Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017

Χιονόπτωση

"...Εδώ δε χιονίζει ποτέ. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου παρακαλούσα κάθε χειμώνα να χιονίσει για να παίξουμε χιονοπόλεμο και να φτιάξουμε χιονάνθρωπο, αλλά η μάνα μου με κοίταζε σαν να ήμουν χαζό.
Δεν ξέρεις παιδάκι μου από χιόνια, έλεγε και πράγματι δεν ήξερα.
Ούτε τώρα ξέρω πολλά. Ζω στον κάμπο.
Έχουμε λίμνες, έχουμε ποτάμια, έχουμε υγρασία, έχουμε βουνά γύρω γύρω να θαυμάζουμε από μακριά τις χιονοσκέπαστες κορφές τους, αλλά χιόνι δεν έχουμε..."

Αυτά έγραφα μεταξύ άλλων το 2012, με τον κρύο τίτλο "Ομίχλη, κρύο και χιόνια από το παρελθόν" και τα αναδημοσίευσα πέρυσι τον Ιανουάριο εμπλουτίζοντάς τα με λίγες ακόμα λεπτομέρειες, στο "Η Χιονούλα και άλλες αναμνήσεις", όπου μια νιφάδα, καθόλου τυχαία, η Χιονούλα με τ΄όνομα, στροβιλίζονταν όλο χάρη.

Ποια είναι όμως η Χιονούλα και τι σχέση έχει με την Αριάδνη;
Μα πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο. 
Η Αριάδνη, είναι η κόρη μου και είχε παίξει με μεγάλη επιτυχία τη Χιονούλα στα προνήπια.

Πού να φανταζόμασταν όμως, πως με το ίδιο όνομα θα κυκλοφορούσε χρόνια μετά μια άλλη Αριάδνη, αυτή που σκέπασε την Ελλάδα με χιόνια, άπειρα προβλήματα και αξεπέραστες δυσκολίες;

Τα προβλήματα τα γνωρίζουμε όλοι, οπότε δε θα τα αναλύσω εδώ. Μακάρι να ξεπεραστούν γρήγορα για να σταματήσουν να υποφέρουν οι άνθρωποι που υποφέρουν. 

Εδώ είμαστε μάλλον πιο τυχεροί, γιατί αν εξαιρέσουμε το κρύο, που με χιόνι, ή χωρίς χιόνι ήδη το υπομέναμε, ιδιαίτερα προβλήματα δεν είχαμε.
Στο Αγρίνιο το έστρωσε κανονικά, αλλά αυτό ήταν όλο.
Όταν άρχισε να χιονίζει, χάρηκα πολύ και μάλλον η χαρά του χιονιού ήταν μεταδοτική, γιατί μην πιστεύοντας στα μάτια μας, κοιταζόμασταν γνωστοί και άγνωστοι και χαμογελούσαμε λέγοντας..."όλο και πυκνώνει, να δείτε που θα το στρώσει".  

Αργότερα το απόγευμα από τον Αράκυνθο, φωτογράφισα το Αγρίνιο τυλιγμένο στον χιονόκαιρο, με τον ήλιο να καταφέρνει κάπου κάπου να τρυπάει τα σύννεφα, για να στείλει στη λίμνη Λυσιμαχία χαιρετίσματα με μια ακτίδα.
Οι τέσσερις πρώτες φωτογραφίες είναι από τον Αράκυνθο και οι άλλες τέσσερις από το Αγρίνιο.
Και για την ιστορία, η μέρα που χιόνισε για άλλη μια σπάνια φορά και στο Αγρίνιο,  ήταν το Σάββατο στις 7 Ιανουαρίου  του 2017.
Δεν είναι κάθε μέρα του Άι Γιαννιού λένε, μα εκείνη τη μέρα ήταν!









52 σχόλια:

  1. Τέλειες οι φωτογραφίες σου, όπως πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απίστευτο! Κι εμείς τα ίδια! Μετρούσαμε τις νιφάδες για να δούμε αν θα το στρώσει! Φαντάσου, την τελευταία φορά που είχε χιονίσει, πήγαινα δημοτικό κι ακόμα το θυμάμαι!!!
    Μακάρι ο πάγος να μην κάψει λουλουδάκια και δέντρα...
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε μας χιόνισε και πριν λίγα χρόνια, αλλά μη φανταστείς σπουδαία πράγματα!
      Ο πάγος την έκανε τη ζημιά του και σε δέντρα και λουλούδια...δυστυχώς!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  3. Μαγικά τοπία!
    Αν ήμασταν κι οργανωμένοι ,Θα το απολαμβάναμε περισσότερο.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι λήψεις είναι αυτές βρε Μαρία μου.. Εκπληκτικές!!
    Αφού χιόνισε στο Αγρίνιο, τώρα μπορούν να συμβούν τα πάντα!! ;)
    Ελπίζω να περάσουν γρήγορα οι δυσκολίες που βιώνουν σε άλλες πόλεις.

    Καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια στο τόσο, αραιά και που, φτάνει και μέχρι εδώ ίσα να μας πασπαλίσει, κι ευτυχώς γιατί είδαμε τι προβλήματα δημιούργησε αλλού!
      Σε ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  5. Κι εδώ το έστρωσε κανονικά
    Μια μαγεία ήταν!!!!!
    Οι φωτό σου "δια χειρός Μαρίας"

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει μια ιδιαίτερη, σίγουρα μαγική ομορφιά!
      Να είσαι καλά Ελένη μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  6. Τι όμορφες φωτογραφίες!! Τι όμορφο το χιόνι!! Και χαίρομαι σαν μικρό παιδί όταν χιονίζει γι αυτό το χάρηκα ιδιαιτέρως φέτος. Το ξέρω ότι έφερε και πολλά προβλήματα αλλά δεν μου χάλασε τη διάθεση καθόλου. Υπέροχα ήταν. Και η Αριάδνη σου φαντάζομαι σαν χιονούλα θα ήταν υπέροχη. Μήπως δώσανε το όνομα Αριάδνη γι αυτό το λόγο στο χιονιά;;; Λέω τώρα....
    Καλή σου μέρα όλη μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Άννα μου!
      Χαχα...μπα δεν νομίζω να πήρε το όνομα από εκεί!
      Και φυσικά έκανες πολύ καλά που το χάρηκες!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  7. Υπέροχο το κείμενο κι ακόμα πιο υπέροχες οι φαντατικές φωτογραφίες Μαρία μου!
    Την Καλησπέρα μου!😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εδώ, ευτυχώς, χιόνισε για λίγο μα δεν το έστρωσε... Αρκετά προβλήματα έχουμε ακόμα και χωρίς χιόνι! (Δεν περίμενα ποτέ να το πω αυτό, αλλά... λες να γερνάω??????!!!!!!)
    Οι φωτογραφίες σου έχουν κάτι μαγικό! Σπάνια θα δω λήψη σου και δεν θα μπορέσω να τη φανταστώ είτε ως wallpaper είτε ως card postal!
    Μπράβο, βρε Μαράκι μου!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά και μια μεγάλη ζεστή αγκαλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγά μη γερνάς...καλά τα χιόνια, όχι οι υπερβολές φυσικά, αλλά πρέπει να υπάρχουν και τα ανάλογα μέσα για να τα βγάλουμε πέρα ...κι εμείς στην Ελλάδα δεν έχουμε καλά καλά ούτε θέρμανση οι περισσότεροι!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Αν στην τελευταία φωτογραφία έλειπε ο στύλος τού ηλεκτρικού θα έλεγα πως είναι πίνακας του Μονέ και όχι φωτογραφία.
    Η προτελευταία ομορφιά μού θυμίζει τον καημό μου που εδώ πάνω δε μπορεί να επιβιώσει μια πορτοκαλιά.
    Καλή φωτογραφική συνέχεια, Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Άρη!
      Καταλαβαίνω τον καημό σου για την πορτοκαλιά!

      Διαγραφή
  10. Υπέροχες φωτογραφίες-πίνακες έργων τέχνης!! Τι μαγεία!!!
    Καλή Χρονιά με υγεία, πολύ χαρά, αγάπη, πίστη, αισιοδοξία, γαλήνη, δύναμη, δημιουργία, χαμόγελα, ξεγνοιασιά και ελπίδα, Μαρία μου! Χρόνια πολλά κι όλα παραμυθένια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαριάνα μου!
      Καλή χρονιά και σε σένα με υγεία κι όλα τα καλά!

      Διαγραφή
  11. Το έχω πει σε όλους:
    Είχα να δω χιόνι μέσα στην πόλη μου από το'87!
    Το θυμάμαι,γιατί έκανα κοπάνα από το νηπιαγωγείο! χιχι
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχαχαχααχ! Γράφω εδώ στη συντοπίτισσα για να μην λέω τα ίδια!
      Μαριώ είμαστε στην ίδια ευθεία κι έχουμε περίπου ίδια καιρικά φαινόμενα, ίδιας
      μάλλον έντασης! Από υγρασία μόνο δεν ξέρω πώς τα πάτε εσείς!
      Πολλά φιλιά!♥

      Διαγραφή
    2. Α, εδώ σε μας το ξανάστρωσε Φεβρουάριο του 2008....
      Από υγρασία άστα να πάνε...χάλια αδιόρθωτα!
      Φιλιά και στις δυο σας!

      Διαγραφή
  12. Κατ' αρχήν να χαίρεσαι την κοράκλα σου την Αριάδνη με το ποιητικό όνομα Μαρία μου.
    Κατά δεύτερο, οι σκέψεις μας ερχόμενες από τα παλιά μας παιδικά χρόνια να που συναντιούνται στην λευκή προσδοκία. Εκεί ανταμώνουν και αγκαλιάζονται.
    Που και που η φύση μας κάνει το χατήρι και σε μας δίνει το χιόνι σαν δώρο και όχι σαν ζημιά όπως αλλού.
    Πολύ όμορφες φωτογραφίες σου όπως πάντα.
    Καλό βραδάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου!
      Δυστυχώς το χιόνι έχει πολλά πρόσωπα και δεν είναι όλα όμορφα!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  13. Το χιόνι έχει την πλάκα του για εμάς που δεν το έχουμε συνηθίσει μιας και μας βγάζει από τη ρουτίνα.
    Όσοι το έχουν χορτάσει, γιατί τους επισκέπτεται κάθε χρόνο, το έχουν σιχαθεί.
    Και δικαιολογημένα. Μόνο προβλήματα φέρνει αφού κινδυνεύουν από ζώα και καλλιέργειες μέχρι και άνθρωποι.
    Φέτος το παράκανε, είναι αλήθεια.
    Αλλά θυμήσου το, είμαστε τόσο ανικανοποίητοι που αν σταματήσει αυτό το κακό, βγει ήλιος, λιώσουν τα χιόνια, ανέβει ο υδράργυρος κλπ, ήδη από τον Φεβρουάριο θα λένε μερικοί "πωπω σκάσαμε, δεν είδαμε Χειμώνα φέτος".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς όμως!
      Έτσι και πει κανένας πως δεν είδε χειμώνα φέτος από τα χέρια μου θα πάει που είναι γεμάτα χιονίστρες! χαχα!

      Διαγραφή
  14. Σαν πασπαλισμένοι κουραμπιέδες μοιάζουν τα δέντρα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν έχεις παράπονο λοιπόν...είχατε αρκετό χιονάκι βλέπω και τα χιονισμένα σου τοπία είναι καταπληκτικά! Εδώ σ'εμάς χιόνισε όλη την νύχτα και το έστρωσε, αλλά μέχρι τις 10 το πρωί είχε ήδη λιώσει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εδώ την άλλη μέρα είχε μείνει μόνο εκείνο που δεν έβλεπε ο ήλιος..σε ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  16. Καλησπέρα Μαρια μου!
    Τελικά δεν ειμαι μονη μου, ειμαστε πολλές με το ίδιο όνομα αχαχχαχαχα
    Καλό Σαββατοκύριακο!
    Φιλι γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού είναι ωραίο όνομα...να το χαίρεστε όλες!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Είδαμε και χιονάκι!! Βέβαια σε κάποιες περιοχές παραείδανε οι άνθρωποι κι ακόμα παραμιλάνε και με το δίκιο τους!!
    Φοβερές λήψεις Μαρία μου!! Ειδικά αυτές που πέφτει το χιόνι!!
    Φιλάκια ζεστά και καλό σ/κ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ομορφη και τυχερη χρονια Μαρια μου!!! Ειδαμε κι εμεις μια ασπρη μερα!!!!!
    Υπέροχες οι φωτογραφιες του χειμωνα!!!
    Καλη δημιουργικη συνεχεια φιλη μου!!! Φιλια πολλα!!!!! :*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Καλή και τυχερή χρονιά να έχεις κι εσύ με όλα τα καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  19. καλή χρονιά Μαράκι μου με υγεία και ό,τι άλλο επιθυμείς!!! Μα πόσο όμορφα είναι τα χιονισμένα δέντρα!! φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Εύη μου!
      Καλή χρονιά και σε σένα με όλα τα καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  20. Μόνο μια καμπίσια θα μπορούσε να απολαύσει έτσι το χιόνι και να το φωτογραφίσει τόσο υπέροχα!
    Μπράβο Μαρία μου, έσκισες! ;-)
    ΑΦιλάκια με πολλά πολλά χαλαρωμένα χαμόγελα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πανέμορφες φωτογραφίες!!
    Μπράβο Μαρία μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τελικά, όλη η ΕΛλάδα ντύθηκε στα λευκά και άλλους μας έκανε να χαρούμε και να γίνουμε για λίγο παιδιά ή να αποτυπώσουμε την ομορφιά του τόπου μας και έτσι, όπως έκανες εσύ, και άλλους φυσικά τους έκανε να υποφέρουν δυστυχώς και φαντάσου ότι ακόμα δεν έχουν ξεμπερδέψει από την ταλαιπωρία.
    Να είσαι καλά και καλή εβδομάδα με μπόλικο ήλιο αυτή την φορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς το πολύ το χιόνι μόνο προβλήματα δημιουργεί...σε μας έριξε μόνο όσο για να χαρούμε!
      Κι εσύ να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  23. Τώρα μιλάμε για μια απλή πούδρα, αλλά από ολότελα!!
    Σύμμαχος το χιόνι για να βγάλεις κι άλλες υπέροχες φωτό! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Πέτρα μου!
      Κι ευτυχώς που δεν αποφάσισε κι εδώ να μας "περιποιηθεί" περισσότερο!

      Διαγραφή
  24. Μα είναι να μην απολαμβανεις το χιονι και το τοπιο αυτό οταν η φωτογραφος (εσύ Μαρια μου) σου βαζει να δεις τι βλέπουν τα ματια της και ο φακος της σε πληρη οθόνη;(αληθεια πως το καταφέρνεις να το κανεις αυτό;) ομορφο το χιονι σε παραπεμει σε αθωότητα..αλλα και σκληρο για τα προβληματα που δημιουργει...!! οπως παντα απολαυσαμε εκονες φιλη μου να εισαι καλα φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τις φωτογραφίες ας είναι καλά η Λίνα που όταν της ζήτησα να μου πει πως να τις μεγαλώνω, έκανε ολόκληρη ανάρτηση...σου βάζω το λινκ που τα γράφει αναλυτικά!
      http://bloggotip.blogspot.gr/2016/07/plires-megethos-eikonas.html
      Σε ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή