Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Γιατί;


(Γιατί;) Ολιγόλεκτο Νο2
Με πυκνό φράχτη κλαδιών κρύβει ο ουρανός τη γύμνια του. 
Μάταια το βλέμμα του λαβωμένου παιδιού, 
αναζητάει εκείνο του Θεού. 
Χαμένος εκείνος στον ουρανό του.

(Πετώντας) Ολιγόλεκτο Νο6 
"Σ' αγαπάω" φώναξες και οι λέξεις σου ως τα κλαδιά πέταξαν. 
Στον άνεμο λικνίστηκαν και τραγούδησαν με τα πουλιά πριν φωλιάσουν μέσα μου για πάντα!


Η φωτογραφία των κλαδιών είναι της Μαρίας Νι από το blog "Μια ματιά στον ήλιο με γιορτινά".
Δική της είναι και η ιδέα να δημιουργηθεί ένα νέο δρώμενο στο οποίο θα συμμετέχουμε με ολιγόλεκτα.
Με 25 λέξεις μας ζήτησε η Μαρία Νι να γράψουμε όσα η εικόνα μας "είπε".
Και μας "είπε" τόσα πολλά η εικόνα!
Προσωπικά χρησιμοποίησα και τις 25 λέξεις για το καθένα από τα ολιγόλεκτά μου που συμμετείχαν.
Τίτλο δεν είχαν στο διαγωνισμό.
Τώρα έχουν!

Θέλω να σταθώ λίγο στο πρώτο.
Στο "γιατί" μου που είναι "γιατί" των περισσότερων από μας!
Συνηθίζουμε να λέμε πως ο Θεός όλα τα βλέπει και ο άνθρωπος είναι υπεύθυνος για τις πράξεις του.
Σαν αγκάθι στέκεται αυτό μέσα μου και με γρατζουνάει.
Με πληγώνει πολύ.
Με πληγώνει τόσο, όσο η εικόνα των πεινασμένων παιδιών (σε έναν πλανήτη που πετάει συνεχώς τρόφιμα).
Με πληγώνει όσο η εικόνα των ξεσπιτωμένων παιδιών (σε έναν πλανήτη που σφάζεται για συμφέροντα).
Με πληγώνει ο φόβος των παιδιών από τις εμπόλεμες ζώνες που σηκώνουν τα χέρια μπροστά στο φακό, γιατί νομίζουν πως είναι όπλο, ή εκείνων που θαλασσοπνίγονται για να ξεφύγουν από τη φρίκη.
Άραγε, τα παιδιά πόσο υπεύθυνα είναι για τις πράξεις των μεγάλων και γιατί πάντα είναι αυτά που πληρώνουν το τίμημα, ενώ είναι τελείως αθώα;
Και ο Θεός πού είναι; 
Χαμένος στον ουρανό του;

Λίγο πριν δημοσιεύσω, είδα την ανάρτηση της Δάφνης Χρονοπούλου.


Γράφει η Δάφνη...

"Δεν ξέρω πόσοι αντέχουν να δουν το μικροσκοπικό άδειο σωσίβιο, στο μέγεθος της κούκλας που σώθηκε- ενώ το παιδί χάθηκε στη θάλασσα. Ο Eric Kempson κλαίει καθώς βιντεοσκοπεί. Αποφεύγει να δείχνει ανθρώπους, τη δυστυχία όμως τη βλέπουμε και στα συντρίμμια."


Και στο μυαλό μου καρφώνονται τα λόγια του Eric Kempson που αναρωτιέται αυτά που αναρωτιέμαι κι εγώ, αυτά που αναρωτιέστε κι εσείς και τα λόγια του  αντιλαλούν τον πόνο όλων μας..
"It's not the children' s fault...It's not the children' s fault...It's not the children' s fault...It's not the children' s fault...It's not the children' s fault...It's not the children' s fault...It's not the children' s fault...It's not the children' s fault...It's not the children' s fault...It's not the children' s fault...It's not the children' s fault...It's not the children' s fault...It's not the children' s fault...

39 σχόλια:

  1. Μετά τον επίλογο με τη φωτογραφία, δεν βγαίνει σχόλιο...
    Γιατί ρε γαμώτο;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναπάντητο αυτό το γιατί...από τη γέννηση του κόσμου!

      Διαγραφή
  2. Με κόμπο στο λαιμό για τα πολλά γιατί Μαρία μου !! Ατέλειωτα γιατί για τα παιδιά του κόσμου και τα λόγια του Eric Kempson σφηνώνονται στο μυαλό μου !!! Καλό ξημέρωμα να έχεις .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλά γιατί Νικόλ μου και όλα σφηνωμένα στο μυαλό μας!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  3. Είναι κάτι "γιατί" που αφού δεν έχουμε ουσιαστική απάντηση σιωπούμε...και φλυαρούν εκείνοι που κινούν τα νήματα του κόσμου τούτου...
    με τα καταστροφικά αποτελέσματα.
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μαράκι μου τι να πω δύο στα δύο!
    Δύο ολιγόλεκτα έπρεπε να ψηφίσουμε και ψήφισα τα δύο δικά σου.
    Έχω να σου πω ότι αυτό το πρώτο και εμένα μου κάθισε σαν αγκάθι.
    Έμεινε μέσα μου και νομίζω για πάντα.
    Ο Καζαντζάκης είχε πει ότι αν υπάρχει έστω και ένα παιδί που πεινάει και υποφέρει δεν υπάρχει Θεός!
    Δεν ξέρω αν υπάρχει, αλλά αν με ακούει, θέλω να του πω ότι κάτι έχει κάνει λάθος!
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ..μεγάλη τύχη, αλλά και τιμή (για μένα) να με πετύχεις και στα δυο!
      Κάτι έχει κάνει λάθος σίγουρα...όλα σωστά πάντως δεν είναι!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  5. Δυνατά τα ολιγόλεκτά σου, συγχαρητήρια για τη συμμετοχή!
    Μετά από τον επίλογό σου, δεν βρίσκω κάτι άλλο να πω... έτσι είναι.
    Καλημέρα, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Έλλη μου!
      Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  6. πω πω ειναι συγκλονιστικα! δυναμικα οσο αλλοτε!
    ευχαριστουμε πολυ! μπραβο για τη συμμετοχη!

    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και τα δυο μου άρεσαν, Μαρία μου! Και το δεύτερο δίνει μια απάντηση στο σπαραχτικό ερώτημα του πρώτου: αγάπη...
    (Δεν πρόλαβα να πάρω μέρος ούτε να ψηφίσω. Τώρα που το σκέφτομαι ούτε στο Παιχνίδι με τις λέξεις ψήφισα...!)
    Κάθε φορά που προσπαθούμε να δώσουμε μια απάντηση σε αυτό το γιατί, νιώθουμε μαριονέτες άρρωστων και απρόσιτων συμφερόντων... Τεράστιων... ίσως αν αγωνιστούμε να ενάντια στα μικρά, αποδυναμώσουμε και τα μεγάλα...
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Όπως το είπες...μαριονέτες!
      Σε χέρια ανθρώπινα, σε χέρια θεού, ποιος ξέρει!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. Ο κοσμος
    δεν "αξιζει" *
    για να μενουμε σ'αυτον.

    * τον καναμε εμεις να μην.

    Καλησπερα,Μαρια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχουν κι εκείνοι που αξίζουν όμως και ο κόσμος έτσι αποκτά αξία!

      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  9. Πολύ όμορφη καί δυνατή η συμμετοχή σου Μαρία μου!!Μπράβο σου!!!
    Με συγκλόνισε τό βίντεο.
    Καλό βράδυ!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Dimi μου!
      Σφίγγεται η καρδιά στο βίντεο και τα γιατί μεγαλώνουν!
      Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  10. Τι να πω κι΄εγώ; Δεν μ΄αφήνουν τα "γιατ'ι" για μια ακόμη φορά στη ζωή μου.
    Νάσαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά τα γιατί που απάντηση δεν έχουν...
      Κι εσύ να είσαι πάντα καλά Ντένη!

      Διαγραφή
  11. Η παθητικότητα των "μεγάλων", το βόλεμα, τα συμφέροντα και η έλλειψης σωστής επανάστασης,
    οδηγούν τις καταστάσεις έτσι ώστε να την πληρώνει ο "άμαχος" πληθυσμός, όσοι δεν ευθύνονται.
    Σαν το φαινόμενο της πεταλούδας, η μία κίνηση επηρεάζει την άλλη και οδηγούμαστε στην καταστροφή παγκοσμίως.
    Την ίδια απορία έχω κι εγώ χρόνια τώρα για τα παιδιά.
    Δεν είμαι θρησκευόμενη, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν φταίει ο ..Θεός! Είναι πράγματι βολικό να τα ρίχνουμε όλα εκεί.
    Την ευθύνη την έχει κάθε ζωντανό ον σε αυτή την γή για όσα του δόθηκαν και τα χρησιμοποίησε καταστροφικά.
    Συγχαρητήρια για τις συμμετοχές σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε διαφωνώ καθόλου με όσα λες...
      Τα γιατί δεν ξεπηδάνε ποτέ βολικά Κατερίνα μου...
      Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  12. Συγχαρητήρια και για τα δύο ολιγόλεκτα.
    Πω,πω,πρέπει να είναι πολύ δύσκολο να συμπυκνώσεις τόσα συναισθήματα μέσα σε 25 λέξεις.
    Θαυμάζω όποιον μπορεί να το κάνει.
    Για τα......ΓΙΑΤΙ Μαρία μου δεν μπορώ να πω τίποτα.
    Είναι τόσα πολλά,μα τόσα πολλά που δεν ξέρω ποιο πρέπει να αναφέρω και ποιο να αφήσω ασχολίαστο.
    Τις φιλούρες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Χριστίν μου!
      Εσύ πάντως το κάνεις και με λιγότερες από 25 λέξεις...λες τόσα πολλά με λίγα λόγια!
      Τα γιατί μας παραμένουν...
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  13. Με εξαιρετικά λιτό και μεστό ταυτόχρονα τρόπο έθεσες, Μαρία, το διαρκές ερώτημα των αιώνων: Γιατί;
    Εκδοχή πρώτη: Ο θεός που ζήτησε από τον Αβραάμ να θυσιάσει το παιδί του, για να δοκιμάσει την πίστη του (άκουσον, άκουσον, θεϊκή εγωιστική διαστροφή) είναι ο θεός που βγήκε από την αγαστή συνεργασία τής Εξουσίας με το ιερατείο, αυτός ο παράλογος θεός που παρατηρεί ως θεατής την αναίτια δυστυχία των πλασμάτων που δημιούργησε.
    Εκδοχή δεύτερη: Είμαστε αποτέλεσμα τυχαίας εξελικτικής διεργασίας.
    Σ’ αυτήν την εκδοχή έχει θέση η ρήση πολλών πατέρων τής εκκλησίας: «Ο Θεός αγάπη εστί». Αν αυτόν το Θεό, μάς τον φύτευαν από τη νηπιακή ηλικία και μας τον καλλιεργούσαν συστηματικά, θα παλεύαμε τον εσωτερικό μας εχθρό, που κληρονομήσαμε από τους ανθρωποειδείς προγόνους μας. Δεν θα τον κατατροπώναμε αλλά θα τον τιθασεύαμε. Στα χρόνια τής μιας και μοναδικής μας ζωής θα προλαβαίναμε να ζήσουμε ευτυχισμένες στιγμές, δίπλα και όχι απέναντι στους άλλους. Κι όσο θα προσπαθούσαμε και για τους πλησίον μας, η ευτυχία μας θα γινόταν μεγαλύτερη.
    Η πρώτη εκδοχή δε μπορεί να απαντήσει σε κανένα «Γιατί».
    Η δεύτερη απαντά στα πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά ο Θεός που περιγράφεις στην πρώτη εκδοχή είναι αποκρουστικός!!
      Προτιμώ φυσικά τη δεύτερη!
      Το εξαίρετο σχόλιό σου νομίζω πως βάζει τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση!
      Καλή Κυριακή!!

      Διαγραφή
  14. Μαρία το έγραψα κι αλλού, δεν βρήκα κανένα ολιγόλεκτο που να μην ήταν ταιριαστό με την εικόνα, όλα έδεναν υπέροχα κι άλλα τόσα θα μπορούσαν να γραφτούν. Τελικά είμαστε μεγάλα ταλέντα! :))) Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαστε είμαστε!!! "Δε χωρεί αμφιβολίας περί τούτου"
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  15. Κατ' αρχάς συγχαρητήρια γι ατα ολιγόλεκτα σου!
    περνώ στο παρασύνθημα.
    Γνωρίζεις ότι δεν είμαι καθόλου θρησκευόμενη!
    Έχω όμως πίστη.
    Και θεωρώ τεράστια τη διαφορά.

    "Συνηθίζουμε να λέμε" λες κι εσύ!

    Όλα όσα έχουμε τα έγραψαν άνθρωποι, τα κατέγραψαν ανθρώπινα χέρια.
    Αν όντως ο θεός είναι πατέρας τότε ως πατέρας για μένα κρατάει τη σωστότερη θέση: αφήνει τα παιδιά του να μαθαίνουν και να διαμορφώνουν τη ζωή τους ΟΠΩΣ θέλουν.

    Δεν έχω άλλες απαντήσεις, δυστυχώς. Αλλά εμένα με καλύπτουν.
    Πολλά φιλιά!♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Φυσικά δε διαφωνώ με όσα πολύ σωστά γράφεις...από την άλλη σκέφτομαι τα παιδιά ειδικά επειδή κάποια από αυτά δε θα έχουν ευκαιρία να διαμορφώσουν καμιά ζωή όπως θέλουν.
      Είναι ήδη διαμορφωμένη...εκεί κολλάω εγώ...πώς ένας πατέρας που αγαπάει τα παιδιά του αφήνει τα πιο αδύναμα (και εντελώς αθώα) να χάνονται...δε θα μπορούσε να "παρέμβει", αναρωτιέμαι..
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Πάντα ο πιο αδύναμος την πληρώνει.. Πάντα... Εμείς ήμαστε ικανοί για κάθε τι καλό ή κακό.. Εμείς φταίμε ή δεν φταίμε.. Οπως τα παιδιά.. Κι όπως όλα τα παιδιά, που δεν φταίνε, να πεινάνε, να αρρωσταίνουν, να υποσιτίζονται σε χώρες υποανάπτυκτες κι όχι μόνο..
    Δεν έχω απάντηση.. Είναι άδικο..
    Πολλά πολλά μπράβο για τις συμμετοχές σου!! Ειδικά η πρώτη με άγγιξε πολύ!! Να σαι καλά κοπέλα μου!!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς Μαριλένα μου...και τα παιδιά είναι ο πιο αδύναμος κρίκος και ο πιο αθώος!
      Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Mαρία μου τα όλιγόλεκτα σου προπαντως το πρωτο με συγλόνισαν.. τα γιατί σου....δεν νομίζω Μαρία μου οτι πρεπει να ρωταμε τον θεό γι αυτά τα γιατί.... Εκεινος.. δεν έχει να κανει με τα δικα μας.. λαθη και κακίες.. το χρήμα πανω απο ΄όλα..το εμπόριο κορμιών και ψυχών.. το κανουν εκεινοι που θελουν να λεγοντα ανθρωποι.. δυστυχώς..!!..! φιλω σε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου!
      Αλλά σκέφτομαι, δεν θα μπορούσε αντί να βυθίζονται οι βάρκες των κατατρεγμένων να "αφανίζει" τους μη ανθρώπους?
      Πεθαίνει κάποιος και λέμε οι περισσότεροι "τον πήρε ο Θεός"...και "παίρνει τους καλύτερους" και άλλα πολλά...ε γιατί δεν παίρνει έτσι για αλλαγή τους κακούς και τους απάνθρωπους μπας και δούμε χαΐρι?
      Σκέψεις κάνω, απλοϊκές και χαζές ίσως, αλλά τις κάνω!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  18. ποσο ωριμη η σκέψη σου και εγω αναρωτιεμαι πολλες φορές που ειναι αυτη η κολαση και ξανα αυτός ο παραδεισος ποσο αδικο ειναι ολο τουτο το 6 σου το ψηφισα με ολη μου την καρδια Μαρακι μου χιλια φιλια και καλο μας μηνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ποσο ωριμη η σκέψη σου και εγω αναρωτιεμαι πολλες φορές που ειναι αυτη η κολαση και ξανα αυτός ο παραδεισος ποσο αδικο ειναι ολο τουτο το 6 σου το ψηφισα με ολη μου την καρδια Μαρακι μου χιλια φιλια και καλο μας μηνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Κάτια μου!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα επίσης!

      Διαγραφή