Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

Τα αγαπημένα

Η ΜαρίαΚατ από το blog mydreamland.gr, μαρτύρησε τα αγαπημένα της εδώ και με κάλεσε να τα μαρτυρήσω κι εγώ.
Σίγουρα αυτά που θα πω είναι αγαπημένα, αλλά δεν είναι τα μόνα. Μαζί και δίπλα δίπλα, θα μπορούσαν να είναι πολλά ακόμα, αλλά αναγκαστικά θα διαλέγω ένα κάθε φορά για να μην ξεφύγω τελείως!!

Αγαπημένος πίνακας ζωγραφικής: Λατρεύω την άνοιξη!
Ίσως γι' αυτό από την πρώτη φορά που αντίκρισα την "'Άνοιξη" του Μποτιτσέλι " κάτι μέσα μου σκίρτησε.
Με γοητεύει αφάνταστα το συγκεκριμένο σκηνικό, που θεωρώ πολύ εύγλωττο.
Το αφήνω να σας μιλήσει, αλλά παραθέτω πιο κάτω και κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

"Η Άνοιξη" ή "Primavera", επίσης γνωστή ως "Η Αλληγορία της Άνοιξης" είναι ένα έργο τέμπερας μεγάλων διαστάσεων (203x314 cm) του διακεκριμένου καλλιτέχνη της Ιταλικής Αναγέννησης, Σάντρο Μποτιτσέλι [1] και χρονολογείται περίπου το 1478 μ.Χ. Ο πίνακας εκτίθεται σήμερα στην Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία.  

Με βάση την ευρέως αποδεκτή θεωρία, βρισκόμαστε σε ένα σκιερό άλσος, πιθανόν πορτοκαλεώνα, πλούσιο σε βλάστηση με θάμνους και φρούτα. Κάτω από τον γαλάζιο ουρανό εμφανίζονται εννέα φιγούρες συμμετρικά τοποθετημένες, ενώ το έδαφος είναι λιβάδι με πλούσια συλλογή από λουλούδια( Έχουν αναγνωριστεί πάνω από 90 διαφορετικά είδη λουλουδιών απο βοτανολόγους, κυρίως από είδη που ανθίζουν στην περιοχή). Διαβάζοντας τον πίνακα από δεξιά προς τα αριστερά βλέπουμε:
Τον θεόΖέφυρο να φυσά ελαφρά και να κρατά στα χέρια του μια γυναικεία φιγούρα.
Την νύμφη Χλωρίδα ,την οποία κρατά ο Ζέφυρος
Την θεά των λουλουδιών και της Άνοιξης Φλόρα. Είναι η ίδια η νύμφη Χλωρίδα, η οποία έχει πλέον ενωθεί με τον άνεμο και έχει ανθίσει.
Στο μέσον η Θεϊκή Αφροδίτη στέκεται μπροστά από θάμνο μυρτιάς και επιβλέπει τα γεγονότα.
Ο μικρός θεός Έρωτας πετά πάνω από την θεά με δεμένα τα μάτια του και σκοπεύει με το τόξο του.
Οι τρεις γυναικείες φιγούρες που λικνίζονται απαλά και φορούν πέπλα με τα χρώματα της οικογενείας των Μεδίκων καθώς και χαρακτηριστικά στολίδια, αντιπροσωπεύουν τις τρεις Χάριτες.
Ο θεός Ερμής τελευταίος αριστερά έχει υψώσει το Κηρύκειο και διώχνει τα σύννεφα που εμφανίζονται, τα οποία θα μπορούσαν να σκοτεινιάσουν τον πίνακα.
Πηγή:el.wikipedia.org

Αγαπημένη ταινία: DogvilleΑν έδινα μόνο έναν χαρακτηρισμό στην ταινία του Lars von Trier θα την χαρακτήριζα "γροθιά στο στομάχι".
Read more: http://mytripssonblog.blogspot.com/2012/08/dogville-quiet-little-town-not-far-from.html#ixzz4cdiZAZRF

Αγαπημένο βιβλίο: Τα σταφύλια της οργής, Τζων Στάινμπεκ.

Αγαπημένος συγγραφέας: Τζων Στάινμπεκ

Αγαπημένο κομμάτι κλασικής μουσικής: Vivaldi - Spring



Αγαπημένο τραγούδι: Losing My Religion - R.E.M.




Αγαπημένο πρόσωπο: Τα παιδιά μου και πολλοί ακόμα!

Αγαπημένη μυρωδιά: Βανίλια

Αγαπημένο φυσικό τοπίο: Αστυπάλαια
Δε θα σταματήσει να γυρνάει σε όλο το νησί σήμερα.Ακούραστα θα πλέκει τη μυρωδιά του θυμαριού που φέρνει από το βουνό με την αλμύρα της θάλασσας.Θα ανασαίνει φως από κεράκια που τρεμοσβήνουν καθώς χώνεται από χαραμάδες στα ξωκλήσια και θα χριστεί πειρατής στη Μαλτεζάνα.

Αγαπημένη θάλασσα που κολύμπησα: Μύρτος, Κεφαλλονιά.

Αγαπημένος τόπος προορισμού: Πάργα

Αγαπημένος τόπος που θα ήθελα να επισκεφθώ: Παρίσι

Αγαπημένο φαγητό: Γαύρος

Αγαπημένο γλυκό: Σοκολάτα

Αγαπημένη συνήθεια: Διάβασμα

Αγαπημένη εποχή: Άνοιξη

Εσείς τι αγαπάτε;

24 σχόλια:

  1. Πολύ μου αρέσει να διαβάζω τα μπλογκοπαιχνιδάκια.
    Πάντα κάτι περισσότερο μαθαίνεις για κάποιον και
    βλέπεις τα ''κοινά'' σημεία.
    Συμφωνούμε σε αρκετά, ειδικά στη σοκολάτα, χαχαχαχα.
    Τέλεια τα αγαπημένα σου!
    Φιλιά πολλά Μαράκι μου :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είναι δυνατόν να διαφωνούσαμε στη σοκολάτα? χαχα!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Μαρία μου.
    Πολύ ενδιαφέροντα όλα όσα έγραψες και μάθαμε για σένα.
    Σε αρκετά συμφωνούμε.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Ρένα μου που βρήκαμε κοινά σημεία!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Μαράκι μου
    Έχουμε πολλά κοινά σημεία!!!!
    Λατρεύω κι εγώ την Άνοιξη γιατί
    όλα τότε ανανεώνονται σφύζουν
    και διαλέγονται με την ομορφιά!

    Γλυκά φιλάκια καλή μου ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατά τη γνώμη μου και τη δική σου προφανώς η άνοιξη είναι η καλύτερη εποχή!!
      Χαίρομαι που έχουμε πολλά κοινά!!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  4. Μαρία μου πολύ χαίρομαι που έπαιξες
    Είναι πολύ ενδιαφέροντα αυτά τα παιχνίδια που μας βοηθούν να γνωριστούμε καλύτερα
    Φιλάκια πολλά και καλό μεσημέρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία μου για την πρόσκληση να παίξω!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Στην Άνοιξη,στην Πάργα,στο διάβασμα και
    στην σοκολάτα ταιριάζουμε! χιχι
    Να πω κάτι δικό μου;
    Όταν διάβασα τον"τελευταίο πειρασμό",
    μου φάνηκε ότι άνοιξε το μυαλό μου!
    Γι'αυτό είναι το αγαπημένο μου βιβλίο.
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που ταιριάζουμε σε κάποια...και χαίρομαι περισσότερο που μου είπες και κάτι δικό σου!!

      Διαγραφή
  6. Ταιριάζουμε σε πολλά!
    Την Άνοιξη του Μποτιτσέλι την είδα από κοντά και δεν σου κρύβω ότι μου έπεσε το σαγόνι... Μπορεί να την είχα ξαναδεί σε φωτογραφίες, site, βιβλία κλπ, αλλά από κοντά είναι άλλο το συναίσθημα, δεν το συζητώ. Απίστευτο έργο.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να τη δω κι εγώ κάποτε από κοντά...φαντάζομαι πως θα πάθω κάτι ανάλογο!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  7. Πέρα από το ότι αγαπώ τις φωτογραφίες σου,
    έχω να σου πω ότι τον περασμένο χειμώνα
    είδα το Dogville στο θέατρο. Μου άρεσε
    αρκετά, μόνο που μετά ήρθαν κάποια άλλα
    έργα και το επισκίασαν.. Πολλά φιλιά!

    Υ.Γ Μετά τον γαύρο ειδικά, μια σοκολάτα επιβάλλεται!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Έχω κι άλλα αγαπημένα εννοείται, παρόλα αυτά θεωρώ το Dogville σταθερή αξία, με την έννοια πως αποτελεί ένα ψυχογράφημα της κάθε κοινωνίας και των ανθρώπων της...δείχνει το πόσο "μακριά" με την κακή έννοια μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος και πως μπορεί να γίνει ικανός για το χειρότερο ακόμα κι εκείνος που μοιάζει άκακος..."γροθιά στο στομάχι" το είχα χαρακτηρίσει και κάθε φορά που το σκέφτομαι, νιώθω ακόμα μία!
      Είναι δυνατό έργο!
      Φιλιά πολλά!...

      ΥΓ πάντα επιβάλλεται μια σοκολάτα...χαχα!

      Διαγραφή
  8. Πάμε Μαλτεζάνα; Μαράκι όπως κατάλαβες, οι πυξίδες μας συμπίπτουν στην Αστυπάλαια και μετά απ' την Κρήτη, είναι ο πιο λατρεμένος προορισμός.
    Χάρηκα που σε γνώρισα λίγο παραπάνω μέσα απ' τις απαντήσεις σου.
    Κι εσύ λάτρης της σοκολάτας ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φύγαμε Μαρία μου!
      Δεν ξέρω αν το πρόσεξες, αλλά συνειδητά αγνόησα την ουσία της ερώτησης που προφανώς απαιτούσε μια πιο συγκεκριμένη απάντηση, για να βάλω όλη την Αστυπάλαια ως απάντηση!!
      Ω ναι...η σοκολάτα πάντα στην κορυφή των προτιμήσεων...χαχα!

      Διαγραφή
  9. Αχα να και η Μαρία με τα δικά της. Χμμμμ διαβάζω πολύ ενδιαφέρουσες προτιμήσεις Μαρία μου. Υποκειμενικά πάντα έτσι καθώς κάθε προτίμηση είναι σεβαστή.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και αν το έγραφα σήμερα θα έβαζα άλλα σε κάποια, γιατί όπως έγραψα και στον πρόλογο, μαζί και δίπλα δίπλα είναι πολλά και είναι δύσκολο να διαλέγεις ένα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Πολύ ενδιαφέρον ότι μάθαμε για σένα.
    Λατρεύω αυτά τα παιχνίδια.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ωραίος πινακας και μουσική επιλογη!
    Λατρευω κ γω το διαβασμα, αλλα δεν εχω καθολου χρονο αυτο το διάστημα!
    Θελω λεπτομέρειες για την Αστυπάλαια, μου αρεσει να βαζω στο προγραμμα να επισκεπτω μέρη
    λιγότερο δημοφιλή απο τους συνηθεις προορισμούς!
    Καλό Σαββατοκύριακο :)
    Φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για την Αστυπάλαια έχω γράψει κάμποσα και θα ξαναγράψω στο μέλλον...αν πατήσεις στην ετικέτα Αστυπάλαια θα τα βρεις όλα!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  12. Δεν έχω φάει ποτέ μου γαύρο. Για κάποιο λόγο, δεν μου πάει η ψυχή.
    Χάρηκα που σε γνώρισα λιγάκι παραπάνω! :)
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί καλέ?...ολυμπιακός είσαι?...χαχα!
      Να είσαι καλά Μαρίνα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή