Σάββατο 1 Απριλίου 2017

Πες μου ακόμα ένα ψέμα...


"...Με τόσα ψέματα που ντύθηκαν οι λέξεις, πως να σου πω το σ' αγαπώ να το πιστέψεις...", αναρωτιέται ο Αλκίνοος και όχι άδικα αν θέλετε τη γνώμη μου!

Ειδικά σήμερα, καλό είναι να μην πιστέψουμε τίποτα, αλλά να μην πούμε και καμιά αλήθεια, γιατί ελοχεύει ο κίνδυνος να μη μας πιστέψουν.

Κι άντε μετά να παίρνουμε τους πέντε δρόμους και να ψάχνουμε τους πέντε ποταμούς για να πνιγούμε, που λέει ο λόγος, γιατί το τραγούδι τα λέει λίγο διαφορετικά.


Γιατί όμως  λέμε ψέματα την πρωταπριλιά;

Το έθιμο, λένε, έρχεται από την Ευρώπη.
Όχι πως εμείς δεν είχαμε προδιάθεση, αλλά τέλος πάντων!
Κι όσο οι λέξεις θα ντύνονται στα ψέματα, εμείς θα αναζητήσουμε την αλήθεια και θα τη βρούμε στη Γαλλία, όπου μέχρι το 1564 γιόρταζαν την Πρωτοχρονιά την 1η Απριλίου
Την εποχή του Καρόλου του 9ου άλλαξαν τα δεδομένα και αποφασίστηκε η πρωτοχρονιά να γιορτάζεται την 1η Ιανουαρίου. Φυσικά υπήρξαν κι εκείνοι που αντέδρασαν στην αλλαγή και συνέχισαν να γιορτάζουν την 1η Απριλίου, με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι να τους κάνουν πλάκα και να τους στέλνουν  ψεύτικα πρωτοχρονιάτικα δώρα!


Από την άλλη όμως, είναι γνωστό τοις πάσι, πως οι ψαράδες είναι οι μεγαλύτεροι ψεύτες. Ακόμα κι αν δεν έχουν πιάσει λέπι  θα καυχηθούν πως έπιασαν το μεγαλύτερο ψάρι, οπότε και η άλλη εκδοχή που ισχυρίζεται ότι το έθιμο ξεκίνησε από τους Κέλτες μοιάζει να είναι πέρα για πέρα αλήθεια. 
Οι Κέλτες συνήθιζαν να βγαίνουν για ψάρεμα την πρώτη Απριλίου με την καλυτέρευση του καιρού. 
Εννοείται, πως όταν δεν έπιαναν τίποτα, σαν τον κάθε ψαρά που τιμάει την πετονιά του, έλεγαν ασύστολα ψέματα για τις "μεγάλες" τους ψαριές.

Έχει όμως στ' αλήθεια σημασία, από που ξεκίνησε το συγκεκριμένο έθιμο;

Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς κρατάνε μια μέρα και είναι στην πλειονότητά τους αθώα, ενώ τα ψέματα των υπόλοιπων ημερών είναι αυτά που μας κάνουν τη ζωή δύσκολη.

Και μπορεί να μιλάμε για ψέματα, αλλά θα σας πω μια αλήθεια!
Κόλλησα τελευταία με τη σειρά  "Big Little Lies" κι ελπίζω να είναι μεταδοτικό και να κολλήσετε κι εσείς.


Καλό μήνα να έχουμε χωρίς ψέματα!

28 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου!
      Καλό μήνα επίσης!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Καλόν Απρίλη Μαράκι μου
    Κάποια ψέματα μας κρατουν ζωντανούς..

    φιλάκι που σ' αγαπά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχεις κι άδικο!!
      Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου...καλό μήνα επίσης!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Μαρία και καλό μήνα.
    Χωρίς ψέματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλό μηνα!
    Πολύ ωραία η αναφορα στον Αλκίνοο, αν και μερικοι δεν περιμένουν αυτη τη μερα για να πουν ψεμματα!
    Καλό Σαββατοκύριακο!
    Φιλια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται πως κάποιοι λένε συνέχεια ψέματα...χαχα!
      Σε ευχαριστώ πολύ...καλό μήνα και σε σένα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Καλό μήνα Μαράκι μου, λαμπερό, ανοιξιάτικο και γεμάτο αλήθειες!
    Φλομώσαμε στο ψέμα και στην κιβδηλότητα, οπότε τα πρωταπριλιάτικα ψέματα μοιάζουν αθώα πλέον.
    Να'σαι καλά, πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θυμάμαι όταν ήμασταν παιδιά που τα πρωταπριλιάτικα εξαντλούνταν σε ψέματα τύπου "λύθηκαν τα κορδόνια σου" για να κοιτάξει ο άλλος κάτω και να γελάσουμε...και μοιάζει τόσο αθώο και μακρινό όλο αυτό...
      Φιλιά πολλά Μαρία μου και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  6. Καλό Μήνα Μαρία μου....! με ότι όμορφο επιθυμείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πόσο μ'αρέσει αυτό το τραγούδι!...
    Βρε τους Κέλτες τους ψαράδες
    που ψάρωναν τους άλλους!..χιχι
    Καλό μήνα κι από μένα☺
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι καταπληκτικό τραγούδι και συμφωνούμε κι εδώ!! χαχα!
      Σε ευχαριστώ πολύ Γιούλη μου!
      Καλό μήνα και σε σένα!

      Διαγραφή
  8. Ακόμα ένα ψέμα; Δεν χόρτασες;

    Καλό μήνα Μαράκι μου! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα..αν χόρτασα λέει!!
      Σε ευχαριστώ πολύ Αριστέα μου..καλό μήνα επίσης!

      Διαγραφή
  9. Ακούμε τόσα ψέματα που στο τέλος δεν θα είμαστε ικανοί να διακρίνουμε την αλήθεια!
    Ως Γαλλοτραφής είχαμε το έθιμο και κολλάγαμε ένα χάρτινο ψάρι στη πλάτη του άλλου χωρίς να το καταλάβει και γελούσαμε... Τώρα που το σκέφτομαι, καθόλου δεν γελώ! (μάλλον κινδυνεύω να χάσω το χιούμορ μου!)
    Καλό μήνα να έχουμε και ας ευχηθούμε όχι άλλα ψέματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα θα λάμπει η αλήθεια, τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω!
      Πολύ αθώο μου μοιάζει το ψαράκι...ίσως να μη χάνεις το χιούμορ σου...ίσως απλά με κάτι τέτοια να γελούν μόνο τα παιδιά μόνο...
      Σε ευχαριστώ πολύ κι εύχομαι και σε σένα έναν όμορφο μήνα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Έκλαψα με τους Κέλτες. χαχαχα Δεν υπάρχεις είσαι θεά. Καλό μας μήνα, χαμογελαστό και αισιόδοξο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρίνα μου!!
      Καλό μήνα και σε σένα με ομορφιές μόνο!

      Διαγραφή
  11. Αχ αυτα τα αφιερωματα σου!!!! :)
    Δεν συμπαθω ιδιαιτερα αυτη τη μερα δεν ξερω γιατί!! :o
    Με τη σειρα παντως εχω κολλησει κι εγώ!!!! Απλά εξαιρετική!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μαρία μου!!
      Η σειρά είναι πραγματικά εξαιρετική!!
      Ανυπομονώ για το επόμενο επεισόδιο!!

      Διαγραφή
  12. Καλό μήνα να έχεις, Μαρία μου! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Συνηθίσαμε -το ψέμα- κι αυτό μας έκανε ακίνδυνους... Καλό μήνα! ✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή