Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Δρυόδασος Φολόης


Ένα δάσος που οι ρίζες του χάνονται βαθιά μέσα στο χρόνο.
Ένα οδοιπορικό στην καρδιά της φύσης, αλλά και στη μυθολογία μας. 



Μια ονειρική αναζήτηση των νυμφών και των Κενταύρων στα μονοπάτια του αρχαίου δάσους.
Οι Δρυάδες ξέρουν να κρύβονται καλά και οι Κένταυροι καλπάζουν μόνο στη φαντασία μας έτσι όπως αφηνόμαστε στη μαγεία των υπέργηρων βελανιδιών.


Ιερό δέντρο η βελανιδιά, ιερές και οι στιγμές που αφήνεις το δάσος να σε πλανέψει.
Όπου κι αν κοιτάξεις θαύματα βλέπεις.



Στους κορμούς των δέντρων που υψώνονται αγέρωχοι, σκεπασμένοι με βρύα.
Στα κλαδιά τους που δημιουργούν σκιές για να παίξουν μετά μαζί τους. 


Κάτω ένα ατέλειωτο χαλί με φύλλα. 
Τα πόδια βουλιάζουν σε κάθε βήμα.
Και φτέρες. 



Πολλές φτέρες που προσπαθούν να κρύψουν τα μανιτάρια που γεννιούνται σκίζοντας κι ανασηκώνοντας γη και φύλλα.


Ένας αγώνας επιβίωσης ολόγυρα.
Ένα στοίχημα ζωής που πρέπει να κερδηθεί.




Το μοναχικό κυκλάμινο το κερδίζει και σηκώνει μπαϊράκι. Με γενναιότητα ξεπροβάλλει εκεί  που η ματιά με δυσκολία θα το ανακαλύψει, αφού στρέφεται συνέχεια ψηλά.



Πάνω μας, ο ουρανός κυνηγιέται συνεχώς με τις κορυφές των δέντρων. Με ένα ατέλειωτο κρυφτό προσπαθεί να δηλώσει παρουσία, μα αυτό που θέλει στα αλήθεια, είναι να ρίχνει κλεφτές ματιές στον επίγειο παράδεισο.



Ο ήλιος πασχίζει κι αυτός να γίνει μέρος του παιχνιδιού και στέλνει τις αχτίδες του να κρεμαστούν ανέμελες στα κλαδιά. 



Χωμένοι και χαμένοι μέσα στο δάσος, ακούμε μόνο τα συνθηματικά σφυρίγματα των πουλιών.




Ίσως ανησυχούν για τους εισβολείς που διέκοψαν την ησυχία τους, ίσως απλά μας καλωσορίζουν.




Ένας αλλόκοτος θόρυβος όμως έρχεται να διακόψει την ησυχία. Ένας θόρυβος που πλησιάζει και δυναμώνει καθώς μοιάζει να αντιλαλεί σε κάθε κορμό. Στο δρόμο που διασχίζει το δάσος, περνάει ένα μηχανάκι ταράζοντας για λίγο τις ισορροπίες της φύσης. 


Απομακρύνεται και το δάσος βυθίζεται πάλι στην απόκοσμη σιγαλιά.
Όλα συνεχίζουν να κάνουν αυτό που έκαναν και πριν.




Αυτό θα κάνουν κι όταν φύγουμε εμείς.
Θα συνεχίσουν να ανασαίνουν και να ζουν στο σήμερα. Θα αγωνίζονται για το αύριο, αλλά θα σπρώχνουν τις ρίζες τους όλο και πιο βαθιά στο χτες, για να ανταμώσουν ξανά τον Ηρακλή, το φίλο του το Φόλο και τους άλλους Κενταύρους. 
Και στις αιώνιες μνήμες τους θα ανασταίνονται συνεχώς οι νύμφες.


Οι περισσότερες φωτογραφίες είναι τραβηγμένες κοντά στο φαράγγι των Κενταύρων. 
Μια πεζοπορία, μια διαδρομή, μια υπόσχεση για την επόμενη φορά που θα βρεθούμε εκεί.


40 σχόλια:

  1. Καταπληκτικό πανέμορφο τέλειο!!!
    Οι φωτογραφίες σου Μαρία μου είναι το καλύτερο ξεκίνημα για την μέρα μου!
    Πόσο θα ήθελα να ήμουν εκεί τώρα!
    Ομως με πήγες εσύ βόλτα και ήταν τέλεια!
    Πολλά φιλιά την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πανέμορφες φωτογραφίες!! Είναι τόσο κοντά σε εμάς και δεν έχουμε πάει ποτέ...μου θύμισες ότι το είχα βάλει πέρυσι στους στόχους μου αλλά δεν τα καταφέραμε λόγω ιώσεων...φέτον όμως θα πάμε οπωσδήποτε!!!
    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε ευχαριστώ για την πανέμορφη πρωινή βόλτα.... μια και οι φωτογραφίες σου για άλλη μια φορά μας πήραν μαζί τους!!!! Καλή σου μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. είμαστε από τους τυχερούς που βλέπουμε τέτοιες εικόνες και αναπνέουμε καθαρό αέρα από τέτοια δάση!
    Για πόσο ακόμα όμως;
    Σου πάνε τα δάση πάντως χαχαχα
    φιλάκια Μαράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, τα βουνά και τα δάση με κάνουν να αισθάνομαι σαν να "ανήκω" εκεί. Ποτέ δεν τα έχω νοιώσει αφιλόξενα. Ώρα πολλή "περπάτησα" στο υπέροχο δάσος όπου μας μετέφερες...
    Ειδική μνεία στο κυκλάμινο (λατρεμένο!) Ήταν η έκπληξη της ημέρας, τόσο από 'σένα, όσο και από την Τζίνα που κι εκείνη το έχει τιμήσει!

    Να είσαι καλά για την όμορφη περιήγηση που μου/μας χάρισες!
    Την καλημέρα και τα φιλιά μου! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα Μαρία μου
    Σαν λάτρης της φύσης
    απόλαυσα το οδοιπορικό!!!

    φιλί γλυκό ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λατρεύω τα δάση, αλλά έχω χρόνια να βρεθώ σ'ένα τόσο όμορφο μέρος!!!!!
    Υπέροχη η πρωϊνή βόλτα που μας προσφέρεις, Μαρία μου!!!!!!!!!!
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν έχει μπει κάποιος σε ένα τέτοιο δάσος, απορώ γιατί να βγει... Σε φιλώ γλυκά και σε καλημερίζω Μαρία, αρχόντισσα της Φωτογραφίας! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι εκπληκτικό και μαγευτικό μέρος είναι αυτό..;!
    Τι ομορφιές έχει η Ελλάδα μας!
    Εύχομαι να ξαναπάτε σύντομα Μαράκι και να μας δώσεις ακόμη ομορφότερες φωτογραφίες!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φωτογραφίες και κείμενο με γοήτευσαν!!! Να ΄σαι καλά Μαρία μου! Σε φιλώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χάθηκα μέσα στις φωτογραφίες σου.
    Είναι και στα μέρη μου, οπότε ....νιώθω υπέροχα!
    Φιλάκια πολλά Μαρία μου♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  12. εκπληκτική βόλτα και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ φωτογραφίες !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Υπέροχη ανάρτηση, υπέροχες φωτογραφίες, υπέροχο κείμενο, υπέροχο δάσος! Είχα τη χαρά να το επισκευτώ το καλοκαίρι. Δεν ξέρω αν είδες την ανάρτησή μου "Happy moments: 288.000 λέξεις".
    http://www.mylovablebaby.com/2014/11/happy-moments-288000.html

    Το πιο πράσινο κολάζ -με τη Δάειρα στη μέση να απλώνει τα χέρια- είναι από το Δρυόδασος της Φολόης :) Εντυπωσιακό τοπίο κ ειδικά όταν το βλέπει κάποιος live.
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν έχω λόγια, πραγματικά!
    Σου στέλνω τα φιλιά μου!

    Τρελοτουρίστρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Επιβλητική η φύση!!! Το αποτύπωσες εξαιρετικά Μαρία μου το δάσος και τις ομορφιές του!!
    Την λάτρεψα την βόλτα που μας πήγες!!!
    Σε φιλώ γλυκά καλή μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. τι ληψεις ειναι αυτες Μαρια μου! η μια καλυτερη αποτην αλλη! μπραβοοοοο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Yπέροχο, δεν υπάρχουν λόγια!
    Θερμά συγχαρητήρια Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Υπέροχες Φθινοπωρινές εικόνες Μαρία μου!
    Πολύ εντυπωσιακό τό Δρυόδασος της Φολόης !
    Καλό βράδυ!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αχ τι ομορφο μερος!!!!!!!!! και μ αυτες τις καταπληκτικες σου φωτογραφιες νομισα οτι πηγα πραγματικη βολτα στο δασος,αυτη δε με τα μανιταρια με ενθουσιασε, μπραβο Μαρια μου πολλα φιλια ,καλο βραδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Υπέροχη η βόλτα σου και σήμερα νιώθω σαν να με πήρες μαζί σου!!! Πολύ όμορφο οδοιπορικό..........να σαι καλά για τη βόλτα
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Οι βόλτες στο δάσος πάντα με ηρεμούν απίστευτα... Τι υπέροχο μέρος! Και τι όμορφες οι φωτογραφίες σου!
    Να είσαι καλά, Μαρία μου, φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Υπέροχες εικόνες. Ηρέμησα μόνο που τις ειδα. Είναι ένα τεράστιο θαύμα η φύση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μας πήρες από το χέρι και μας ταξίδεψες μέσα στο δάσος. Όλα τόσο ζωντανά, λες και ημασταν στο δικό μας παραμύθι.
    Και ενώ τριγυρνούσαμε μέσα στο δάσος, θαρρείς πως περίμενα να δω μια νεράιδα να μας χαμογελά από μακριά.

    Υπέροχες φωτογραφίες. Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. καλησπέρα
    Σε ευχαριστω για την πανεμορφη ξεναγηση στο δασος.... με εκανες να νιωσω οτι ειμαι μεσα και ακουω τους ηχους του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Το δάσος, έχει μια τρομερή επίδραση πάνω μας και ξέρω πως μετά από μια μεγάλη βόλτα κάτι ανακουφίζεται μέσα μας... έστω για λίγο.
    Βάλσαμο οι φωτό σου, Μαρία μου...

    ΑΦιλάκια με όλη μου την αγάπη! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μια φροά βρέθηκα σε δάσος με βελανιδιές στην Εύβοια και δεν ήθελα να φύγω από εκεί!

    Μαράκι καλή συνέχεια με όρεξη και κουράγιο, μας μάγεψες και πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μαγικό μέρος. Και η ανάρτησή σου λες και διαβάζω παραμύθι! Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πολύ ωραίο μερος, δεν το ήξερα και σ ευχαριστω που μου το έμαθες. Κάπου εκεί αφηνεις όλα τα αρνητικά και ταξιδευεις!
    Το κυκλαμινάκι ήταν η έκπληξη της εκδρομης σου;
    Καλη συνέχεια στη μερα μας!
    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μαρία μου η θέα ενός δάσους , οι μυρωδιές του η γαλήνη που νιωθουμε όταν βρισκόμστε κοντα του είναι βάλσαμο στις μέρες μας μας αναζοωγονεί και μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε παρά πέρα...γιατί όπως το λες φιλη μου το δάσος έχει την δυναμη να ανανεωνεται και να συνεχίζει το αέαναο ταξίδι του..σε ευχαριστούμε που μας ταξίδεψες στο δάσος των Κενταυρων να είναι καλα Μαρία μου φιλάκια.!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αχ και να γινόταν να πάμε μια μέρα στο δάσος... Και να καθίσουμε, λέει, για ώρες σ' ένα ξέφωτο... Και δεν θα έχουν πρόβλημα ούτε οι νύμφες, ούτε οι νεράιδες ή τα άλλα ξωτικά του... Για τι θα είμαστε ήσυχες και δεν θα ενοχλούμε... Μόνο θα αφουγκραζόμαστε τι κουβεντιάζουν τα δένδρα μεταξύ τους...
    Περιττό να αναφέρω πόσο μου άρεσε αυτή η ανάρτηση...
    Φιλί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Παραμυθένιο! Κι όλο περίμενα κάποιο ξωτικό να πεταχτεί από τις εικόνες....!

    Οι όμορφες μνήμες να σε συντροφεύουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ομορφες εικονες , ταυτιστηκα μ το κυκλαμινο βεβαια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Τι ομορφο να μπορει κανεις να κανει περιπατο σε τετοια μερη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Σας ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια, αλλά και τα καλά σας λόγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αγαπητή Μαρία, συγχαρητήρια για το όμορφο blog και τα υπέροχα θέματα που θίγεις. Σου προωθώ το σύνδεσμο για το πρόσφατο άρθρο μας για τη Φολόη στην International Oak Society: http://www.internationaloaksociety.org/content/sacred-silence-pholoe

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σχεδόν ένα χρόνο μετά βλέπω το σχόλιο...χίλια συγνώμη, μα κι άλλα τόσα ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και για την προώθηση αυτού του τόσου ενδιαφέροντος άρθρου.
      Πολλά συγχαρητήρια επίσης για την εξαιρετική δουλειά!

      Διαγραφή