Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

Αλεξανδρινό, ή Ποϊνσέτια (Poinsettia)


Είχα χρόνια να αποκτήσω Αλεξανδρινό, μα μετά από μια συζήτηση που είχα με φίλη, στην οποία παραπονιόμουν ότι ποτέ δεν κατάφερα να διατηρήσω ένα ζωντανό κι έτσι έπαψα να αγοράζω, ενώ εκείνη που τα κατάφερε καλύτερα με τα δικά της να ζουν και να βασιλεύουν, είχε άλλον καημό, πως δεν κοκκινίζουν στην ώρα τους, δηλαδή την εποχή των Χριστουγέννων, αλλά πολύ αργότερα, και κουβέντα στην κουβέντα, αποφάσισα να πάρω ένα μικρό φυτό, για να μου δώσω άλλη μια ευκαιρία, στερώντας έτσι πιθανότατα τη δική του ευκαιρία να ζήσει.


Ρωτώντας και ψάχνοντας έλυσα τον ένα γρίφο. Αυτόν του μη έγκαιρου κοκκινίσματος!
Το Αλεξανδρινό, λέει, το οποίο ονομάζεται και ποϊνσέτια, αλλά και αστέρι της Βηθλεέμ, με επιστημονικό όνομα βαρύ κι ασήκωτο, Euphorbia pulcherrima, σου λέει συστήνεται επίσημα, για να ανθίσει στην ώρα του και να κοκκινίσουν τα φύλλα του, χρειάζεται σκοτάδι.
Πρέπει δηλαδή να σκεπάζουμε το φυτό καθημερινά για δυο περίπου μήνες, Οκτώβριο και Νοέμβριο με ένα μαύρο πανί. Διαδικασία που και κουραστική είναι και κατά τη γνώμη μου εντελώς περιττή, αφού το φυτό θα ανθίσει και θα κοκκινίσει μόνο του κάποια στιγμή.


Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή κι αν καταφέρουμε να κάνουμε το Αλεξανδρινό μας, το οποίο κατάγεται από το Μεξικό, να επιζήσει ως τον επόμενο Οκτώβρη, αποφασίζουμε τότε αν θα το σκεπάσουμε όταν χρειάζεται, ή θα το αφήσουμε να κάνει του κεφαλιού του!
Αγοράσαμε λοιπόν το μικρό, μεγάλο, ή μεγαλύτερο γλαστράκι μας, και καμαρώνουμε το φυτό μας με τα κατακόκκινα γιορτινά φύλλα, καθώς του αλλάζουμε ακούραστα θέση ώσπου να δούμε που ταιριάζει καλύτερα.

Σιγουρευόμαστε ότι η τέλεια για τη διακόσμησή μας θέση, είναι και η ιδανική για το φυτό που χρειάζεται φως και δε θέλει πολλή ζέστη, οπότε δεν το βάζουμε για κανένα λόγο σε μεριά που δεν τη βλέπει ο ήλιος, και ποτέ κοντά σε πηγές θερμότητας.

Ποτίζουμε με σύνεση και μόνο όταν το χώμα είναι στεγνό και για κανένα λόγο δεν αφήνουμε να λιμνάζει το νερό στο πιατάκι του. Μια στο τόσο καλό είναι να ψεκάζουμε τα φύλλα με λίγο νερό, γιατί το ευχαριστιέται ιδιαίτερα!
Μετά τις γιορτές αν θέλουμε το βγάζουμε στο μπαλκόνι, αφού πρώτα το προετοιμάσουμε σχετικά.
Του αλλάζουμε θέση δηλαδή για να μαθαίνει σταδιακά πως υπάρχουν κι άλλα μέρη που ίσως θα ήθελε να ζήσει κι ένα από αυτά είναι και το εξωτικό μπαλκόνι μας!
Καλό είναι όμως να αφήσουμε να περάσουν τα πολλά κρύα και μετά να του βγάλουμε διαβατήριο.
Κάποια στιγμή τα φύλλα του θα πέσουν. Αυτό δεν είναι δείγμα αποτυχίας, απλά το φυτό μας είναι φυλλοβόλο.


Υποθέτουμε τώρα, πως τηρήσαμε τα δέοντα, το σταυρώσαμε κι ευχηθήκαμε να μας ζήσει, του βάλαμε κι ένα σκόρδο για το μάτι, που λέει ο λόγος, και το φυτό μας ευτύχησε να ανταμώσει την άνοιξη. 
Γύρω στον Απρίλιο που μαραίνονται και πέφτουν τα άνθη του και τα βράκτεια φύλλα του, (έτσι ονομάζονται εκείνα που κοκκινίζουν), φοράμε τα  γάντια μας, πιάνουμε το κλαδευτήρι και κλαδεύουμε προσεκτικά, αφήνοντας δυο - τρία μάτια σε κάθε κλαδί.
Τα γάντια δεν τα ξεχνάμε ποτέ όταν κάνουμε σχετικές εργασίες, αλλά εδώ είναι ακόμα πιο απαραίτητα, γιατί το Αλεξανδρινό μας θα βγάλει ένα υγρό που ίσως μας προκαλέσει φαγούρα και αλλεργία.

Αν καταφέρουμε να περάσουμε με επιτυχία και το τεστ του κλαδέματος, και αν το φυτό μας ζει και το καλοκαίρι, μπορεί να χρειαστεί μεταφύτευση, οπότε είναι η ώρα να την κάνουμε τηρώντας πάντα τους βασικούς κανόνες.
Βγάζουμε προσεκτικά το φυτό μας από την παλιά γλάστρα που το στενεύει και χωρίς να πειράξουμε τις ρίζες του το βάζουμε στη μεγαλύτερη στην οποία θα έχουμε φροντίσει να υπάρχει το κατάλληλο χώμα, που πρέπει να είναι αφράτο κι ελαφρύ. 


Τι κάνουμε όμως στην περίπτωση που το φυτό μας βγει αχάριστο, δεν εκτιμήσει όσα κάναμε γι΄αυτό και μας αποχαιρετίσει για πάντα;
Πρώτα απ' όλα δεν απογοητευόμαστε!
Του χρόνου θα έχουμε άλλη μια ευκαιρία να φροντίσουμε, ή να εξοντώσουμε ένα άλλο!

51 σχόλια:

  1. Φέτος αγόρασα κι εγώ Αλεξανδρινό
    Θα ακολουθήσω τις συμβουλές σου μήπως
    κι επιζήσει....

    Σε φιλώ πολύ Μαρία μου (υπέροχες οι φωτό σου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να επιζήσουν και τα δυο...και το δικό σου και το δικό μου!!
      Φιλιά πολλά και σε ευχαριστώ πολύ!! :) :)

      Διαγραφή
  2. "Να εξοντώσουμε ένα άλλο!"! :-p. (Τα κακόμοιρα τα Αλεξανδρινά, είναι τα... κοτοπουλάκια των Χριστουγέννων, σνιφ!)
    Αν δεν κάνω λάθος, ονομάζεται και Χριστολούλουδο το Αλεξανδρινό. Είναι αγαπημένο μου φυτό, στο πατρικό μου στο χωριό έχει γίνει ολόκληρο δέντρο που σκεπάζει μισό τοίχο! Εγώ δεν έχω αποκτήσει ακόμη, προς το παρόν νταντεύω την ορχιδέα μου και ελπίζω να τα καταφέρω να τη φροντίσω σωστά, για να ανθίσει κατά τον Μάρτιο. Δε θα ήθελα να αγχώνομαι για δύο φυτά - ένα ένα!
    Πάντως, θα ήθελα να έχω και Αλεξανδρινό - προς το παρόν, όμως, δεν υπάρχει και κανένας κατάλληλος χώρος στο διαμέρισμα για αυτό... Αλλά τι όμορφα που στολίζει το σπίτι τα Χριστούγεννα, ε; Μού άρεσε πολύ που το έχεις κοντά στο έλατό σας. :-)
    Τις καλύτερες ευχές μου στο φυτό σου!

    (Με την περιγραφή σου των οδηγιών φροντίδας του Αλεξανδρινού, μού έφερες στο μυαλό την ιστορία που μας είχε πει παλιός συνάδελφος που καταγόταν από ορεινό χωριό σε μεγάλο μάλιστα υψόμετρο, ο οποίος είχε μεταφέρει εκεί μια βουκαμβίλια να τη φυτέψει, αλλά - έλεγε - μόλις είδε το χωριό του... μαράζωσε από τη στεναχώρια της! :-p)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα, κάπως έτσι...η αλήθεια είναι όμως, πως είναι αρκετά δύσκολο λουλούδι που παρά τις προσπάθειες συνήθως δεν κρατά για πολύ, αλλά αν επιζήσει γίνεται τεράστιο σαν αυτό στο πατρικό σου.
      Και ναι, λέγεται και Χριστολούλουδο!
      Εύχομαι να σου ζήσει η ορχιδέα σου και να ανθοφορήσει..θέλω κι εγώ μια εσωτερικού χώρου, αλλά μέχρι στιγμής μόνο για δώρα την έχω πάρει...έχω δυο εξωτερικού χώρου όμως, που τη μια μου την είχε δώσει η αδερφή μου και άνθιζε μια χαρά, αλλά μετά με έπιασε η απληστία κι έκανα τη μια γλάστρα δυο κι εδώ και πόσα χρόνια, παρόλο που δε χάλασε και μάλλον πέτυχε το πείραμα του πολλαπλασιασμού, δεν ξανάνθισαν..περιμένω να δω πότε θα αποφασίσουν να ξεπεράσουν το σοκ της διαίρεσης...χαχα!

      Όσο για το Αλεξανδρινό, κοντά στο έλατο το έβαλα μόνο για τις ανάγκες της φωτογράφησης, μια και δε βολεύει εκεί...
      Σε ευχαριστώ για τις ευχές και καταλαβαίνω απόλυτα τη στενοχώρια της βουκαμβίλιας...όταν ήρθα σε αυτό το σπίτι, φύτεψα μία που τον πρώτο χειμώνα πάγωσε και κάηκε, ήταν και βαρύς εκείνος ο χειμώνας.
      Την άνοιξη πάνω που ήμουν έτοιμη να την καταστρέψω, είδα πως έβγαζε καινούριο κλαδί και γλίτωσε...κλάδεψα τα καμένα, βγήκε το καινούριο κι εκεί που πάσχιζε να ξεπεταχτεί, ξανάρθε ο χειμώνας και πάει κι αυτό. Να μην πολυλογώ αυτό έγινε κάμποσες φορές, κι είναι κάποια χρόνια τώρα που δεν παθαίνει τίποτα, όσο κρύο κι αν κάνει!!
      Άμα θέλει το φυτό να ζήσει, τι να λέμε...χαχα!

      Διαγραφή
  3. ΚΑΙ κηπουρικές συμβουλές δίνουμε!
    Και φωτογραφίες το βγάζουμε, το κατακόκκινο το γιορτινό το Αλεξανδρινό που όντως είναι αχάριστο συνήθως και δεν εκτιμάει τη φροντίδα μας:-)))
    Mαράκι μου μετά από τέτοια ανάλυση θα ακολουθήσω τις συμβουλές σου μήπως και το σώσω αυτή τη φορά. Πέρυσι διατηρήθηκε ως την άνοιξη στο μπαλκόνι, αλλά μετά τα έφτυσε.
    Πολύ καλή νέα εβδομάδα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου εύχομαι να σωθούν αυτή τη φορά και το δικό σου και το δικό μου!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Αν και σε γενικές γραμμές έχω καλό χέρι με τα φυτά (σπάνια μου καταστρέφονται) με το αλεξανδρινό έχω πάθει τα ίδια ακριβώς... Είναι ένα φυτό που λατρεύω, όμως δεν έχω καταφέρει καμιά φορά έως τώρα να κρατήσω αλεξανδρινό στο σπίτι. Και τελικά τα παράτησα, γιατί στενοχωριέμαι όταν μου χαλάει.
    Οι συμβουλές σου πολύ χρήσιμες, ειδικά για το σκοτάδι που λες δεν είχα ιδέα!
    Σου εύχομαι το δικό σου να αντέξει αυτή τη φορά και να επιζήσει γερό και δυνατό!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι δύσκολο το Αλεξανδρινό, αλλά σκέψου πως το χέρι που το φύτεψε δεν ήταν το δικό σου...άρα μπορεί να φταίει εκείνο...χαχα!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Κάθε χρόνο παίρνω Αλεξανδρινό, δε βγάζει τη χρονιά και επαναλαμβάνομαι, χαχαχα.
    Αχάριστο τελείως όπως λες κι εσύ, παρά τις φροντίδες που του κάνω!
    Και ενώ ξέρω ότι θα μαραζώσει και πάλι, συνεχίζω και αγοράζω κάθε φορά, γιατί μου αρέσει πολύ!
    Φιλιά Μαράκι μου και εύχομαι να επιζήσεις αυτή τη φορά με τις συμβουλές σου τόσο το δικό μου, όσο και το δικό σου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είναι όμορφο το άτιμο, αν και τζαναμπέτικο!
      Μακάρι να επιζήσουν φέτος!
      Να μαζευτούμε του χρόνου να μετρήσουμε όσα φυτά επιζήσουν...χαχα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  6. Δεν γνώριζα τίποτα σχεδόν για το Αλεξανδρινό
    και σήμερα έμαθα τόσες χρήσιμες πληροφορίες!
    Θα το κάνω δώρο σε φίλες και θα μεταλαμπαδεύσω τη γνώση! χιχι
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αχ, μια από τα ίδια κι εγώ... δεν μου επέζησε κανένα κι επειδή γινόμουν κουρέλι από τη στενοχώρια, σταμάτησα να παίρνω.
    Έκανα ήδη copy paste τις οδηγίες σου! Για όποτε τολμήσω να ξαναπάρω...
    Ευχαριστούμε! ❤ Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ τόλμησέ το!!
      Μισή ντροπή δική του αν δεν επιζήσει, και χωρίς στενοχώρια δική σου!

      Διαγραφή
  8. Κοίτα που θα με κάνεις επίμονο κηπουρό!
    Δεν είχα ιδέα για όλες αυτές τις λεπτομέρειες. Τα αλεξανδρινά τα αγοράζει η σύζυγος, δεν τα έχουμε καθόλου στο σπίτι. Πάω να της μεταφέρω όσα έμαθα για να της κάνω τον καμπόσο.

    ΥΓ: Στον τίτλο του άρθρου γιατί διάβασα "πανσέτα", μου λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχαχα! Πέτρο, ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται!!!!
      χοχοχο!

      Διαγραφή
    2. Επίμονε κηπουρέ κι εγώ που το έγραψα, μετά πανσέτα διάβασα, αλλά είναι αυτό που λέει η Αριστέα περί πεινασμένου, που θα μπορούσε να είναι και περί λιχούδη...χαχα!

      Διαγραφή
  9. Χριστούγεννα χωρίς Αλεχανδρινα !!!! καθε χρονο αγορασω και καθε χρονο μου γαλαει χαχαχα
    πολυ ομορφες Φωτογραφιες Μαρια μου ....καλες γιορτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι φέτος να σου κρατήσει Ειρήνη μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλές γιορτές και σε σένα!

      Διαγραφή
  10. Μαρία μου το αγαπώ πάρα πολύ αυτό το λουλούδι αλλά δεν έχω καταφέρει τις λίγες φορές που το είχαμε να το κρατήσω σε ζωή.
    Είναι πολύτιμες οι πληροφορίες που δίνεις πράγματι. Θα τις κρατήσω και δεν ξέρω. Αν βρεθεί πάλι στο δρόμο μου, θα το πάρω να μας ομορφύνει το χώρο.
    Καλό βράδυ καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι δύσκολο φυτό, αλλά δεν απογοητευόμαστε...ξαναπροσπαθούμε...χαχα!

      Διαγραφή
  11. Τις γνώριζα τις πληροφορίες αυτές αλλά δύσκολο να εφαρμοστούν. Πριν από πολλά χρόνια, είχα καταφέρει να 'φτιάξω' μόνη μου νέα φυτά μπήγοντας στο χώμα τα κομμένα κλαδάκια (την εποχή του κλαδέματος). Ένα μάλιστα θέριεψε και φυτεύτηκε στον κήπο όπου κατάφερε να γίνει δεντράκι!!! Δυστυχώς, μιά χρονιά που χιόνισε, κάηκε ολόκληρο!!!!Πολύ λυπήθηκα τότε, και έκτοτε δεν το έχω επιχειρήσει ξανά. Φέτος πάλι αγόρασα μία γλάστρα, να δούμε αν θα αντέξει!
    Φιλιά και καλές γιορτές, Μαρία μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν στενοχωριόμαστε για ένα γλαστράκι, φαντάζομαι πόσο σε πείραξε που καταστράφηκε ολόκληρο δέντρο!!
      Εύχομαι το φετινό να γίνει μεγάλο και τρανό!!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλές γιορτές και σε σένα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Με έκανες να το ξανασκεφτώ....θα αγοράσω ένα φέτος, μετά από πολλά χρόνια.....επειδή με στενοχωρούσε η κατάρευσή τους και η ολιγόχρονη ζωντάνια τους, τα έχω κεντήσει σε σεμέν και τραπεζομάντηλα για να αποφύγω τη στενοχώρια....εκεί τουλάχιστον διατηρούνται ανθισμένα, γιορτινά και λαμπερά...για πάντα !!! Πολλά φιλιά και καλές γιορτές Μαρία μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το ξανασκεφτείς...μπορεί το φετινό να είναι εκείνο που θα αντέξει!
      Το λατρεύω και σα σχέδιο σε κεντήματα, οπότε η ιδέα σου να το κρατάς έτσι ζωντανό είναι υπέροχη!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλές γιορτές και σε σένα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  13. Άλλη μία ατυχήσασα με τα Αλεξανδρινά, για αυτό κι όποτε μου φέρνουν δώρο μετά το παραδίδω στη μανούλα να το φροντίσει. Και μετά, ή τα ξολοθρεύει κι αυτή, ή δεν μου τα επιστρέφει!
    Ωραίο το τουτόριαλ που θα έλεγε και το Ρουλάκι μας!!! Θα το μεταφέρω της μαμάς γιατί εγώ και μόνο που τα διάβασα κουράστηκα! Να ντεκουπάρω καλύτερα ένα Αλεξανδρινό;☺
    Φιλιά κι ευχές για μια χαρούμενη εβδομάδα Μαρία μου!

    Καλές και ξεκούραστες διακοπές να έχεις ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ δεν είναι κουραστικό...δεν τα κάνουμε όλα μαζί...χαχα!
      Τώρα απλά δεν ξεχνάμε να το ποτίζουμε πότε πότε!
      Φιλιά πολλά και σε ευχαριστώ πολύ!!

      Διαγραφή
  14. πω πω δεν γνώριζα τίποτα απολύτως... Θέλει την φροντίδα του λοιπόν και χαίρομαι που έμαθα την ιστορία του. Όμορφες εικόνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αχ αυτό το αλεξανδρινό!!! Το λατρεύω κι όμως έχω εξοντώσει αρκετά... τόσα που αρνούμαι να πάρω άλλο γιατί θα με κατηγορήσουν για ...αφανισμό του είδους!!!! :) Οι συμβουλές σου είναι υπέροχες ... λες να ξαναδοκιμάσω;;;;
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω ναι, να ξαναδοκιμάσεις!
      Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να γίνει!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Είχε την τύχη ένα τέτοιο λέλουδο και άντεξε μες στο σπίτι μου
    για πάρα πολύ καιρό, μέχρι κι εγώ είχα απορήσει, μέχρι που ήρθε
    μια ημέρα καλοκαιρινή, και δεν άντεξε άλλο (τόση φροντίδα! χαχα!) ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πόσο μου αρέσουν οι βοτανολογικές σου αναρτήσεις και ειδικά όταν συνδυάζονται με τόσο όμορφες γιορτινές φωτό!
    Δεν συνηθίζω να προσφέρω αυτό το εποχιακό φυτό και δεν θυμάμαι να είχα ποτέ μια και ζω στην εξοχή και δεν πολυασχολούμαι με γλάστρες, πάντως οι συμβουλές σου, πολύ πολύ χρήσιμες και θα τις μοιραστώ με όσους παιδεύονται με αυτό το πανέμορφο φυτό!

    ΑΦιλάκια πολλά πολλά και καλές γιορτές θα σου ευχηθώ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου αρέσουν!
      Ελπίζω οι συμβουλές να καταφέρουν να σώσουν έστω κι ένα φυτό, αν κι εδώ που τα λέμε είναι δύσκολο το άτιμο!
      Σε ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι με τη σειρά μου καλές γιορτές!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  18. Το λ α τ ρ ε ύ ω το αλεξανδρινό!!! Και όποτε πάω επισκέψεις είναι η πρώτη μου σκέψη για δώρο!!
    Δεν έχουμε κρατήσει πολύ καιρό δυστυχώς το λουλούδι αλλά και πάλι το χω στο μυαλό μου συνδυάσει με αυτήν την εποχή!!
    Φιλάκια Μαρία μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι, είναι το απόλυτο χριστουγεννιάτικο λουλούδι!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  19. Και του χρονου Μαρακι! Με ζωντανο αλεξανδρινο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Είναι πανέμορφο φυτό, αλλά εμένα δεν μου κρατάει, πέρα από τις γιορτινές ημέρες!
    Εδώ που τα λέμε, με κανένα φυτό δεν τα καταφέρνω, παρά μόνο με τους κάκτους και τα παχύφυτα!
    Ξέρεις... Επειδή δεν θέλουν συχνό πότισμα!
    Ε, τι να κάνω; Ένα μυαλό χειμώνα-καλοκαίρι, ξεχνάω η αρτίστα να τα ποτίζω τα φυτά!
    Ντρέπομαι τώρα, γι αυτή την αποκάλυψη...
    Αλλά, δεν ντρέπομαι και πολύ!
    Κίσιζ Μεμαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τωρα που διαβαζω για το αλεξανδρινο σου Μαρία μου θυμήθηκα πριν πολλα χρονια πως στο διπλανο σπιτι κοντα στο εξοχικο μας.. υπηρχε ενα τέτοιο μεγαλο δεντρο .. το πως το είχε καταφερε αυτό το δέντρο...δεν ξερω ..και με τόση ζεστη εδώ.. η πιο κρυα μερα ειναι μεχρι 10 βαθμους..τωρα που το λες εχω να το δώ χρονια η εγω δεν το έχω προσεξει...τοσο πολύ να το αναζητησω...οταν παω θα κοιταξω να δω τι απεγινε...γενικα αυτο του λουλουδι δεν στεριωνει και τοσο... ευχωμαι να τα καταφερει αυτήν την φορα το δικο σου... το οτι θελει να βρισκεται σε σκοτεινο μερος καποιους μηνες το ειχα ακουσει..!! να μας πεις πως θα πηγαινει.. ναι; ολοκληρη αναρτηση του εκανες.. και μας κινησες το ενδιαφερον γι αυτό του Χριστουγενιατικο λουλουδι..!!!
    να περασεις τις πιο όμορφες και χαρουμενες γιορτινες σου μερες ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.. φιλακιααα!!.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου!
      Είναι δύσκολο φυτό και μάλλον δε θέλει τελικά πολύ κρύο, ίσως γι' αυτό να επέζησε εκεί!
      Θα παρακολουθούμε την τύχη του, αν έχει δηλαδή καθόλου τύχη...χαχα!
      Φιλιά πολλά και καλά Χριστούγεννα με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  22. Kαι του χρόνου Μαρία.
    Καλές γιορτές με υγεία και δημιουργικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. καλώς σε βρήκα!!!
    χρόνια πολλά με υγεία σου εύχομαι!καλές γιορτές να περάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες!!
      Σε ευχαριστώ πολύ κι εύχομαι με τη σειρά μου καλές γιορτές και σε σένα!

      Διαγραφή
  24. Βρε κορίτσια εμενα που επεζησε μεχρι σημερα και τωρα πανιασε τι να του φταιει?? Βοηθειστε μηπως μας βρουν δευτερα Χριστούγεννα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Έχω ένα αλεξανδρινό τρία χρόνια στο μπαλκόνι και φέτος έπιασε κάτι άσπρα ( σαν κουνουπακια) που όταν το κουνούσα έφευγαν και μετά ξαναπηγαιναν πάνω στο φυτό!!! Εν το μεταξύ τα παλιά φύλλα άρχισαν και χαλούσαν!! Είπα και εγώ να το ψεκασω με κάποιο φυσικό υγρό ( σόδα, οινόπνευμα, νερο, λίγο σαπούνι και έβαλα και λίγο ξύδι)!! Το έκανα στις 6 ώρα που είχε πέσει ο ήλιος και είχε δροσουλα!! Το θέμα είναι ότι τωρα που πήγα να το βάλω στη θέση που το είχα ( του είχα αλλάξει θέσει για να το ψεκασω) το είδα ότι ειχαν μαραζώσει όλα τα φύλλα του!! Δεν είχαν ξεραθεί αλλά μαραζώσει!! Τι επαθε, ξέρει κάποιος;;; Δεν θέλω να το χάσω γιατί τρία χρόνια το υπερφροντιζω!!!;

    ΑπάντησηΔιαγραφή