Σάββατο 26 Αυγούστου 2017

Σκρόφες


Ο Λούρος Αιτωλοακαρνανίας είναι ένας σημαντικός υδροβιότοπος, που καταφέρνει να συνθέσει ένα τοπίο ασυνήθιστο, σχεδόν εξωπραγματικό, αλλά ταυτόχρονα απίστευτα σαγηνευτικό, παρ' όλη την αγριάδα του. 
Ακόμα και το καλοκαίρι, όταν ο μακρύς δρόμος που οδηγεί στις παραλίες γεμίζει αυτοκίνητα, αρκεί μια ματιά στο αχανές τοπίο για να νιώσεις πως ετούτος ο τόπος μοιάζει πάντα  μοναχικός κι ας  μη μένει ποτέ μοναχός.
Πελεκάνοι, φλαμίνγκο, πελαργοί και πολλά άλλα πουλιά βρίσκουν εδώ ιδανικό καταφύγιο, ενώ άγρια άλογα χαίρονται την ελευθερία τους καλπάζοντας στις ερημιές. Αγελάδες περνάνε νωχελικά το δρόμο για να αλλάξουν βούρκο και όλα μοιάζουν να απλώνονται στο χώρο και στο χρόνο με τη λιμνοθάλασσα να μη θέλει λες να πει την τελευταία της κουβέντα και να σβήνει ανόρεχτα για να αφήσει στον απόηχό της αλμυρόβαλτους και λασποτόπια μέχρι που το πάνω χέρι παίρνουν τελικά δικαιωματικά οι αμμοθίνες με τη νερένια βλάστηση να παραχωρεί τη θέση της σε αρμυρίκια, πικροδάφνες, μυρτιές, ρείκια, θαλάσσια κρίνα. 

Η παραλία του Λούρου, στην οποία σχηματίζει το δέλτα του ο Αχελώος κι εκβάλει κι ο Εύηνος, δεν είναι παρά μια νησίδα μακριά σχεδόν 17 χιλιομέτρων. Διαθέτει οργανωμένη πλαζ, αλλά και απεριόριστες πιο "ερημικές" επιλογές όπως οι Σκρόφες, ή Παλιοπόταμος, μια σειρά από πολλές μικρές παραλίες με καταγάλανα νερά που διαχωρίζονται με βράχια.


Για να πάμε ως εκεί, στρίβουμε δεξιά πριν φτάσουμε στην οργανωμένη πλαζ και μέσα από ένα τοπίο που μοιάζει με εκείνο που διασχίζαμε ως τώρα, αλλά που επιφυλάσσει ωστόσο κι άλλες μικρές εκπλήξεις, σαν εκείνη την απότομη ανηφόρα που  σε φέρνει στον ελαιώνα που φύεται πάνω στα βράχια στην κορυφή του λόφου, τις μικρές γέφυρες και τον αλατένιο "δρόμο" που δημιουργείται από την αποστράγγιση των νερών δίπλα στον κακοτράχαλο δρόμο που απαιτεί αδιάλειπτη προσοχή.




Η θέα είναι εκπληκτική και αποζημιώνει με το παραπάνω όποιον φτάνει μέχρι εδώ. Μα η μεγάλη ανταμοιβή βρίσκεται στην πρώτη εκείνη βουτιά στα πεντακάθαρα δροσερά νερά!









Οι φωτογραφίες είναι από την τελευταία φορά που πήγαμε εκεί και που περιγράφω στο "Φθινόπωρο στον παράδεισο"  

38 σχόλια:

  1. Eξαιρετική η παρουσίαση και εντυπωσιακό το φωτογραφικό υλικό.
    Μπράβο Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θαρεί κανείς πως μπαινει μέσα σ αυτήν την ομορφια.. που υπαρχει και νομιζεις ότι βρίσκεσαι οπως λες και εσύ στο παραδεισο Μαρία μου... τι υπεροχα τοπία..!! εισαι τυχερή που έχεις το ταλεντο.. και την φωτογραφική θελω να πω..να μπορείς να βγαζεις τοσο ομορφες φωτό...υπεροχη η διαδρομη αυτή αλλα και εκεινο το παιχνίδισμα του σύννεφου με τον ουρανό ε; σε ευχαριστουμε για την ομορφια..!! φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε Ρούλα μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Υπέροχες φωτογραφίες, όπως πάντα, που δικαιώνουν απόλυτα την ονομασία του μπλογκ σου!
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όταν η φύση ξυπνά τις αισθήσεις έρχεσαι
    εσύ με ένα κλικ να μας μαγεύσεις!!!

    Καλημέρα Μαρία μου ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Ταξίδι σε άλλη διάσταση"... τρίτη φωτο από το τέλος σε συνδυασμό με τα, σχεδόν εξωπραγματικής ομορφιάς, στιγμιότυπα που αποτύπωσε ο φακός σου.
    (Και, τελικά... πόση ωραιότητα αυτός ο τόπος...)

    Την καλημέρα και τα φιλιά μου, Μαρία μου!❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Νατάσσα μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά!❤ ❤

      Διαγραφή
  6. "Σκρόφες";;!!
    Μα τί σου κάναμε;Γιατί μας βρίζεις; χεχε
    Παράδεισος πράγματι!.
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιπέρι!! χαχα!
      Μια βρισιά μπορεί να είναι ακόμα και μαγική!

      Διαγραφή
  7. Βρε Μαρία μου, όπως έγραψα και στο google +, ευλογημένο αυτό το ταξίδι που μας χαρίζεις σε μέρη που, κακά τα ψέμματα, δύσκολα θα δούμε από κοντά. Πραγματικά δεν ξέρεις πόσο μας ξεκουράζεις ψυχολογικά με αυτόν τον τρόπο. Προσωπικά σε ευχαριστώ για αυτή την απλόχερη δωρεά πραγματικά.
    Να είσαι καλά και να χαίρεσαι τέτοια συναπαντήματα με τη φύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σε ευχαριστώ Γιάννη μου για τα καλά σου λόγια...
      Κι εσύ να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  8. Αλλού πήγε ο νους μου απ' τον τίτλο και βρέθηκα ξαφνικά σ' έναν καταγάλανο παράδεισο!
    Α ρε Μαράκι... έχεις το πηδάλιο-κάμερα στα χέρια σου και μας ταξιδεύεις στους πιο ευλογημένους τόπους. Δεν την ήξερα την περιοχή κι εκτός απ' τα μαθήματα γεωγραφίας που παίρνω εδώ μέσα, "ξεκουράζομαι ψυχολογικά" όπως λέει κι ο Γιάννης.
    Να'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιος να το έλεγε πως πίσω από ένα τέτοιο όνομα θα κρύβονταν ο παράδεισος;
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Εκπληκτικές οι εικόνες σου,
    εκπληκτικός τόπος.
    Και πώς τα καταφέρνεις όπου πας να μη σου ξεπετάγονται παραθεριστές, σκουπίδια και καντίνες.
    Σα να σε προστατεύει η Τέχνη σου μέσα σε φωτεινό κουκούλι με ακτίνες που τυφλώνουν και τους κρατούν μακριά σου.
    Κι εμείς οι τυχεροί αναγνώστες περιδιαβαίνουμε μαζί σου.

    Και-πάντα- στέλνουμε αγάπ στο Μπρικάκι μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. *αγάπΗ στέλνουμε, όχι ΄αγάπ'.
      Συγγνώμη μα ξενύχτησα και ο πρώτος ήλιος με τυφλώνει καθώς σου εύχομαι Καλημέρες.

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστώ πολύ Δάφνη μου!
      Στο συγκεκριμένο μέρος δύσκολα θα ξεπεταχτούν καντίνες, παραθεριστές και σκουπίδια, αν και δε θα έλεγα το ίδιο για πολλές άλλες περιοχές του Λούρου, δυστυχώς...
      Δεν ξέρεις πόση χαρά δίνετε στο Μπρικάκι, αλλά και σε μένα!

      Διαγραφή
  10. Ευχαριστώ για τις υπέροχες φωτογραφίες που μοιράζεσαι μαζί μας! Σίγουρα η αίσθηση του τόπου είναι ξεχωριστή αλλά και οι φωτογραφίες μας μεταφέρουν μια μαγευτική αύρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. πόσο μου αρεσουν αυτες οι απομακρυσμένες παραλίες!
    και οι φωτογραφίες σου οπως παντα εξαιρετικες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είναι τα χρώματα σε συνδυασμό με το καθαρό και την μοναξιά που του προσδίδουν άλλη χάρη.
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η Ελλαδα μας έχει απίστευτες ομορφιες, αρκεί να τις ανακαλύψουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι!
      Και πολλές φορές μπορεί να κρύβονται πιο κοντά από όσο φανταζόμαστε!

      Διαγραφή
  14. Μα τι όμορφη παραλία, Μαρία μου. Είναι δυνατόν να λέγεται "Σκρόφες"; Α πα πα! Χρειάζεται επειγόντως αλλαγή ονόματος. Να την πούμε για παράδειγμα "Παράδεισος"! Χα, χα. Υπέροχες φωτογραφίες. Σε φιλώ, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα γιατί της "βγήκε το όνομα" δεν ξέρω χαχα, αλλά τι σημασία έχει, αφού είναι παράδεισος!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  15. Μαράκι, έπρεπε να έχεις και μια φωτογραφία με φλαμίνγκο που είναι και της μοδός χαχαα
    Υπέροχες εικόνες, θα ήθελα πολύ να πάω εκεί.
    Μια ατέλειωτη ομορφιά είναι η Ελλάδα μας και μέσα στην συχνή ασχήμια της πραγματικότητας, φαίνεται να το ξεχνάμε.
    Σε φιλώ γλυκά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α είχα στο φέισμπουκ με αληθινά βεβαίως βεβαίως, αλλά τη δανείστηκα από την αδερφή μου γιατί η δική μου μηχανή δεν ήθελε να συνεργαστεί η...σκρόφα...χαχα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Άκου εκεί “σκρόφες”!
    Ένι γούει...Μαράκι είσαι ευλογημένη για πολλούς λόγους!
    Καλή εβδομάδα εύχομαι!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τι "σκρόφες"!!!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλή εβδομάδα θα ευχηθώ κι εγώ, άλλη εβδομάδα αυτή, δυο εβδομάδες μετά, έλα Χριστέ μου πώς περνάει ο καιρός; αλλά που θα πάει θα φτάσει πάλι η εποχή που θα καταφέρω να συντονιστώ με το χρόνο!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Ωραία εκδρομή!
    Αν και βγήκα προχθές περίπατο μέχρι την πλατεία του ειδυλλιακού Άργους, αλλά μάλλον δεν μου έφτασε!
    Μιλ μερσί δια την εξόρμηση Μεμαρία!
    Για τις φωτογραφίες, δεν χρειάζεται να πω κάτι, είναι τέλειες, όπως πάντα άλλωστε!
    Κίσιζ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα να μη σου φτάσει ολόκληρη πλατεία του ειδυλλιακού Άργους; Δε θα ήταν αρκετά...σκρόφα φαίνεται...χαχα!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!

      Κοίτα δικαιολογία που άργησα να απαντήσω δεν έχω συγκεκριμένη -αν και θα μπορούσα να πω πως μου έφαγε ο σκύλος, όχι ο Μπρίκι, άλλος, εκεί ένας άγνωστος, το λάπτοπ-...ήταν λίγο το ένα πολύ το άλλο, αρκετά το τρίτο και με τούτα και με εκείνα άργησα να απαντήσω δυο εβδομάδες...τελικά σχετικός ο χρόνος, άσχετη εγώ, χαΐρι δε γίνεται μάλλον!
      Κίσιζ και σε σένα!

      Διαγραφή
  18. Ωχ! είπα, μόλις είδα τον τίτλο και πήγα στο google να διαβάσω για τις "σκρόφες" που σημαίνει κατ' αρχάς θηλυκό γουρούνι και από εκεί και η βρισιά... Σκρόφα!
    Οι ωραιότερες φωτογραφίες που έχω δει αυτό το καλοκαίρι Μαρία μου που καμιά σχέση δεν έχουν με τον "Υβριστικό χαρακτηρισμό γυναίκας"!!!

    ΑΦιλάκια στο αγαπημένο μου ταίρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου άρεσε που ήρθες διαβασμένη! χαχα!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ -εξίσου αγαπημένο- ταίρι μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  19. Αχαχα!! Εγώ για βρισιά τις είχα αλλά κοίτα να δεις!!! Μωρέ ωραίες είναι οι άτιμες!!
    Κι οι φωτό σου άκρως σαγηνευτικές Μαράκι!! Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν δεν είναι βρισιά, είναι ωραιότατες παραλίες!
      Σε ευχαριστώ πολύ Μαριλένα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή