Σάββατο 8 Αυγούστου 2015

Λίμνη Καϊάφα

Ο ήλιος έχει αρχίσει να κατηφορίζει στη δύση του δημιουργώντας αντανακλάσεις στο ακύμαντο νερό κι έτσι όπως κρύβεται ανάμεσα στα δέντρα και παίζει με τις σκιές, το φως μοιάζει να αλλάζει διαρκώς χρώματα.


Το βαθύ πιο σκοτεινό πράσινο της μιας πλευράς της λίμνης, ανταγωνίζεται το φωτεινότερο της άλλης πλευράς, ενώ η ίδια η λίμνη κλέβει τις εικόνες του τοπίου γύρω της, λες και τις θέλει ανάμνηση δική της, όταν ο ήλιος θα πάψει να τη φωτίζει.
Τότε όλα θα κρύβονται μέσα της μέχρι το πρωί που το φως θα τα τοποθετήσει ξανά στη θέση που είχαν πριν πέσει το σκοτάδι.  


Αιχμαλωτίζω τις εικόνες, να τις κάνω και ανάμνηση δική μου.
Μνήμες άλλες από δω δεν έχω, μια και πρώτη φορά επισκέπτομαι το μέρος.
Περαστικοί από δω, κάνουμε μια μικρή παράκαμψη, για να εντοπίσουμε τη λίμνη, αλλά και τα φημισμένα λουτρά που βρίσκονται στο νησάκι της λίμνης.


Βρισκόμαστε στη λίμνη Καϊάφα και η μυθολογία με την ιστορία μπλέκονται αδιάλειπτα, με την ίδια ευκολία που μοιάζει να γλιστράει απαλά το τοπίο στα νερά.
Όλα μοιάζουν να σταματούν στο χρόνο για λίγες στιγμές, αλλά τα σημάδια του ερειπωμένου κτιρίου στην άκρη της λίμνης δείχνουν πως ο χρόνος κυλάει και μπορεί να είναι αμείλικτος αν το θέλει. 


Η περιέργειά μου γι' αυτό το κτίριο με τους δυο πύργους στις άκρες του, όλο και μεγαλώνει. 
Το μυαλό αρχίζει να πλέκει ιστορίες. Αντί για νήμα, μαζεύει τα ξέφτια του χρόνου, αλλά όσο κι αν προσπαθεί, όλες οι ιστορίες βγαίνουν με κενά. Το υφαντό του νου, μοιάζει να χρειάζεται ένα καλό μπάλωμα για να έχει λογική.
Τελικά το βρίσκει. 
Και βρίσκει και το κτίριο ταυτότητα.
Πρόκειται για το ξενοδοχείο "Γεράνιο", που όπως όλα δείχνουν ήταν πάρα πολύ όμορφο κάποτε, αλλά έμεινε να ερημώσει και να καταστραφεί.


Να γίνει άλλη μια εικόνα που η λίμνη την ξαναγεννά, για να προσφέρει στον επισκέπτη, όχι μόνο την αναμενόμενη θλίψη της καταστροφής, αλλά και μια νότα μυστηρίου για το άδοξο τέλος.


Η λίμνη βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα, στη λουτρόπολη του Καϊάφα και είναι πασίγνωστη για τις θερμές ιαματικές της πηγές που πηγάζουν από τα σπήλαια των "Ανιγρίδων Νυμφών" και "Γεράνιο Άνδρο". 
Απέχει μόλις 5 χιλιόμετρα από τη Ζαχάρω Ηλείας.


Λένε πως η κατάρα που κατάτρεχε τον αρχιερέα Καϊάφα για τη σταύρωση του Χριστού έδωσε στα νερά τη δύσοσμη μυρωδιά της ψυχής του.


Η ταμπέλα όμως στα Λουτρά του Καϊάφα λέει "Άρωμα Κενταύρου" και το εξηγεί.
Σας μεταφέρω αντιγράφοντας, για να μη σας κουράζω:

" Ο πληγωμένος Χείρων"
Πριν ο Ηρακλής ξεκινήσει το κυνήγι του Ερυμάνθου κάπρου, πέρασε απ' το γειτονικό δάσος της Φολόης για να συμβουλευτεί τον Κένταυρο Φόλο.
Ο Φόλος περιποιήθηκε τον προσκεκλημένο του κερνώντας τον το χιλιόχρονο κρασί των Κενταύρων που φύλαγε στη σπηλιά του.
Μόλις όμως άνοιξε το βαρέλι, η μυρωδιά γαργάλησε τα ρουθούνια των υπόλοιπων Κενταύρων που έξαλλοι άρχισαν να καλπάζουν κατά κει.
Στη συμπλοκή ο Κένταυρος Χείρωνας πληγώθηκε κατά λάθος απότα δηλητηριασμένα βέλη του Ηρακλή και ήρθε εδώ να πλύνει τις πληγές του.
Λένε πως από το αίμα του μύρισε το νερό.


"Ο εκδικητικός Νέσσος"
Άλλη παράδοση λέει πως από τη συμπλοκή στη Φολόη, γλίτωσε ο κένταυρος Νέσσος.
Έτρεξε στη γη των Αιτωλών και εγκαταστάθηκε στις όχθες του Εύηνου.
Μετά από χρόνια ο Ηρακλής με τη γυναίκα του χρειάστηκε να διασχίσουν τον Εύηνο..
Ο Νέσσος προσφέρθηκε να μεταφέρει τη Δηιάνειρα στη πλάτη, ενώ ο Ηρακλής θα περνούσε απέναντι κολυμπώντας.
Ο εκδικητικός Κένταυρος άρπαξε τη γυναίκα και προσπάθησε να τη βιάσει.
Ο Ηρακλής τον σημάδεψε και τον πέτυχε με το βέλος του.
Ο Νέσσος σύρθηκε ως εδώ για να πλύνει την πληγή του...

Και μια και η Φολόη γίνεται σημείο αναφοράς μπορείτε να την επισκεφτείτε ξανά, για να θυμηθείτε πατώντας εδώ...


Προχωράμε στο νησάκι της Αγίας Αικατερίνης που βρίσκεται στη λίμνη, μόνο και μόνο για να δούμε το ερειπωμένο ξενοδοχείο από κοντά.


Η φύση παλεύει να το καταπιεί κι εκείνο δεν αντιστέκεται στη δύναμή της.
Ίσως να το προσπάθησε κάποτε, αλλά όλα δείχνουν πως τώρα πια έχει παραδοθεί άνευ όρων!


23 σχόλια:

  1. Δεν έχω βρεθεί στα μέρη αυτά, Μαράκι μου, αλλά είναι εκπληκτικό το πόσο "μέσα" στο τοπίο μπορεί να βρεθεί κανείς μέσα από φωτογραφίες!
    (Είχες και αναφορές στη μυθολογία -κάτι που λατρεύω!-, οπότε... καταλαβαίνεις!)
    Αλήθεια, πόσα και πόσα κτήρια παραμένουν ερειπωμένα, χωρίς πολλές φορές να γνωρίζουμε τί δόξα ή τί ιστορία έχουν πίσω πίσω τους...
    Φιλί γλυκό, κορίτσι μου!
    Καλό Σαββατοκύριακο!
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πάντα λέω ότι θέλω να πάω και δεν τα έχω καταφέρει ποτέ !!! και ήρθες να μου επιβεβαιώσεις τώρα ότι πρέπει να το κάνω.... πάρα πολύ όμορφα !!!!!! καλημέρα εύχομαι και καλό σ/κ φίλη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Μαράκι μου
    Τι περιήγηση!!!!
    Πανέμορφος τόπος....

    Σε φιλώ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Hello, lovely tour and images. I love the lake and reflections. Have a happy weekend!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Μαρία μου!! Δεν γνώριζα καθόλου για την λίμνη και τον θρύλο της...
    Με συνεπήρε κι η αφήγησή σου!!! Το ξενοδοχείο έχει ένα κάτι.. Κρίμα που το άφησαν έτσι.. Τι ιστορίες θα μας έλεγαν τα εγκαταλελειμένα κτίρια αν μπορούσαν!!!
    Ευχαριστούμε για την βόλτα και την περιήγηση Μαράκι!! Φιλάκια και καλό σ/κ να χεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πόσο μ'αρέσει να μαθαίνω μύθους και παραδόσεις!
    Φυσικά και δεν το γνώριζα το μέρος αυτό, ούτε για το νησάκι Αγίας Αικατερίνης!
    Αυτά τα ερειπωμένα ξενοδοχεία σου δίνουν έμπνευση για ιστορίες μυστηρίου αλλά σου αφήνουν και μια στεναχώρια που τα εγκατέλειψαν..
    Σ'ευχαριστούμε Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τώρα πάτησες Πελοπόννησο Μαρία μου και σε μέρη που γνωρίζω καλά!!! Να σου πω την αλήθεια στη λίμνη Καιάφα έχω πάει πολλές φορές και στη Ζαχάρω έχω περάσει τέλεια όταν επέστρεψα εδώ !!!1 Μα που να τολμήσω να δείξω δικές μου φωτογραφίες !!!!
    Οι λήψεις σου είναι εξαιρετικές , έχω κολλήσει τη μούρη στην οθόνη για να τις απολαύσω !!!
    Σε φιλώ γλυκά και αν και περαστική έκανες μια όμορφη βόλτα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι όμορφο μέρος! Δεν το γνώριζα πριν την ανάρτησή σου! Φαίνεται πανέμορφο!!!
    Μου άρεσε πολύ η αναφορά σου στο θρύλο, τα αγαπώ κάτι τέτοια!!
    Φιλάκια πολλά! Καλό σαββατοκύριακο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχεις αιχμαλωτίσει μοναδικά το φως αλλά και η οπτική γωνία των φωτογραφιών τους δίνει μια μοναδικότητα απίθανη!
    Μου άρεσαν πάρα πολύ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και ταξίδι, και ιστορία, και μυθολογία, και θρύλοι και παραδόσεις και, φυσικά, υπέροχες φωτογραφίες.
    Η Ανάρτησή σου σήμερα Μαρία καθηλωτική. Έχω μια μελαγχολική διαπίστωση. Πως γίνεται και βιάζονται στην κυριολεξία όλα αυτά τα παλιά ερείπια στον τόπο μας....... πόσοι βυσσοδομούν απέναντί τους...... τα προσβάλουν, δεν τα σέβονται.....
    Κατά την ταπεινή μου άποψη η όψη του ξενοδοχείου "φαντάσματος" στοιχειώνει και εμένα. Δικαιούται τον σεβασμό των περιηγητών και όχι τα κόμπλεξ τους αφημένα στο κορμί τους.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τόσο ελκυστικά γραμμένο το γραπτό σου, Μαρία, και με φωτογραφίες για τουριστικό οδηγό επιπέδου, αλλά πολλά τα χιλιόμετρα από εδώ πάνω…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν έχω πάει, αλλά έχω ακούσει τα καλύτερα γι αυτά τα μέρη. Μέσα απ' το φακό και τις διηγήσεις σου, είναι σαν να βρέθηκα για λίγο στη λίμνη και "μύρισα" την ατμόσφαιρα που αποπνέει η περιοχή. Πανέμορφη ανάρτηση και υπέροχο φωτογραφικό υλικό Μαράκι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αν και προτιμώ τις θάλασσες, λόγω οριζόντων, δεν μπορώ να πω ότι δεν με μάγεψε η δική σου ματιά στη λίμνη!
    Το ερημωμένο ξενοδοχείο δεν μοιάζει να έχει φαντάσματα;
    Όπως και να είναι, μιλ μερσί για την ξενάγηση! Είναι πολύ σημαντικό για εμάς που οι συγκυρίες δεν μας επιτρέπουν μετακινήσεις!
    Καλή εβδομάδα Μεμαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κι εγώ δεν έχω πάει ακόμα εκεί, αλλά πιστεύω προσεχώς.
    Λυπάμαι όταν βλέπω τέτοια εγκατάλειψη, δε θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν άραγε;
    Η Ελλάδα είναι γεμάτη ιαματικές πηγές ,άλλο ένα έσοδο αν τα φροντίσουμε.
    Να είσαι καλά Μαρία μου και να μας δείχνεις τέτοιες ομορφιές.
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κάποτε πήγαινα συχνά σ' ένα κτήμα κοντά στη Ζαχάρω, χωρίς να σκεφτώ να επισκεφτώ την λίμνη και το περίεργο εγκαταλειμμένο ξενοδοχείο, είναι κρίμα να μην αξιοποιούνται παρόμοια μοναδικά μέρη, ειδικά γιατί θα μπορούσε ν' αναπτυχθεί ο "θεραπευτικός τουρισμός" με τόσες ιαματικές πηγές!
    Οι εξαιρετικές σου φωτογραφίες, έβγαλαν αυτή την μελαγχολική ανθρώπινη εγκατάλειψη...
    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πανέμορφα τά μέρη πού μάς πήγες βόλτα Μαρία μου!Δέν έχω πάει ποτέ εκεί!!
    Καί τί υπέροχα πού αποτύπωσε ο φακός σου τίς φοβερές αντανακλάσεις καί τήν ομορφιά τού τοπίου!
    Καλή εβδομάδα!!!Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΥΠΕΡΟΧΗ Η ΒΟΛΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΑΡΙΣΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΟΥ!!!!!! ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. περασα να ευχηθω καλο υπολοιπο καλοκαιριου
    θα επανελθω τελη του μηνα ανανεωμενη
    ευχομαι και εσυ το ιδιο
    να περνας ομορφα
    φιλακια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Να αρχίσω το μάλωμα;
    Ξέρεις εσύ!
    Ξυστά με πέρασες!
    Πες μου πότε τόλμησες να περάσεις χωρίς να κάνεις στάση!
    Θυμάμαι και του Πιγκουίνου την αντίστοιχη ανάρτηση Μαρία μου! Εφάμιλλη :)))
    Φιλιά!♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα...σε σκέφτηκα όταν περνούσα ξυστά (και τη Νάσια σκέφτηκα), αλλά ήμασταν ασκέρι ολόκληρο και καταλαβαίνεις όταν είσαι με παρέα, δεν μπορείς α κάνεις πολλά...άσε που ήταν και τελείως απρογραμμάτιστο!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  20. Σας ευχαριστώ όλους για τα σχόλιά σας!
    Να είστε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλωσόρισες στα μέρη μας, Μαρία! Είναι πράγματι πανέμορφο μέρος, όχι μόνο η λίμνη και τα μυστικά της, αλλά και η παραλία του Καϊάφα με το καταπράσινο δάσος της που μετά τις πυρκαγιές του 2007, έχει αρχίσει και ξαναφουντώνει. Από τα αγαπημένα μου μέρη σε όλη την Ελλάδα. Η φωτό και η αφήγηση σου όπως πάντα υπέροχα! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Λίνα μου!
      Ελπίζω να καταφέρω να ξανάρθω σύντομα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή