στις συμμετοχές :
    #4 (πρωτότυπη δομή. Αν δεν έκλεινε κάπως απότομα, θα είχε πάρει περισσότερους βαθμούς☺)
    #8 (πολύ τρυφερή ιστορία) και
    #20 (γιατί πολύ χάρηκα την τόλμη της ηρωίδας!)

    Μπράβο σε όλους μας.
    Πολλά φιλιά κι ευχές για μια χαρούμενη εβδομάδα! ☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπέρα Μαρία μου
    Βαθμολογώ με βάση τα κείμενα που χειρίστηκαν καλύτερα τις πέντε λέξεις και που με άγγιξαν την στιγμή που τα διάβασα,
    3 βαθμούς δίνω στο 13 "Η δασκάλα"
    2 βαθμούς δίνω στο 9 "Προθανάτια επιστολή"
    Και από 1 βαθμό στα
    14 "Γυρολόγοι"
    17 "Τα πλην της ταυτότητας"
    20 "Δύσκολη απόφαση"

    Καλή επιτυχία σε όλους!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μετά από ενδελεχή μελέτη, ήρθα να καταθέσω κι εγώ τα συμπεράσματά μου. Δυσκολεύτηκα πολύ να καταλήξω στις πέντε τελικές και στο πώς θα τις "ταξινομήσω". Νομίζω πως αυτό τα λέει όλα, οπότε δεν μπορώ παρά ν' αφήσω ένα μεγάλο μπράβο σε όλους για τις εξαιρετικές συμμετοχές.

    Έχουμε και λέμε, λοιπόν...

    3 βαθμούς στην #21 ~ Αγαπάμε Καραγκιόζη. Πόσο μου άρεσε που απόλαυσα τις νέες περιπέτειές του μέσα από μια τόσο καλογραμμένη ιστορία.

    2 βαθμούς στην 8# ~ Μια συμμετοχή - λεύκωμα ζωής. Από μια γωνιά κι εμείς στη φυλλομέτρησή του απ' τα χέρια τής κυρίας Ερμίνας. Σπουδαία προσθήκη στην εικόνα ο φτερωτός τενόρος. Ένα απάγκιο, όχι μόνο ν' ακουμπά στις στιγμές που η μοναξιά γίνεται βαριά κι εκκωφαντική, αλλά κι ένα "χέρι" να κρατά το δικό της στο στερνό αντίο. Πολύ καλογραμμένη ιστορία, που αγγίζει ένα δύσκολο και στενάχωρο θέμα.

    Κι από έναν βαθμό (που δεν είναι μόνο για έναν, αλλά...):

    στην #9 ~ «Φθορά σημαίνει ζωή!» Σπουδαίο μήνυμα μέσα απ' τη φωνή ενός μολυβιού. Πολύ έξυπνη σκέψη... Κι ένας φόρος τιμής, ε; Σε έναν πιστό φίλο, που είναι η "φωνή" τής έκφρασής μας μέσα απ' τις λέξεις ή/και συνεχόμενων γραμμών, που απεικονίζουν κάτι, σε μια κόλλα χαρτί.

    στην #11 ~ Πολύ ατμοσφαιρική. Τη διάβαζα και συγχρόνως γύριζε σαν ταινία στο μυαλό μου. Ένας γόης, βαρβάτος αρσενικός και μια femme fatale. Η δύναμη του σώματος, της ματιάς, των ζυγισμένων σιωπών που ισορροπούν στο σχοινί των ειπωμένων λέξεων... Όλα τα είδα, καρέ-καρέ. Και, μάλιστα, την είδα σε ασπρόμαυρη βέρζιον, καθότι μου βγήκε το κουλτουριάρικο mood.

    στην #17 ~ Χείμαρρος λέξεων, χείμαρρος εικόνων, χείμαρρος συναισθημάτων. Αν μη τι άλλο, συνθέτουν το κατιτίς τους στην... ολοκλήρωση. :)

    Μαρία μου, σ' ευχαριστούμε για τη φιλοξενία, που 'σαι εδώ και μπορούμε να χαιρόμαστε το αγαπημένο μας παιχνίδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλημέρα Μαρία μου
    Υπέροχα όλα τα κείμενα
    Θα βαθμολογήσω αφήνοντας πολλά απ' έξω:
    3 βαθμοί στο 7 (πολύ έξυπνο)
    2 στο 8 (με κέρδισε)
    και από ένα βαθμο στα 9, 12, 21

    Σε φιλώ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μαρία καλημέρα , συγχαρητήρια και σε σένα και σε όλους σας.
    Οι συμμετοχές είναι δυνατές, υπάρχει φαντασία, υπάρχει νοσταλγία, υπάρχει ρεαλισμός, υπάρχει χιούμορ...
    Πάντα τέτοια..!! Η βαθμολογία μου :
    3 βαθμοί στο 20 , ρεαλισμός μιας άλλης εποχής...
    2 βαθμοί στο 15 , μεγάλωσα με τ’ όνειρο.. (σατιρικότατο..)
    1 βαθμός στο 21 , εκείνο το «μπουνταλάς» ..με σκλάβωσε
    1 βαθμός στο 11 , τι μας «θύμησες» τώρα , το χρηματιστήριο..
    1 βαθμός στο 12 , σέλφι και με τον χρόνο , για να μην ξεχνιόμαστε..
    Καλή συνέχεια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλησπέρα και από εμένα παιδια.
    Μία ακόμα δύσκολη ώρα έφτασε στο αγαπημένο μας δρώμενο. Η ...Άτιμη ώρα της βαθμολόγησης. Εντάξει, τυπική, ξετυπική δεν παύει να έχει άπειρες δυσκολίες.
    Μετά από κάμποσες αναγνώσεις και πολλά γράψε-σβήσε κατέληξα στην ταπεινή μου βαθμολογία.
    Ξεκινάω πάντα "ανάποδα", έτσι να έχω και ένα ...σασπένς

    ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ στην Συμμετοχή Νο. 9: "Προθανάτια επιστολή" Έζησα όπως μου έπρεπε. Γιατί βάλτο καλά στο νου σου μπουμπούνα: φθορά σημαίνει ζωή! Πολύ μεγάλη κουβέντα. Εξαιρετικά πρωτότυπη σύλληψη, όμορφο, γλυκό, μήνυμα που ξεχωρίζει.

    ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ στην Συμμετοχή Νο. 13: "Η Δασκάλα" Να γίνετε αυτό που ονειρεύεστε τους είπε και μην ξεχνάτε ποτέ να υπερασπίζεστε το σωστό και να αγωνίζεστε γι αυτό. Το χρέος ενός μάχιμου εκπαιδευτικού. Μήνυμα πολύ μεγάλο και σημαντικό για ανθρώπους που καλλιεργούν μικρές αθρώπινες ψυχές.

    ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ στην Συμμετοχή Νο. 15: "Ο Αρχαιολόγος" Εμείς γι αλλού κινήσαμε κι αλλού η ζωή μας πάει. Ένα ποίημα με όμορφη ρίμα και μέτρο. Γεμάτο χιούμορ και ακτινογραφία μιας σκληρής πραγματικότητας.

    ΔΥΟ ΒΑΘΜΟΙ Στην Συμμετοχή Νο. 4: "Στα σκαλιά" Ένα παράξενο κείμενο, ονειρικό, που με εντυπωσίασε πολύ. Η Κινηματογραφική του παρουσίαση με την σύνδεση των σκηνών με μεγάλες και σημαντικές έννοιες της ζωής πολύ εύστοχη και δοσμένα με ξεχωριστό τρόπο.

    ΤΡΕΙΣ ΒΑΘΜΟΙ στην Συμμετοχή Νο. 8 : "Το ρέκβιεμ του φτερωτού τενόρου" Ένα δάκρυ χάραξε το πρόσωπό μου στο φινάλε του. «λες κι ήθελε να το λεφτερώσει μαζί με την ψυχούλα της» Πολύ δυνατό συναισθηματικά αφήγημα δοσμένο με εξαιρετικό τρόπο δεμένο με σημαντικά κοινωνικά μηνύματα. Νατουραλιστικό. Πάντα με σκλαβώνει η σχέση ανθρώπου με πλάσματα της φύσης. Μπράβο στον/στην δημιουργό.

    Να δώσω πολλά συγχαρητήρια σε όλους/όλες για τις εξαίρετες συμμετοχές. Όλα τα αφηγήματα είχαν κάτι το ξεχωριστό να δώσουν και ίσως οι βαθμολογίες ας να αδίκησαν πολλά από αυτά. Αλλά το σημαντικό είναι να συμμετέχουμε, να ζορίζουμε το μυαλό μας και τη γραφή μας.
    Μαρία σε ευχαριστούμε μία ακόμα φορά για αυτό που μας χαρίζεις με το δρώμενο αυτό. Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αφού προτείνω να ανατεθεί στην Ελένη να δίνει τις λέξεις πάντα, γιατί μου άρεσαν πολύ (!!!), βαθμολογώ:
    3 στο 16. Ο αετός
    Πολύ - πολύ ωραία ιδέα!
    2 στο 8. Το Ρέκβιεμ του φτερωτού τενόρου
    Τρυφερή ιστορία!
    1 στο 13. Η δασκάλα
    Τέτοιους ανθρώπους χρειαζόμαστε και υπάρχουν!
    1 στο 20. Δύσκολη απόφαση
    Σε τέτοιες αποφάσεις πρέπει να καταλήγουμε, όσο δύσκολες κι αν είναι...
    1 στο 9. Προθανάτια επιστολή
    Πρωτότυπο, αλλά το "μπουμπούνας" στο τέλος με χάλασε..
    4. Στα σκαλιά
    Κι αυτό πρωτότυπο, αλλά κι εδώ με χάλασε το τέλος...

    Στάθηκα και στα:
    15. Ο αρχαιολόγος
    Γέλασα!
    12. “Η Σέλφι με το Καπέλο”
    Συγκινητικό.
    21. Ο Καραγκιόζης γυρολόγος!
    Ωραία η ιδέα με τις λέξεις!
    17. Τα πλην της ταυτότητας
    "Στα διαλείμματα μασούσε πάντα πασατέμπο Έριχνε τα φλούδια πάνω στις πλάκες
    Του προαυλίου κι ήταν σαν να χιόνιζε όλες τις εποχές του χρόνου
    Αν ζει ακόμα θα έχει ένα σπίτι ολοχιόνιστο από αυτή της τη συνήθεια": πόσο ωραία εικόνα!!!

    Μπράβο στους συμμετέχοντες, εμπνεύστηκαν, μοιράστηκαν, έπαιξαν!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Η μαγεία του παιχνιδιού και των 5 λέξεων με συνεπήρε γιά μία ακόμη φορά και απόλαυσα πραγματικά όλες τις συμμετοχές !!! Συγχαρητήρια σε όλους και σε σένα ξεχωριστά Μαρία μου, για τη φιλοξενία του παιχνιδιού και την άψογη διοργάνωσή του. Ξεχώρισα πολλά που μου άρεσαν ιδιαίτερα όμως τηρώντας τους κανόνες δίνω 3 βαθμούς στο τόσο ευρηματικό 4, 2 βαθμούς στο 17, και από έναν βαθμό στα 7, 8 και 9.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Η μαγεία του παιχνιδιού και των 5 λέξεων με συνεπήρε γιά μία ακόμη φορά και απόλαυσα πραγματικά όλες τις συμμετοχές !!! Συγχαρητήρια σε όλους και σε σένα ξεχωριστά Μαρία μου, για τη φιλοξενία του παιχνιδιού και την άψογη διοργάνωσή του. Ξεχώρισα πολλά που μου άρεσαν ιδιαίτερα όμως τηρώντας τους κανόνες δίνω 3 βαθμούς στο τόσο ευρηματικό 4, 2 βαθμούς στο 17, και από έναν βαθμό στα 7, 8 και 9.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ποσο χαιρομαι κοριτσια και αγορια που βρισκομαι ξανα κοντα σας και απολαμβανω το παιχνιδι των λέξεων !!!!
    εξαιρετικες ολες οι γραφές για μια ακομη φορα και οι πεντε λεξεις μοναδικοι θησαυροι !!! ξεκινωντας λοιπον τις βαθμολογήσεις δινω
    3 βαθμους στο 17
    2 βαθμους στο 9
    και απο εναν βαθμό στα 20-4-7
    ολα ξεχωριστα , με μαγεψαν ακομη το 1 , το 10 , το 15, το 16 , το 19 συγχαρητηρια σε "ολους τους νικητές " .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. 3 βαθμούςστο 6 και 2βαθμούς στο 4 1 βαθμό στα 21 9 5

    ΑπάντησηΔιαγραφή