Κυριακή 2 Απριλίου 2017

Μεγάλες χάρτινες προσδοκίες


Μεγάλες χάρτινες προσδοκίες

Στο χαρτί πλανιέμαι πάνω
ξεφύλλισμα ζωών να κάνω.
Κι από τη χώρα του Ποτέ
ίσως δε φύγω και ποτέ.

Από το πρώτο το λεπτό
που ακολούθησα λαγό
στη χώρα των θαυμάτων ζω
όλα τα "Αν" αναζητώ.

Γίνομαι ξένος, μπορεί και φταίχτης,,
ξυπνάω φόνισσα, αλλά και παίκτης.
Και στης Εδέμ τα ανατολικά
βρίσκω εκατό χρόνια μοναξιά.

Στο γύρο του κόσμου σήμερα 
κυνήγησα τη μεγάλη χίμαιρα.
Ψηλά σ'  ουράνιες βοσκές
τον γλάρο Ιωνάθαν είδα χτες.

Πετούν και χάνονται οι καιροί
μα μένουν πάντα ζωντανοί.
Υπάρχει πόλεμος και ειρήνη,
κι οι άθλιοι δεν είναι λίγοι.

Δεν ξέρω αν έχει λογική,
μα η ευαισθησία είναι εκεί.
Βοή κι αντάρα δε φοβάμαι.
Σε ματωμένα χώματα θυμάμαι.

Στο άρωμα τούτο από χαρτί 
πιστά αποτυπώνεται η ζωή.
Τον Μόμπι Ντικ, κάνει φύσης οδηγό
πριν μπει στον τελευταίο πειρασμό.


Οι μεγάλες χάρτινες προσδοκίες ήταν μια μικρή προσπάθεια να αποτυπώσω τη μαγεία που ασκεί το διάβασμα  και η περιήγηση μέσα στις σελίδες των βιβλίων.
Όλοι ζούμε μια ζωή, αλλά όποιος διαβάζει ζει πολλές!
Όταν η Αριστέα από το "Η ζωή είναι ωραία" κήρυξε την έναρξη του 15ου Συμποσίου Ποίησης, με την υποχρεωτική λέξη  ζω, ή ζωή, ή ζωντανός, το μυαλό μου πήγε στα βιβλία που με συντροφεύουν μια ζωή.
Θέλω να ευχαριστήσω την Αριστέα για τη φιλοξενία, αλλά και όσους ξεχώρισαν τη δική μου συμμετοχή!


Στο ποίημα αναφέρονται περιγραφικά, ή με τους τίτλους τους τα εξής βιβλία:

Μεγάλες προσδοκίες - Κάρολος Ντίκενς

Πίτερ Παν - Ο λογοτεχνικός χαρακτήρας Πίτερ Παν είναι δημιούργημα του Τζέιμς Μάθιου Μπάρι κι εμφανίζεται για πρώτη φορά το βιβλίο The Little White Bird (1901)

Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων -  Λιούις Κάρολ

Αν - Το πασίγνωστο ποίημα του Ράντγιαρντ Κίπλινγκ

Ο ξένοςΑλμπέρ Καμί 

Η φόνισσα - Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

Ο παίκτης - Φιόντορ Ντοστογιέφσκι

Ανατολικά της Εδέμ Τζον Στάινμπεκ

Εκατό χρόνια μοναξιά - Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρεςΙούλιος Βερν

Η μεγάλη χίμαιρα -  Μ. Καραγάτσης

Ουράνιες βοσκέςΤζον Στάινμπεκ

Ο γλάρος Ιωνάθαν  - Ρίτσαρντ Μπαχ

Πόλεμος και ειρήνηΛέων Τολστόι

Οι άθλιοι - Βίκτωρ Ουγκώ

Λογική και ευαισθησία - Τζέιν Όστεν

Βοή κι αντάραΓουίλιαμ Φώκνερ

Ματωμένα χώματα - Διδώ Σωτηρίου

Μόμπι Ντικ - Χέρμαν Μέλβιλ

Ο τελευταίος πειρασμός - Νίκος Καζαντζάκης

21 σχόλια:

  1. "Ψηλά σ' ουράνιες βοσκές
    τον γλάρο Ιωνάθαν είδα χτες"
    Τα συγχαρητήρια μου Μαριώ της σκέψης

    Σε φιλώ και σου εύχομαι καλή Κυριακή ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια σου Μαρία μου!
    Αυτό το"μπέρδεμα"των βιβλίων και των νοημάτων τους
    μ'αρέσει κι εμένα πολύ.
    Ο"τελευταίος πειρασμός",όπως έχω ξαναπεί,
    μου άνοιξε το μυαλό!
    Τα"ματωμένα χώματα"μακάρι να τα είχα διαβάσει πριν τις Πανελλήνιες,
    θα μάθαινα πραγματικά Ιστορία!
    Για τις"Μεγάλες προσδοκίες"τί να πω;
    Εκείνη η γριά έχει καρφωθεί στην ψυχή μου!
    Ο στίχος όμως που με συγκίνησε είναι:
    "ακολούθησα τον λαγό"!
    Να'ξερες πόσες αναμνήσεις παιδικές μου έφερε!..
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με ταξίδεψε κι εμένα το ποίημά σου Μαρία!Συγχαρητήρια για την ιδέα και τη συμμετοχή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Mαρία μου θερμά συγχαρητήρια για τη σύλληψη της ιδέας να δώσεις ΖΩΗ στα βιβλία αυτά και για το υπέροχο αποτέλεσμα! Τώρα που βλέπω και τους τίτλους, μου θύμισες παλιά μου αναγνώσματα και κατά περίεργο τρόπο έχουμε κοινές αναγνωστικές εμπειρίες. Χώρεσες σ' ένα ποίημα όλα τα αγαπημένα βιβλία μας, χίλια μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωραιότατη ιδέα αυτή η ανάμειξη τόσων βιβλίων. Συγχαρητήρια, να σαι καλά και πάντα παρούσα με τέτοια ποιότητα
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μαρια συγχαρητηρια κι απο μενα! ανηκω στο φανατικο σου κοινο και συγχωρα με που δε γραφω συχνα εδω αλλα δεν εχω χρονο
    πολυ μου αρεσε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ευρηματικότατο, Μαρία μου!
    Ήταν μέσα στις επιλογές μου και μόνο ο τίτλος του σε πάει σε πολλές διαδρομές...
    Μπράβο και πάλι για την πραγματικά καλοδουλεμένη δημιουργία σου!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μια ωραία έμμετρη άσκηση ανακάλυψης αξιόλογων βιβλίων.
    Πρωτότυπη υποστήριξη της φιλαναγνωσίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ όμορφο Μαρία. Με εντυπωσίασε η ομοιοκαταληξία σου και το συμμετρικό σου ποίημα που διατήρησε μια κλασική φόρμα τετράστιχου. Τα νοήματα πολύ ωραία και η έμπνευση με τα βιβλία εξαιρετική.
    Μπράβο κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ένα ποίημα τόσο εσύ!
    Αν κάποιος σε ξέρει καλά, σε αναγνωρίζει αμέσως!
    Εγώ είχα ενθουσιαστεί αμέσως όταν το έλαβα!!!
    Μαρία μου, σε ευχαριστώ πολύ που είσαι πάντα παρούσα για το Συμπόσιο!
    πολλά φιλιά κι ευχές για μια υπέροχη εβδομάδα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εξαιρετική η έμπνευσή σου και η απόδοση, Μαρία μου! Το λάτρεψα! Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και ποσο ταξιδιαρικο ηταν το ποιημα σου! Μου μιλησε!
    Καλο μηνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ όμορφο και πρωτότυπο!!!
    Μπράβο Μαράκι μου!
    Φιλί μεγάλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το αγάπησα αυτό το ποίημα, Μαρία, και δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι τώρα που ανακαλύπτω πως είναι δικό σου!
    Μπράβο!
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Έλα ρε συ Μαρία... :((
    Πως και δεν μου έκανε κλικ αυτό το ποίημα που είναι κινητή βιβλιοθήκη;!
    Όπως και να ΄χει, ξυπνάει μέσα μας το διάβασμα, κι αυτό λέει πολλά! ✿✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τι καταπληκτική ιδέα είχες Μαρία μου.
    Τόσα πολλά αγαπημένα βιβλία, μαζεμένα σε ένα ποίημα. Φανταστικό. Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου στο δρώμενο της Αριστέας.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Οταν το διαβασα στης Αριστεας.. καποιες λεξεις του κατι απο βιβλιο μου θυμησαν.. αλλά τωρα που το ξαναδιαβασα εδώ ΜΑΡΊΑ μου καταλαβα την τοσο ομορφη και πρωτοπυπη ιδεα σου.. μα τόσα πολλα βιβλια μεσα σε τοσο λιγους στιχους πω..πω.. πραγματι πόσες ζωες ζουμε μεσα απο το διαβασμα..!!! μπραβο φιλη μου για την σκεψη σου..!!! να περνας ομορφα ναι; φιλακιααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ για τα όμορφα σχόλιά σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Από την πρώτη ανάγνωση μου χε κάνει τρομερή εντύπωση το ποίημά σου Μαράκι μου και πως κατάφερες να συμπυκνώσεις τόσα βιβλία εκεί!! Δυστυχώς δεν αποτυπώθηκε σε ψήφο το πόσο μου άρεσε η πρωτοτυπία του όμως το απόλαυσα, να σαι σίγουρη!! Με το καλό στα επόμενα Μαρία μου!!
    Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή