Δευτέρα 19 Ιουνίου 2017

Βατόμουρα γλυκό, βατόμουρα μαρμελάδα, βατόμουρα γενικά!


Το βατόμουρα είναι πασίγνωστα και αγαπημένα!
Είτε άγρια, είτε καλλιεργημένα, δεν περνούν ποτέ απαρατήρητα, γατί είναι γεμάτα αρετές!
Πλούσια σε βιταμίνες και σε θρεπτικά στοιχεία πολύτιμα για την υγεία τα καθιστούν πραγματική υπερτροφή!
Ποιος δεν άπλωσε το χέρι του με λαχτάρα για να μαζέψει και να φάει εκείνα τα άγρια που συναντά στις βόλτες του στην εξοχή;
Και σίγουρα υπάρχουν κι εκείνοι, οι πιο "υποψιασμένοι", που εκδράμουν στα βουνά και όπου αλλού φύονται τα εν λόγω, για να μαζέψουν πολλά, αφού τα βατόμουρα δεν είναι μόνο νόστιμα, αλλά μεταμορφώνονται με ευκολία σε γλυκό, σε μαρμελάδα, σε λικέρ!

Όταν λοιπόν μια φίλη μου έφερε πεσκέσι καλλιεργημένα βατόμουρα, αφού έπεσα με τα μούτρα κι έφαγα όσο άντεχα να φάω, άρχισα να σκέφτομαι σε τι θα τα μεταμορφώσω!


Αποφάσισα να τα κάνω μαρμελάδα!
Μετά ήθελα γλυκό.
Ύστερα τα ήθελα και τα δυο.
Και τελικά έκανα πατέντα!
Αν η αρχική απόφαση ήταν η τελική θα ήταν όλα πιο εύκολα, ή έστω πιο ξεκάθαρα, γιατί δυσκολία δε βρήκα, η αλήθεια να λέγεται!
Θα είχα βάλει τα βατόμουρα στο multi, θα τα έφερνα μια στροφή, θα τα άφηνα λίγο με τη ζάχαρη για να τα βάλω να βράσουν στη συνέχεια χωρίς να προσθέσω καθόλου νερό μέχρι να δέσει το σιρόπι.
Τι έκανα τελικά; 
Έπλυνα, καθάρισα τα βατόμουρα και τα έβαλα παρέα με τη ζάχαρη, όπως ήταν. Υποτίθεται ότι θα έβγαζαν και τα υγρά τους, αλλά αναγκάστηκα κι έβαλα σχεδόν ένα ποτήρι νερό, για να τα βράσω.
Πρώτα σε δυνατή φωτιά και μετά σε σιγανή ώσπου να δέσει το σιρόπι, μην ξεχνώντας να ξαφρίσω όσο έβραζαν και φυσικά ανακατεύοντας μια στο τόσο.
Όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία, έβαλα σε ένα αποστειρωμένο βάζο όσο ήθελα να κρατήσω για γλυκό κι επέστρεψα στην κατσαρόλα με άγριες διαθέσεις, αφού όσα είχαν μείνει τα πολτοποίησα για να έχω και μαρμελάδα!


Υλικά:

ένα κιλό βατόμουρα
800 γραμμάρια ζάχαρη
σχεδόν ένα ποτήρι νερό, μόνο σε περίπτωση που δεν υπάρχουν αρκετά υγρά
χυμό μισού λεμονιού


Εκτέλεση:

Αν είμαστε σίγουροι για το τι θέλουμε κι έχουμε επιλέξει μαρμελάδα τότε βάζουμε τα βατόμουρα στο multi και μετά τα αφήνουμε για δυο ώρες με τη ζάχαρη.
Σε αυτή την περίπτωση δε χρειάζεται να προσθέσουμε καθόλου νερό κι απλά βάζουμε στο τέλος το χυμό του λεμονιού.


Αν είμαστε πλεονέκτες και τα θέλουμε όλα, τότε δεν πολτοποιούμε τα βατόμουρα στην αρχή, αλλά στο τέλος και όσα επιθυμούμε.


Αν θέλετε να μεταμορφώσετε κι εσείς  βατόμουρα κι αποφασίσετε να τα παντρέψετε με τη ζάχαρη, δεν έχω παρά να σας ευχηθώ καλή επιτυχία!

17 σχόλια:

  1. Ένα μόνο θα πω και μετά θα σωπάσω. Έχω πάθει υπερέκκριση σιέλων!
    Και τρέπομαι σε φυγή, διότι θέλω από όλα! Και μαρμελάδα και γλυκό και απ' όλα και δεν κάνει και φεύγω.
    Ναι και τελικά δεν είπα μόνο ένα πράγμα, αλλά τώρα φεύγω!
    Και τις βραβεύω όοοοολες τις φωτογραφίες! Μία προς μία!
    Τώρα φεύγω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν υπάρχει η γλύκα τους
    Κάποτε είχα φτιάξει μαρμελάδα
    με άγρια βατόμουρα που βέβαια
    καταναλώθηκε αμέσως
    Οι φωτογραφίες αντάξιες του καρπού

    Σε φιλώ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μμμμμμ!!! Αυτά είναι!! Καλοφάγωτα!!! Γεια στα χέρια σου Μαράκι!!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απίθανα! Γεια στα χέρια σου!
    Τι κι αν δεν τα γεύτηκα; Μέσα από τις φωτογραφίες σου τα μύρισα, τα δοκίμασα, μαγεύτηκα!
    Αλλά, πολλή δουλειά, βρε παιδί μου! Πού υπομονή, εγώ, η ανεπρόκοπη;!

    Καλώς σε (ξανα)βρίσκω, Μαρία μου!
    Φιλιά πολλά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ενταξει, με αυτες τις φωτογραφίες μας τρεξανε τα σαλια...λυπησου μας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ένα κιλό βατόμουραααααααααααααααααα; Απαπαπα!
    Εδώ τρομάζω να βρω δυο τρία και αφού κατατρυπηθώ, φεύγω δυστυχής για τη πενιχρή μου συγκομιδή!!!
    Αλλά παρηγοριέμαι γιατί ο σύζυγος είναι διαβητικός και έτσι αν είχα, δεν θα έφτιαχνα γλυκά άλλα θα τα καταβρόχθιζα! ;-)

    ΑΦιλάκια και φεύγω με τη γλύκα στα μάτια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και θα έκανες πολύ καλά γατί είναι γεμάτα βιταμίνες!
      Πάντως αυτά είναι καλλιεργημένα, τα καλλιεργεί μια φίλη στον κήπο της και δεν έχουν αγκάθια όπως τα άγρια!
      Φιλιά πολλά και γλυκά!

      Διαγραφή
  7. Πολύ γλυκές ιδέες έχεις😉
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αμάν αδελφούλα....! μας τσάκισες....! απαπαπαπαπα...... και άντε τώρα να κάνεις και δίαιτα με όλες αυτές εδώ τις αναφορές.
    Φιλιά πολλά Μαρία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απα πα μα τις μας κανεις ..βρε Μαρία μου την μια με τα βατομουρα .. την άλλη με τις επιλογες σου... γλυκο ..μαρμελαδα.. και ότ αλλο βαζει ο νους σου.. οι φωτογραφίες σου τόσο ζωντανες που σου ερχεται να τα φας απο εκεί που τα βρήλες τόσα πολλα; χρονια έχω να δώ τοσα .. εδω αντε να κοψουμε κανενα απο μουριες που ειναι στον δρόμο... καλοφαγοτα Μαρία μου καλα να περνας φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα καλλιεργεί μια φίλη στον κήπο της και μου τα έφερε!
      Σε ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Τα βατόμουρα δεν τα τρώω, αλλά τις φωτογραφίες σου τις θαυμάζω απεριόριστα!
    Σκέτα κοσμήματα είναι. Μπράβο Μαράκι μας γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπημένα βατόμουρα. Μπράβο Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αχ ρε συ Μαρία μου με γλλύκανες πρωινιάτικα. Δεν έχω φάει ποτέ ούτε γλυκό ούτε μαρμελάδα βατόμουρο. Έχω φάει μόνο σκέτα βατόμουρα και μου άρεσαν πάρα πολύ. Γεια στα χέρια σου Μαρία μου!
    Καλό Καλοκαίρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. πωπω σαν χιονισμένες μπάλες ήταν οι δυο φωτό με τα ζαχαρωμένα βατόμουρα!
    Πήδησα λίγο τη συνταγή, ούτε να διαβάζω για ζάχαρη δεν μπορώ, βγάζω καντήλες, και στάθηκα στις φωτό -πάντα εξαιρετικές!
    Αν έβρισκα θα τα έτρωγα τα βατόμουρα, αναγνωρίζω την αξία τους.
    Τρώω κράνμπερις αντί αυτών!
    Πολλά φιλιά Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κεντάς και στην κουζίνα, έτσι; Ολοφάνερο!! Δεν έχω φτιάξει ποτέ γλυκό ή μαρμελάδα βατόμουρου αλλά οταν τα βρω τα τιμώ δεόντως
    Καλοφάγωτα όλα!!
    Καλή σου μέρα όλη μέρα με τόση γλύκα σε κάθε σου στιγμή
    Φιλιά πολλά Μαράκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σας ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή